Auteur Topic: Jan Jaap van der Wal  (gelezen 839 keer)

Does

• Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Gepost op: november 21, 2003, 01:14:04 pm »
Jan Jaap van der Wal

http://www.passionate.nl/files_gdmw/archief/foto_arti/vdwal.jpg

Misschien zegt deze naam je helemaal niks maar het is dus een caberetier en ik vond dat het hier wel paste.

quote:

Jan Jaap is de jongste stand-up comedian van de Comedy Train. Na zijn debuut bij Comedy Train werd hij gevraagd om teksten te schrijven voor het satirische nieuwsprogramma van de TROS: 'Dit was het Nieuws', van welk programma hij inmiddels mede het gezicht bepaalt. Hij schreef ook voor het televisieprogramma Weekly Jones bij SBS 6. Hij treedt regelmatig op in diverse theaters met de Comedy Train en de Fresh Wagon dat erg succesvol wordt ontvangen. In het weekend is hij vaak te zien in Toomler.

Deze veelbelovende jonge ster heeft meegedaan aan een Masterclass cabaret entertainment onder leiding van Freek de Jonge in het Nieuwe de La Mar Theater in Amsterdam. Tevens is er een documentaire over hem gemaakt: Stand and Deliver.

quote:

Het is goed gesteld met de staat van het Nederlandse cabaret. Dat bewees Jan Jaap van der Wal vanavond opnieuw met zijn programma ‘Staat’. In een stuk over cabaret passen geen flauwe woordspelingen, maar hij speelde het programma vanavond voor de derde keer en het staat inderdaad.

Zeventig minuten speelt de jonge stand-upper (u kent hem misschien uit Dit was het nieuws) het leven uit zijn lijf. Uit zijn hoofd, wat ik tot nu toe nog niemand tijdens een derde try-out heb zien doen. Scherpe humor en intelligente zielenroerselen in een fijne combinatie. Zo zie ik het graag.

Hij is actueel en van alle tijden. Hij is grappig en serieus. Hij is jong en volwassen. Hij is zeker de moeite waard. En zijn toernee moet nog beginnen. Bekijk zijn speellijst en bestel uw kaartjes. Deze toernee heeft u nog geluk — hij zal nog niet overal uitverkocht zijn. Bij zijn volgende shows voorzie ik Hans Teeuwen- en Vliegende Panters-achtige toestanden. Die zijn tegenwoordig jaren van tevoren uitverkocht. Zo zal het Jan Jaap van der Wal ook vergaan.

Zijn droom komt uit. En ik gun het hem van harte...

Ik probeer kaartjes te krijgen voor een optreden van hem, opties:

9 December Middelburg :: Stadsschouwburg
10 Januari Eindhoven :: Stadsschouwburg
29 Januari Den Bosch :: Theater aan de Parade
11 Maart Oosterhout :: Theater de Bussel
18 Maart Utrecht :: Stadsschouwburg  
19 Maart Nijmegen :: Stadsschouwburg
30 Maart Den Haag :: Diligentia
8-9 April Rotterdam :: Theater Zuidplein
13-14 April Breda :: Chassé Theater  
16-17 April Rotterdam :: Oude Luxor Theater
2 Mei Eindhoven :: Stadsschouwburg

http://www.kkunst.com/kk/foto/200310221103.jpg

http://www.bvgool.nl/pictures/jjvanderwal.jpg

Wie kent deze komiek en wie vindt hem evenales ik goed?
Live vanuit de luie stoel

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2003, 02:23:17 pm »
Ik wist het wel hè :P. Ik heb die naam vandaag ergens eerder gelezen, en ja hoor. op FOK! staat een review van die theatervoorstelling. Ik ken hem verder niet, dat zal wel komen doordat ik ongeveer nooit televisie kijk, maar wat er staat geschreven klinkt wel aardig. Niet dat ik het zal bezoeken, maar toch ;).
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Does

• Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2003, 03:02:53 pm »
Wooh trouwens puur toeval dat er vandaag op Fok! ook een review over staat. Ik had dat niet eens gezien.. hehe tof :) :D

Scholasticus

• Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2003, 03:09:51 pm »
Zelfstandige programma's van Jan Jaap heb ik nog nooit gezien. Z'n optreden in Dit was het nieuws vind ik meestal niet sterk, maar dat geldt van 't hele programma.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2003, 06:12:24 pm »
Ik ken hem niet op 'Dit was het nieuws' na, en daar vind ik hem niet echt goed.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Koerok

• Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2003, 06:28:40 pm »
Ik vind hem juist erg scherp en geestig.
Maar over smaak valt niet te twisten.
"Ever noticed that people who believe in creationism really look unevolved?"

Does

• Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Reactie #6 Gepost op: november 21, 2003, 07:06:27 pm »

quote:

Zelfstandige programma's van Jan Jaap heb ik nog nooit gezien. Z'n optreden in Dit was het nieuws vind ik meestal niet sterk, maar dat geldt van 't hele programma.

quote:

Ik ken hem niet op 'Dit was het nieuws' na, en daar vind ik hem niet echt goed.
Dit was het nieuws is sinds Marc Marie oid eindelijk eens weg is weer eens goed!! En dat komt door Jan Jaap!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Reactie #7 Gepost op: november 22, 2003, 12:56:49 pm »

quote:

op 21 Nov 2003 15:09:51 schreef Scholasticus:

Hier ben ik het mee eens. Dit was het Nieuws vind ik niet leuk, Jan Jaap vind ik niet grappig en zijn collega Raoul Heertje al helemaal niet. Ok, ik ben geen fan van cabaret, maar er zijn er genoeg die vele malen grappiger zijn dan Jan Jaap. Dolf Jansen bijvoorbeeld.

Bij sommige cabaretiers krijg ik trouwens de indruk dat ze door leuk te doen hun lelijkheid moeten compenseren. Vooral voor vrouwelijke cabaretiers geldt dit, maar ook op Jan Jaap is deze theorie van toepassing.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

KeesvE

• Carpe Matricaria!
    • Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Reactie #8 Gepost op: november 22, 2003, 05:14:08 pm »

quote:

op 21 Nov 2003 13:14:04 schreef Does:
Jan Jaap van der Wal

Wie kent deze komiek en wie vindt hem evenales ik goed?

Ik ken hem ook van "Dit was het nieuws", ik vind hem goed, maar altijd bekruipt mij tijdens het kijken naar dit soort cabaratiers het gevoel van 'als christen kun je hier niet naar kijken cq luisteren'. Het is op z'n tijd grof, sexueel getint, als het uitkomt worden geloof en God ook nog op de hak genomen. Als ik zwak ben, dan geniet mijn oude mens ervan, ben ik sterk dan gaat de TV uit.

Conclusie van mijn kant: Mijden dit soort humor.....
U de grap, wij de limerick... http://www.kees-ineke.nl

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Reactie #9 Gepost op: november 22, 2003, 10:49:08 pm »

quote:

op 21 Nov 2003 15:09:51 schreef Scholasticus:
Jan Jaap van der Wal heeft een tijdlang voor de AVRO een column mogen verzorgen op radio 2 toen was hij meestal wel spitsvondig. Een heel programma naar hem moeten luisteren lijkt me trouwens vermoeiend, want een column vond ik voldoende, daar was hij ook sterk in vond ik. Maar ja, smaken kunnen verschillen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Does

• Bekijk profiel
Jan Jaap van der Wal
« Reactie #10 Gepost op: november 28, 2003, 05:20:30 pm »

quote:

op 22 Nov 2003 17:14:08 schreef KeesvE:
[...]

Conclusie van mijn kant: Mijden dit soort humor.....
:D! |:(