Auteur Topic: Geneest de zieken, kennen jullie die?  (gelezen 554 keer)

Magda

• ?!
    • Bekijk profiel
Geneest de zieken, kennen jullie die?
« Gepost op: november 28, 2003, 04:39:35 pm »
Hi!

Ik ben een geweldig boek aan het lezen, dat me verassend raakt en waar ik meteen mee aan de slag kan in mijn privé leven;

Geneest de zieken van Willen J Ouweneel

Dit boek laat je inzien dat het beter is om niet altijd vragend te bidden, vooral wanneer je bid om genezing. Want zou God ooit zeggen; Nee sorry jou wil ik niet genezen? Het boek leert je om te leren wat God wil, en dat er ook dingen gebeuren in de wereld tegen Gods wil in, en hoe je dat kunt voorkomen door de poorten voor de duivel te sluiten.

Het boek bevat duidelijke verwijzingen naar onderbouwende teksten in de bijbel.

Het heeft mij al zoveel inzicht gegeven. Misschien heeft iemand hier al eerder over geschreven, ik had het iig zo snel niet kunnen vinden en ik wou het jullie ook niet onthouden. Het boek is echt de moeite waard!

Greetz Magda
Aan de liefde komt nooit een einde
1kor. 13:8

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2003, 07:30:08 pm »
Die is inderdaad eerder aan bod geweest maar ik kan het item ook zo snel niet vinden. Daar was ook een verwijzing naar een recensie in Ned. Dagblad waar ik me wel in kon vinden. Namelijk dat als je de lijn van Ouweneel doortrekt en je niet geneest je dus kennelijk niet goed genoeg gelooft. Ouweneel gaat er namelijk aan voorbij dat Gods autonome wil bepaald wie geneest en wie niet. Je mag dus God vrijmoedig vragen en ook erop aandringen in gebed maar het is Zijn wil en niet een automaat waar je gebed ingooit en er automatisch genezing uit komt.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 28, 2003, 08:05:24 pm »
Dat was hier: Ziekmakende gebedsgenezing?.

En daar mag de discussie verdergaan.