quote:
op 16 Dec 2003 14:25:17 schreef Koerok:Maarrrrr de link werkt niet. Punt voor jou!

Ik zal Fedor Steeman erover mailen, maar ik vermoed dat het nog 'Under construction' is.
Voorlopig: Schieten maar!
Die Fedor Steeman was al in '98 met een anti-degeneratie site bezig, dus ik denk niet dat het prioriteit nummer 1 heeft

Overigens vind ik die opmerking erg slap van hem, het 'enige' wat hij even moet doen is te laten zien dat het wel 'even' kan. De evolutionaire stapjes lijken op het eerste gezicht wel klein, maar toch zijn ze, bij nader inzien, absurd groot.
quote:
O nee, niet weer die entropie.
De 2de wet v/d thermodynamica is NIET in strijd met een lokale afname van entropie.
Weet ik... ik bedoel dan ook "koning chaos". Da's op zich nog weer want anders dan entropie, de laatste klinkt alleen interessanter.

quote:
Dat is maar net wat je als bewijs wilt accepteren. Het fosil record en de homologe structuren vormen samen een heel belangrijk bewijs.
Het fossiele bewijs is anders ook erg verminkt. De evolutie van aap naar mens 'lijkt' knip&klaar maar is het allerminst. Ga je alle vondsten op een rijtje zetten, blijkt het erg tegen te vallen.
quote:
Dan begrijp je niet wat wetenschap is. Wetenschap houdt zich bezig met natuurWETTEN. Een ID'er die naar willekeur kan ingrijpen in die natuurwetten is NOOIT in een wet te vangen en dus per definitie ONwetenschappelijk.
Het betekent niet dat je per definitie ongelijk hebt, maar dat is wat anders!
Stél, gewoon even aannemen, dat ik gelijk heb en dat er inderdaad een Intelligente Ontwerper is. Dat is dan kennelijk niet wetenschappelijk maar wel waar. De emperische wetenschap is dan behoorlijk nutteloos als ze zich wil gaan verdiepen in een gebeurtenis die éénmaal in het verleden is gebeurt en niet herhaalbaar is.
Net zo goed als de emperische wetenschap ook niets kan bewijzen over het bestaan van Napoleon, toch neemt iedereen dit voor lief aan.
Wetenschappelijk gezien heeft Napoleon dus nooit bestaan... maar deze uitspraak is zo onwaar als maar zijn kan.
quote:
Ik zeg niet 'nooit', maar nogmaals: Een almachtige God kun je er ALTIJD bijhalen. En dat houdt dus automatisch in dat je verrekte zeker van je zaak moet zijn, je over HELE goeie bewijzen moet beschikken, om de normale natuurwetenschappelijke wet van oorzaak en gevolg (op natuurkundig en chemisch gebied) opzij te zetten en een God te veronderstellen.
Wat je je ook kunt afvragen: "Zou God het op prijs stellen als zijn ingrijpen verondersteld werd bij zaken waar hij part noch deel aan heeft?"
Aangezien God per definitie - volgens jouw definitie van wetenschap dan - buiten de wetenschap valt maakt het niet uit hoe goed de bewijzen zijn - Hij bestaat wetenschappelijk gezien toch niet. (flauw he? is het ook)
Laten we dat angstige "bewijs" gebeuren eens los, en kijk je eens naar de pracht en praal van de hele natuur, en de gigantische complexheid zelfs tot in de kleinste details, dan schreeuwt het hele heelal om het bestaan van een God.
Bewijs? 't Is maar net hoe je het bekijkt.
quote:
Dat zeg ik dus niet, maar ik vind wel dat je de ET wel heel makkelijk van de hand wijst, notabene op basis van een tak van wetenschap waar het fijne nog niet van weten. Dat is geen basis op over te gaan tot verwerping van de hypothese.
Als ik weer terugkom op het bloedstollingssysteem: dat is behoorlijk intensief uitgedacht en is heel erg veel onderzoek naar gedaan. De theorie van mutatie+selectie is ook bekend, en het is ook redelijk bekend hoe dat dan zou moeten werken op moleculair niveau. Hier is men al tientallen jaren mee bezig.
Juist omdat men er al zo lang mee bezig is, is het zo verbazingwekkend dat er bijna geen zinnig woord over evolutie op die schaal te zeggen valt.
quote:
Dit is zo flauw.
Ten eerste: We hebben het niet over Big Bang.
Ten tweede: Er zijn talloze zaken die we alleen maar indirect kunnen waarnemen, maar waarvan we de gevolgen in vol ornaat kunnen aanschouwen.
Halleluja. Je bent al bijna een creationist

Ik zie ook elke dag de
schepping (gevolg van scheppen) in vol ornaat.
quote:
Ik sluit God ook niet uit. Er kan best een eerste veroorzaker zijn. Maar het onstaan van de soorten door evolutie (willekeurige mutatie + natuurlijke selectie), daar kan ik echt niet omheen.
Heb jij dan gezien dat dit principe van mutatie+selectie nieuwe biologische mechanismen kan veroorzaken? Zo nee: waarom kan je er dan niet omheen?
Of ga je puur af op een paleontologische boom die opgesteld is
aan de hand van de evolutiehypothese?
By the way, heb je nou dat boek van Behe gelezen? Zeer interessant materiaal, hoor. En dat van een gepromoveerd microbioloog, die heeft heus wel een ideetje van wat wetenschap eigenlijk is

.
quote:
Maar jij wilt nu weer doen geloven dat die twaalf er in een keer moeten zijn gekomen, maar het zou best kunnen dat er sprake is van stapeling van functies. Het een maakt gebruik van het andere, enz.
Verbazingwekkend dat niemand daar enige resultaten in heeft geboekt, om die stappen echt succesvol en geloofwaardig op te splitsen.
quote:
Heerlijk hè, vragen stellen en dingen tegen elkaar uitspelen, opdat het allemaal heel erg onwaarschijnlijk lijkt. Dit is zo makkelijk en goedkoop. Kijk, het gaat erom of het kan. In die zijn zijn evolutionisten gewoon in het voordeel. Je kunt bovenstaande vragen wel stellen, maar dan komt toch weer om de hoek kijken dat we niet in het verleden kunnen kijken. Dat is geen probleem voor evolutionisten, maar voor creationisten, want die zullen echt moeten aantonen dat het echt niet kan. En als het echt niet kan, DAN pas is er plaats voor de God-hypothese met betrekking tot het ontstaan van leven en de soorten.
Als iemand beweert dat een cel kan ontstaan uit dood materiaal, ligt dáár de bewijslast, niet andersom. Nou moet jij het ook niet uit gaan spelen.
Zolang niet bewezen is dat het kan, en dat de situatie ook zo heeft kunnen zijn dat het kan, blijft de evolutiehypothese ook slechts een hypothese. Maar het lijkt er dus juist sterk op dat de benodigde stoffen voor het 'leven' helemaal niet makkelijk bij elkaar te krijgen zijn, misschien zelfs wel onmogelijk.
quote:
Nee hoor, ik zou het prima vinden als zo'n ID'er zou bestaan. Graag zelfs want dat biedt waarschijnlijk ook perspectief op een leven na de dood. Ik ga namelijk niet graag dood. Het probleem is echter dat er geen enkel goed bewijs is voor het bestaan van zo'n ID'er.
Nogmaals: het is maar net hoe je het bekijkt.
quote:
Van jullie kant ja. De mens die ontstaat door random processen, dat nooit! Dat is de dood voor jullie religie. Mij maakt het verder geen fluit uit hoor. God kan morgen bij me op de thee komen, met alle plezier. Krijgt hij er nog een koekje bij ook.
Gezellig. Dat de wereld door evolutie geschapen zou zijn is voor mij trouwens helemaal geen doodsteek, ik zou het wel minder 'mooi' vinden. Maar ik blijf erbij: de wereld zit veel te mooi in elkaar om door een beetje toeval in elkaar gezet te worden.