op 10 Dec 2003 10:32:24 schreef Bumblebee:Ik snap hier echt helemaal niets van.

Dit hele forum zit vol met geweldig leuke vrijgemaakten die graag over de grenzen van hun eigen kerk willen heenkijken, samen met andere kerken willen evangeliseren, GodFashion enzo willen organiseren, alle christenen zijn broeders en zusters in de Heer blablabla.
Maar op het moment dat zo'n beweging "ons krantje" raakt en een gereformeerde krant over de grenzen van de kerk heen kijkt en zich christelijke krant noemt, staan een heleboel van die vrijdenkende gereformeerden op hun achterste benen. Juist die mensen van wie ik het, op grond van de door hen verwoorde meningen in de rest van dit forum, absoluut niet had verwacht!
Blabla, we gaan Trouw achterna, blabla, kijk dan naar de synodalen, dit topic is gewoon net zo erg als het gemekker over het liedboek.
En wat is er nou eigenlijk helemaal gebeurd? De ondertitel is veranderd en de vrijgemaakte berichten staan niet langer bovenaan in het kolommetje kerknieuws. Dat is toch alleen maar de kroon op een ontwikkeling die al veel langer gaande is (een imho goeie ontwikkeling) en die nu is voltooid?
Bah, dit topic valt me enorm tegen!!!!
Nogmaals:

Sorry voor de heftigheid maar ik moest deze ergernis gewoon echt even kwijt!