Auteur Topic: Kerklid zijn in Wit-Rusland - Belorussia  (gelezen 701 keer)

Ampliatus

• Bekijk profiel
Kerklid zijn in Wit-Rusland - Belorussia
« Gepost op: december 05, 2003, 10:11:26 pm »
Een enkel jaar geleden mochten we enige maanden kinderen in huis hebben vanwege de nasleep van de Tsjernobyl-kernreactorramp.
Daaruit zijn verdere contacten voortgekomen met de ouders.
Mijn vrouw is daar afgelopen zomer geweest en heeft Russische Bijbels meegenomen.
Ik ben er zelf nu juist vandaan gekomen. Ik ben daar bijna 3 weken geweest.
In die tijd heb ik met gebruikmaking van de Engelse Good News Bible aan de universiteit van Minsk het nodige kunnen zaaien.
Het was verbazend wat ik meemaakte.  Ver voorbij mijn eigen geloofsverwachtingen.  Met stomheid geslagen wat Gods Woord kon uitrichten.
Belorussia is een van de laatste communistische bolwerken en moeilijk toegankelijk.  Er is een staatskerk en er staan ook rijke Baptisten kerken.  Deze rijkdom vervuld mij met argwaan, aangezien de bevolking niet rijk is en kan zijn.

Mijn concrete vraag is: wie heeft er ervaring met evangelisatiewerk in Wit-Rusland en/of wie weet van goede Gereformeerde/christelijke groepen in of rondom de hoofdstad Minsk?  Graag wil ik hier wat informatie/discussie over.  Ik heb mogen merken dat de velden wit zijn om te oogsten EN dat God ongelooflijk veel zegen geeft op dit werk.

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2003, 10:29:33 pm »
quote:
op 05 Dec 2003 22:11:26 schreef Ampliatus:
Mijn concrete vraag is: wie heeft er ervaring met evangelisatiewerk in Wit-Rusland en/of wie weet van goede Gereformeerde/christelijke groepen in of rondom de hoofdstad Minsk?  Graag wil ik hier wat informatie/discussie over.  Ik heb mogen merken dat de velden wit zijn om te oogsten EN dat God ongelooflijk veel zegen geeft op dit werk.

Mijn baas doet het ene en ander voor evangelisatiewerk in Minsk (ik ben 90% zeker dat het minsk was) er wordt vanuit zijn kerk (CGK-Barendrecht) veel georganiseerd en er wordt vlgs. mij een keer per jaar met een vrachtwagen heen gereden.

Ampliatus

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 08, 2003, 02:56:19 pm »
Bedankt, ik ben inmiddels al een heel stuk verder geholpen...