Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Nederig en vol zelfverloochening
Carl:
quote:op 15 Dec 2003 14:19:34 schreef cyber:
[...]
maar wat heeft Gods Alomtegenwoordigheid van doen met de
menselijke wil??
--- Einde van citaat ---
simpel.
Als God overal tegenwoordig is, betekent dat dus ook dat Zijn Wil overal geldt. Zoals Bumblebee terecht constateerde dat een plaats waar God niet is, de hel is, kun je dus constateren dat God alomtegenwoordig is,
Zijn wil dus ook overal geldig is,
en wanneer "de boze" erin zou slagen om ook maar één enkel individu bij God vandaan te houden, zou dat betekenen dat God de hele "strijd" tegen ShTN verloren heeft.
(En dat kan toch niet de bedoeling zijn van Hem die Alles in allen zal zijn?)quote:
mensen die ervoor kiezen om God af te wijzen
of een eigenwillige godsdienst willen
die zetten zichzelf buitenspel
--- Einde van citaat ---
Hoe zou je God af kunnen wijzen?
Wat voor reden kan iemand hebben om Liefde af te wijzen??
je
Carl
cyber:
quote:op 15 Dec 2003 15:34:52 schreef Carl:
[...]
simpel.
Als God overal tegenwoordig is, betekent dat dus ook dat Zijn Wil overal geldt. Zoals Bumblebee terecht constateerde dat een plaats waar God niet is, de hel is, kun je dus constateren dat God alomtegenwoordig is,
Zijn wil dus ook overal geldig is,
en wanneer "de boze" erin zou slagen om ook maar één enkel individu bij God vandaan te houden, zou dat betekenen dat God de hele "strijd" tegen ShTN verloren heeft.
(En dat kan toch niet de bedoeling zijn van Hem die Alles in allen zal zijn?)[...]
--- Einde van citaat ---
zoals jij alles in allen interpreteerd is het gelijk aan de
alverzoeningsleer
En satan slaagt er geregeld in om de mens is zijn koninkrijk te
krijgen, wat niet inhoud dat God de strijd verloren heeft
ik neem aan dat je met "ShtN" satan bedoeld
quote:Hoe zou je God af kunnen wijzen?
Wat voor reden kan iemand hebben om Liefde af te wijzen??
--- Einde van citaat ---
dat is niet zo moeilijk hoor
kijk maar om je heen
Bumblebee:
quote:op 15 Dec 2003 15:29:43 schreef Carl:
Goed gezegd, Bumblebee.
En omdat geen enkel mens ervoor kiest om eeuwig in vuur te branden,
(ieder mens kiest voor liefde, ook al is het maar die zwakke vorm die we zelfliefde (liefde voor het ego) noemen) is het dus ook niet logisch om te veronderstellen dat er zoiets is als een hel, de eeuwige plaats zonder God. Ook dat is een gevolg van het gegeven dat God van ZichZelf in ons heeft geblazen.
Waarom toch dat hardnekkige geloof dat er een scheiding bestaat tussen God en ons? Zegt zelfs het tamelijk oppervlakkige Genesisverhaal al niet, dat YHWH met ons mee ging, het paradijs uit?
--- Einde van citaat ---
*insert hier smiley die zich de haren uit het hoofd trekt*
Lieve Carl, verdraai toch niet altijd alles wat ik zeg!!!
De hele Bijbel spreekt overduidelijk van een scheiding tussen God en mens, dankzij de zondeval. God heeft door Jezus deze scheiding weer ongedaan gemaakt, voor iedereen die dat wil, en beseft dat hij of zij het nodig heeft!
Als jij (in algemene zin dus: men) je niet door God wil laten redden staat Hij ook met lege handen en kan NIEMAND, ook God niet, voorkomen dat je van God gescheiden BLIJFT. En van God gescheiden zijn is de HEL.
Is dat tegen Gods wil? Ja, want God wil dat geen zondaar verloren gaat. Is het onmogelijk? Nee, want God heeft een deel van zijn almachtigheid aan ons afgestaan zodat wij vrijwillig de keus voor of tegen hem kunnen maken. En je ziet toch om je heen dát er mensen tegen God kiezen?? God roept, nodigt uit, maar dwingt niet.
Carl:
--- Citaat ---op 15 Dec 2003 16:15:24 schreef Bumblebee:
[...]
*insert hier smiley die zich de haren uit het hoofd trekt*
Lieve Carl, verdraai toch niet altijd alles wat ik zeg!!![/quote?]
Ik????
Wat verdraai ik dan?????
Ik probeer alleen maar zo logisch mogelijk na te denken over God.quote:De hele Bijbel spreekt overduidelijk van een scheiding tussen God en mens, dankzij de zondeval. God heeft door Jezus deze scheiding weer ongedaan gemaakt, voor iedereen die dat wil, en beseft dat hij of zij het nodig heeft!
--- Einde van citaat ---
Dat klopt; er zijn een aantal plaatsen in de bijbel te vinden waarin benadrukt wordt dat God een maasamoordenaar is, ervan houdt vijandelijke opa's en oma's en kleine edomitische kinderen te vermoorden, niets heeft tegen slavernij, de hele mensheid al eens als ratten verzopen heeft (op Noach na) en het gerust weer zou doen, als Jesus er niet tussen was gekomen.
De bijbel is op veel plaatsen niet echt helder, en heel vaak innerlijk tegenstrijdig.
Gek is dat natuurlijk niet, als je ziet hoe groot de tijdsduur is van Genesis tot aan Patmos.
Bumblebee......wordt nou eens wakker.......quote:
Als jij (in algemene zin dus: men) je niet door God wil laten redden staat Hij ook met lege handen en kan NIEMAND, ook God niet, voorkomen dat je van God gescheiden BLIJFT. En van God gescheiden zijn is de HEL.
Is dat tegen Gods wil? Ja, want God wil dat geen zondaar verloren gaat. Is het onmogelijk? Nee, want God heeft een deel van zijn almachtigheid aan ons afgestaan zodat wij vrijwillig de keus voor of tegen hem kunnen maken.
--- Einde van citaat ---
Ik ben helemaal niet van God gescheiden.
Maar toch knap van mij..... dat ik, klein mensje, Gods alvermogen opzij kan schuiven.
Hoe kom je er overigens bij dat God iets van Zijn almacht aan ons afstaat?
Een als Hij dat doet, waarom worden we dan verdoemd als we die macht gebruiken? Dan had God dat toch beter niet kunnen doen?
En dan nog iets..... als God iets niet meer heeft van wat Hij eerst nog wel had..... hoe kunnen we Hem dan nog als Volmaakt zien? Hij heeft nu toch iets niet wat wij wel hebben?
Oh......nu begrijp ik dat hele conflict tussen God en ons!
We kregen iets kado waarom we niet vroegen.
We zijn het vervolgens verkeerd gaan gebruiken, dus wil God het terug.
Dat lukt ons niet; dus moest Jesus de Onschuldige eraan geloven,
En als wij niet geloven dat dit offer ons van de terugeisende God redt, dan worden we alsnog verdoemd (zal Jesus niet prettig vinden).
Begrijp je nu, Bumblebee hoe krakkemikkig deze héle theologie-van-de-angst in elkaar steekt?
Reken daar toch eens mee af!
Wie houdt je tegen? Echt......door te kiezen voor een God van Volmaakte en Onvoorwaardelijke Liefde ga je niet verloren.
Integendeel, je leert stap voor stap te begrijpen wat God werkelijk is, en wat mensen van Hem hebben gemaakt.quote:En je ziet toch om je heen dát er mensen tegen God kiezen?? God roept, nodigt uit, maar dwingt niet.
--- Einde van citaat ---
Maar volgens jouw eerdere passage chanteert Hij wel. Geloof ik in iets onbegrijpelijks dan word ik behouden. Geloof ik echter in iets voor de hand liggends, nl. Zijn alomtegenwoordigheid (geen plek uitgezonderd) en Zijn onvoorwaardelijke Liefde (het is Zijn wil dat niemand verloren gaat, dus zal er ook niemand verloren gaan)..........dan ga ik verloren.
Het spijt me.......het is zo absurd......
Wat ik om me heen zie, is mensen die voortdurend uit Liefde handelen.
Veel mensen begrijpen echter niet hoe erg gevolgen uit kunnen pakken als je Liefde verkeerd richt (egoïsme, geldzucht, etc.).
Ze begrijpen niet dat wie geeft, ontvangt,
en dat wie vergeeft, zelf vergeving ontvangt,
en dat wie Licht geeft, zelf Licht is.
Het is Gods Wil dat ieder individu dit zal begrijpen. Ooit zal dit ook volledig en algemeen begrepen worden.
Dan zal de Heer de enige Naam op deze aarde zijn.
Dan zal Hij Alles in Allen zijn.
je
Carl
--- Einde van citaat ---
Carl:
quote:op 15 Dec 2003 15:47:08 schreef cyber:
[...]
zoals jij alles in allen interpreteerd is het gelijk aan de
alverzoeningsleer
En satan slaagt er geregeld in om de mens is zijn koninkrijk te
krijgen, wat niet inhoud dat God de strijd verloren heeft
ik neem aan dat je met "ShtN" satan bedoeld
--- Einde van citaat ---
Welk schepsel van God zou er dan verloren kunnen gaan? Zie ook mijn antwoord aan Bumblebee.
Hoe interpreteer jij het 'alles in allen'?
uhmmmm..... ik neem aan dat jij met 'satan 'ShTN' bedoelt. Vergeet niet dat het hier om een joods begrip gaat. Het is de moeite waard om vanuit de samenstelling van de letters te begrijpen wat de betekenis van dit begrip is.quote:
[...]
dat is niet zo moeilijk hoor
kijk maar om je heen
--- Einde van citaat ---
Zie ook mijn uitgebreide antwoord aan Bumblebee.
je
Carl
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie