Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Nederig en vol zelfverloochening
Els:
Carl,
hoe komt het dat jij gelooft zoals je gelooft? Als ik het goed heb, heb ik ergens op dit forum gelezen dat je vroeger in een gereformeerde kerk kwam en later een tijdje in een pinkstergemeente?
Wat is er met jou gebeurd dat je het 'normale' christelijke denken opzij hebt geschoven?
Carl:
Dag Els,
het is een hele lange weg geweest, met veel omwegen, die kennelijk nodig waren.
maar laat het me zo vertellen.
Naar aanleiding van een persoonlijke gebeurtenis voelde ik me op zeker moment als Job op de puinhopen van mijn bestaan. En dat terwijl ik innig had gerekend op de bescherming van God.
Mooi niet dus.
Dat vormde de trigger.
Het idee dat God en de duivel achter en over mijn rug heen een spelletje speelden met van alles wat mij dierbaar was gaf me een gevoel van: ik heb niets te verliezen, als God een God is, die op deze manier met mensen omgaat, dan ga ik maar liever verloren.
En achter alles wat naar mijn gevoel/verstand/intuitie niet klopte met het idee dat God Liefde is, ben ik vraagtekens gaan zetten...... en doe dat nog steeds.
Zodoende heb ik over gehouden wat werkelijk de moeite waard is.
Zeker in het begin was ik erg bang dat ik, door het juiste geloof te verliezen, verloren zou gaan. Wat dat betreft heb ik moeten leren er werkelik op te vertrouwen, dat niet mijn ego, maar Hijzelf wérkelijk de touwtjes in handen heeft.
je
Carl
cyber:
quote:zoals jij alles in allen interpreteerd is het gelijk aan de
alverzoeningsleer
En satan slaagt er geregeld in om de mens is zijn koninkrijk te
krijgen, wat niet inhoud dat God de strijd verloren heeft
ik neem aan dat je met "ShtN" satan bedoeld
--- Einde van citaat ---
quote:Welk schepsel van God zou er dan verloren kunnen gaan? Zie ook mijn antwoord aan Bumblebee.
Hoe interpreteer jij het 'alles in allen'?
--- Einde van citaat ---
Christus is alles
Kolossenzen 3:11
'...maar alles en in allen is Christus.'
Kolossenzen 3:5-17. In dat nieuwe leven doet geen enkel onderscheid meer ter zake: of je nu Jood bent of Griek, slaaf of vrije, man of vrouw, oud of jong, er is in het nieuwe leven door de Geest nog maar één ding echt belangrijk: dat Christus alles in allen is!
quote:uhmmmm..... ik neem aan dat jij met 'satan 'ShTN' bedoelt. Vergeet niet dat het hier om een joods begrip gaat. Het is de moeite waard om vanuit de samenstelling van de letters te begrijpen wat de betekenis van dit begrip is.
--- Einde van citaat ---
en wat is het probleem hiermee dan ??
waarom haalde jij satan op die manier aan??
quote:
[...]
dat is niet zo moeilijk hoor
kijk maar om je heen
Zie ook mijn uitgebreide antwoord aan Bumblebee.
--- Einde van citaat ---
ja dan lees ik theologie van de angst
en dat wij daarmee moeten afrekenen
njaa jou visie deel ik totaal niet
Carl:
Ik haalde de joodse schrijfwijzen van satan aan, om uit te laten komen dat we het hier vooral over een joods begrip hebben.
je
Carl
cyber:
quote:op 15 Dec 2003 20:54:02 schreef Carl:
Ik haalde de joodse schrijfwijzen van satan aan, om uit te laten komen dat we het hier vooral over een joods begrip hebben.
je
Carl
--- Einde van citaat ---
bedoel je dan dat satan niet bestaat ?? of alleen voor de Joden een begrip is ???
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie