quote:
op 05 Dec 2003 03:26:10 schreef ibi:
En om nu de zonnewende te gebruiken om als Christenen het grootste nieuws ooit te vieren vind ik niet echt een Christelijke instelling, maar meer een teken van zwakte t.o.v. de wereld.

Ik vind het juist fantastisch om de Zonnewende te gebruiken voor het vieren van de meest licht-brengende gebeurtenis die er ooit op aarde heeft plaatsgevonden.
Sterker nog: het zou volgens mij kunnen dat de Zonnewende haar ware betekenis heeft gekregen in Kerst en de viering van Christus' geboorte.
En wat betreft de commerciële uitbuiting van Kerst: hoe je als christen daaraan mee doet, is je eigen verantwoordelijkheid. Een mooie manier om in de wereld, maar niet van de wereld te zijn.

PS. @Does. Echt balen dat jullie zo alleen zijn.
Ik kan me nog herinneren dat mijn broertje (inmiddels is hij ook 23 maar okee) echt verdrietig was toen ik zeven jaar geleden uit huis ging, terwijl we voor mijn gevoel nooit zo heel close waren! Het is op één of andere manier toch anders om "alleen" met je ouders/ouder te wonen.
Wij hebben het geluk dat al onze dierbaren op een uurtje rijden bij ons vandaan wonen (wel alle kanten op maar dat nemen we voor lief

) ik moet er niet aan denken dat ik ze maar weinig zou kunnen zien.
Als je zoiets leest als jouw eerlijke post dan weet je weer hoeveel mazzel je hebt!