Auteur Topic: Gebed aanvragen voor jezelf of anderen  (gelezen 3022 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Gebed aanvragen voor jezelf of anderen
« Gepost op: januari 09, 2003, 03:02:57 am »
klik hier om naar the Only way te gaan

Als je moeiten heb dan kun je hier een verzoek doen of de mensen voor je willen bidden. Daarnaast staan er verzoeken van mensen om voor ze te bidden.
Misschien is het ook wel handig om hier ook je verzoeken te plaatsen, voor als je een ziekte hebt of een moeite. Dat hoeft niet uitgewijd te worden, God die weet van je moeiten en je lasten.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2003, 12:48:20 pm »
Goed idee, wij moesten veel meer voor elkaar bidden.

Waarschuwing van de beheerders:
regel verwijderd
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Rianne

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2003, 05:13:27 pm »
Ik zal voor je bidden  :?

emmy

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2003, 08:10:15 pm »
en mèt elkaar...
Onderzoek alles..

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2003, 01:58:42 am »
Waarom kan er niet gewoon op dit forum een topic komen waarin mensen gebedspunten aan kunnen dragen? Iedereen die het leest kan dan voor hem/haar bidden!
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

HarmW

• schaap met Herder
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2003, 09:00:59 am »

quote:

op 14 Aug 2003 01:58:42 schreef Marnix:
Waarom kan er niet gewoon op dit forum een topic komen waarin mensen gebedspunten aan kunnen dragen? Iedereen die het leest kan dan voor hem/haar bidden!

quote:

op 09 Jan 2003 03:02:57 schreef Picardijn:
Misschien is het ook wel handig om hier ook je verzoeken te plaatsen, voor als je een ziekte hebt of een moeite. Dat hoeft niet uitgewijd te worden, God die weet van je moeiten en je lasten.
Alle ruimte dus om hier gebedspunten aan te dragen :)
HarmW

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2004, 04:37:16 pm »
Zie ook hier.
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 08, 2004, 07:51:47 pm »
Wat je eigenlijk wil is dus een soortgelijk iets hier instellen?
Live vanuit de luie stoel

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 09, 2004, 12:53:28 pm »
Ik wil weer gaan studeren maar weet niet wat... ik vind het heel moeilijk een studie te vinden, willen jullie bidden dat ik de juiste keuze maak?
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 09, 2004, 01:02:19 pm »

quote:

op 09 Jan 2004 12:53:28 schreef Marnix:
Ik wil weer gaan studeren maar weet niet wat... ik vind het heel moeilijk een studie te vinden, willen jullie bidden dat ik de juiste keuze maak?

Wat dacht je van een Bijbelschool, lijkt mij wel wat voor je. Maar dat idee komt van mij hoor, daar heb ik niet voor gebeden.

Mááááár, misschien is het profetisch. O-)
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 09, 2004, 01:11:35 pm »

quote:

Trade Managent gericht op de Aziatische markt.

Maar ik zal bidden.

wimOldie

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2004, 02:51:46 pm »
God hoort onze gebeden altijd, Hij luistert naar Zijn Kinderen en verhoort deze gebeden op Zijn manier volgens Zijn plan en niet het onze. God is bezig, Hij zorgt dat uiteindelijk alles mede ten goede zal werken. Wat van ons verwachtword is "in geloof te wandelen"

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 11, 2004, 10:20:59 pm »
Bedankt.

quote:

Wat dacht je van een Bijbelschool, lijkt mij wel wat voor je. Maar dat idee komt van mij hoor, daar heb ik niet voor gebeden.
Is inderdaad wel een optie. Journalistiek lijkt me ook wel wat hoewel ik soms wel twijfel of dat het echt is. 't Is moeilijk maar ja... komt vast wel goed met me... zorgt God wel voor! :)

Melchizedeks Apprentice

• The scepter of love shall sway
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 13, 2004, 04:10:45 pm »
Herkenbaar probleem. Ik zit namelijk met het zelfde. Al doe ik nu een studie die me wel aanspreekt, ik weet niet hoelang ik daar nog zit. Er zijn wat meer dingen aan de hand dan alleen school.

Ik zal voor je bidden, Marnix, en ik vraag aan jullie of jullie voor mij willen bidden, of ik wat duidelijkheid mag krijgen over wat ik wil...
Learn, love, and rule; In his order, at His order.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 13, 2004, 04:27:54 pm »

quote:

Ja bijbelschool is zeker een goed idee, ik wou eerst de EH gaan doen maar kwam op deze opleiding: GPW en die ga ik nu doen wie weet ook wel wat voor je ;)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: januari 14, 2004, 07:10:32 pm »
/me bidt voor Melchizedeks Leerling! :)

En ehm... wat is GPW?

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: januari 14, 2004, 07:12:30 pm »

quote:

op 14 Jan 2004 19:10:32 schreef Marnix:
/me bidt voor Melchizedeks Leerling! :)

En ehm... wat is GPW?

Godsdienst Pastoraal Werker
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 14, 2004, 07:24:39 pm »
Hmmmm. Op zich wel leuk, bij jeugddienst Kingsize doe ik ook pastoraal.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 14, 2004, 07:34:10 pm »
Misschien kan die opleiding ook speciaal gericht op jongeren gevolgd worden?

'k Zie iets dergelijks bij de Evangelische Hogeschool (ik weet ff niet of je HBO of MBO zoekt Marnix):

quote:

Kerkelijk Jeugdwerker
(...) Jongeren vragen om jeugdwerkers die zoveel hart voor hen hebben dat ze deel van hun wereld willen uitmaken. Jeugdwerkers kennen de wereld van de jeugd - binnen en buiten de kerk. Ze spreken ook hun taal zonder hun eigenheid te verliezen. Ze zijn creatief en communicatief, visionair en teamspelers. Hun tieners zijn hun team. Jeugdwerkers zijn ook de schakels tussen de jeugd en de leiding van kerk of gemeente. Maar vooral zijn het jonge mensen die een levend getuige zijn van een persoonlijke relatie met Jezus Christus. Ze staan voor hun geloof en kunnen bruggen slaan van Gods Woord naar de wereld van nu.
Zie http://www.ebsveenendaal.nl/index2.html onder Onderwijsaanbod; Evang. Theol. Hogeschool.

Bij www.che.nl is het een afstudeervariant van de 4-jarige opleiding GPW.

In elk geval succes met je keus..

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 14, 2004, 07:43:27 pm »
Mijn zusje doet EH in Veenendaal... Ik zit zelf aan Ede te denken... Journalistiek lijkt me ook nog wel wat.

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: januari 14, 2004, 07:54:24 pm »

quote:

op 14 Jan 2004 19:43:27 schreef Marnix:
Mijn zusje doet EH in Veenendaal... Ik zit zelf aan Ede te denken... Journalistiek lijkt me ook nog wel wat.

Marnix als je echt che gaat doen kom je maar keer biertje hapen op me kamer als ik die al snel krijg ... :S lijkt me gezellig eens een praatje met je te maken, zo'n forum is ook niet alles  ;) Vrijgemaakte jeugd in Ede is trouwens TOP!

we gaan trouwens wel een beetje offtopic  8)7

ff edit was je ook op het gala?
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2004, 12:25:15 am door farao »

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: januari 14, 2004, 10:51:14 pm »
Ja inderdaad. Ik wil wel naar CHE. Is ook heel dichtbij... Biertje drinken kan sowieso wel een keer, ik woon in Arnhem dus ben in 10 minuten in Ede :)

Zo nu weer terug on topic! Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met gebedspunten! Kom maar op, als we zoveel tijd hebben om te forummen moet voor elkaar bidden ook wel lukken :)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: januari 14, 2004, 11:00:15 pm »
Naah ik heb niet echt iets om voor te bidden. Alles gaat goed met me! Je kan natuurlijk wel bidden of alles goed mag blijven gaan met me! Ik bid er God er ook voor want je weet dat je niet alleen moet bidden als je het moeilijk hebt maar ook als alles meezit! :)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: januari 14, 2004, 11:33:35 pm »
/me heeft wel wat om voor te danken, dat mag hier vast ook wel :)

De WAJONG uitkering is er helemaal door. Ik ben volkomen afgekeurd. Nu kan je vragen of dat nou zo fijn is.... Ja dat is fijn. Want afgezien van of de verzekeringsarts dat nou ook vind of niet, ik ben niet in staat tot werken. Gewoon dagelijks leven is al te veel vaak. Dus is de erkenning van het GAK wel zo prettig. Ook omdat ik nu gewoon door kan studeren en een financiële ondersteuning heb zonder druk op de ketel. Want daardoor nam ik steeds teveel hooi op mijn vork.

Verder kreeg ik vandaag de toekenningsbrief. Daarin stond dat ik nog 20 maanden te goed had. (Ja wettelijke regeling, het preciese nut ervan weet ik ook niet.) Het fijne is nu dat ik autorijles kan nemen en een klein auto'tje kan aanschaffen waardoor ik net wat mobieler ben en ik mijn sociale leven misschien wat beter op de rails kan houden.
Op zo'n moment besef je Gods liefde gewoon zo goed. Dus misschien dat jullie samen met mij hiervoor willen danken.
Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: januari 15, 2004, 07:42:39 am »
(Wajong begint op je 18e omdat ze er vanuit gaan dat je er al voor die leeftijd last van hebt. Kan die terugbetaling daarmee te maken hebben? Sterkte iig.)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: januari 15, 2004, 08:40:15 am »
quote:
op 15 Jan 2004 07:42:39 schreef Marloes:
(Wajong begint op je 18e omdat ze er vanuit gaan dat je er al voor die leeftijd last van hebt. Kan die terugbetaling daarmee te maken hebben? Sterkte iig.)

Ja, het begint nu niet op mijn 18de maar wel op 5 mei 2002, een jaar voor de aanvraagdatum. En ik kreeg een waarschuwing omdat ik het te laat had aangevraagd
Pinkeltjefan

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: januari 15, 2004, 11:27:19 am »
quote:
De WAJONG uitkering is er helemaal door. Ik ben volkomen afgekeurd. Nu kan je vragen of dat nou zo fijn is.... Ja dat is fijn. Want afgezien van of de verzekeringsarts dat nou ook vind of niet, ik ben niet in staat tot werken. Gewoon dagelijks leven is al te veel vaak. Dus is de erkenning van het GAK wel zo prettig. Ook omdat ik nu gewoon door kan studeren en een financiële ondersteuning heb zonder druk op de ketel. Want daardoor nam ik steeds teveel hooi op mijn vork.

Verder kreeg ik vandaag de toekenningsbrief. Daarin stond dat ik nog 20 maanden te goed had. (Ja wettelijke regeling, het preciese nut ervan weet ik ook niet.) Het fijne is nu dat ik autorijles kan nemen en een klein auto'tje kan aanschaffen waardoor ik net wat mobieler ben en ik mijn sociale leven misschien wat beter op de rails kan houden.
Op zo'n moment besef je Gods liefde gewoon zo goed. Dus misschien dat jullie samen met mij hiervoor willen danken.

Ok zal ik ook voor bidden en danken (ook danken kun je voor elkaar he)... Tof dat God zo voor je zorgt. Of je nou kunt werken of niet, God kan altijd aan, in en door je werken en dat zal Hij zeker ook doen. Daarnaast heb je denk ik wel veel tijd om God te leren kennen en (o.a. hier) voor Hem bezig te zijn, en dat is het belangrijkste in het leven.

Goed trouwens dat je lekker open dit hier neer zet? Ik denk dat openheid naar elkaar toe heel belangrijk is. Geloven doe je samen... in de kerk, maar ook bijvoorbeeld op een forum! God werkt ook via internet, Hij is van alle tijden en dat maakt Hem zo'n awesome God!