Hoi Meisje2,
Jammer dat je je zo schuldig voelt over jullie beslissing. Als ik je stukje goed lees, heeft vooral je man het besluit genomen dat er geen kinderen komen. Heb jij daar zelf dan niets in te zeggen? Jullie zijn toch gelijkwaardig en zoiets moet toch bespreekbaar zijn, lijkt me? En het feit dat je je zo schuldig voelt, geeft al een beetje aan dat het je helemaal niet lekker zit, dat besluit. Ik hoop dat jullie er samen uit komen en misschien ooit tot een andere beslissing kunnen komen. Ook al is er veel rotzooi en ellende in de wereld, dat wil toch niet zeggen dat jullie evt. kinderen daarin niet een goed leven kunnen leiden?
Zelf heb ik geen kinderen. Al voor ons trouwen was bekend, dat het te riskant was i.v.m. gezondheid. Dat is soms een gemis maar aan de andere kant kun je ook een prima leven leiden zonder. Adoptie is ooit wel eens ter sprake geweest maar dat zien we geen van beiden erg zitten. Financiële adoptie is wat dat betreft een veel beter middel, dan steun je kinderen in hun eigen omgeving.
Sterkte ermee!