Auteur Topic: nieuwe cd NOFX  (gelezen 857 keer)

cochise

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Gepost op: mei 28, 2003, 12:04:18 am »

deze punk band die al sinds 1983 muziek maakt heeft de 13 cd afgeleverd
ze maken komische toch serieuse punk muziek
de titel(een grote knipoog naar de amerikaanse regering)van deze cd is:
THE WAR ON ERRORISM
korte maar zeer explosieve nummers wat mij betreft een aanrader

So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Sarah

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2003, 07:43:02 am »
Dat is volgens mij 1 van de bekendste punkrockbandjes van nĂș (of van een paar jaar terug;)), samen met Pennywise. (dus afgezien van sex pistols/damned en van die andere legendarischere punk)

Toen ik een jaar of 15 was had ik een cd van ze, lekker baldadig.
In de binnenkant stond een naakte vrouw en daarop stond de songtext.
En het vierde nummer begon met luid geboer!

(heideroosjes vond ik veel leuker eigenlijk)
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

cochise

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2003, 10:02:23 pm »
en nu vind je punk niet goed meer toen ik 15 was vond ik het ook goed en nu nog steeds heb wel meer punk in mijn zeer uitgebreide cd collectie zoals
suicidal tendencies

the living end

dat zijn mijn favourite punk bands
en het eerdere werk van u2 natuurlijk  

cochise

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2003, 07:49:39 pm »

als je van deze muziek houd moet je deze cd's eens luisteren
dit zijn compilatie cd's van EPITAPH records HET punk rock label deze platen maatschapij heeft NOFX BAD RELIGION PENNYWISE GUTTERMOUTH RANCID gecontracteerd en nog veel meer bands
er komt 1 keer peer jaar en verzamel cd uit die echt heel weing kost n.l maar 7.95 voor een cd deze keer zelfs een dubbel cd verkrijgbaar bij de betere platen zaak

Sarah

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2003, 08:42:09 am »
die cd krijg je ook gratis als je meer dan 60 gulden/euro besteld bij de large toch? Een postorderbedrijf met bandshirts en cd's.

Ik vind punk niet zo leuk eigenlijk. De teksten gaan meestal niet echt ergens over en als ze ergens over gaan is het agressie naar politiek of de maatschappij van nu. Ipv er iets aan te doen zeiken ze erop in hun teksten. Daar blijft het ook bij.

In Amsterdam zag/hoorde ik een punkband in de Frankrijk. Een kraakpand/cafe.
Keihard geschreeuw! Alleen maar geschreeuw. Achteraf of voor het nummer vertellen ze waarover het ging/gaat. Moet ook wel want je verstaat er toch niets van.

Maarja.. Ik hou er gewoon niet van:)

cochise

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2003, 09:38:23 am »
wat kun je als artiest aan de problemen in de maatschapij doen dan?
doe je hier zelf wel wat aan dan?
het enige wat bands zoals pennywise doet is hun mening geven en een probleem bekend maken bij het publiek dat is zeker niet fout
waar gaat de hedendaagse muziek dan over ? helemaal nergens over het zlefde onderwerp (liefde) wat al helemaal is uitgemolken er zijn en worden nog best leuke nummers over dit onderwerp gemaakt maar dat is zelden
hier een tekst van een nummer van pennywise:

One Voice
A million faces are blurred in today A million lives that are so far away I'm alone and I want you to know I want to scream but there's nowhere to goA million voices are making the cry a million lives that are waiting to die A million families are wasting away split by decision it must go away Someone soon is goona die wasting away in a world full of lies Song unseen another day somehow tomorrow somehow today If you don't listen you'll never learn watch yourself or you might get burned Isn't it time to tell yourself I've got to get out I've got to go We've got to be one voice How many lives will be taken today How many times will we just look away How many voices cry to be heard screaming alone but no one hears a word How many faces alone in the crowd waiting for answers facing the clouds How much longer do we have to wait times running out and there's no time to waste

Sarah

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2003, 10:04:30 am »
dat is een mooie tekst ja!

Ik had het geloof ik over van die diehard hardcorepunk bandjes, waar de prioriteit ligt bij het uiten van agressie ipv overbrengen van hun boodschappen.

Het gaat idd 90 procent over liefde, zegt weer genoeg over hoe belangrijk het is voor ons;)

Iedereen houdt trouwens toch van de muziek waarin ze iets herkennen.
Daarom is de ene band ook niet beter als de ander omdat die nou meer of minder geluisterd word.. (maar daar ging het ook niet om he)

Alleen op muzikaal gebied zou de het 1 kwalitatief beter kunnen zijn dan de ander.
Een klassiek orkest heeft heel veel moeten oefenen om goed te spelen.
Een (hardcore?) punkband staat bekend om het ruige spel, dan hoef je misschien niet eens te oefenen:D

Dat bedoelde ik.
maar het is ook weer zwart-wit.

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2003, 10:38:24 pm »
NOFX staat vooral bekend als skatepunk groep. Het is een groep die in de traditie van o.a. No Doubt staat, maar denk ook aan groepen als Pennywise en de Nederlandse variant De Heideroosjes.

De Skatepunk is zeer populair onder de zogenaamde skaters. Skaten is een groepsgebeuren met een eigen code, kleding en muziek. De muziek van skatepunkers gaat steeds melodieuzer klinken. Skatepunkers zijn echter lang niet zo politiek betrokken als de punkers van weleer. Veel eer zoekt men het plezier en gemeenschap van de groep.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

cochise

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #8 Gepost op: juni 03, 2003, 10:59:13 pm »
dan ben je niet echt thuis in de hedendaagse punk scene en dan heb ik het over echte punk
als je naar de teksten luistert van nofx the living end pennywise suicidal tendencies
zit daar welzeker een politieke toon in kijk naar de tekst van het nummer van pennywise hierboven
en skaters punkers wat voor mensen die naar deze muziek luisteren luister niet alleen naar de muziek maar ook zeker nar de teksten
neem dat maar van mij aan een heel goed voor beeld hiervan is wel niet echt een punk band maar meer rock RAGE AGAINST THE MACHINE

Wake Up

Although ya try to discredit
Ya still never edit
The needle, I'll thread it
Radically poetic
Standin' with the fury that they had in '66
And like E-Double I'm mad
Still knee-deep in the system's shit
Hoover, he was a body remover
I'll give ya a dose
But it'll never come close
To the rage built up inside of me
Fist in the air, in the land of hypocrisy

Movements come and movements go
Leaders speak, movements cease
When their heads are flown
'Cause all these punks
Got bullets in their heads
Departments of police, the judges, the feds
Networks at work, keepin' people calm
You know they went after King
When he spoke out on Vietnam
He turned the power to the have-nots
And then came the shot

Wit' poetry, my mind I flex
Flip like Wilson, vocals never lackin' dat finesse
Whadda I got to, whadda I got to do to wake ya up
To shake ya up, to break the structure up
'Cause blood still flows in the gutter
I'm like takin' photos
Mad boy kicks open the shutter
Set the groove
Then stick and move like I was Cassius
Rep the stutter step
Then bomb a left upon the fascists
Yea, the several federal men
Who pulled schemes on the dream
And put it to an end

Ya better beware
Of retribution with mind war
20/20 visions and murals with metaphors

Networks at work, keepin' people calm
Ya know they murdered X
And tried to blame it on Islam
He turned the power to the have-nots
And then came the shot
What was the price on his head

DjNoizzIQ

• Good Charlotte
    • Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #9 Gepost op: december 22, 2003, 10:17:09 pm »
Ik heb dan nog wel niet de hele cd gehoord maar NOFX kennende is het weer super!! verder heb ik nog wat commentaar op zogenaamde christelijke bands zoals Evanescence en POD, van evanescence weet ik niet zeker waar ze vandaan komen maar POD komt uit Amerika en daar krijg je vrijstelling van een hele hoop belasting als je een christelijke organisatie bent dus met een korrel zout moet je het wel nemen, ow, nou moet ik mezelf ff bijstellen, ik heb niet alle teksten gelezen dat geef ik toe, en de mening dat de tegenwoordige skatescene niet echt politiek bewust is is ook niet waar, ik ben al jaren een ras echte skater en met mij velen   en ik speel sinds kort electrische gitaar en wij maken met een bandje ook nummers, skate-punk zoals dat heet, en dat is nogal polititek georienteerd. Een btje heideroosjes-achtig zoals Welterusten meneer de president, al is dat ook al een cover, en allemaal van dat soort crap. Verder wil ik de punk-rock-liefhebbers nog even wijzen op een paar in nederland vrij onbekende bands, zijn wel hele goeie!!!!!!!! MEST, RANCID, TRANSPLANTS, THE MISFITS (niet egt punk maar wel goed) en voor de echte rockers KILLSWITCH ENGAGE, BRAINSHAKE, SPINESHANK en KATAKLYSM. die zijn egt   maar wel lol

cochise

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #10 Gepost op: december 22, 2003, 11:20:00 pm »
quote:
op 22 Dec 2003 22:17:09 schreef DjNoizzIQ:
Ik heb dan nog wel niet de hele cd gehoord maar NOFX kennende is het weer super!! verder heb ik nog wat commentaar op zogenaamde christelijke bands zoals Evanescence en POD, van evanescence weet ik niet zeker waar ze vandaan komen maar POD komt uit Amerika en daar krijg je vrijstelling van een hele hoop belasting als je een christelijke organisatie bent dus met een korrel zout moet je het wel nemen, ow, nou moet ik mezelf ff bijstellen, ik heb niet alle teksten gelezen dat geef ik toe, en de mening dat de tegenwoordige skatescene niet echt politiek bewust is is ook niet waar, ik ben al jaren een ras echte skater en met mij velen   en ik speel sinds kort electrische gitaar en wij maken met een bandje ook nummers, skate-punk zoals dat heet, en dat is nogal polititek georienteerd. Een btje heideroosjes-achtig zoals Welterusten meneer de president, al is dat ook al een cover, en allemaal van dat soort crap. Verder wil ik de punk-rock-liefhebbers nog even wijzen op een paar in nederland vrij onbekende bands, zijn wel hele goeie!!!!!!!! MEST, RANCID, TRANSPLANTS, THE MISFITS (niet egt punk maar wel goed) en voor de echte rockers KILLSWITCH ENGAGE, BRAINSHAKE, SPINESHANK en KATAKLYSM. die zijn egt   maar wel lol

goeie bands de heidenroosjes luisterde ik vroeger wel maar nu niet echt ik luister nu meer pennywise nofx living end suicidal tendencies jawbreaker(das mijn favourite)ik heb ook vroeger veel geskatete maar ben nu meer bezig met het snowboarden wat ik eigelijk veel toffer vind maar ik luister niet alleen punk eigelijk alles wel maar over het algemeen wel punk metal rock enz

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #11 Gepost op: december 22, 2003, 11:41:07 pm »
quote:
op 22 Dec 2003 22:17:09 schreef DjNoizzIQ:

Oh hehe ik zie het al weer je houdt ook van Formule1 nou hehe ik ook en de poster hiervoor ook   Maar ken je dan ook Relient K? en de Sacred Life en auw wat zingen ze vals maar oh zo goed publiek bespeelende Maku Up Your Mind? oh ja NOFX ken ik eigenlijk helemaal niet maar wat doet het er toe jij ging ook offtopic  
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

cochise

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #12 Gepost op: december 23, 2003, 04:57:44 pm »
quote:
op 22 Dec 2003 23:41:07 schreef farao:
[...]

Oh hehe ik zie het al weer je houdt ook van Formule1 nou hehe ik ook en de poster hiervoor ook   Maar ken je dan ook Relient K? en de Sacred Life en auw wat zingen ze vals maar oh zo goed publiek bespeelende Maku Up Your Mind? oh ja NOFX ken ik eigenlijk helemaal niet maar wat doet het er toe jij ging ook offtopic  

nee luister geen relient k en sacred life ken het ook niet je weet dat dat niet mijn smaak is  

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #13 Gepost op: december 23, 2003, 05:10:09 pm »
quote:
op 23 Dec 2003 16:57:44 schreef cochise:
[...]

nee luister geen relient k en sacred life ken het ook niet je weet dat dat niet mijn smaak is  

haha hebt het niet tegen je hmmmz waarom vondt je dan laatst wel zo'n nummertje van hun leuk   whehe kidding luister nu genoeg wat jou smaak zou kunnen zijn hmmz bijna allemaal rock maar ja...  
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

cochise

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #14 Gepost op: december 23, 2003, 06:02:43 pm »
quote:
op 23 Dec 2003 17:10:09 schreef farao:
[...]

haha hebt het niet tegen je hmmmz waarom vondt je dan laatst wel zo'n nummertje van hun leuk   whehe kidding luister nu genoeg wat jou smaak zou kunnen zijn hmmz bijna allemaal rock maar ja...  

en welk nummer was dat dan
en ik luister meer dan alleen rock roch metal punk is wel het meeste hoor maar luister ook hip-hop/rap dance enz.

Does

• Bekijk profiel
nieuwe cd NOFX
« Reactie #15 Gepost op: december 26, 2003, 11:46:28 am »

NOFX

(heheheheheeh)
Live vanuit de luie stoel

cochise

• Bekijk profiel