Auteur Topic: Welke film zag je net (deel 2)? Vertel ons er wat over!  (gelezen 39943 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Welke film zag je net (deel 2)? Vertel ons er wat over!
« Gepost op: december 24, 2003, 04:07:48 pm »
Gisteravond voor de tweede keer 'Signs' gezien, met met Gibson en Joaquin Phoenix. Mel speelt de rol van een priester die aan het geloof de brui heeft gegeven na de tragische dood van zijn vrouw. Wanneer er geheimzinnige graancirkels in zijn maisveld verschijnen en er vreemde geluiden te horen zijn van rennende kereltjes op het dak, wil hij er in eerste instantie niet aan dat het buitenaardse wezens zijn. Zijn kinderen en broer zijn wel snel overtuigd...

Signs is een goede film, waarin de spanning tergend langzaam wordt opgebouwd. Voor mensen die er gevoelig voor zijn zenuwslopend. De film gaat in wezen niet over marsmannetjes, maar over het kwijtraken en weer terugvinden van je geloof. Van de marsmannetjes zelf is slechts enkele keren een glimp te zien. Gelukkig maar, want ze zien eruit als de standaard-marsmannetjes in een kinderboek. Niet echt eng dus.

http://www.cinemaniak.ch/images/signs.jpg
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 24, 2003, 05:36:35 pm »

quote:

op 24 Dec 2003 16:07:48 schreef Pleun:
Signs is een goede film, waarin de spanning tergend langzaam wordt opgebouwd. Voor mensen die er gevoelig voor zijn zenuwslopend. De film gaat in wezen niet over marsmannetjes, maar over het kwijtraken en weer terugvinden van je geloof. Van de marsmannetjes zelf is slechts enkele keren een glimp te zien. Gelukkig maar, want ze zien eruit als de standaard-marsmannetjes in een kinderboek. Niet echt eng dus.
Hm, je haalt er meer uit dan ik heb gedaan. Dus ik zal die film ook nog eens gaan kijken :). Ik vond die marsmannetjes trouwens een enorme deceptie. De spanning wordt goed opgebouwd en dan zie je eens een mannetje en dan is het ... zo ... standaard, echt zo'n enorme tegenvaller. Naja, toen had ik het wel gehad met die film :P.

[edit]
Ik heb gisteravond LotR II gezien en er waren wat dingen die me opvielen. Het is soms zooooo duidelijk te zien dat gebouwen en ruimtes nep zijn. Dat viel me wel erg tegen, soms zelfs zo erg dat het gewoon niet meer leuk was. Maar goed, al met al is het een goede film; maar daar is onderhand al erg veel over geschreven ;).
« Laatst bewerkt op: december 24, 2003, 06:32:06 pm door Harm »
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 24, 2003, 05:52:52 pm »

quote:

op 24 Dec 2003 17:36:35 schreef Harm:
[...]

Hm, je haalt er meer uit dan ik heb gedaan. Dus ik zal die film ook nog eens gaan kijken :). Ik vond die marsmannetjes trouwens een enorme deceptie. De spanning wordt goed opgebouwd en dan zie je eens een mannetje en dan is het ... zo ... standaard, echt zo'n enorme tegenvaller. Naja, toen had ik het wel gehad met die film :P.
Die marsmannetjes zijn een tegenvaller idd en dat ie op het laatst zijn priesterboordje omdoet eigenlijk ook wel. Altijd die voorspelbare goede aflopen... :r Verder idd best een toffe film!

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 26, 2003, 11:44:33 am »
Deel 2? |:(
Live vanuit de luie stoel

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 26, 2003, 01:29:48 pm »
die heb ik al 10 keer gezien...vanavond voor de 2e keer naar deel 3 :)

Maar ehm, welke gebouwen in LoTR-2 zijn dan zo overduidelijk nep?
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 26, 2003, 02:58:28 pm »

quote:

op 26 Dec 2003 13:29:48 schreef Marnix:
die heb ik al 10 keer gezien...vanavond voor de 2e keer naar deel 3 :)

Maar ehm, welke gebouwen in LoTR-2 zijn dan zo overduidelijk nep?
Helm's Deep, als je er vanaf een afstand naar kijkt. Het is dan zo vreselijk uit perspectief. Je hebt dan die enorme vlakte ervoor liggen, en dan heb je op de voorgrond nog net een stukje gras waar de camera op staat, Helm's Deep is IMHO dan veel te klein weergegeven.

De twee torens, Isengard en Bärad-Dûr, vind ik er net op uitzien. Ze zouden enorm hoog moeten zijn en dat gevoel krijg je ook wel, maar ze hebben IMHO te veel en te goed op de details gelet waardoor het althans voor mij toch weer nep is geworden. Verder vind ik ze te hoog in vergelijking met de mensen en wezens die erin wonen of eromheen staan.

Treebeard, evenals alle andere Ents, zijn IMHO een mislukking. In het boek worden ze beschreven als grote sterke bomen, maar als ik ze in de film zie, zijn het net grote struikjes. _Alle_ omringende bomen zijn groter dan zij zijn. Verder vind ik het nogal duidelijk te zien dat Pippin en Merry op het moment dat Treebeard ze draagt, tegen een blauwe achtergrond is opgenomen. Moeilijk uit te leggen, maar ik vind het er niet uitzien. Dat is IMHO echt heel erg nep.

Maar goed, verder is het een leuke film :P. Het was trouwens de extended edition die ik heb gezien, en ik kon niet echt de extra stukjes eruit halen, dus die hebben ze er prima doorheen gemonteerd :). Goed gedaan dus.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 26, 2003, 03:22:27 pm »
Ik vond de Ents ook niet leuk. Wat me ook vreselijk dwarszit (ik kan er niet van slapen) is dat Isengard zo makkelijk wordt overweldigd. Waar is de kracht van Saruman opeens gebleven? De machtige tovenaar die in The Fellowship nog een berg en de elementen wist te mobiliseren tegen het reisgenootschap, staat nu schaapachtig toe te kijken hoe die boompjes z'n rijk vernielen. Dit gaat er bij mij niet in. In het boek gaat het op dezelfde manier. Is dit een foutje van Tolkien, of is er een verklaring voor te vinden?
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 26, 2003, 03:43:05 pm »
Euh deel 2? En verwijder mijn berichten eens niet steeds Pleun! Waardeloze mod.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 26, 2003, 05:46:15 pm »
Saruman had bijna alle uruk-hai's en orks en mensen in Isengard er op uit gestuurd om Helms Deep te belegeren. Verder werken (net als als Gandalf) de tovenaars in LoTR niet echt met magie.... In het boek verslaat Caradhras de Fellowship en niet Saruman, zijn invloed hierop is in de film groter dan in het boek. Verder, zonder al zijn orks is Saruman, die het vooral van zijn charisama en spreekvermogen moet hebben niet tegen een leger van ents opgewassen.

Hoog op een berg kun je het laten sneeuwen maar dat zat er hier niet in.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 28, 2003, 12:51:59 am »
net l.o.t.r deel 3 gezien en moet zeggen dat deze film wel erg goed is alleen het eind vond ik iets te lang
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 28, 2003, 01:20:06 am »

quote:

op 28 Dec 2003 00:51:59 schreef cochise:
net l.o.t.r deel 3 gezien en moet zeggen dat deze film wel erg goed is alleen het eind vond ik iets te lang
Ik zal je maandag (goed, dat zal wel dinsdag worden :P) laten weten of ik dat ook vind. * Harm gaat LotR 3 maandag kijken in Ede om 21.00 uur. Dus mensen die mij IRL willen zijn, kunnen zich rond die tijd bij de Cinemec melden en even rondkijken naar mij :).

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 28, 2003, 11:58:09 am »
Deel 2!

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 28, 2003, 04:48:56 pm »
Volgens mij gaat deze discussie wel heel erg off-topic. Pleun begon met Signs en daarna een hele discussie over LOTR. Wellicht past die beter in het LOTR topic.  ;)
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 28, 2003, 10:03:46 pm »
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: december 28, 2003, 10:14:06 pm »
Uit mijn Weblog van vandaag:

De afgelopen week trouwens ook de nodige films bekeken:
http://www.tessadeloo.nl/upload/19195_240_1037714074418-wapperende_Film_poster.jpg
Begonnen met De Tweeling naar het gelijknamige boek van Tessa de Loo. Een mooie film. Met een treffend thema: In hoeverre wordt je ‘lot’ en ‘keuzen’ bepaald door de omstandigheden waarin je bent grootgebracht. Twee zussen (tweeling) worden bij een begrafenis van de laatste ouder uitelkaar gehaald. De een komt in Duitsland terecht als knecht en werkster, de ander komt in een welgestelde familie terecht. Dan breekt de oorlog uit. De een sympathiseert met het nazi-isme, de ander vecht ertegen. Na de oorlog blijkt deze keuze een definitieve scheidslijn tussen de twee zussen aan te brengen. In de film wordt gezocht naar de antwoorden op de vragen die aan de keuzes vooraf gingen.
http://www.dvd.nl/images/reviews/1368/cover.jpg
Een andere film was de film Van God Los. Een aangrijpende film. Een film gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de ‘bende van Venlo’. In het dagblad de Limburger staat een goede recensie. De bende van Venlo maakte begin jaren negentig de omgeving van Venlo onveilig door te pas en te onpas moorden te plegen. Het knappe van de film is dat gezocht wordt naar de motieven en dat er een kijkje in het hoofd van de daders wordt gegund. Duidelijk wordt ook dat een leven “Van God Los” tot verschrikkelijke daden kan leiden. Daarvoor hoef je trouwens niet eens naar deze film te kijken. Ook de bijbel staat vol met dit soort voorvallen.
http://www.videoland.nl/images/covers/AN1-040750.jpg
De derde film was The Hours. Ik vond het een schitterende film, mijn vrouw vond er niets aan. Maar alleen de muziek van Philip Glass vond ik al schitterend en Meryl Streep, Julianne Moore en een geheel onherkenbare Nicole Kidman doen de rest. Het verhaal gaat over de aantrekkingskracht van de dood, en de wil om van het leven toch iets te maken. Bijzonder is dat een verhaal dat begin twintiger jaren is geschreven tachtig jaar later tot leven komt. Gebeurtenissen uit de jaren vijftig hangen hiermee onheilspellend samen. De film heeft mij geen moment verveeld en beelden en muziek sluiten zo op elkaar aan, dat de verhaallijn in de film duidelijk blijft ondanks de complexe situatie. Op Cinema.nl is een Recensie te vinden.
http://www.miramax.com/images/p_heaven.jpg
De laatste film die gekeken heb is Heaven. Op zich wel een aardige film met een aardig thema. “Kun je eigen rechter spelen en dan nog vrij uit gaan als het fout gaat”. Maar op de een of andere manier wordt het thema onvoldoende uitgewerkt waardoor het niet bevredigd. Overigens speelt actrice Cate Blanchett een schitterende rol als de lerares Engels die een drugsdealer wil vermoorden maar door stom toeval (de schoonmaakster leegt de prullenbak te vroeg) vier onschuldige mensen vermoordt. De Italiaanse politie werkt vervolgens het onderzoek naar de drugsdealer behoorlijk tegen, waarna een politie-agent alsnog besluit voor het verhaal van de lerares engels te gaan en haar te bevrijden. Het eerste deel van de film is sterk, het slot alleszins bevredigend, zorg trouwens wel dat je het beginstuk van de film ziet, want anders snap je van het eind helemaal niets.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: december 29, 2003, 02:56:48 pm »
'De Tweeling' en 'The Hours' heb ik een tijdje geleden ook gezien. Voor een Nederlandse film vond ik 'De Tweeling' erg goed, waarbij het besef dat de film met een beperkt budget is gemaakt mijn positieve gevoel erover nog doet toenemen.

'The Hours' is een van de beste films die ik dit jaar heb gezien. Prachtig acteerwerk van Meryl Streep, Julianne Moore en Nicole Kidman. Alleen jammer van de nepneus, maar je kan niet alles hebben... N.a.v. 'The Hours' heb ik de gelijknamige roman gekocht waar de film op is gebaseerd (van Michael Cunningham) en 'Mrs Dalloway' van Virginia Woolf. In het laatste boek ben ik nu halverwege. Virginia heeft niet echt een toegankelijke schrijfstijl moet ik zeggen.  :|

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: januari 02, 2004, 01:23:12 pm »
Woensdag 'Trainspotting' gezien, de doorbraak van Ewan McGregor. Een betere anti-drugsvoorlichting is er mijns inziens niet. Een bijzonder nihilistisch verhaal waar ik toch vaak om moest lachen. Sommige scenes zijn zo ranzig...  :D :+

http://www.poster.net/trainspotting/trainspotting-one-sheet-4900011.jpg

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 18, 2004, 01:11:15 pm »
1 van de beste films ooit gemaakt, Trainspotting! Die wil ik nog een keer op dvd. :)

/me heeft als laatst gezien: Dreamcatcher. Wat een rotfilm was dat zeg! Boek is beter, Duddits is wel geinig gedaan maar dat is het dan wel.

http://www.cinema.com/image_lib/7417_poster_thumb.jpg

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 18, 2004, 01:47:21 pm »

quote:

op 18 Jan 2004 13:11:15 schreef Does:

/me heeft als laatst gezien: Dreamcatcher. Wat een rotfilm was dat zeg! Boek is beter, Duddits is wel geinig gedaan maar dat is het dan wel.
Het boek heb ik vorig jaar gelezen en ik vond 't wel goed. De film trekt me ook niet, hoewel ik de poster wel zou willen hebben. Kga maar eens vragen of ze die bij de videotheek t.z.t. aan Pleuntje willen schenken.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 22, 2004, 01:13:21 pm »
Afgelopen dinsdag 'K-Pax' (2001) weer eens gezien. Mooie psychologische film, met Kevin Spacey als de psychiatrisch patient Prot die beweert van de planeet K-Pax afkomstig te zijn, en zijn psychiater (Jeff Bridges) die uit alle macht probeert het 'raadsel Prot' op te lossen. De film vormt een vloeiende synthese met de muziek van Edward Shearmur. Aanradertje.

http://www.hillzoo.com/images/k-pax.jpg

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: januari 23, 2004, 02:16:06 pm »
Fucking Amal: 2 woorden....

zeer fantastisch! :P

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: januari 23, 2004, 10:06:46 pm »
http://www.premier.org.uk/graphics/homepage/amelie.jpg

:) :) :)

wat een film!

echt fantastisch!

:)

jane

• on m'a dit: tu es devenu fou a
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: januari 26, 2004, 01:30:34 pm »
Vrijdagavond zag ik Brother where art thou? Geweldige film van de broertjes Coen op belgie natuurlijk. Het gaat over een gesjeesde advocaat die met twee maatjes ontsnapt en de politie telkens maar even voor weten te blijven, meer door geluk dan wijsheid. Onderweg komen ze van allerlei bizarre typetjes tegen - een bijbelverkoper die ze buiten westen slaat en het geld steelt dat ze van een ander typetje kregen na diens geslaagde bankoverval. Een feest der herkenning als je de depressiejaren in amerika interessant vindt (de opkomende rol van de radio voor het ontwikkelen van muzieksmaak en bekendmaken van politici, bankovervallers a la kleine Ceasar) En het radde praten van Clooney vol wisecracks in een Bogart rol) Aan te bevelen!
On m'a dit: tu se devenu fou a cause de Celui qui tu aimes. J'ai dit: Le saveur de la vie n'est ce que pour les fous

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 08, 2004, 02:27:04 pm »
ik heb net elephant gezien
http://shop.newline.com/kernel/imageload?table=cat_images;key1=15795_l_EN_;key2=15795_l_EN;key3=15795_l;key4=-100_l_EN;key5=-100_
http://www.elephantmovie.com/

Authentieke, soepele verfilming van schietpartij op highschool, losjes gebaseerd op ware gebeurtenissen. Zuivere fictie, maar met een documentair gevoel. Winnaar van de Gouden Palm, Cannes 2003.

Een soepele, bijna jazzy verfilming van een van de meest traumatische gebeurtenissen uit de recente geschiedenis van Amerika. Gus Van Sant baseerde zijn film losjes op de beruchte schietpartij op de Columbine Highschool in Littleton. Ja, dezelfde school en gebeurtenis die Michael Moore in Bowling for Columbine als uitgangspunt nam voor zijn satirische documentaire over de Amerikaanse omgang met vuurwapens. Van Sant veroorloofde zich de nodige vrijheden, want hij verplaatste de school (naar Portland, Oregon, waar hij zelf op school zat) en verzon een reeks onderhuidse kleine drama's die diverse leerlingen op de fatale dag meemaken. Toch is een van de sterke kanten van de film juist zijn authenticiteit. De film werd niet in een studio opgenomen, maar in een echt schoolgebouw en de jonge spelers zijn geen professionele acteurs, maar gewone scholieren. Nergens verhult Van Sant dat zijn film zuivere fictie is, maar hij creëert een documentair gevoel door zijn camera door de gangen te laten dwalen en steeds andere hoofdpersonen te volgen, waarbij sommige gebeurtenissen terugkeren, maar steeds vanuit een ander perspectief. Van Sant ontleende de titel van zijn film aan de door hem bewonderde gelijknamige film van Alan Clarke uit 1989 over het geweld in Noord-Ierland, waarmee hij tegelijk de sociaal-politieke implicatie van zijn film benadrukt.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: februari 08, 2004, 02:42:03 pm »

quote:

op 08 Feb 2004 14:27:04 schreef cochise:
ik heb net elephant gezien
Die film wil ik inderdaad ook nog gaan zien, wat ik er van heb gelezen en wat ik er nu weer van lees een zeer interessante en aangrijpende film.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: februari 08, 2004, 10:44:06 pm »
ik heb net himalaya gezien echt een aanrader
http://a1259.g.akamai.net/f/1259/5586/1d/images.art.com/images/PRODUCTS/large/10053000/10053361.jpg

Schitterende beelden in Himalaya-film

Deze  Oscar winnende film komt uit Nepal. de Nepalese inzending in de categorie niet-Engelstalige film, bleek namelijk een Frans-Zwitserse coproductie schuil te gaan, die onder de titel Himalaya - L'enfance d'un chef eerder al de hoofdprijs en de publieksprijs van het festival van Gent gewonnen had.

De Franse fotograaf en reisfilmmaker Eric Valli nam in Dolpo, een afgelegen gebied in het Noord-Westen van Nepal, zijn speelfilmdebuut op. Himalaya is geheel Tibetaans gesproken en heeft als hoofdrolspelers voornamelijk jakherders, met wie de regisseur tijdens zijn langdurige verblijf in de regio vriendschap had gesloten.

Van de golf aan Tibetaans-georiënteerde succesfilms van de afgelopen jaren, is Himalaya de meest verzorgde. Valli en zijn cameraman Eric Guichard maakten onder moeilijke omstandigheden op meer dan vijf duizend meter hoogte schitterende opnamen, die ondanks de onvermijdelijke exotische schoonheid toch authentiek aandoen. Bovendien vertelt Himalaya een relatief spannend verhaaltje, over de vraag wie een omgekomen karavaanleider zal opvolgen: zijn wijze oude vader, die graag zou zien dat zijn jeugdige kleinzoon ooit de jaks over de bergen zal voeren, of een niet tot de familie behorende natuurlijk leider. Het lijkt wel een conflict tussen ratio en traditie: de meerderheid volgt de oude, die de jaks over de pas jaagt, wanneer de goden het zout doen kraken. Verkeerd, want een sneeuwstorm eist zijn tol, en de strijd om de macht wordt door een te groot vertrouwen in tradities beslecht in het voordeel van de nieuwkomer. Het conflict doet bijna denken aan de botsing tussen oud en nieuw in de traditionele western.

De attractie van Valli's film ligt in de opzienbarende beelden. Wie wil niet zien hoe een bergpad afbrokkelt en een jak en twee zakken zout in het ravijn tuimelen, of hoe de gieren boven een begraafplaats cirkelen? Het te verwachten succes van Himalaya bij het publiek, dat maar geen genoeg kan krijgen van de Tibet-romantiek, is dit keer meer verdiend dan bij menige onbeholpen zwijmelende voorganger.
http://www.kino.com/himalaya/gb_accueil.htm

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: februari 10, 2004, 08:12:07 pm »
was gister vrij en heb de volgende films gezien:
Open Range

De sterren: Kevin Costner, Annette Bening, Robert Duvall, Abraham Benrubi, Michael Gambon en Diego Luna

Het verhaal: dit verhaal speelt zich af op het einde van de "Wild West"-periode. Vier cowboys die het leven van "free grazers" leiden, worden in Harmonville serieus tegengewerkt door een corrupte grootgrondbezitter (Baxter). De free grazers, die met hun koeien rondtrekken maar geen eigen stuk grond bezitten, voelen dat de rancher niet alleen hen viseert maar ook een deel van de bevolking van het stadje. Rechtvaardig als ze zijn trekken ze ten strijde tegen het onrecht. Maar Baxter is niet van plan om zich zomaar gewonnen te geven. Tussen al dit strijden door, is er ook nog tijd voor een romance tussen Charley Waite (Costner) en Sue (Annette Bening).
http://www.henrysheehan.com/reviews/mno/open-range.jpg
http://video.movies.go.com/openrange/

Radio:
De sterren:Cuba Gooding Jr. Ed Harris

Het verhaal:Een geestelijk gehandicapte jongen met de bijnaam Radio (Cuba Gooding Jr.) woont in een klein stadje in South Carolina en is telkens weer het slachtoffer van pesterijen en grappen. Op een dag raakt hij bevriend met de plaatselijke football coach Harold Jones (Ed Harris). In eerste instantie kijken de inwoners op van hun vriendschap, totdat ze inzien dat Radio met de hulp van Harold helemaal opbloeit en zijn eigen bijdrage kan leveren aan het Hanna Yellow Jackets football team.

De titelrol in het drama 'Radio' wordt gespeeld door Cuba Gooding Jr.. Deze Oscarwinnaar heeft door de jaren heen zich een waardig acteur getoond, of het nu in 'Jerry Maguire' als verwend profsporter was, een miskend zwarte marinier in 'Men of Honor' of een hondentrainer tegen wil en dank in 'Snow Dogs'. In de rol van coach Jones zien we Ed Harris ('Apollo 13', 'The Truman Show') die reeds vier Oscarnominaties op zak heeft.
http://imagecache2.allposters.com/images/153/501785.jpg
http://www.sonypictures.com/homevideo/radio/

Sin:
De sterren:Ving Rhames,Gary Oldman,Kerry Washington

Het verhaal:
Eddie Burns(Ving Rhames) is een gepensioneerde agent die 15 jaar voord e politie in Reno gewerkt heeft.
Als Eddie's zus Kassie(Kerry Washington) word vermist komt hij er achter dat zijn zus is ontvoerd door Charlie Strom(Gary Oldman) die die doet om zich te wreken op de dood van zijn broer,eddie burns weet hier meer vanaf
Aan Eddie is het om uit te zoekn waar zijn zus is en Charlie Strom te vinden dit alles word bemoeilijkt door de handicap van Eddie hij heeft namelijk nog maar 1 arm
http://i.imdb.com/Photos/Ss/0307466/SinDVDBox.jpg
Kon de officiele site niet vinden dus dan deze link maar
http://www.imdb.com/title/tt0307466/
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2004, 10:55:56 pm door cochise »

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: februari 10, 2004, 11:09:35 pm »
net maar weer eens een film gekeken

nl. kill bill vol. 1

De sterren:
Uma Thurman, Lucy Alexis Liu, Daryl Hannah, Vivica A. Fox, Michael Parks, Sonny Chiba, David Carradine, Michael Madsen, Liu Chia-Hui, Larry Bishop, Michael Bowen

Het verhaal:

In Kill Bill draait het maar om een ding: wraak. Het verhaal is simpel The Bride (Uma Thurman) krijgt op haar huwelijksdag een kogel door het hoofd geschoten. Als ze na vier jaar uit haar coma ontwaakt, is ze vastbesloten om de bende die haar dat aandeed tot de laatste man én vrouw uit te moorden.

In Vol. 1 worden vrijwel alle belangrijke rollen gespeeld door vrouwen: Lucy Liu als de meedogenloze bendeleider O-ren Ishii, Chiaki Kuriyama als haar dodelijke assistente, Daryl Hannah als gewetenloze huurmoordenaar, terwijl Vivica A. Fox er als eerste achterkomt wat er gebeurt als The Bride je van een rustige oude dag komt beroven.

Als koele killer speelt Thurman de rol van haar leven: de manier waarop zij het vlijmscherpe samoeraizwaard door haar handen laat gaan, wekt de indruk dat ze nooit anders heeft gedaan. Bill zelf blijft in Vol. 1 op de achtergrond: we horen de stem van David Carradine, maar we zien hem niet.

Met Kill Bill: Vol 1 heeft Quentin Tarantino een meesterwerk afgeleverd. Uma Thurman steelt de show als de uit een coma ontwaakte The Bride, die op zoek gaat naar wraak met een vlijmscherp samoeraizwaard in haar hand

http://imagecache2.allposters.com/images/153/KillBill-Teaser.jpg
http://www.kill-bill.com/

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: februari 11, 2004, 06:32:23 pm »

quote:

http://imagecache2.allposters.com/images/153/501785.jpg
Oeh.. Guba Gooding Jr. is zo goed! Ken de film niet maar toch.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: februari 14, 2004, 03:27:08 pm »
Net welcome to the jungle gezien

De sterren:
The Rock,Seann William Scott,Rosario Dawson,Christopher Walken

Het verhaal:
Beck (The Rock) is een premiejager die afreist naar de Amazone om een zekere Travis op te sporen. Eenmaal aangekomen ontdekt Beck dat Travis niet de slechte persoon is die hij had verwacht. Ze besluiten vervolgens samen op zoek te gaan naar de schatten in de verborgen mijnen van de Amazone. Onderweg pikken ze Mariana (Rosario Dawson) op, een inheemse vrouw die hen begeleidt richting de mijnen. Maar Hatcher (Christopher Walken), de gevaarlijke baas van de mijnen, is niet van plan zijn schatten aan deze huurlingen af te staan.

http://imagecache2.allposters.com/images/153/501909.jpg

http://www.therundown.com/

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: februari 14, 2004, 05:18:19 pm »
Pulp Fiction, tja geweldig natuurlijk! :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: februari 15, 2004, 01:38:47 pm »
Gisteren Mona Lisa Smile gezien.

Warning: ga niet naar deze flutfilm, zeker niet als je een man bent.

http://www.cinemacenter.hpg.com.br/mona-lisa-smile-poster.jpg

jane

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: februari 16, 2004, 01:45:20 pm »
Ik had al gelezen en gehoord dat de Mona Lisa Smile een soort softe versie van Dead Poets Society was dus ik zal hem zeker niet gaan zien en in geen geval met echtgenoot die van films houdt met mooie meiden, snelle auto's en veel geschiet.

Ik heb The Hours gezien (met vriendin, echtgenoot op pad met vriend naar Once Upon A Time in Mexico - niet geweldig vond hij, Salma Hayek al snel wegens overlijden uit de film  en flinterdun verhaal). Wij vonden het een intrigerende film al vond ik het een beetje ongrijpbaar wat het probleem van de dames was. Juliane Moore zegt op gegeven moment dat ze "er niet in past" maar is dat vanwege (onderdrukte homosexuele gevoelens) of gewoon een niet erg nuttig voelen. Het idee dat vrouwen enkel mooi en behaaglijk dienen te wezen en dan liefst niet intelligent. De neus is een vondst -want Kidman leek absoluut niet meer op het sexy ding dat ze anders speelt, houden die neus lijkt me!
Ed Harris was geweldig zoals gewoonlijk en Moore had ik nog niet vaker gezien en in mijn ogen speelde ze geweldig.
Kortom aan te bevelen, wel een beetje een meidenfilm en ik wist te weingi van Virginia Woolf om het goed te kunnen plaatsen
On m'a dit: tu se devenu fou a cause de Celui qui tu aimes. J'ai dit: Le saveur de la vie n'est ce que pour les fous

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: februari 16, 2004, 03:25:59 pm »
Net deze film gezien

Lost in Translation

De sterren:
Scarlett Johansson, Bill Murray, Akiko Takeshita, Giovanni Ribisi, Catherine Lambert

Het verhaal:
Acteur Bob Harris (Bill Murray) belandt in Japan om er voor veel geld een reclamespotje op te nemen voor een bekend merk whiskey. Het weekje tussen de spleetogen doet hem beseffen dat zijn carrière stilaan aan het uitdoven is en dat hij in een saai huwelijk terechtgekomen is. Een midlifecrisis lijkt dan ook niet veraf te zijn... In de bar van het hotel waar hij verblijft komt hij in contact met de jonge Charlotte (Scarlett Johansson). Ook zij doolt maar wat rond in het leven aangezien ze haar echtgenoot John (Giovanni Ribisi) overal volgt. Als jetsetfotograaf heeft hij nauwelijks tijd of aandacht voor haar en Charlotte begint zich af te vragen wat de zin van het huwelijk of de zin van haar leven in het algemeen is. Bob en Charlotte lijken zich na een tijdje aan elkaar op te trekken en er onstaat een vreemde aantrekkingskracht tussen de twee...

Bill Murray is zeker de belangrijkste reden om "Lost in Translation" te gaan bekijken. De komiek speelt in deze film misschien wel de rol van zijn leven en kreeg hiervoor alvast een Oscarnominatie als "beste acteur". Murray staat voortreffelijk afwezig, ongeïnteresseerd en verveeld te acteren. Precies zoals zijn rol het vraagt. Ook de manier waarop hij zich geleidelijk aan toch min of meer blootgeeft aan Scarlett Johansson is prachtig om zien. Johansson staat trouwens best haar mannetje naast Murray en toont dat ook zij veel in haar mars heeft. "Lost in Translation" is een net iets te lang uitgesponnen film die over enkele heel mooie en emotionele scènes beschikt (let hierbij vooral op het einde). Zeker de moeite waard voor alle filmfans die het commerciële gedoe liever links laten liggen.

Als je vader Francis Ford Coppola heet en je neef Nicholas Cage, is het niet meer dan normaal dat je zelf ook iets in de filmwereld wil gaan betekenen. En dat is precies wat Sofia Coppola op haar gemakje aan het proberen is. In 1999 toonde ze ons het pakkende "The Virgin Suicides" waardoor filmcritici haar een mooie toekomst als regisseur beloofden. Dit jaar zou wel eens de grote doorbraak kunnen betekenen voor de 33-jarige Sofia want met haar "Lost in Translation" is ze genomineerd voor vier Oscars waaronder die voor beste film en beste regisseur. Het is dan ook niet overbodig om te zeggen dat deze film op sommige momenten de schitterende kantjes van een echte parel laat zien. Alleen had er hier en daar nog een beetje bijgeschaafd moeten worden...

http://www.poster.net/lost-in-translation/lost-in-translation-scarlett-johansson-bill-murray-3700434.jpg

http://www.lost-in-translation.com/
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2004, 11:35:40 pm door cochise »

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: februari 17, 2004, 11:41:18 pm »
Net jackass the movie weer eens gekeken

De sterren:
Johnny Knoxville
Bam Margera
Steve-O
Chris Pontius
Ryan Dunn
Jason Acuña
Preston Lacy
Dave England  
Ehren McGhehey  

Het verhaal :
hoef ik denk niet uit te leggen :)

http://images.amazon.com/images/P/B00008972B.01.LZZZZZZZ.jpg

http://www.jackassthemovie.com

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: februari 18, 2004, 11:47:42 am »
http://www.remotecentral.com/dvd/galaxy-1.jpg

Ik kon er om janken, wat een slechte film en dat krijg dan een 7,2 op imdb en nee leuk was ie ook niet voor een conedy. Misschien kwam het wel door dat vele Sci-Fi gezwam er in. Heb ook maar 25 minuten volgehouden moet je weten. :|

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: februari 18, 2004, 12:46:48 pm »
Gisteren 'Catch me if you can' gezien, van Steven Spielberg. Erg leuk filmpje. Gaat over een geniaal jeugdig zwendelaartje (Leonardo DiCaprio) die op de hielen wordt gezeten door de stoffige FBI-man Tom Hanks. Telkens is Leo 'm te slim af. Ik vind deze rol veel beter bij 'm passen dan die van Amsterdam Vallon in 'Gangs of New York'

http://www.kelwick.karoo.net/Images/Preview%20Images/Catch%20me%20if%20you%20can%2003.jpg

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: februari 22, 2004, 12:29:03 am »
Ik heb vrijdagavond de voor mij tot nu toe onbekende film GhostsFrom The Past  gezien. Het verhaal gaat over een moord van een racist op een neger in het zuiden van de VS in 1963. De moordenaar kwam na ruim een jaar weer op vrije voeten.
In 1989 wordt de zaak weer heropend en in 1994 vindt de uiteindelijke rechtszitting af, waarin het uiteindelijke oordeel over de moordenaar geveld wordt. Een spannende film, maar een echte advocatenfilm. Doordat het over de blank/zwarttegenstellingen in de VS gaat (die er nu nog steeds zijn) en het verhaal waar gebeurd is, is ie toch erg boeiend en ook aangrijpend.
Zie ook deze recensie.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: februari 23, 2004, 01:57:38 pm »
Zaterdag deze film gezien.

"Want some gopher?" :D

http://www.hometheaterhifi.com/volume_8_3/images/movie-o-brother-where-art-thou.jpg

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: februari 23, 2004, 02:23:38 pm »
Was tijdje geleden ook op tv, leuke film is dat. :)

pippi

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: februari 23, 2004, 02:54:41 pm »
Gister Bowling for Columbine eindelijk dan gezien, van voor tot achter met open mond zitten kijken, vond m erg shocking toch wel, het is een documentaire toch?
Waarom staat ie dan bij comedy? Wrange humor dan wel...

linnas79

• I'm the boss. That's why...
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: februari 23, 2004, 02:58:20 pm »

quote:

op 18 Feb 2004 12:46:48 schreef Pleun:
Ik vind deze rol veel beter bij 'm passen dan die van Amsterdam Vallon in 'Gangs of New York'

Komt door zn babyface...

Maar, goeie film inderdaad. De frustratie van mr. Hanks is gaaf en het einde vond ik ook wel wat hebben.
Godisnowhere (read it again)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: februari 23, 2004, 03:54:43 pm »
Wat mij enigszins verbaast is dat men hier zo lovend is over films waarin knetterhard gevloekt wordt en/of waar ideeën verheerlijkt worden die lijnrecht tegenover christelijke normen en waarden staan. (Ik denk hierbij met name aan Pulp Fiction). Bij mij gaat een film uit als er knetterhard in gevloekt wordt.

Goeie film zonder vloeken, maar mét humor: Shrek.
http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/52/77m.jpg
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2004, 04:18:19 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: februari 28, 2004, 03:16:36 pm »
Ik ben afgelopen dinsdag met 2 studiegenoten in Lantaren/Venster naar Le vélo de Ghislain Lambert geweest. Zeker voor echte wielerfans (zoals 1 van ons, nee ik niet :)) een fantastische film, maar ik vond hem ook erg goed. Het is drama-comedy over een geboren verliezer. Niet een Eddy Mercks, maar juist de fanatiekeling die gewoon niet goed genoeg is voor de top. Enkele hilarische stukjes, erg jammer dat mijn Frans dramatisch is en dat ik net iets te weinig met wielrennen heb. Ik schrijf er misschien later nog wel iets meer over. Iig een aanrader!
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

jane

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: maart 01, 2004, 03:55:51 pm »
vrijdag Cold Mountain gezien: renee zellweger heeft die oscar helemaal verdiend!
Geweldige film, mooie muziek die naadloos paste in de entourage. de manier waarop Inman en Ada verliefd werden en elkaar trouw bleven werd in dagblad trouw als niet overtuigend geclassificeerd Helemaal niet mee eens.
Aanrader!

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: maart 01, 2004, 04:17:01 pm »
Net white oleander gzien

De sterren:
Alison Lohman,Michelle Pfeiffer,Renée Zellweger,Robin Wright Penn

Het verhaal:
Astrid is vijftien jaar als haar moeder Ingrid (Michelle Pfeiffer) gearresteerd wordt voor de moord op haar vriend. Ingrid is een eigenzinnige kunstenares die uit jaloezie en frustratie de moord heeft gepleegd en nu 35 jaar in de gevangenis moet blijven. Dan staat Astrid er dus ineens alleen voor. Al gauw staat de kinderbescherming voor de deur en dan begint Astrids tocht van pleeggezin naar pleeggezin. Nergens wil het echter lukken. Astrid groeit op als een onafhankelijk en dapper meisje die haar moed niet verliest.
'White Oleander' is de verfilming van het gelijknamige boek van Janet Finch met onder anderen Michelle Pfeiffer, Renée Zellweger en Robin Wright Penn. Hoofdrolspeelster Alison Lohman werd gekozen uit zo'n 400 jonge actrices. Ze had al ervaring opgedaan in de musicals The Sound of Music en had de Desert Theatre League Award op haar naam gezet als elfjarige. De laatse film waarin  Lohman te zien is is in 'Matchstick Men' waar ze met Nicolas Cage en Sam Rockwell speelt.

http://images.allposters.com/images/151/501150.jpg
http://whiteoleander.warnerbros.com/teaser.html

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: maart 01, 2004, 05:43:02 pm »
Das wel een heel mooie cover van vrouwen die niet zo mooi zijn als de cover doet blijken! Toppertje! :)

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: maart 01, 2004, 09:30:41 pm »
Net Veronica Guerin gezien

De sterren:Cate Blanchett,Colin Farrell(een rol van 5 min. :?)

Regisseur:Joel Schumacher

Het verhaal:
Halverwege de jaren '90 vormde Dublin het decor van een hevige strijd tussen een klein aantal machtige drugsbaronnen. Hun grote vijand was niet de politie, maar de moedige journaliste Veronica Guerin (Cate Blanchett), die de veldslag met ongekende intensiteit registreerde. Haar onderzoek en onthullingen omtrent de drugsdealers maakten maakten haar tot een heldin in de ogen van het Ierse volk. Elke aanslag op haar leven droeg bij tot de legendevorming rond haar persoon. Gedurende haar werk zocht ze voortdurend een balans tussen haar privé-leven en haar verantwoordelijkheid ten opzichte van haar lezers en vaderland.
Joel Schumacher is een oude rot in het vak. Na zijn carrière als etalagestylist begon hij in de jaren '70 als kostuumontwerper voor enkele producties. Tot op de dag van vandaag heeft hij diverse films geschreven, geproduceerd en geregisseerd. Enkele van zijn bekendste werken zijn 'The Lost Boys', 'Batman Forever', '8MM' en 'Phone Booth'. Ook regisseerde hij enkele videoclips, waaronder 'The End is the Beginning is the End' van The Smashing Pumpkins.

http://www.thezreview.co.uk/posters/posterimages/veronicaguerin.jpg
http://veronicaguerin.movies.go.com/

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: maart 01, 2004, 09:50:12 pm »
http://www.cartelia.net/fotos/h/hombresdehonor.jpg

Echt een geweldige film blijf ik het vinden! :)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: maart 01, 2004, 09:50:38 pm »

quote:

op 15 Feb 2004 13:38:47 schreef Pleun:
Gisteren Mona Lisa Smile gezien.

Warning: ga niet naar deze flutfilm, zeker niet als je een man bent.

Een paar vrouwen hadden me (Prisc.) meegesleept  naar deze film.
Irritant: altijd grof gepraat m.b.t. seks...... is het echt zo dat dat het enige is waar (sommige) meiden het over kunnen hebben...
Leuk: hoe Julia Roberts de klas die niets van haar moet weten als hun lerares, zover krijgt dat ze geinteresserd raken in hoe zij haar vak brengt.
Lachbui - lekker melig: als ze naar boven vliegt en er een dikke vent onder de douche staat i.p.v. haar vriend wat ze denkt.
Ik vind er mooie sfeerplaatjes in zitten maar zou er uit mezelf niet heengegaan zijn.....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan