Auteur Topic: Chatforum, waarom wel/niet?  (gelezen 6215 keer)

Mart

• Bekijk profiel
Chatforum, waarom wel/niet?
« Reactie #100 Gepost op: december 22, 2003, 02:42:48 pm »
quote:
op 22 Dec 2003 14:41:14 schreef Alfredt:
[...]

Yup, daar kwam het wel op neer

het is een wonderlijke wereld.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: december 22, 2003, 05:30:11 pm »
Nu kan de elite leuk met elkaar door blijven keuvelen zonder dat die nivo-loze chatters er steeds tussendoor komen.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: december 22, 2003, 05:54:35 pm »
Tja, geeft toch een gevoel van minderwaardigheid..
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: december 22, 2003, 05:55:07 pm »
Maar waarom is er geen keuze optie ?  
Ik wil ze er wel in kunnen zien....

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: december 22, 2003, 05:59:15 pm »
quote:
op 22 Dec 2003 17:55:07 schreef Joesoef:
Maar waarom is er geen keuze optie ?  
Ik wil ze er wel in kunnen zien....

schijnt nog te komen.  

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: december 22, 2003, 06:10:06 pm »
Geen geld voor zeker ?  

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: december 22, 2003, 06:14:02 pm »
Als je het een beetje eerlijk wilt doen, zou je de lijst met actieve topics helemaal moeten laten verdwijnen, nu worden alléén de chatters ergens in een achterafhoekje gepropt, en het wordt ze wel hééél erg duidelijk gemaakt dat ze niet gewenst zijn.

Eigenlijk klopt er iets niet hier. Bijna on-christelijk zelfs.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: december 22, 2003, 06:18:06 pm »
quote:
op 22 Dec 2003 18:14:02 schreef macguinness:

LOL dan mis ik wel even de bijbelteksten
Pinkeltjefan

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: december 22, 2003, 06:19:58 pm »
Het chatforum past eigenlijk niet in de doelstelling van het forum. Dit forum is bedoeld voor discussie. Dat is de belangrijkste reden voor deze aanpassing. Ook bleek dat er vraag naar was vanuit de groep deelnemers die het forum gebruiken waar het voor bedoeld is. Het heeft helemaal niets te maken met al dan niet minderwaardig zijn van een groep deelnemers.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: december 22, 2003, 06:25:48 pm »
quote:
op 22 Dec 2003 18:18:06 schreef Alfredt:
[...]

LOL dan mis ik wel even de bijbelteksten

1 Korintiërs 12,12-31

Eén lichaam, veel ledematen
 12 Zoals het lichaam een eenheid is en de ledematen een veelheid, en alle ledematen ondanks hun veelheid toch één lichaam vormen, zo is het ook met Christus. 13 Want wij allen zijn in de kracht van diezelfde ene Geest ook door de doop één lichaam geworden, of we nu Joden of Grieken, slaven of vrije mensen zijn; allemaal zijn we doordrenkt met één Geest.
14 Een lichaam bestaat nu eenmaal niet uit een enkel deel, maar uit veel delen. 15 Als de voet zou zeggen: Ik hoor niet bij het lichaam, want ik ben geen hand!, zou hij er dan niet bij horen? 16 En als het oor zou zeggen: Ik ben het oog niet, ik hoor niet bij het lichaam!, zou het er dan niet bij horen? 17 Als het hele lichaam oog was, waarmee kon het dan horen? Of als het alleen maar oor was, hoe kon het dan ruiken? 18 Maar God heeft nu eenmaal gezorgd voor verschillende organen die elk hun plaats hebben in het lichaam, zoals hij dat wilde. 19 Als het geheel uit één orgaan bestond, waar bleef dan het lichaam? 20 Maar in feite zijn er een groot aantal delen die samen één lichaam vormen.
21 Het oog kan niet tegen de hand zeggen: Ik heb je niet nodig. Zo kan ook het hoofd niet tegen de voeten zeggen: Ik heb jullie niet nodig. 22 Nee, het is eerder zo dat de lichaamsdelen die het zwakst lijken, juist heel noodzakelijk zijn. 23 En de delen die bij ons niet erg in aanzien staan, waarvoor wij ons schamen, omgeven wij met meer zorg, behandelen wij met meer eerbied, dan de andere delen van het lichaam. 24 Die hebben dat niet nodig. God heeft het lichaam zo samengesteld dat hij de delen die het nodig hebben, grotere eer verleende. 25 Want er moet geen verdeeldheid heersen in het lichaam, de lichaamsdelen moeten zorg hebben voor elkaar. 26 Als één lichaamsdeel lijdt, lijden alle andere mee, en als één lichaamsdeel wordt geëerd, delen alle andere in de vreugde.
27 U bent het lichaam van Christus en ieder van u is een deel van dat lichaam. 28 God heeft de mensen een verschillende plaats toegewezen in de gemeente: ten eerste zijn er apostelen, ten tweede profeten, ten derde leraren; vervolgens mensen die wonderen kunnen doen of die de gave hebben om zieken te genezen; er zijn anderen die hulpverlenen, weer anderen die leidinggeven, en mensen die spreken in vreemde klanken. 29 We zijn niet allemaal apostel, niet allemaal profeet of leraar. We kunnen niet allemaal wonderen doen 30 en we hebben niet allemaal gaven om te genezen. Ook kunnen we niet allemaal in vreemde klanken spreken of de betekenis van die klanken uitleggen.
31 Richt u dus op de belangrijkste gaven. Maar ik zal u een weg wijzen die dit alles overtreft.  

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: december 22, 2003, 06:27:42 pm »
kom nou gewoon lekker naar de chat... ik zit me daar in mijn eentje te vervelen :(
Pinkeltjefan

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: december 22, 2003, 06:44:33 pm »

quote:

op 22 Dec 2003 18:27:42 schreef Alfredt:
kom nou gewoon lekker naar de chat... ik zit me daar in mijn eentje te vervelen :(
Ik kan het chatforum niet meer vinden ;) anders had ik altijd een hele lijst bij actieve onderwerpen.  O-)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: december 22, 2003, 06:49:40 pm »

quote:

op 22 Dec 2003 18:27:42 schreef Alfredt:
je ging toch tv kijken ?

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: december 22, 2003, 06:54:05 pm »

quote:

op 22 Dec 2003 18:25:48 schreef macguinness:
[...]

1 Korintiërs 12,12-31
 ;)
Dit is een forum, geen kerk ;)
« Laatst bewerkt op: december 22, 2003, 06:59:46 pm door Pulpeet »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: december 22, 2003, 07:19:03 pm »
Maar wel een kerkelijk forum met broeders en zusters en ... bla bla bla http://forum.fok.nl/i/s/yawnee.gif

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: december 22, 2003, 08:35:42 pm »

quote:

op 22 Dec 2003 18:54:05 schreef Pulpeet:
[...]

Wie zegt dat ?
 ;)   :X

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: december 22, 2003, 08:43:00 pm »

quote:

op 22 Dec 2003 20:35:42 schreef macguinness:
[...]

Wie zegt dat ?
 ;)   :X
Een wijs man ;)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: december 22, 2003, 09:22:43 pm »

quote:

op 22 Dec 2003 20:43:00 schreef Pulpeet:
[...]

Een wijs man ;)
*kuch*
Live vanuit de luie stoel

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: december 23, 2003, 01:00:55 am »

quote:

op 22 Dec 2003 18:54:05 schreef Pulpeet:
[...]

Ohw?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: december 23, 2003, 08:58:35 am »

quote:

op 22 Dec 2003 18:14:02 schreef macguinness:
nu worden alléén de chatters ergens in een achterafhoekje gepropt, en het wordt ze wel hééél erg duidelijk gemaakt dat ze niet gewenst zijn.

"De chatters" zijn van harte welkom in alle andere topics. Alleen de twintig chattopics zijn in de AT niet zo heel erg gewenst. En wat is nou het probleem?
Index - Chatforum en je bent er al.

Joesoef zei in een ander topic al dat hij nog nooit de AT had gebruikt om chattopics op te zoeken, blijkbaar kan het dus prima.

Kan de crew uberhaupt wel IETS goed doen hier? Knap dat jullie nog zo je best doen om het de users naar de zin te maken, lijkt me soms vrij frustrerend. Ik vind het in elk geval een verbetering, en wat betreft de eigen keuze voor onderwerpen in AT, ze hebben al weet ik hoe vaak gezegd dat er aan wordt gewerkt. Dit is stap 1.
Bombus terrestris Reginae

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: december 23, 2003, 09:16:39 am »

quote:

op 23 Dec 2003 08:58:35 schreef Bumblebee:
[...]

, ze hebben al weet ik hoe vaak gezegd dat er aan wordt gewerkt. Dit is stap 1.

ben het op zich wel met je eerdere verhaal eens hoor, maar misschien zit het hem juist wel in de laatste regel van je verhaal. ze hebben inderdaad al enorm vaak gezegd dat ze eraan werken, zo ook met andere dingen, zoals de nieuwe indeling, en zoals deze twee regels onderaan je scherm:

home | profiel | actieve onderwerpen | zoeken | gebruikerslijst | faq | logout  
index / Feedback / Chatforum, waarom wel/niet?

het punt is volgens mij gewoon dat de crew in de ogen van een aantal actieve gebruikers teveel zégt en te weinig resultaat laat zien van datgene wat ze zegt te doen..

maar aangezien ik geen enkel idee heb hoe het dagelijks leven van een crew lid eruit ziet wil ik niet al te snel hierover oordelen, al vind ik af en toe wel dat bepaalde dingen wel wat sneller mogen. Maar dit kan ook liggen aan de communicatie met netivity.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: december 23, 2003, 09:40:18 am »

quote:

op 23 Dec 2003 09:16:39 schreef _Mart_:
Maar dit kan ook liggen aan de communicatie met netivity.

Daar zit hem inderdaad vaak de angel.

Er zitten binnen de crew een aantal mensen die zich heel erg inspannen om de zaken zo goed mogelijk te krijgen. Maar we lopen ook zelf tegen de traagheid aan. Het is voor ons echt minstens net zo frustrerend als dat.
Kijk voor de grap eens naar wie de meeste forumverbeteringen voorstellen (qua forumsoftware dan) dat zijn Harm en ik..... Denk je nou dat we zaken die we zelf graag anders zien zomaar aan de kant leggen als onbelangrijk?

Die forumstructuur is ook een moeilijke beslissing. Die zaak is gewoon erg complex, als daar een beslissing in valt dan kan het zo worden uitgevoerd..... Ik neem wel aan dat de beslissing nu in korte tijd zal komen. Alleen is het dan ook niet prettig dat je weet dat wat je ook kiest, je hier in feedback altijd weer de wind van voren krijgt. Altijd moeten zaken anders, en als je een beslissing neemt is hij nooit goed. (Hoewel er ook een paar users zijn die er gelukkig wel een positieve reply tegenaan zetten....)

Maar ja, we doen echt hard ons best om het voor iedereen aangenaam te maken en te houden. Dat dat niet lukt, daar balen wij ook van. Maar waarom verwacht men van ons dat wij wel altijd de perfecte oplossing weet? Soms zijn die er gewoon niet eens of zijn ze gewoon onhaalbaar......
Men mag zo af en toe ook wel eens wat positiever hier zijn over de crew, want dan krijg je (grappig bedoelde?) opmerkingen naar je hoofd dat je onchristelijke beslissingen neemt, maar in die zelfde post krijg je een emmer stront over je hoofd.
En dan moet de crew maar vriendelijk en aardig zijn, anders zijn het natuurlijk machtsbeluste <censuur>.

/einde frustratie

we doen dus ons best :)

/edit: ow ja aan dat niet reageren op mail moet wat gebeuren.... daar ga ik echt werk van maken want dat moet wel degenlijk verbeteren.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2003, 09:57:46 am door Wybo »
Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: december 23, 2003, 11:05:27 am »

quote:

op 23 Dec 2003 09:40:18 schreef Alfredt:
Kijk voor de grap eens naar wie de meeste forumverbeteringen voorstellen (qua forumsoftware dan) dat zijn Harm en ik..... Denk je nou dat we zaken die we zelf graag anders zien zomaar aan de kant leggen als onbelangrijk?
Als het nemen van een beslissing op het gebied van de forumsoftware eenvoudig zou zijn, dan zou ik die beslissing per direct nemen. Maar die beslissing is, door een heel aantal oorzaken, niet gemakkelijk te nemen. Ik kan over die oorzaken niets zeggen, anders zou ik dat wel doen. Dit zorgt er echter wel voor dat er weinig daadkracht te zien is op dit gebied en dat is geen goed idee. Ik zal doen wat ik kan doen, maar dat deed ik ook al, dus ik verwacht niet dat - door deze inspanning - er ineens zaken extra snel zullen gaan.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: december 23, 2003, 11:15:01 am »

quote:

op 23 Dec 2003 09:40:18 schreef Alfredt:
Die forumstructuur is ook een moeilijke beslissing. Die zaak is gewoon erg complex, als daar een beslissing in valt dan kan het zo worden uitgevoerd..... Ik neem wel aan dat de beslissing nu in korte tijd zal komen. Alleen is het dan ook niet prettig dat je weet dat wat je ook kiest, je hier in feedback altijd weer de wind van voren krijgt. Altijd moeten zaken anders, en als je een beslissing neemt is hij nooit goed.
Misschien helpt het als je 'Feedback' een wat minder prominente plaats in de forumstructuur geeft?
En wat is er nou zo complex aan die structuur eigenlijk? Van mij mag die indeling gewoon zo blijven, alleen de volgorde zo neerzetten dat je niet hoeft te scrollen om te zien dat het een christelijk forum is. Simpel toch?

quote:

Maar ja, we doen echt hard ons best om het voor iedereen aangenaam te maken en te houden. Dat dat niet lukt, daar balen wij ook van. Maar waarom verwacht men van ons dat wij wel altijd de perfecte oplossing weet? Soms zijn die er gewoon niet eens of zijn ze gewoon onhaalbaar......
Alright, maar zeg dat dan gewoon eerlijk. Ga niet roepen 'er wordt aan gewerkt' (29 sep) terwijl er nog lang geen oplossing is (december). Dat is frustrerend voor gebruikers die verbeteringen aandragen.

quote:

Men mag zo af en toe ook wel eens wat positiever hier zijn over de crew, want dan krijg je (grappig bedoelde?) opmerkingen naar je hoofd dat je onchristelijke beslissingen neemt, maar in die zelfde post krijg je een emmer stront over je hoofd. En dan moet de crew maar vriendelijk en aardig zijn, anders zijn het natuurlijk machtsbeluste <censuur>.
Mwoah, dat beeld wordt ook wel een beetje versterkt door een af en toe tikkeltje hautaine houding van jullie kant. En bovendien: "kritiek" van sommigen moet je misschien ook een beetje met een korreltje zout nemen.

Ik vind trouwens dat jullie het steeds beter doen!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: december 23, 2003, 11:34:48 am »

quote:

op 23 Dec 2003 11:15:01 schreef Peter:
[...]

Misschien helpt het als je 'Feedback' een wat minder prominente plaats in de forumstructuur geeft?
En wat is er nou zo complex aan die structuur eigenlijk? Van mij mag die indeling gewoon zo blijven, alleen de volgorde zo neerzetten dat je niet hoeft te scrollen om te zien dat het een christelijk forum is. Simpel toch?
Dat gedeelte gaat binnen een paar (3) weken gerealisseerd worden. Ik had het meer over een ander puntje.

quote:

Alright, maar zeg dat dan gewoon eerlijk. Ga niet roepen 'er wordt aan gewerkt' (29 sep) terwijl er nog lang geen oplossing is (december). Dat is frustrerend voor gebruikers die verbeteringen aandragen.
we werken aan de oplossing en zijn er dus wel mee bezig. "er wordt dus aan gewerkt" ;)

quote:

Mwoah, dat beeld wordt ook wel een beetje versterkt door een af en toe tikkeltje hautaine houding van jullie kant. En bovendien: "kritiek" van sommigen moet je misschien ook een beetje met een korreltje zout nemen.
Dat spijt me.

quote:

Ik vind trouwens dat jullie het steeds beter doen!
mooi :) gaan we het proberen nog beter te doen :)
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: december 23, 2003, 05:38:37 pm »
De klant is koning is het dus neteveniet....tragisch. Vraag me af wat men over heeft voor de andere diensten die ze verlenen.
Volgens mij kan men alleen de hand ophouden de rest net eve niet dus.
Liefde is vreemd

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: december 23, 2003, 08:06:24 pm »
Dit topic gaat wel heel erg off.

Alle leden van de crew zijn vrijwilligers en doen hun best, daarnaast zijn het ook gewoon mensen met normale behoeften en wordt hun leven ook wel eens beheerst door onverwachte gebeurtenissen. De crew werkt achter de schermen zeker wel aan het verbeteren van een aantal zaken, maar daarbij hebben wij ook te maken met beperkte mogelijkheden (lees geld en menskracht).
Wil je dit daadwerkelijk verbeteren. Vraag om een collecte in je eigen gemeente of stuur een gemotiveerde brief naar de synode. De laatste twee opties zijn geen grapje.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: december 24, 2003, 12:20:15 am »

quote:

op 23 Dec 2003 20:06:24 schreef Jan W:
Dit topic gaat wel heel erg off.

Alle leden van de crew zijn vrijwilligers en doen hun best, daarnaast zijn het ook gewoon mensen met normale behoeften en wordt hun leven ook wel eens beheerst door onverwachte gebeurtenissen. De crew werkt achter de schermen zeker wel aan het verbeteren van een aantal zaken, maar daarbij hebben wij ook te maken met beperkte mogelijkheden (lees geld en menskracht).
Wil je dit daadwerkelijk verbeteren. Vraag om een collecte in je eigen gemeente of stuur een gemotiveerde brief naar de synode. De laatste twee opties zijn geen grapje.

Val ik toch even van mijn stoel...
Dat we off-topic gaan heb ik al eerder aangegeven.

quote:

op 16 Dec 2003 11:50:34 schreef Picardijn:
[...]
Dat ik moet oppassen dat ik niet off-topic ga....

Voor de rest hoe kom je het snelst van Neteveniet af? Neem aan niet door een collecte.
Misschien een openbare inschrijving voor nieuwe site/forumontwikkelaars uitschrijven, want aan motivatie om te verbeteren is hier geen gebrek.
Alleen aan prestatiedrang van comercieel ingestelde onderneming.
Liefde is vreemd

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: december 31, 2003, 01:36:23 pm »
wij willen chat.. wij willen chat.. wij willen chat...

(hooligans..  :o )

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: december 31, 2003, 03:22:19 pm »
Oenka Boenka!

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: december 31, 2003, 05:01:28 pm »

quote:

op 31 Dec 2003 13:36:23 schreef Joesoef:
wij willen chat.. wij willen chat.. wij willen chat...

(spreekoor :o )
Liefde is vreemd

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: januari 01, 2004, 05:19:42 pm »
daarom wel..

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: januari 01, 2004, 07:19:50 pm »
Chat! :-7

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: januari 03, 2004, 07:29:43 pm »
Daarom wel ?  :|

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: januari 04, 2004, 07:00:51 pm »
deze gaat ook maar es dicht. Het statement is duidelijk.
Pinkeltjefan