Auteur Topic: Actie voor schoon drinkwater  (gelezen 1120 keer)

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
Actie voor schoon drinkwater
« Gepost op: maart 18, 2003, 03:32:41 pm »
Iedere 15 seconden sterft er een kind door het drinken van vervuild water. Voor een miljard mensen is het niet normaal om gewoon de kraan open te draaien.

Doe mee en stuur onderstaand bericht aan zoveel mogelijk mensen door!

Ruim één miljard mensen over de hele wereld moeten het stellen met weinig of zelfs helemaal zonder veilig water – dat is één op zes mensen van de wereldbevolking.

Tegen 22 juni 2003 moeten 1,5 miljoen klikjes worden gegenereerd om een totale schenking van €150.000 te realiseren voor WaterAid.

Elke dag dat U klikt, schenkt de Europese kunststoffenindustrie 10 eurocent aan WaterAid om te helpen schoon, veilig water en sanitaire voorzieningen te bezorgen aan mensen in Afrika.

Help ons om het verschil te maken en klik om gratis te schenken http://www.aquaplastics.org. Stuur deze boodschap naar kollega's en vrienden en moedig ze aan elke dag te klikken. Het vraagt maar een paar seconden van uw tijd en kost U helemaal niets, maar het kan een wereld van verschil maken voor de allerarmste mensen in Afrika.

Hartelijk dank!

(doorgekregen van een bekende)
shoot me again, I ain't dead yet

priemjohannes

• Lectori Salutem
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 18, 2003, 05:32:56 pm »
Afgelopen zaterdag juist gewaarschuwd daaraan niet mee te doen! Of is dit de uitzondering op de regel?

Zie ND ZOZ "stamp 'm plat, het emailduiveltje" door Hilbrand Rozema

http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=7195
de liefde kwetst niemands gevoel

compjotter

• weer
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2003, 11:38:05 pm »

quote:

Het vraagt maar een paar seconden van uw tijd en kost U helemaal niets, maar het kan een wereld van verschil maken voor de allerarmste mensen in Afrika.

Voor diegene die iets meer dan niets willen geven:

http://www.giro555.nl/images/banner_afrika_234x60.gif

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2003, 12:55:15 am »
Het is altijd goed dat er gezocht word om de grote vraag naar drinkwater te kunnen beantwoorden. Denk dat hoax'en niet het goede alternatief zijn.
We zijn dit jaar voor de derde maal bezig met een groot globaal congres in Japan om aan deze vraag te voldoen.

Dat er vervolgens direct actie word gevraagd in de portomonee is misschien een leuk gevoelsmatig idee maar absoluut niet duurzaam. Dat men nu tijdelijke oplossingen wil maken is natuurlijk niet verkeerd, maar 1 liter water is het waard om meer dan 1 persoon om te brengen.
Maar om hiervoor nu ook met "klikjes" een oplossing te bedenken dat kan iedereen wel bij zichzelf nagaan dat werkt niet. Alleen maar reclame voor iemand anders zijn portomonee.

Men is bezig om op een goedkope manier een zeer duurzame oplossing te ontwikkelen om aan deze vraag te voldoen. Het kan al op kleine schaal, maar op grote schaal vergt het ook een stuk stabiliteit van de participerende landen.
Drinkwater zal over een niet al te lange termijn kostbaarder zijn als olie per liter, laten we uitkijken dat we niet weer een conflictsituatie in de hand werken.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 21, 2003, 11:59:37 pm »
Als je gaat kijken op de site waar naar verwezen wordt, zie je dat het hier niet om een hoax gaat. Omdat ik ook niet van hoaxen en zo houd heb ik het bericht maar hier geplaatst. Misschien is het een leuk compromis om je adresboek eens op dit forum te wijzen en in het bijzonder op deze thread. ;)
shoot me again, I ain't dead yet

Skynolimit

• Simple: the sky has no limit
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 22, 2003, 10:54:31 am »

quote:

op 21 Mar 2003 23:59:37 schreef dsWim:
Als je gaat kijken op de site waar naar verwezen wordt, zie je dat het hier niet om een hoax gaat. Omdat ik ook niet van hoaxen en zo houd heb ik het bericht maar hier geplaatst. Misschien is het een leuk compromis om je adresboek eens op dit forum te wijzen en in het bijzonder op deze thread. ;)
Of lees even dit bericht op http://www.aquaplastics.org

http://www.aquaplastics.org/images/splash_du/content.gif

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 22, 2003, 01:31:42 pm »
De Nederlandse manier van een goed geweten krijgen. Gratis doneren  |:(
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

pjotter

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 23, 2003, 01:23:54 am »
Belachelijke aktie. Er is €150.000 beschikbaar. Ipv om daar als de wiedeweerga sterfende mensen mee te helpen,

quote:

Iedere 15 seconden sterft er een kind door het drinken van vervuild water.
 maar nee er moet gewacht worden totdat er eerst 1,5 miljoen keer geklikt worden op een site. Geeft dat geld toch zo als je die mensen echt wilt helpen.

En wat als er maar bv 1,2 miljoen keer geklikt wordt?
« Laatst bewerkt op: maart 23, 2003, 01:28:35 am door pjotter »
Ze maken mij de pis niet lauw!

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 24, 2003, 12:28:10 am »
Doe er wat aan en je mag nu eindelijk een keer klikken... :+
Ik doe niet meer mee.

priemjohannes

• Lectori Salutem
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 28, 2003, 07:41:11 pm »
Het is gelukt !!
de liefde kwetst niemands gevoel

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 28, 2003, 11:11:13 pm »
Mag ik het even niet snappen. :? Als iemand op dit forum verwijst naar een andere site, tenzij dit aanvullende info geeft, van bijvoorbeeld de NGK dan wordt hier gelijk een slotje opgezet. Geheel volgens de regels. En nu geven de moderatoren zelf het goede voorbeeld. Sorry ik wandel nog niet zolang rond op dit forum, maar dit gaat mijn pet te boven. Kan iemand mij dit verklaren. Het gaat mij niet om het doel opzich. De actie is overigens al voorbij maar meer om het principe.
« Laatst bewerkt op: december 28, 2003, 11:23:24 pm door Merwekade »

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 29, 2003, 05:54:53 pm »
Welkom op gkv-forum! :D
Live vanuit de luie stoel

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 29, 2003, 11:56:22 pm »
Voorbeeldje:

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=1976 8)7 :X

(Ik zal verder niet doorzeuren voor iemand kwaad wordt)

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 30, 2003, 12:03:37 am »
Niet kwaad. Het komt idd niet consequent over; ik weet ook niet waarom deze website is blijven staan.
Komt dus alsnog in aanmerking voor een slotje.

Zie je een fout als deze oid, dan kun je dat in het vervolg ook melden in Forum rotzooi :)
[Prediker 7:29]