Auteur Topic: School of Rock  (gelezen 520 keer)

cochise

• Bekijk profiel
School of Rock
« Gepost op: januari 06, 2004, 10:29:03 pm »
ik heb net deze film gezien

Herrieschopper en gitarist Dewey Finn (Jack Black) is vierkant tegen de gevestigde orde, heeft nergens ontzag voor en aanbidt de power van rock-'n-roll. Met zijn voorliefde voor stagediven en gitaarsolo's van twintig minuten wil Dewey tot elke prijs de Battle of the Bands winnen, een wedstrijd voor rockbands. De bandleden gooien 'm echter uit de band.
Dewey zit zwaar in een dip medelijden met zichzelf te hebben in z'n met etensdoosjes bezaaide woning, waarvan de huur ook al maanden niet betaald is. Als er voor zijn huisgenoot Ned (Mike White) een telefoontje komt met een aanbod om in te vallen als leraar, doet Dewey zich voor als Ned en begint met lesgeven op de prestigieuze Horace Green lagere school. Het pietluttige en strenge schoolhoofd Mullins (Joan Cusack) observeert hem met argusogen. Dewey heeft dan wel geen kaas gegeten van lesgeven, hij weet de kinderen van groep zeven op zijn manier wel zelfvertrouwen te geven. Wanneer hij ze bij toeval iets klassieks hoort spelen tijdens de muziekles, is hij vastbesloten om de jonge, begaafde muzikantjes om te vormen tot een spetterende rockband. Met vallen en opstaan bezorgt de gedreven Dewey de kinderen een ervaring die hun leven voorgoed zal veranderen.

« Laatst bewerkt op: januari 06, 2004, 10:39:42 pm door cochise »
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Does

• Bekijk profiel
School of Rock
« Reactie #1 Gepost op: januari 07, 2004, 09:46:40 am »
Voorstukjes van gezien. Kon er nu niet echt zo om lachen. Deze "komiek" is echt heel erg fout imho. Het lijkt me dan ook een enorme B-film te zijn. En nee ik ben zeker niet van plan om hem te gaan bekijken. Deze film komt in het rijtje:

- Next Friday
- Friday after next
- Starship Troopers
- J. English

En nog een hele zooi met B-films!

O ja en Harry Potter!
Live vanuit de luie stoel

cochise

• Bekijk profiel
School of Rock
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2004, 04:23:53 pm »
quote:
op 07 Jan 2004 09:46:40 schreef Does:
Voorstukjes van gezien. Kon er nu niet echt zo om lachen. Deze "komiek" is echt heel erg fout imho. Het lijkt me dan ook een enorme B-film te zijn. En nee ik ben zeker niet van plan om hem te gaan bekijken. Deze film komt in het rijtje:

- Next Friday
- Friday after next
- Starship Troopers
- J. English

En nog een hele zooi met B-films!

O ja en Harry Potter!

ga eerst de film kijken en oordeel dan
het is inderdaad apparte humor waar je van moet houden als je daar niet van houd wil het dus niet zeggen dat het een b-film is
deze "komiek" is meer dan acteur alleen hij maakt ook nog muziek vandaar de keus voor dit project hij heeft een band die je mischien wel kent nl.
 Tenacious D erg grappige metal
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
School of Rock
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2004, 11:29:06 am »
Als het net zo'n soort film is als High Fidelity dan ga ik em zeker zien.

Ik dacht eigenlijk dat ik ergens gelezen had dat Tenacious D een soort stand-up comedy act was, en dat ze dat liedje als een grap gemaakt hebben. Dacht ook dat ze vrij controversieel zijn in Amerika, maar vind Jack Black (zo heet ie) wel goed, beetje botte, absurde humor af en toe, maar verder wel koel.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2004, 11:34:44 am door Huk »
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Mart

• Bekijk profiel
School of Rock
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2004, 11:45:55 am »
Johnny English is GEEN b-film.
ALs je niet van dit soort humor houdt kun je het een slechte film vinden, maar in dit genre is het zeker 1 van de betere films.

Mister bean die met zijn tijd mee is gegaan, zo zie ik het, net als the ultimate disaster movie.

Allebei geen slechte films.

Ik heb nog met geen enkele andere film in de bios meegemaakt dat iedereen zo zat te lachen tijdens de vertoning. Daar is de film voor bedoeld, en daar istie dan ook in geslaagd.

Als je hem in de bios hebt gezien, en het dan nog een b-film vindt, is er toch echt iets mis met je.