Auteur Topic: Alleen voor volwassenen: De nieuwste Britney Spears en Pink  (gelezen 935 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Alleen voor volwassenen: De nieuwste Britney Spears en Pink
« Gepost op: januari 07, 2004, 10:54:24 pm »

Titel :In the Zone
Artiest: Britney Spears
Releasedatum:November 2003
Genre:Pop
Meer info: http://www.britneyspears.com

Titel :Try This
Artiest: Pink
Releasedatum:November 2003
Genre:Pop
Meer info: http://www.pinkspage.com

Muziek voor volwassenen zo kun je de muziek van Britney Spears en Pink wel noemen. Toch is het muziek die het bij menig tiener goed doet. Wanneer ouders weten wat er gezongen wordt zouden ze toch nog wel eens een keer diep nadenken of dit verstandige muziek is voor hun kinderen. Niet dat ik meteen bang ben dat tere kinderzieltjes worden gekwestst maar je laat je kind ook niet kijken naar een film als 9 1/2 weeks en daar doen deze albums toch het meest aan denken. Ze zijn doordrenkt van erotiek en sexuele toespelingen. En dit alles glijdt erin als koek door de pakkende melodielijnen. Kwalitatief is de muziek van Pink daarbij sterker dan Britney. Het is van Pink ook meer te begrijpen dat zij dit soort teksten zingt omdat deze jongedame opgegroeid is in een van de talloze zwarte wijken die Amerikaanse steden rijk zijn. Positief wordt je daar niet van en dan is sex vaak de enige uitvlucht die er nog is. Niet dat je dit gedrag kunt of moet goedkeuren, maar als je zelf niet beter weet is het ook erg lastig om anders te reageren. Britney Spears daarentegen is een heel ander verhaal, begonnen als tieneridool heeft ze haar onschuldige imago in no time van haar afgeworpen. Daarbij geholpen door haar 'broeders en zusters' in de platenbranche. Alleen het verhaal van Britney is niet echt en dat steekt misschien nog wel meer dan dat van Pink. Daar waar Pink vastgelopen is in haar achtergrond, is Britney vastgelopen in de commercie. Kortom beide albums zijn voor volwassenen tenzij je van mening bent dat een zestienjarige alle ins en outs van het liefdesleven al moet bezingen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 07, 2004, 11:57:22 pm »
Ik ben dan wel volwassen, de muziek van Britney en Pink laat ik wijselijk aan me voorbijgaan. Vind er nix aan. In vergelijking met Britney heeft Christina Aguilera zich wel goed ontwikkeld. Jammer alleen dat ook Christina steeds meer de aandacht op zich probeert te vestigen met haar borsten, dat heeft ze helemaal niet nodig.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2004, 12:13:20 am »
niet echt boeiend  
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2004, 01:15:51 am »
quote:
op 08 Jan 2004 00:13:20 schreef cochise:
niet echt boeiend  

Live vanuit de luie stoel

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2004, 11:26:23 am »
Ik vind Pink wel ruig eigenlijk, een vrouw met ballen, daar hou ik wel van. Muzikaal gezien is het natuurlijk een drama, de vorige ceedee ging nog wel (een beetje) maar deze is drie keer niks.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 08, 2004, 12:32:05 pm »
quote:
op 08 Jan 2004 00:13:20 schreef cochise:
niet echt boeiend  

Live vanuit de luie stoel