Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Notendop

<< < (3/5) > >>

Marloes:
quote: op 10 Jan 2004 23:31:15 schreef grompie:
wij goed al het andere slecht de essentie van het geloof van priemjohannes  

--- Einde van citaat ---
Priemjohannes heeft die verdeling in goed/slecht niet gemaakt, die associatie heb jij erbij, hoeft niet. Je kunt het ook juist goed vinden dat je jezelf moet redden en een eigen verantwoordelijkheid hebt (veel mensen willen juist niet dat een ander hen moet redden, vinden ze een krom idee).

grompie:
quote: op 10 Jan 2004 23:41:25 schreef Marloes:
[...]

Priemjohannes heeft die verdeling in goed/slecht niet gemaakt, die associatie heb jij erbij, hoeft niet.

--- Einde van citaat ---
oja ok, dan heeft priemjohannes alleen maar ongelijk en ben ik niet meer boos.

Wybo:
quote: op 11 Jan 2004 00:34:12 schreef grompie:
[...]

oja ok, dan heeft priemjohannes alleen maar ongelijk en ben ik niet meer boos.

--- Einde van citaat ---
ongelijk? Vertel eens welk geloof of religie werkt dan nog meer met genade zonder werken?

Het christendom kent geen voorwaardestellende regels voor behoud. De Islam, wel, het Jodendom wel, het hindoeisme (op een bepaalde manier) wel etc etc.
Het Christendom heeft maar 1 voorwaarde, de genade aanvaarden. Dat je daarna ook een navolger van Christus tracht te zijn is geen voorwaarde maar een logisch gevolg. (Als ik jou duizend euro geef, ben je niet verplicht om iets voor me te doen, toch zal het je niet onberoerd laten en je toch iets willen doen.)
De regels probeer je dus te volgen uit dankbaarheid voor de genade. De volgorde is dus al anders..... eerst genade.
Terwijl bij de andere godsdiensten je eerst de regels moet volgen, en als je dat goed genoeg doet krijg je 'je verdiende loon'.

Monoceros:
quote: op 11 Jan 2004 01:39:48 schreef Alfredt:
ongelijk? Vertel eens welk geloof of religie werkt dan nog meer met genade zonder werken?

--- Einde van citaat ---

Het Mithraisme?

quote: Het christendom kent geen voorwaardestellende regels voor behoud.

--- Einde van citaat ---
Hoe zie jij Mat. 19:16-19?

Wybo:
quote: op 11 Jan 2004 03:35:37 schreef Monoceros:
Het Mithraisme?

--- Einde van citaat ---
Dat is èn geen beleden godsdienst heden ten dage èn voor zover ik weet ook geen godsdienst die puur om genade en verlossing draait.... dus graag wat meer info.quote: Hoe zie jij Mat. 19:16-19?

--- Einde van citaat ---
Op welk moment sprak Jezus die woorden? Dit werd uitgesproken voor zijn lijden. En daar komt bij dat de bijbel niet als losse delen geschreven is maar dat je teksten inverband met elkaar moet lezen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie