quote:
op 11 Jan 2004 14:11:25 schreef Mezzamorpheus:
Veel (seculiere) trance probeert je (juist!) in een trans te brengen en dmv van (vooral) de teksten een New Age-achtige boodschap van liefde, vrede, licht etc. te brengen. Schitterende termen, maar zonder bijbelse context verworden ze tot iets wat juist lijnrecht tegen Gods wil ingaat.
diezelfde invloeden (het in trans brengen) zie je ook in andere muziek, vooral klassiek.
verder is het zo dat trance heel vaak op klassieke muziek gebaseerd is, vooral qua thema's.
denk bijvoorbeeld aan Barber's Adagio for strings (William Orbit) naar mijn mening een erg goed nummer.
Dit is gewoon letterlijk het muziek stuk van Samuel Barber omgezet in trance. ALs je het origineel hoort van Barber, merk je ook dat deze muziek je in een soort trans kan brengen. Op zich niets mis mee imo.
ALs je het nummer niet kent, moet je het echt even downloaden, ik vind het echt fenomenaal.
En vertel me dan wat er mis mee is, dat dit soort muziek in een verkeerde scene ook gebruikt wordt vind ik niet echt een argument eigenlijk.