Auteur Topic: Trance (Dance/Techno/Hardstyle)  (gelezen 3933 keer)

Jorn

• Bekijk profiel
Trance (Dance/Techno/Hardstyle)
« Gepost op: januari 10, 2004, 07:05:37 pm »
Is er hier dan helemaal niemand die een b-tje trance luistert :?
Er is meer op de wereld dan pop en rock enz. :)
Of vinden jullie trance niet kunnen?
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2004, 04:01:18 pm door Jorn »

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2004, 07:15:38 pm »
* Harm luistert op dit moment naar di.fm vocal trance. Is dus wel tranceachtig. IMHO is met de meeste dance/trancemuziek niet zo heel veel mis, iig niet meer dan met andere muziek. Waar misschien wel wat mee mis is, is met de artiesten en de hele scene er om heen. Maar ook daarin verschilt de dance/trance/techno-scene niet van andere muziekstijlen en -soorten :).
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Jorn

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2004, 07:21:17 pm »
Jah idd. Wat zal ik daarop zeggen...
Ik ben het er gewoon mee eens. :P
Maar ik luister dan ook alleen naar de muziek (draai zelf ook een b-tje) en de muzikale kanten van de artiesten. Hun achtergronden enzo boeien me ook niet echt. Waarschijnlijk is de muzieksmaak ook vrijwel de enige overeenkomst die ik met die gasten gemeen heb...

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2004, 07:41:05 pm »
Ik luister vooral naar tiesto, svenson/gielen, rank 1 en natuurlijk Gouryella (ligaya is het beste trancenr wat ik ken).

verder de eurodance van bijvoorbeeld d'agostino en prezioso

met de muziekstijl op zich is volgens mij weinig mis.

Jorn

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 10, 2004, 07:44:19 pm »
Gouwe! Dat zijn nog eens artiesten man. Vooral Johan Gielen vind ik vet relaxt mixen. 'Prezioso feat. Marvin - Somebody' > Superstrakke plaat...
En bij Ligaya blijf je idd wegdromen / uit je dak gaan...de Hiver & Hammer Remix is ook vet relaxt... :9

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 10, 2004, 10:08:36 pm »
Andy Hunter man gouwe gast!!
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2004, 12:23:58 am »

quote:

op 10 Jan 2004 19:05:37 schreef Jorn:
Er is meer op de wereld dan pop en rock enz.
Ik luister de laatste tijd juist heel veel elektronische muziek. The Orb, Orbital, Hybrid, Paul Oakenfold, Massive Attack, etc. Alternatieve muziek heeft steeds meer mijn voorkeur.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 11, 2004, 12:41:46 am »
trance en techno geniet dus echt NIET mijn voorkeur geen inhoud en stom weg hakken ne das dus niet mijn stijl doe mij maar rock/metal :)
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 11, 2004, 11:16:30 am »

quote:

op 11 Jan 2004 00:41:46 schreef cochise:
trance en techno geniet dus echt NIET mijn voorkeur geen inhoud en stom weg hakken ne das dus niet mijn stijl doe mij maar rock/metal :)

Geen inhoud, stom weg hakken? Je doet de trance-scene nu wel een beetje tekort. Maar vind je ook in deze erg kortzichtig. Vind het fijn dat je van rock/metal houdt hoor maar kom aub niet met je kortzichtigheid hier aanzetten want dat is zwaar irritant. Post dan niet. (no offence)

Wat ik zeggen wilde... Jorn, wat zegt jou dat er hier geen mensen zijn die naar Trance luisteren of Dance? Ik vind het altijd erg aangenaam om mixen te horen van Tiesto bijvoorbeeld. beste nummer van Tiesto is trouwens DJ Tiesto - Magik Journey. Echt een topnummer.
Live vanuit de luie stoel

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 11, 2004, 02:11:25 pm »
Jammer dat veel mensen zo klakkeloos allerhande trance luisteren. De dance/trance-scene(s) zijn duistere werelden waarin veel duivelse dingen gebeuren. Veel (seculiere) trance probeert je (juist!) in een trans te brengen en dmv van (vooral) de teksten een New Age-achtige boodschap van liefde, vrede, licht etc. te brengen. Schitterende termen, maar zonder bijbelse context verworden ze tot iets wat juist lijnrecht tegen Gods wil ingaat. Bij veel dance-parties wordt satan openlijk aanbeden en worden openlijk anti-God-teksten geproclameerd. De hele seculiere dance/trance/techno/hardstyle-scene is een duistere wereld die je als christen eigenlijk zou moeten mijden. Gelukkig bieden DJ's als Andy Hunter en Dba en projecten als Osmotic Hype een christelijk tegenwicht.
Kortom: 'opzich' niets tegen trance etc. Wel iets tegen de seculiere duistere scene.
Binnenkort zijn Andy Hunter en drie NL dj's van Osmotic Hype trouwens te bewonderen tijdens de Valentine Tour en tijdens de kick-off-party van het Flevo Festival 2004. Gaat dat zien!

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 11, 2004, 02:24:31 pm »

quote:

op 11 Jan 2004 14:11:25 schreef Mezzamorpheus:
Jammer dat veel mensen zo klakkeloos allerhande trance luisteren. De dance/trance-scene(s) zijn duistere werelden waarin veel duivelse dingen gebeuren. Veel (seculiere) trance probeert je (juist!) in een trans te brengen en dmv van (vooral) de teksten een New Age-achtige boodschap van liefde, vrede, licht etc. te brengen. Schitterende termen, maar zonder bijbelse context verworden ze tot iets wat juist lijnrecht tegen Gods wil ingaat.
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar dan denk ik direct dat het iedereen zijn eigen verantwoordelijk is in hoeverre hij zich ermee in kan laten. De ene persoon staat nu eenmaal sterker in zijn geloof dan de ander, dus ik denk dat het goed is om te waarschuwen voor verkeerde dingen, maar dat het niet goed is om direct te verbieden ofzo. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik nooit echt last heb van het in trance komen ofzo. Kan het zijn dat daarvoor de vocal en lichte trance gewoon niet geschikt zijn omdat er teveel andere invloeden in de muziekzijn?

quote:

Bij veel dance-parties wordt satan openlijk aanbeden en worden openlijk anti-God-teksten geproclameerd. De hele seculiere dance/trance/techno/hardstyle-scene is een duistere wereld die je als christen eigenlijk zou moeten mijden.
Amen brother :).

quote:

Gelukkig bieden DJ's als Andy Hunter en Dba en projecten als Osmotic Hype een christelijk tegenwicht.
Kortom: 'opzich' niets tegen trance etc. Wel iets tegen de seculiere duistere scene.
Binnenkort zijn Andy Hunter en drie NL dj's van Osmotic Hype trouwens te bewonderen tijdens de Valentine Tour en tijdens de kick-off-party van het Flevo Festival 2004. Gaat dat zien!
Ik heb net die drie demonummers van dba gedownload en ik moet zeggen dat het goed klinkt. Ik heb die cd van Andy Hunter al, en die is ook goed. Al moet ik wel zeggen dat hij na verschillende keren wat eentonig wordt. Dat heb ik met bijvoorbeel Tiësto minder. Osmotich Hype ga ik zo ook even bekijken en zo mogelijk beluisteren :). Cool trouwens dat er inderdaad zulke christelijke muziek is!
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2004, 02:36:03 pm »

quote:

Veel (seculiere) trance probeert je (juist!) in een trans te brengen en dmv van (vooral) de teksten een New Age-achtige boodschap van liefde, vrede, licht etc. te brengen. Schitterende termen, maar zonder bijbelse context verworden ze tot iets wat juist lijnrecht tegen Gods wil ingaat.

diezelfde invloeden (het in trans brengen) zie je ook in andere muziek, vooral klassiek.

verder is het zo dat trance heel vaak op klassieke muziek gebaseerd is, vooral qua thema's.

denk bijvoorbeeld aan Barber's Adagio for strings (William Orbit) naar mijn mening een erg goed nummer.

Dit is gewoon letterlijk het muziek stuk van Samuel Barber omgezet in trance. ALs je het origineel hoort van Barber, merk je ook dat deze muziek je in een soort trans kan brengen. Op zich niets mis mee imo.

ALs je het nummer niet kent, moet je het echt even downloaden, ik vind het echt fenomenaal.

En vertel me dan wat er mis mee is, dat dit soort muziek in een verkeerde scene ook gebruikt wordt vind ik niet echt een argument eigenlijk.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 11, 2004, 05:15:15 pm »

quote:

Jammer dat veel mensen zo klakkeloos allerhande trance luisteren. De dance/trance-scene(s) zijn duistere werelden waarin veel duivelse dingen gebeuren. Veel (seculiere) trance probeert je (juist!) in een trans te brengen en dmv van (vooral) de teksten een New Age-achtige boodschap van liefde, vrede, licht etc. te brengen. Schitterende termen, maar zonder bijbelse context verworden ze tot iets wat juist lijnrecht tegen Gods wil ingaat. Bij veel dance-parties wordt satan openlijk aanbeden en worden openlijk anti-God-teksten geproclameerd. De hele seculiere dance/trance/techno/hardstyle-scene is een duistere wereld die je als christen eigenlijk zou moeten mijden. Gelukkig bieden DJ's als Andy Hunter en Dba en projecten als Osmotic Hype een christelijk tegenwicht.
Is dat niet bij muziek in het algemeen? :?

Jorn

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 12, 2004, 01:47:56 pm »
Ik luister wel veel trance, maar absoluut niet klakkeloos. De wereld er omheen mag dan soms tegen God in gaan (denk aan Sensation vorig jaar, het thema: kerk  :?), de muziek is waar ik naar luister. Dat wil niet zeggen dat ik het met de 'religie' eens ben.
Bovendien vat ik 'in trans raken' (wat verstaan we hier eigenlijk onder?) niet per se als negatief op. Als ik op een plaat extreem uit mijn dak ga, kan ik op hetzelfde moment juist God daarvoor danken. De muziek brengt mij dan juist dichter naar God toe... :)
En voor de rest is trance volgens mij gewoon een muziekstijl. Wat mij betreft heeft het geeneens een religieus tintje...

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 12, 2004, 02:27:03 pm »
kzal hier eerlijk opreageren ;) dance en trance, voor mij hetzelfde, is alleen lekker als ik op mijn fiets zit en haast heb. Dan trap je wel door...voor de rest vind ik gitaren toch iets lekkerder.

Om nog even negatief over trance te doen, het valt me op dat op trance/dance themafeesten het drugsgebruik aanzienlijk hoger is dan op rock/pop festivals.
Just B te W te Ee

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: januari 12, 2004, 02:47:27 pm »

quote:

op 12 Jan 2004 14:27:03 schreef B Te W te Ee:
Om nog even negatief over trance te doen, het valt me op dat op trance/dance themafeesten het drugsgebruik aanzienlijk hoger is dan op rock/pop festivals.
Bronnen?

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: januari 12, 2004, 02:50:47 pm »

quote:

op 12 Jan 2004 14:47:27 schreef Does:
[...]

Bronnen?
het is wel zo maar dan in het geval van zwaarder bij rock is het vaak jointje en bij trance enzo is het toch eerder een pilletje of snuifje.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 12, 2004, 03:06:23 pm »

quote:

op 12 Jan 2004 14:50:47 schreef farao:
[...]

het is wel zo maar dan in het geval van zwaarder bij rock is het vaak jointje en bij trance enzo is het toch eerder een pilletje of snuifje.

maar dat heb je zelf in de hand zowel een joint als een pilletje waar kom je dan voor?
voor de muziek of om je lekker high te voelen?

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 12, 2004, 03:15:17 pm »
hardhouse stream die ik vaak luister.
Hebben trouwens nog wel meer leuke streams.
Allemaal te vinden op www.di.fm
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 12, 2004, 03:19:56 pm »

quote:

op 12 Jan 2004 15:15:17 schreef Joesoef:
hardhouse stream die ik vaak luister.
Hebben trouwens nog wel meer leuke streams.
Allemaal te vinden op www.di.fm
wel leuk als je er ook nog wat kan luisteren

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: januari 12, 2004, 03:37:59 pm »

quote:

op 12 Jan 2004 14:50:47 schreef farao:
[...]

En waar blijven de bronnen? :?

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: januari 12, 2004, 03:53:09 pm »

quote:

op 12 Jan 2004 15:37:59 schreef Does:
[...]

En waar blijven de bronnen? :?
nergens zoals gewoonlijk

Jorn

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: januari 12, 2004, 03:59:51 pm »

quote:

op 12 Jan 2004 15:19:56 schreef cochise:
[...]

wel leuk als je er ook nog wat kan luisteren

Dat kan toch?!
Bij mij wel iig  :)

Relaxte site, tnx voor de tip Joesoef...

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: januari 12, 2004, 08:37:39 pm »
Euhm, dan moet je je boxen eens aanzetten, dan zou je toch wat moeten horen...  :|

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: januari 12, 2004, 11:26:40 pm »

quote:

op 12 Jan 2004 20:37:39 schreef Joesoef:
Euhm, dan moet je je boxen eens aanzetten, dan zou je toch wat moeten horen...  :|

ok ik heb het dus 2 tellen volgehouden en toen die troep uitgezet
dat zegt dus wel genoeg
ik blijf dus bij mijn mening dat dit dus gewoon bagger is :r

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: januari 13, 2004, 10:15:43 am »

quote:

op 12 Jan 2004 23:26:40 schreef cochise:
[...]

dat zegt dus wel genoeg
Je intresses verbreiden! :) Ik ben ook andere muziek als hip hop en rock gaan accepteren. Komt met de jaren. :)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: januari 13, 2004, 11:59:03 am »

quote:

op 12 Jan 2004 23:26:40 schreef cochise:
[...]

dat zegt dus wel genoeg

Ach ja, zijn er dingen die jij wel goed vind.?
Je hebt het altijd drukker met andermans muziek afzeiken als met je eigen muziek luisteren krijg ik het idee als ik je zo eens in die muziektopics bezig zie..
Maar i don't care dat jij het bagger vind.. Fijn dat je het ff wilde laten weten..  :X

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: januari 13, 2004, 04:25:20 pm »
Ik krijg af en toe van andere forums wel eens een linkje naar bepaalde "house" (weet niet welke stijlen enzo hoor), en als ik dat dan luister, dan valt me op dat er op zich best wel naar te luisteren is, alleen na een paar minuten word ik het vaak al zat. Die muziek is best grappigom heel even te luisteren maar dan moet het weer uit. Maar als ik op een feest ben of in een discotheek ofzo, dan zou ik me best wel op die muziek kunnen bewegen denk ik (zei de metalhead :) )
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: januari 13, 2004, 04:57:46 pm »
Ik luister het ook niet vaak.. Maar af en toe zit er wel een leuk ritme in.
Of een leuke melodie.. Dan zet ik hem ff lekker hard..

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: januari 13, 2004, 05:07:14 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 11:59:03 schreef Joesoef:
[...]

Ach ja, zijn er dingen die jij wel goed vind.?
Je hebt het altijd drukker met andermans muziek afzeiken als met je eigen muziek luisteren krijg ik het idee als ik je zo eens in die muziektopics bezig zie..
Maar i don't care dat jij het bagger vind.. Fijn dat je het ff wilde laten weten..  :X

dat ik en apparte muziek smaak heb das hier wel bekend onderhand en luisteren naar mijn eigen muziek doe ik erg veel dus daar ligt het echt niet aan dancd luister ik gewoon erg weinig
underworld vind ik daarintegen wel erg goed junkie xl(alleen de eerste 2 albums met rude boy) en the chemical brothers ook erg strak :)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: januari 13, 2004, 06:57:48 pm »
Zo appart is je muzieksmaak niet hoor. Voor zover ik het zie ben je er 1 van vele duizenden.

me-too

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: januari 24, 2004, 10:12:56 pm »
Ik ben ook een groot fan van Trance, vooral met een beetje progressive invloeden. En idd Tïësto is idd erg lekker, alhoewel z'n top40 nummers 10x minder zijn dan z'n oude platen.
Ik vind het trouwens wel heel raar dat iemand trance als duivels bestempeld?? Naar mijn weten is trance opzich een van de "schoonste" muziekstijlen die er is, geen vocals met satanische texten of vage rnb texten. Tuurlijk wordt er gebrijkt op feesten maar is dat tegenwoordig niet overal zo?? Ik ben op enkele feesten geweest en vind dat ik me daarvoor prima kan verantwoorden bij God.

quote:

op 12 Jan 2004 13:47:56 schreef Jorn:
(denk aan Sensation vorig jaar, het thema: kerk  :?),  

K'weet niet naar welke sensation jij geweest bent  ;)

Nog een paar fijne dj's: Armin Van Buuren, Paul van Dijk, Markus Schulz, Gabriel & Dresden, Mike  :P

me-too

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: januari 24, 2004, 10:14:58 pm »

quote:

Bij veel dance-parties wordt satan openlijk aanbeden en worden openlijk anti-God-teksten geproclameerd.  
Wow, een kenner op het forum. Ik weet niet naar welke feesten jij gaat, mischien verwar je trance met black-metal???

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: januari 24, 2004, 10:25:07 pm »

quote:

op 24 Jan 2004 22:14:58 schreef me-too:
[...]
Wow, een kenner op het forum. Ik weet niet naar welke feesten jij gaat, mischien verwar je trance met black-metal???

Ik ga naar geen enkel feest. Wel heb ik een documentaire over de dancewereld gezien (afstudeerproject van een vriend van mij van de studie Journalistiek - cijfer: 8), waarop ik beelden heb gezien die ik ronduit schokkend vindt. En ik had het in het stukje wat je van me quote ook over 'dance' en niet over 'trance', dat mag gezien de topictitel. Ik doel daarmee trouwens ook op hardstyle, zeg ik nu maar even voor de duidelijkheid. Op dance- en hardstylefeesten wordt openlijk satan aanbeden en Bijbelse woorden en begrippen verdraaid.
Bij trance gebeurt het inderdaad minder openlijk, maar op een manier waarop ook de Bijbel over de satan spreekt: hij doet zich voor als een engel van het licht. Zo ongeveer letterlijk gebeurt het daar dus ook. Alles draait om liefde, vriendschap, vrede en licht, maar ondertussen worden de mensen wel regelrecht bij God vandaan geleid, het pad van satan op.
Ook ronduit schokkend vind ik het om te merken dat ook mensen die zich christen noemen met open ogen erin tuinen...  ;(

me-too

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: januari 24, 2004, 10:47:48 pm »
Waarom zal ik als ik met plezier naar trance luister van god verwijderd worden???
Je hebt het steeds over de feesten maar ik zie totaal geen minpunt voor de muziek zelf??

En je hebt ooit eens één documantaire gezien en trekt meteen deze afschuwelijke conclusie??

padvinder

• Ik ben mijn pad kwijt
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: januari 24, 2004, 11:27:21 pm »

quote:

op 24 Jan 2004 22:47:48 schreef me-too:
Waarom zal ik als ik met plezier naar trance luister van god verwijderd worden???
Je hebt het steeds over de feesten maar ik zie totaal geen minpunt voor de muziek zelf??

En je hebt ooit eens één documantaire gezien en trekt meteen deze afschuwelijke conclusie??

Idd.

Ik word zo moe van die christenen die meteen overal denken dat het van de satan is zonder dat ze ergens in verdiepen of een conclusie trekken naar aanleiding van één enkel stuk dat toevallig past in hun straatje.  :(
Gezocht: het juiste pad

[ lpb ]

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: januari 27, 2004, 12:49:58 am »
Imo is er weinig fout aan electronische muziek op zichzelf. Natuurlijk zitten er foute teksten in bepaalde nr's, maar niet meer dan in andere muziek genre's. En tjah... in trance raken. Ik zie trance als klassieke muziek met moderne instrumenten (een goed voorbeeld is idd 'barbers adagio for strings'). Je kunt er, net als 'sommige mensen' bij klassieke muziek doen, met je ogen dicht bij wegdromen :z En is daar nou iets mis mee :?

Een voorbeeld van een goed en bovendien tekstueel positief trance nr is de Tiësto remix van Avalon (Can't live a day)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: januari 29, 2004, 09:04:42 pm »
http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Allerlei stromingen met voorbeelden erbij..
Best grappig

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: januari 29, 2004, 09:26:03 pm »

quote:

op 29 Jan 2004 21:04:42 schreef Joesoef:
http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Allerlei stromingen met voorbeelden erbij..
Best grappig
Heel interessant linkje inderdaad :) .

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: januari 30, 2004, 02:42:21 pm »
Staan ook nog wel eens interessante dingen in de Fok! weblog  ;)

ERJ

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: februari 01, 2004, 04:55:32 pm »
Voor mensen die van dance/trance etc. houden en denken dat er in het christelijke wereldje niets gebeurt, hier is je kans:
Cultedition organiseert 15 februari 2004 in Cafe/discotheek Thomas in Eindhoven voor de 2e keer een Christelijk dance Event "Let the Light shine in".
Het eerste event afgelopen maand (18 januari) was zeer succesvol verlopen.
Deze maand komt DJ ANDY HUNTER bij ons LIVE Dj'en!!!!!!
Kaarten in de voorverkoop zijn 7,- Euro per stuk.
Via de site www.cultedition.com kun je kaarten reserveren/bestellen.
Voor een impressie zie onze partypics. Onze events zijn zeer goed verzorgd! Muziek, sfeer, VJ beelden, DJ's, veiligheid etc.

Greetz, Edwin

Spread this message, and BE THERE!

ERJ

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: februari 01, 2004, 05:00:30 pm »

quote:

op 10 Jan 2004 19:05:37 schreef Jorn:
Er is meer op de wereld dan pop en rock enz. :)

He Jorn,
zeker wel! Je moet beslist komen op het Cultedition Event 15 februari in Eindhoven, Discotheek Thomas met DJ ANDY HUNTER als hoofdact!!!!
voor meer info: www.cultedition.com

ERJ

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: februari 01, 2004, 05:13:22 pm »

quote:

op 10 Jan 2004 19:41:05 schreef _Mart_:
Ik luister vooral naar tiesto, svenson/gielen, rank 1 en natuurlijk Gouryella (ligaya is het beste trancenr wat ik ken).

verder de eurodance van bijvoorbeeld d'agostino en prezioso

met de muziekstijl op zich is volgens mij weinig mis.

Idd. Wij (cultedition) zijn vanaf januari 2004 begonnen met Chr. Dance events in Eindhoven. Wat onze DJ's draaien?
o.a.:
clokx - overdirve ron van den beuken
let the light shine in - darren tate
ocean - dito
proceed - ronald van gelderen
3rd earth - scott bond vs solar stone
solstice - system f
etc.

Zondag 15 februari is er weer een chr. dance event met als hoofdact Andy Hunter!!!
Voor meer info, impressies van 1e event dd 18 jan. 2004 en kaartreserveringen kijk op www.cultedition.com

Gr. Edwin

me-too

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: februari 01, 2004, 07:40:32 pm »
Erg leuk initiatief man  :) En meteen al een toch wel reddelijk grote naam, Andy Hunter is zeker wel vet. Maar ja Eindhoven is wel weer wat van mij verwijderd  :X

En wow, oncommerciele trance nummers, wat een verademing  :)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: februari 04, 2004, 01:49:29 pm »
Leuk initiatief, maar wat ik niet snap is waarom het op zondag is...  :|

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: februari 04, 2004, 01:53:17 pm »

quote:

op 04 Feb 2004 13:49:29 schreef Joesoef:
Leuk initiatief, maar wat ik niet snap is waarom het op zondag is...  :|

vind ik ook jammer.

daar verlies je denk ik een aardig deel van de doelgroep mee.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: februari 04, 2004, 01:53:31 pm »
http://www.cultedition.com/flyer/liftof_poster.jpg

Mooi design, maar denk dat veel mensen niet zien dat het christelijk is.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: februari 09, 2004, 08:00:16 pm »
Verplichte kost voor alle dance/techno/hardstyle-liefhebbers: Christiandance.nl. Enjoy! Ennuh..., wie gaat er vrijdag, zaterdag of zondag nog naar DJ Andy Hunter?

Freek

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: maart 09, 2004, 11:58:29 pm »
Doordat het "trance" heet zijn veel christenen bij voorbaat al huiverig voor deze muziekstroming. Wellicht terecht want er gaat een hoop ellende in om maar...

Ik vind dat er niets mis is met muziek waarop je gedachten kunnen wegdwalen, mijn muziekkeuze is nogal divers en ik kan ook behoorlijk wegdwalen op een goed klassiek stuk.

Bedenk goed dat je binnen de housescene veel meer richtingen hebt als alleen triesto en tmf cd's met halfontklede dames. Zo heb je bijvoorbeeld in trance alleen al psychedelic, hard, goa, classical, ...met daarin nog hun eigen varianten. Als je het echt wil kunnen beoordelen moet je het eerst leren waarderen. Er is wel een voordeel te bespeuren:

Meestal hoef je niet veel tijd te steken in de teksten want die zijn er niet of nauwelijks...

mpr

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: maart 10, 2004, 10:32:11 am »
trance heeft voor mij weinig of geen inhoud, ik bedoel, tis soms leuk om lekker fout te doen, maar die muziek (voorzover ik het muziek kan noemen) heeft gewoon geen waarde voor mij, en waarschijnlijk voor de meeste van jullie ookniet
want als ik zie hoesnel een nr al "oud"is
 dat betekend dus dat er weinig of geen inhoud inzit anders had je er wel langer naar luiseren
wat dance of hardhouse betreft, is te agressief voor mij, krijg al hooftpijn als ik er over nadenk  :r
geef mij maar een relaxed blues van fleedwoodmac of een Goed klasiek stuk waar tenminste over NAGEDACHT is
i`m not thinking about drums