Auteur Topic: Functie zoeken  (gelezen 1772 keer)

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
Functie zoeken
« Gepost op: januari 11, 2004, 11:14:24 pm »
crew,

als je de functie zoeken gebruikt uit het menu dan krijg je alle topics waarin die bepaalde term is gebruikt. Maar niet die bepaalde post waar het instaat. Als je dan een topic heb van zeg 10 pagina's dan wordt het nog lastig zoeken.

Is het een aanpassing mogelijk waarin alleen die posts zichtbaar zijn waarin de gevraagde zoekterm staat.  

Als dit al een keer gevraagd is vergeet dit dan en zet er een slotje op.    

Als ik iets niet goed doe please advise

Ten tweede is er een soort preview mogelijk. Dan kan je eerst kijken hoe het eruit
komt te zien voordat het definitief wordt gepost. Voorkomt editing.  

Pulpeet

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2004, 11:23:06 pm »
Is inderdaad een beperking.

Je kunt ook met google zoeken. Dan moet je achter je zoektermen "site:forum.gkv.nl" zetten. Dan krijg je wel de pagina.

De preview is niet mogelijk. Staat wel op onze wensenlijst.

Peter

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2004, 11:27:43 pm »
quote:
op 11 Jan 2004 23:14:24 schreef Merwekade:
als je de functie zoeken gebruikt uit het menu dan krijg je alle topics waarin die bepaalde term is gebruikt. Maar niet die bepaalde post waar het instaat. Als je dan een topic heb van zeg 10 pagina's dan wordt het nog lastig zoeken.

Ik hoor dan wel niet bij de crew, maar ik kan je wel een goede tip geven. De zoek-functie van het forum vind ik sowieso niet je-van-het, dus ik gebruik Google. Dat werk redelijk goed: je voert in Google je zoekterm in, gevolgd door een spatie en dan: site:forum.gkv.nl
Het voordeel is dat je de zinsnede kunt zien waarin het woord voorkomt.

edit:Ah, ik zie net dat Pulpeet je ook al die kant op wees.
quote:
Is het een aanpassing mogelijk waarin alleen die posts zichtbaar zijn waarin de gevraagde zoekterm staat.  

Nog een tip: Gebruik Google in combinatie met de Google toolbar. De ingevoerde zoekterm verschijnt dan in je toolbar en als je daarop klikt spring je regelrecht naar de betreffende tekst.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2004, 11:41:51 pm »
quote:
op 11 Jan 2004 23:27:43 schreef Peter:
Nog een tip: Gebruik Google in combinatie met de Google toolbar. De ingevoerde zoekterm verschijnt dan in je toolbar en als je daarop klikt spring je regelrecht naar de betreffende tekst.

En als ik nu geen Internet Explorer heb?

Maar goed, zoekfunctie kan op zich wel wat beter en een previewfunctie is ook wel handig. Beide dingen zijn bekend en in ieder geval de previewfunctie zal worden meegenomen in een volgende major update .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Peter

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #4 Gepost op: januari 12, 2004, 12:01:38 am »
quote:
op 11 Jan 2004 23:41:51 schreef Harm:
En als ik nu geen Internet Explorer heb?

... dan moet je je behelpen met de Forum-zoekfunctie.  

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #5 Gepost op: januari 12, 2004, 12:06:23 am »
quote:
op 12 Jan 2004 00:01:38 schreef Peter:
[...]

... dan moet je je behelpen met de Forum-zoekfunctie.  

Het is veel simpeler: gewoon nooit zoeken .

Maarre in Firebird zit rechtsboven een zoekvakje waarin je je zoektermen kunt zetten en dan wordt er automatisch bij Google gezocht. En dat zit standaard in mijn browser, dus daar hoef ik niet eens wat extra's voor te installeren. Mooi hè . En dan heb ik het nog niet eens gehad over het tabbed browsing, type ahead-functie, popup blocking enzovoort. Kortom, Firebird is de meest relaxte browser op het moment .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Peter

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #6 Gepost op: januari 12, 2004, 12:14:19 am »
quote:
op 12 Jan 2004 00:06:23 schreef Harm:
Kortom, Firebird is de meest relaxte browser op het moment .

Hmm. Ga ik eens proberen. Trouwens, popup-blocking zit ook in de nieuwste Google Toolbar.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #7 Gepost op: januari 12, 2004, 12:24:27 am »
quote:
op 12 Jan 2004 00:14:19 schreef Peter:
[...]

Hmm. Ga ik eens proberen. Trouwens, popup-blocking zit ook in de nieuwste Google Toolbar.

Die is in het Engels toch? Maarre, Firebird is niet zo lek als Intenet Explorer is, heeft stukken betere ondersteuning voor webstandaarden en de browser wordt tenminste nog verder ontwikkeld. Windows XP-gebruikers krijgen eind dit jaar een update van Internet Explorer, aangezien die er in Service Pack 2 bij zit. Andere gebruikers zitten dan dus met een browser van een paar jaar oud en die alleen maar ouder wordt. Ik vind dat niet leuk, want dat houdt ook de verder ontwikkeling van het internet tegen en dat is IMHO dan wel weer jammer.

Peter

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #8 Gepost op: januari 12, 2004, 12:28:46 am »
Volgens deze recensies is Mozilla 1.5 nog een stuk beter.
Maar ja, die 'negative opinions' op download.com slaan de plank ook wel eens mis ...
Ik ben trouwens wel bang, dat Girotel Online deze browsers niet ondersteunt ...

Sorry, ik ga helemaal off-topic. Genoeg hierover.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #9 Gepost op: januari 12, 2004, 01:03:06 am »
quote:
op 12 Jan 2004 00:28:46 schreef Peter:
Volgens deze recensies is Mozilla 1.5 nog een stuk beter.
Maar ja, die 'negative opinions' op download.com slaan de plank ook wel eens mis ...
Ik ben trouwens wel bang, dat Girotel Online deze browsers niet ondersteunt ...

Sorry, ik ga helemaal off-topic. Genoeg hierover.

Mozilla en Firebird maken allebei gebruik van dezelfde rendering engine (zeg maar het meeste belangrijke onderdeel). Alleen is de rendering engine van Firebird versie 0.7 iets ouder dan die van Mozilla 1.5. Van Firebird komt binnenkort echter versie 0.8 uit, die volledig is bijgewerkt en weer een aantal nieuwe features heeft.

Het grote verschil tussen Mozilla en Firebird is dat Mozilla een compleet pakket is met een browser, een mailprogramma en IRC-client. Firebird is alleen maar een browser en in browsen is Firebird minimaal net zo goed als Mozilla.

De meeste negatieve surveys op download.com over Mozilla en Firebird zijn gebaseerd op te weinig kennis. De surveys die ik heb gelezen kan ik namelijk zo 1-2-3 weerleggen, dus IMHO hoef je je er niet iets van aan te trekken. Behalve dan van die - op dit moment nog onhandige - installatieprocedure van Firebird (maar in 0.8 komt er dus een net installeerprogramma). Mozilla installeert gewoon prima en werkt ook - in ieder geval wanneer je Java installeert - ook gewoon samen met Girotel. Of Firebird het ook doet weet ik niet, aangezien ik geen Postbank-rekening meer heb; Rabonak doet het in ieder geval altijd goed . In ieder geval weet ik dat het wat vervelend is om Java te installeren in Firebird, dus ga er maar van uit dat het op dit moment niet werkt. In Mozilla werkt het echter wel, dus probeer die eens uit . Als het je niet bevalt kan je altijd nog terug naar Internet Explorer

[edit]
Weet je, hetgeen ik nu doe wordt ook wel eens 'Product evangelism' genoemd . En evangelisatie kennen christenen ook, dus eigenlijk ben ik heel christelijk bezig en dus past dit wel in de contact van het GKV Forum.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #10 Gepost op: januari 12, 2004, 01:05:36 am »
quote:
op 12 Jan 2004 01:03:06 schreef Harm:
[...]
 Als het je niet bevalt kan je altijd nog terug naar Internet Explorer

die hou ik sowieso altijd 'achter de hand' voor sites met IE-only troep.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #11 Gepost op: januari 12, 2004, 01:10:15 am »
Als men nou gewoon even de functie zoeken had gebruikt dan was dit topic ook niet nodig geweest. Nu wordt de AT weer verziekt met nutteloze post.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #12 Gepost op: januari 12, 2004, 01:13:20 am »
quote:
op 12 Jan 2004 01:10:15 schreef Picardijn:
Als men nou gewoon even de functie zoeken had gebruikt dan was dit topic ook niet nodig geweest. Nu wordt de AT weer verziekt met nutteloze post.

Ha Picardijn.
Ook een duit in het zakje aan het doen?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #13 Gepost op: januari 12, 2004, 01:14:47 am »
quote:
op 12 Jan 2004 01:05:36 schreef Pulpeet:
[...]

die hou ik sowieso altijd 'achter de hand' voor sites met IE-only troep.

Jij draaide toch een Linux-variant? Of is je Mandrake-avontuur maar van korte duur geweest?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #14 Gepost op: januari 12, 2004, 01:18:17 am »
quote:
op 12 Jan 2004 01:13:20 schreef Pulpeet:
[...]

Ha Picardijn.
Ook een duit in het zakje aan het doen?

Volgens mij had ik in het voorgaande topic zoeken een behoorlijk nuttige bijdrage. Was dit hele verhaal niet nodig geweest.
Voel me dus een beetje ondergewardeerd.  
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #15 Gepost op: januari 12, 2004, 01:57:02 am »
quote:
op 12 Jan 2004 01:14:47 schreef Harm:
[...]

Jij draaide toch een Linux-variant? Of is je Mandrake-avontuur maar van korte duur geweest?

Nee.
Ik heb een desktop met linux (mandrake inderdaad) en windows 98

en een (snelle) laptop met XP, waarop linux echter niet met ACPI om kan gaan, zodat de fan continu draait (=lawaait). Bovendien begreep het mandrake-installatieprogramma mijn partitie-tabel niet de laatste keer dat ik linux wilde installeren. Suse ook niet. Dat heb ik dus maar opgegeven.

Maar als ik een X-Server op die latop draai en m'n clients op de desktop, dan heb ik "linux" in een window. Mooi toch?
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2004, 02:02:03 am door Pulpeet »

Pulpeet

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #16 Gepost op: januari 12, 2004, 02:05:12 am »
quote:
op 12 Jan 2004 01:18:17 schreef Picardijn:
[...]

Volgens mij had ik in het voorgaande topic zoeken een behoorlijk nuttige bijdrage. Was dit hele verhaal niet nodig geweest.

Ok. Speciaal voor jou een verwijzing naar het andere topic: dit forum, pagina 2
Gevonden met google

Does

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #17 Gepost op: januari 12, 2004, 08:36:14 am »
quote:
op 12 Jan 2004 01:18:17 schreef Picardijn:
[...]

Hehe.

Vind die google-tip wel handig maar ik gebruik de search toch nooit. Als je lang op het forum zit weet je wel ongeveer of het ergens al eens gevraagd is dus start je het topic niet zo snel meer op.

Het is me trouwens wel opgevallen dat de search niet optimaal lekker werkt maar zoals ik al zei: Dat zal mij een worst wezen.
Live vanuit de luie stoel

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #18 Gepost op: januari 12, 2004, 05:50:21 pm »
volgens mij vind google niet de meest recente-informatie, klopt dat?

test woord: abacadabra

antwoord:

GKV Forum
... Zit er nog enige logica achter? Voor mij is poezie namelijk abacadabra. ... Zit
er nog enige logica achter? Voor mij is poezie namelijk abacadabra. ...
forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=447 - 44k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

GKV Forum
... in de naam van Jezus. Ik weet dat dit voor veel gereformeerden abacadabra
is, dat was het ook voor mij. het is echter goed bijbels ...
forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=552&pageID=3 - 42k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

GKV Forum
... de Heilige Geest. VOor hen was het geen abacadabra meer wat God met
Zijn profetie (en Schriftwoord) bedoelde. Onder die "bekeerden ...
forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=1063&pageID=2 - 101k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

edit/ vraag beantwoord, zie ook reaktie Pulpeet
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2004, 05:56:50 pm door cheese »
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Pulpeet

• Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #19 Gepost op: januari 12, 2004, 05:54:51 pm »
quote:
op 12 Jan 2004 17:50:21 schreef cheese:

Ja.
Het hangt er vanaf wanner de googlebot voor laatst langs is geweest.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Functie zoeken
« Reactie #20 Gepost op: januari 12, 2004, 05:56:05 pm »
quote:
op 12 Jan 2004 17:50:21 schreef cheese:

test woord: abacadabra

Klopt. Afhankelijk van de drukte van je pagina, en het aantal mensen dat via google op je site komt, komt de google-bot vaker langs. Allemaal google gebruiken dus, dan gaat 't vanzelf beter.