quote:
De keren dat het om een blanke gaat is het opeens een individu en als het een marokkaan is wordt dat breed uitgemeten en is de bevolkingsgroep toch wel slecht.
Het gaat er om dat dit soort dingen bij allochtonen meer voorkomt en het is een kleinere bevolkingsgroep dan autochtonen. Natuurlijk word dan ook de bevolkingsgroep helemaal uitgemeten. Ze zijn hier in een ander land dan in hun eigen land, alleen beseffen ze dat vaak nog niet.
quote:
Ik ontken niet dat er problemen zijn met een deel van de marokkaanse bevolking.
De dader is van Turkse afkomst.
quote:
Die lui moeten hard worden aangepakt, maar ik ben tegen het stigmatiseren van de hele groep. Laten we de rotte appels eruit plukken en die hard aanpakken.
Dat gaat dus niet, je moet ze gewoon in het geheel aanpakken als er dit soort dingen blijven voorkomen. Ik ben het echt een beetje beu aan het raken wat die gasten allemaal uitvreten.
quote:
Maar dat geldt ook voor het blanke tuig. (Die gast met dat pistool tegen mijn hoofd was zo autochtoon als wat.)
Verschil is dat hij in eigen land is. Die kan je niet buien gooien die moet je opsluiten. Allochtonen hier in overtreding moet je een verbod geven om in NL te komen, wegwezen als je je niet kan aanpassen.
quote:
Als je een hele groep in een verkeerd daglicht zet, zal die groep daar ook naar gaan handelen. Want het is toch raar dat collegastudenten van mij van marokkaanse afkomst die net zo gekleed gaan als blanken, optrekken met blanke vrienden de disco niet inkomen? Dan gaat het dus niet om kleding of groepskenmerken met een risicoprofiel. Dan is puur het feit dat ze marokkaan zijn de reden.
Tja, daar hebben ze het eigenlijk ook zelf naar gemaakt nu, face it!
quote:
Goed proberen te integreren, maar wel hun eigen cultuur en taal onderling houden. Maar ze spreken wel nederlands, zijn wel bezig met een stuk assimilatie, alleen wel tot een bepaalde grens. (Een behoorlijk westers model eigenlijk ook wel, kijk naar nederlanders die in het buitenland wonen, die vertonen hetzelfde gedrag.)
Helemaal aanpassen. Een klein beetje aanpassen is niet voldoende hoor.

Niet dat ik racistisch ben, helemaal niet maar ik word het zo langzamerhand behoorlijk beu.