Auteur Topic: Neergeschoten leraar overleden *  (gelezen 6103 keer)

Mart

• Bekijk profiel
Neergeschoten leraar overleden *
« Gepost op: januari 13, 2004, 03:07:51 pm »
Schietpartij op Haagse school 13-01-2004

Op het Stevin College in Den Haag heeft een leerling een conrector in het hoofd geschoten. De zwaargewonde man is per traumahelikopter overgebracht naar het ziekenhuis. De schutter is nog voortvluchtig.

Volgens omstanders kwam een 17-jarige leerling verhaal halen nadat hij enkele dagen eerder wegens wangedrag was geschorst. De schietpartij had plaats rond 13.30 uur in de kantine van de school. Een groot aantal leerlingen heeft de schietpartij van dichtbij meegemaakt.

Eén getuige zegt een vijftig centimeter lang vuurwapen te hebben gezien.

Nog geen arrestatie
Alle leerlingen van de vmbo-school zijn naar buiten gestuurd. Zij moesten zich na het incident uit de omgeving verwijderen. De buurt is afgezet met rood-witte linten. De schutter zou zich nog in het gebouw bevinden. Politiemensen met speurhonden zijn in de omgeving begonnen met een grootscheepse zoekactie.

Het Stevin College aan de Beresteinlaan maakt onderdeel uit van de Stichting Terra College, die zorg draagt voor het voortgezet onderwijs in de wijk Escamp en Wateringse Veld in het zuidwesten van Den Haag.  

----------------------------------

infodoos

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2004, 03:11:39 pm »
khoop serieus dat die jongen (de dader) zich niet zo erg in t nauw gedreven voelt dat ie zelfmoord pleegt..  :| :| :|

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2004, 03:11:40 pm »
nou die schorsing zal nu wel direct opgeheven zijn :X

Wat een idioot zeg. Hebben die gasten geen hersens in hun hoofd dat ze eens denken over de consequenties van hun handelen?
Pinkeltjefan

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2004, 03:17:58 pm »
Je denkt zoiets kan alleen maar in Amerika maar niet dus.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

infodoos

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2004, 03:20:49 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 15:11:40 schreef Alfredt:
nou die schorsing zal nu wel direct opgeheven zijn :X

Wat een idioot zeg. Hebben die gasten geen hersens in hun hoofd dat ze eens denken over de consequenties van hun handelen?
ja zoiets is natuurlijk nooit goed te praten.. maar die jongen zal wel flink in de war zijn .. anders kun je zoiets niet eens doen... (lijkt mij dan he..)

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 13, 2004, 03:26:51 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 15:20:49 schreef infodoos:

maar die jongen zal wel flink in de war zijn ..

De hele wereld is in de war.
 ;(

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 13, 2004, 03:28:09 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 15:20:49 schreef infodoos:
[...]

ja zoiets is natuurlijk nooit goed te praten.. maar die jongen zal wel flink in de war zijn .. anders kun je zoiets niet eens doen... (lijkt mij dan he..)

Nou ik geloof niet zo in het feit dat hij in de war is eerlijk gezegd. Kijk naar hoe het in de VS gaat, het is gewoon gewetenloos tuig. De opvoeding en het bijbrengen van normen en waarden is in deze maatschappij naar een bedroevend laag peil gezakt. Bij de zondeval kregen we kennis van goed en kwaad, maar die kennis is langzamerhand zo ver weg gezakt dat we alleen de ellende van die belabberde keuze nog maar ondervinden.
Moorden om een paar euro komen in nederland al voor, het enige wat nog telt is het ego.

Dus nee, ik denk dat dit een van de vele tekenen is dat de maatschappij bezig is met zichzelf helemaal naar de knoppen te helpen.
Pinkeltjefan

infodoos

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2004, 03:29:50 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 15:28:09 schreef Alfredt:
[...]

Nou ik geloof niet zo in het feit dat hij in de war is eerlijk gezegd. Kijk naar hoe het in de VS gaat, het is gewoon gewetenloos tuig. De opvoeding en het bijbrengen van normen en waarden is in deze maatschappij naar een bedroevend laag peil gezakt. Bij de zondeval kregen we kennis van goed en kwaad, maar die kennis is langzamerhand zo ver weg gezakt dat we alleen de ellende van die belabberde keuze nog maar ondervinden.
Moorden om een paar euro komen in nederland al voor, het enige wat nog telt is het ego.

Dus nee, ik denk dat dit een van de vele tekenen is dat de maatschappij bezig is met zichzelf helemaal naar de knoppen te helpen.
it's a sick world...  :r

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 13, 2004, 06:30:15 pm »
Ik vraag me af of het met waarden en normen te maken heeft. Bij deze gozer zijn gewoon de stoppen doorgeslagen. Er zit nogal een verschil tussen geen respect hebben voor een leraar en hem domweg neerknallen. Volgens mij zit het gewoon meer in het aard van het "beestje". Kijk maar naar bijv het verkeer. Hoe reageer je als je gesneden wordt op de snelweg? Blijf je kalm of reageer je er zelf aggressief op. Daar kan volgens mij geen opvoeding weinig aan doen.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 13, 2004, 06:34:25 pm »
Wat ik mij afvraag is hoe kom je zo gemakkelijk aan een vuurwapen?
Waarom gebruik je een vuurwapen, dat is echt voorbedachte rade geweest.
Anders gebruik je gewoon fysiek geweld. Je vuisten mag je gewoon gebruiken, mits ze niet op de verboden wapenlijst staan.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 13, 2004, 06:46:39 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 18:30:15 schreef Santaarnpaal:
Ik vraag me af of het met waarden en normen te maken heeft. Bij deze gozer zijn gewoon de stoppen doorgeslagen. Er zit nogal een verschil tussen geen respect hebben voor een leraar en hem domweg neerknallen. Volgens mij zit het gewoon meer in het aard van het "beestje". Kijk maar naar bijv het verkeer. Hoe reageer je als je gesneden wordt op de snelweg? Blijf je kalm of reageer je er zelf aggressief op. Daar kan volgens mij geen opvoeding weinig aan doen.
hoewel geweld van allentijde is, is het toch een steeds meer voorkomend iets. En waarom ik de maatschappij erbij haal? Omdat bepaalde landen het wel een snel verloop heeft en het de spuigaten uit loopt en in andere landen niet. (Bekijk de docu "bowling for Columbine" eens zou ik zeggen.)
Pinkeltjefan

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 13, 2004, 07:07:04 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 18:30:15 schreef Santaarnpaal:

Om even door te gaan over dat reageren in het verkeer. Heb bijna slaande ruzie gehad met iemand vandaag op een scooter. 1 of andere rotzak reed me dus bijna van mijn fiets af, heel onbeschoft en kwam die terug omdat ik een gebaar naar hem maakte en volgens mij stond ie op het punt een mep uit te delen. Maar ben vrij kalm gebleven, tuig van 16 waar ik nu niet echt van onder de indruk raak.

Maar om even door te gaan nu met dat schietincident: Het is een buitenlander. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het altijd buitenlanders zijn maar dat is mooi voor al die groepen in Nederland (vooral Marokanen). Komen ze weer in slecht daglicht en ze staken dat altijd op de Nederlanders. Want ze zijn zo schijnheilig.

Maar afijn, laten we niet die kant opgaan. Moet je FOK! eens lezen nu onder dat bericht. Daar word er al genoeg over gepraat.

Ik sta er niet van te kijken dat dit in NL gebeurt overigens.
Live vanuit de luie stoel

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 13, 2004, 07:10:08 pm »
Je zal het toch maar voor je ogen zien gebeuren. Verschrikkelijk zeg.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 13, 2004, 07:10:58 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 18:34:25 schreef Picardijn:

Dat is echt heel simpel. Geloof me. Veel mensen hebben thuis een vuurwapen overigens (Legaal of niet legaal). Een vuurwapen thuis ok maar veel mensen leggen de kogels er naast of hij is al geladen. Kinderen zijn nieuwschierig. Maak het verhaal zelf maar even af..... gevaarlijke en zeer makkelijke zaak. Maar dat is 1 manier. Kan nog genoeg andere manieren aanhalen.

quote:

Dat betwijfel ik. Hij kan dat ding wel bijdragen om stoer te zijn en misschien voelde hij zich wel bedreigd. Weet niet of het voor de directeur bestemd was. Misschien later wel maar niet toen hij hem pakte. Dat kan ik niet indenken. Die jongen is nog zo jong.

quote:

Anders gebruik je gewoon fysiek geweld. Je vuisten mag je gewoon gebruiken, mits ze niet op de verboden wapenlijst staan.
Iemand aanranden is ook verboden en straks sla je te veel en te hard door en maak je hem alsnog dood. Heb je hetzelfde: Moord.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 13, 2004, 07:11:37 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:10:08 schreef Zwever:
Je zal het toch maar voor je ogen zien gebeuren. Verschrikkelijk zeg.

Zo erg is het niet om te zien. Films genoeg.
Maar dit is live en je kan er wel een trauma aan over houden natuurlijk.

Maar om te weten hoe het er uitziet kijk je maar wat films, die brengen dat heel realistisch in beeld.

infodoos

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: januari 13, 2004, 07:12:43 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 18:34:25 schreef Picardijn:
tsja wapen is makkelijk om aan te komen als je de 'juiste' mensen kent..  veel jongeren dragen n wapen gewoon uit voorzorg bij t uitgaan..  dus tsja daar kijk ik opzich niet eens zo heel erg van op..  niet dat dat goed is natuurlijk.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: januari 13, 2004, 07:16:53 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:11:37 schreef Does:
Zo erg is het niet om te zien. Films genoeg.
Maar dit is live en je kan er wel een trauma aan over houden natuurlijk.

Maar om te weten hoe het er uitziet kijk je maar wat films, die brengen dat heel realistisch in beeld.
Als je het niet erg vindt omdat je het al zo vaak in films hebt gezien, dan is er niet alleen iets verschrikkelijk mis met de dader, maar ook met jezelf...
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 13, 2004, 07:19:14 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 15:28:09 schreef Alfredt:
[...]

De opvoeding en het bijbrengen van normen en waarden is in deze maatschappij naar een bedroevend laag peil gezakt.

Vind niet dat je de ouders mag aanvallen. De jongen is oud en wijs genoeg en elk normaal denkend mens (eentje die het allemaal helder heeft) weet dat dit niet door de beugel kan. Hij weet ook dat hij er niet zomaar mee wegkomt. Dus hij is heust wel bewust van het feit dat dit niet kan. Meer kan je als ouders niet doen, je kind kan je niet vastbinden.

quote:

Sinds de zondeval nooit anders geweest in de wereld dus ook in Nederland. Aleen hoor je de laatste eeuw er zoveel van want het nieuws bereikt nu iedereen.

quote:

Dat is het al sinds de zondeval.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 13, 2004, 07:19:39 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:10:58 schreef Does:

Iemand aanranden is ook verboden en straks sla je te veel en te hard door en maak je hem alsnog dood. Heb je hetzelfde: Moord.

Doodslag..  O-)

Wat kan je er verder nog over zeggen.. Je ziet hoe het nu in de USA gaat. Neem een jaar of 10 verschil en je weet hoe het straks hier ook gaat als er geen afdoende maatregelen worden genomen.
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 13, 2004, 07:19:59 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:16:53 schreef Zwever:
[...]

Als je het niet erg vindt omdat je het al zo vaak in films hebt gezien, dan is er niet alleen iets verschrikkelijk mis met de dader, maar ook met jezelf...

Het is erg, maar het gaat mij nu om het visuele. Dat lijkt mij niet zo erg om te zien.
Je moet nu wel even goed lezen wat ik zeg he.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: januari 13, 2004, 07:21:35 pm »
/me is voor strafkampen, op zee.

Gewoon een enorm vlot en daar een strafkamp neerzetten. Zoek het maar lekker uit! :)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: januari 13, 2004, 07:22:11 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:16:53 schreef Zwever:
[...]

Het is niet zo zeer het erg vinden of niet. Ik zou het objectief gezien verschrikkelijk vinden... dat zeker. Maar wat Does zegt klopt wel, ik zou er niet van ondersteboven van zijn. Het raakt me niet persoonlijk, daarvoor ben ik inderdaad te afgestompt door wat ik in films gezien heb. Maakt dat mij fout? moet ik in huilen uitbarsten en geëmotioneerd zijn, of mag ik gewoon de zaak heel hard veroordelen en verder de zaak aan anderen overlaten (die daar een taak hebben)  en overgaan tot de orde van de dag? En als dat laatste niet mag, waarom dan niet?
Pinkeltjefan

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: januari 13, 2004, 07:22:51 pm »
Juist.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: januari 13, 2004, 07:26:52 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:19:14 schreef Does:
Vind niet dat je de ouders mag aanvallen. De jongen is oud en wijs genoeg en elk normaal denkend mens (eentje die het allemaal helder heeft) weet dat dit niet door de beugel kan. Hij weet ook dat hij er niet zomaar mee wegkomt. Dus hij is heust wel bewust van het feit dat dit niet kan. Meer kan je als ouders niet doen, je kind kan je niet vastbinden.
Tuurlijk is het kind zelf verantwoordelijk. Maar als je een kind niet leert van hoe je met problemen moet omgaan dan leert dat kind dat ook niet. Dus is het wel degenlijk een gevolg van de opvoeding. En de opvoeding in die vorm is ook weer een gevolg van onze maatschappij.

quote:

Sinds de zondeval nooit anders geweest in de wereld dus ook in Nederland. Aleen hoor je de laatste eeuw er zoveel van want het nieuws bereikt nu iedereen.
De wereld verhard wel degenlijk. Het aantal moorden per 1000 inwoners stijgt de pan uit. Dat heeft niks met nieuws te maken.
Vroeger had je gemeenschappen, daar ging een hoop fout. Nu is het vaak een ieder voor zich en dan worden mensen helemaal niet meer bijgestuurd.
Pinkeltjefan

infodoos

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: januari 13, 2004, 07:27:00 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:22:11 schreef Alfredt:
[...]Het is niet zo zeer het erg vinden of niet. Ik zou het objectief gezien verschrikkelijk vinden... dat zeker. Maar wat Does zegt klopt wel, ik zou er niet van ondersteboven van zijn. Het raakt me niet persoonlijk, daarvoor ben ik inderdaad te afgestompt door wat ik in films gezien heb. Maakt dat mij fout? moet ik in huilen uitbarsten en geëmotioneerd zijn, of mag ik gewoon de zaak heel hard veroordelen en verder de zaak aan anderen overlaten (die daar een taak hebben)  en overgaan tot de orde van de dag? En als dat laatste niet mag, waarom dan niet?
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt.. ookal vraag ik me af of je als je zo'n schietpartij meemaakt je inderdaad t zelfde voelt alsof je n film kijkt.. maar ja.. dat terzijde.  Tsja ik denk dat er inderdaad iets fout is bij ons mensen dat we zo gewend raken aan dit soort narigheid.. we zouden er wel ondersteboven van moeten zijn...  maar ja in de werkelijkheid raken  dit soort gebeurtenissen ons niet echt meer.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: januari 13, 2004, 07:28:49 pm »
voor de goede orde, er is mij een paar jaar terug een pistool tegen het hoofd gezet, en ik ben ooit een keer beschoten...
maar dat boeit me verder niks, "het zal wel" denk je en je leeft weer verder :)
Pinkeltjefan

infodoos

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: januari 13, 2004, 07:30:38 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:28:49 schreef Alfredt:
voor de goede orde, er is mij een paar jaar terug een pistool tegen het hoofd gezet, en ik ben ooit een keer beschoten...
serieus?? dacht je dat ook op dat moment?? Ik kan me dat dus nie voorstellen he (als ik in zo'n situatie zou zitten) dat moet toch mega-impact op je maken?!! Kweet wel zeker dat ik daar nie zo relaxt onder zou zijn hoor..

Alfa Tauri

• In the blink of an eye
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: januari 13, 2004, 07:37:31 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:28:49 schreef Alfredt:

Ben blij voor jou dat je er zo mee om kan gaan.

Een vriend van mij is ook onder schot gehouden door een overvaller in een winkel
alleen hij is toch zeker een jaar of 2 uit zijn doen geweest.

Denk dus niet dat je dat soort zaken zo licht moet opvatten, overigens kan ik me er wel wat bij voorstellen in jouw geval. Je praat erover alsof je een gaatje had bij de tandarts. :)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: januari 13, 2004, 07:38:14 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:30:38 schreef infodoos:

serieus?? dacht je dat ook op dat moment?? Ik kan me dat dus nie voorstellen he (als ik in zo'n situatie zou zitten) dat moet toch mega-impact op je maken?!! Kweet wel zeker dat ik daar nie zo relaxt onder zou zijn hoor..
Op dat moment had ik alleen zo iets van "niet provoceren" en omdat ik dus relaxed bleef was voor hen de lol er ook snel af en lieten ze me dus ook zo weer gaan.

niet brutaal zijn, en niet bang... dan doen ze verder niet veel is mijn ervaring.

/edit: de tandarts brrr daar hou ik nou niet van :D
Pinkeltjefan

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: januari 13, 2004, 07:40:55 pm »
Ik heb ook braaf mn telefoontje afgegeven in Antwerpen. Wilde eerst nog slaan, maar toen deed hij z'n jas beetje open en dacht ik: laat maar.
Kan niet zeggen dat ik er toen bang van werd. Had meer zoiets: Hmmm, dat is die 500 gulden niet waard. Bovendien stond er nog een vriend van me eindje verder met zo'n vent dus ja, die kan je ook niet laten stikken door zelf weg te rennen ofzo

infodoos

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: januari 13, 2004, 07:41:35 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:38:14 schreef Alfredt:
[...]

Op dat moment had ik alleen zo iets van "niet provoceren" en omdat ik dus relaxed bleef was voor hen de lol er ook snel af en lieten ze me dus ook zo weer gaan.

niet brutaal zijn, en niet bang... dan doen ze verder niet veel is mijn ervaring.

/edit: de tandarts brrr daar hou ik nou niet van :D
ja ik kan me voorstellen dat je niet gaat provoceren maar je moet toch wel stalen zenuwen hebben als je gewoon zo relaxt blijft..  en ik kan me voorstellen dat je daarna toch echt ff over je schouder blijft kijken op straat :S

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: januari 13, 2004, 07:55:26 pm »
Kan ook zijn dat je tot nu toe geluk hebt gehad..
Soms zoeken ze gewoon iemand en slaan ze je maar in elkaar uit verveling..

infodoos

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: januari 13, 2004, 07:58:58 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:55:26 schreef Joesoef:
Kan ook zijn dat je tot nu toe geluk hebt gehad..
Soms zoeken ze gewoon iemand en slaan ze je maar in elkaar uit verveling..
kben n keer samen met n vriendin slachtoffer geweest van zinloos geweld :( die jongen was vet agressief en zag ons fietsen en vond ons er 'te blij' uitzien ofzo..  was nie leuk :( maarrrrr kmocht wel in de ambulance :)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: januari 13, 2004, 08:25:50 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:26:52 schreef Alfredt:
[...]

Maar als je een kind niet leert van hoe je met problemen moet omgaan dan leert dat kind dat ook niet.

Ik neem toch aan dat een kind weet dat hij dmv een moord te begaan hij niets oplost. Ziet dit kind of volwassen niet dan zit er wat mis in zijn hoofd, en dat is niet het gevolg van de opvoeding. Wat wel zou kunnen dat het kind een heel erg slechte opvoeding heeft gehad en zich zo uit maar ook dan moet het kind of volwassen toch wel inzien dat dit niet een oplossing is. Een beetje nadenkend mens snapt dat dit dus geen oplossing is. (Hoevaak viel ik hier in herhaling?)

quote:

De wereld verhard wel degenlijk. Het aantal moorden per 1000 inwoners stijgt de pan uit.

Ja klopt, het is heel erg gesteld maar dat was vroeger ook al zo. Alleen werd er toen nog niet veel aandacht aan geschonken en hadden we nog geen media etc.

quote:

Dat heeft niks met nieuws te maken.
Onjuist. Via het nieuws zie je alle ellende in de wereld en dit kan heel deprimerend werken. Het kan tevens een voorbeeld voor je zijn hoe sommige mensen handelen.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: januari 13, 2004, 08:29:10 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 19:58:58 schreef infodoos:
[...]

kben n keer samen met n vriendin slachtoffer geweest van zinloos geweld :( die jongen was vet agressief en zag ons fietsen en vond ons er 'te blij' uitzien ofzo..  was nie leuk :( maarrrrr kmocht wel in de ambulance :)

Ik vind je icoon inderdaad enorm aanstootgevend, je ziet er veel te blij uit! ;) :>  Ok maar even zonder grappen.

Wat hebben veel mensen hier geweld meegemaakt, ben ik toch niet de enige. Bedreiging met een mes en een keer op mijn bek geslagen en meer vechtpartijen meegemaakt.

Maar ik blijf er verder ook vrij cool onder.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: januari 13, 2004, 09:47:31 pm »
Een vreselijk verhaal. Alleerst voor de betrokken leraar. Ik hoop en bid dat Hij het kan navertellen. Wat de dader betreft...als hij dacht dat zijn leven instorte na die schorsing dan heeft hij de rest van zijn leven nu definitief onmogelijk gemaakt. Dat wordt (alla Volkert) wel zon jaar of 10-18.

Wat bedreigingen betreft. De ergste heb ik in mijn Bosnie tijd gehad. Een pistool op mij en anderen gericht. Kogels en granaten over het kamp, waarvan een door de hulppost ging die ik en mijn maat net hadden verlaten. Tijdens het uitdelen van voedsel kwam een jongetje trots iets aan ons laten zien. Hij trok er zelfs al de pin uit (maar hield de hendel goed vast) voordat we zagen dat het een handgranaat was. Direct deed hij de pin weer terug. Als hij ook maar iets mis had gedaan of gestruikeld was dan waren we nu dood. Op zo'n moment reageer je vooral met ongeloof, schrik en wordt je soms boos. Later pas besef hoe gevaarlijk het werkelijk was.
In NL ben ik wel eens achterna gezeten door wat opgefokte tieners. Gelukkig wist ik ze afteschudden. Wat scheldpartijen, uitdagen door hen en als antwoord een gebaar van mij. Dat was niet zo verstandig achteraf.
En natuurlijk agressief gedrag op de snelweg.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: januari 13, 2004, 10:04:06 pm »

quote:

Update 22.00 uur

De verdachte van de schietpartij heeft zich vanavond aangegeven. De jongen kwam met drie mensen in een auto aan op het politiebureau en gaf zich daar vrijwillig aan. De zoekactie is daarmee ten einde.
Aldus FOK!
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: januari 13, 2004, 10:25:06 pm »
Tja, gelukkig heeft ie zich aangegeven. Was ook maar kwestie van tijd natuurlijk voordat ze hem hadden maar toch. Slim dat hij zichzelf heeft aangegeven.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: januari 13, 2004, 10:44:47 pm »
Volgens Fok! kwam hij met drie mensen naar het politiebureau, volgens nu.nl met een tweede persoon. Lijkt me toch niet te kloppen.
[Prediker 7:29]

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: januari 13, 2004, 10:50:46 pm »
Volgens het nieuwste nieuws op het Fok!forum is in de Nova-uitzending gemeld dat de leraar is overleden.

/ Edit
't Staat nu ook op teletekst.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: januari 13, 2004, 10:58:29 pm »

quote:

op 13 Jan 2004 22:50:46 schreef Marloes:
Volgens het nieuwste nieuws op het Fok!forum is in de Nova-uitzending gemeld dat de leraar is overleden.

quote:

Update 22:47 uur

Conrector van Wieren is vanavond aan zijn verwondingen overleden. Dat meldt NOVA zojuist.
Bron: FOK!
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: januari 13, 2004, 11:09:54 pm »
pfff ik hoop dat hij 18+ is.... valt hij gewoon onder het volwassenstrafrecht tenminste.
Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: januari 13, 2004, 11:12:30 pm »
Nee. Hij is 17. En leerlingen op die school schijnen daar geplaatst te worden als ze nergens anders terecht kunnen vanwege complexe problematiek (oorlogstrauma + leerstoornis + gedragsstoornis ed).

* titeledit zodat die ook actueel is

Michael

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: januari 13, 2004, 11:22:44 pm »
Hoe zit dat ook alweer met strafblad en onder de 18 zijn?
Dit doet me weer terugdenken aan Volkert, waarbij ik me ook afvroeg of men nou echt denkt ermee weg te kunnen komen. Of dat men daar uberhaupt niet aan denkt. Die had zelfs een vrouw en baby thuis zitten.
Doodeng dat dit soort gasten op een gegeven moment weer in de samenleving komen. Hoe lang kan de straf van die 17 jarige maximaal worden eigenlijk?
"I don't think God is an explanation at all. It's simply redescribing the problem." - Richard Dawkins

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: januari 13, 2004, 11:52:08 pm »
Dit is dus de 2de politieke moord van deze eeuw.
De man was voor de D66 actief in de gemeenteraad.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: januari 14, 2004, 08:47:27 am »
De jongen is van Turkse nationaliteit. En daar gaan we weer! :|

Even een paar reacties van over internet hier plaatsen om te laten zien wat ik bedoel:

quote:

Geplaatst door SplitErwt op dinsdag 13 januari 2004 16:22

Wat ik ook zo erg vind is dat die leerlingen er nogal lacherig over deden. Zo van "Ow mooi, dan heb ik morgen geen les van die kerel." Echt.. zulke mensen mogen van mij preventief geruimd worden. Die opmerkingen zijn redelijk representatief voor gestoorde gedachtengoed van dat volk.

quote:

Geplaatst door BrokenToe op dinsdag 13 januari 2004 16:25

Het weer om een allochtoon gaat. Ik wil niet zeggen dat autochtonen allemaal lieverdjes zijn maar deze spannen de kroon, basta. Dit ontkennen is struisvogelpolitiek.
De overheid heeft succesievelijk in 20 jaar Nederland verkwanseld!

quote:

Geplaatst door Viper-X op dinsdag 13 januari 2004 16:27

Ik vraag me af waarom het voor 'allochtonen' zo moeilijk is om wat meer respect voor alles te hebben.
Allemaal afkomstig van het Fok!forum. En dan heb ik nog de mildere postings er uitgepikt. Ze roepen het over zichzelf ook heel erg af. Allochtoon Nederland krijgt het over zich heen en dat is als je naar feiten kijkt heel begrijpelijk dat de Nederlanders zo gaan reageren. Er moet echt eens wat aan gaan gebeuren maar dat zal wel niet met zo'n regering als dat we nu hebben.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: januari 14, 2004, 09:23:07 am »
Mja, allochtonen... lekker vaag begrip. Valt het jullie ook altijd op dat het altijd mannen zijn? Misschien moeten we die gewoon harder aanpakken.
Nee ik vind het gewoon het zoeken van een stok om de 'allochtonen' te slaan. De keren dat het om een blanke gaat is het opeens een individu en als het een marokkaan is wordt dat breed uitgemeten en is de bevolkingsgroep toch wel slecht.

Ik ontken niet dat er problemen zijn met een deel van de marokkaanse bevolking. Die lui moeten hard worden aangepakt, maar ik ben tegen het stigmatiseren van de hele groep. Laten we de rotte appels eruit plukken en die hard aanpakken. Maar dat geldt ook voor het blanke tuig. (Die gast met dat pistool tegen mijn hoofd was zo autochtoon als wat.)
Als je een hele groep in een verkeerd daglicht zet, zal die groep daar ook naar gaan handelen. Want het is toch raar dat collegastudenten van mij van marokkaanse afkomst die net zo gekleed gaan als blanken, optrekken met blanke vrienden de disco niet inkomen? Dan gaat het dus niet om kleding of groepskenmerken met een risicoprofiel. Dan is puur het feit dat ze marokkaan zijn de reden.

Sowieso, zijn de turken helemaal niet vaak negatief in het nieuws. De turken gedragen zich een beetje zoals de joden dat eeuwenlang gedaan hebben. Goed proberen te integreren, maar wel hun eigen cultuur en taal onderling houden. Maar ze spreken wel nederlands, zijn wel bezig met een stuk assimilatie, alleen wel tot een bepaalde grens. (Een behoorlijk westers model eigenlijk ook wel, kijk naar nederlanders die in het buitenland wonen, die vertonen hetzelfde gedrag.)
Pinkeltjefan

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: januari 14, 2004, 10:41:07 am »

quote:

De keren dat het om een blanke gaat is het opeens een individu en als het een marokkaan is wordt dat breed uitgemeten en is de bevolkingsgroep toch wel slecht.

Het gaat er om dat dit soort dingen bij allochtonen meer voorkomt en het is een kleinere bevolkingsgroep dan autochtonen. Natuurlijk word dan ook de bevolkingsgroep helemaal uitgemeten. Ze zijn hier in een ander land dan in hun eigen land, alleen beseffen ze dat vaak nog niet.

quote:

Ik ontken niet dat er problemen zijn met een deel van de marokkaanse bevolking.

De dader is van Turkse afkomst.

quote:

Die lui moeten hard worden aangepakt, maar ik ben tegen het stigmatiseren van de hele groep. Laten we de rotte appels eruit plukken en die hard aanpakken.

Dat gaat dus niet, je moet ze gewoon in het geheel aanpakken als er dit soort dingen blijven voorkomen. Ik ben het echt een beetje beu aan het raken wat die gasten allemaal uitvreten.

quote:

Maar dat geldt ook voor het blanke tuig. (Die gast met dat pistool tegen mijn hoofd was zo autochtoon als wat.)

Verschil is dat hij in eigen land is. Die kan je niet buien gooien die moet je opsluiten. Allochtonen hier in overtreding moet je een verbod geven om in NL te komen, wegwezen als je je niet kan aanpassen.

quote:

Als je een hele groep in een verkeerd daglicht zet, zal die groep daar ook naar gaan handelen. Want het is toch raar dat collegastudenten van mij van marokkaanse afkomst die net zo gekleed gaan als blanken, optrekken met blanke vrienden de disco niet inkomen? Dan gaat het dus niet om kleding of groepskenmerken met een risicoprofiel. Dan is puur het feit dat ze marokkaan zijn de reden.

Tja, daar hebben ze het eigenlijk ook zelf naar gemaakt nu, face it!

quote:

Goed proberen te integreren, maar wel hun eigen cultuur en taal onderling houden. Maar ze spreken wel nederlands, zijn wel bezig met een stuk assimilatie, alleen wel tot een bepaalde grens. (Een behoorlijk westers model eigenlijk ook wel, kijk naar nederlanders die in het buitenland wonen, die vertonen hetzelfde gedrag.)

Helemaal aanpassen. Een klein beetje aanpassen is niet voldoende hoor. :|

Niet dat ik racistisch ben, helemaal niet maar ik word het zo langzamerhand behoorlijk beu.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: januari 14, 2004, 10:42:05 am »
Oplossing zou zijn: Hogere straffen en geen onderscheid maken tussen kinderen vanaf 14 jaar en volwassenen (qua strafmaat).

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: januari 14, 2004, 11:13:08 am »
Het valt mij wel op dat het met dit soort incidenten bijna altijd om allochtonen gaat en bijna altijd in grote steden.

Kijk maar eens naar het tv progamma Opsporing Verzocht. Negen van de tien daders heeft een getinte/donkere huid.

Overigens, waar ik woon, het Noord-Oosten, is geen tot weinig criminaliteit en ook geen tot weinig allochtonen.

Ik vind het ook wel logisch dat veel mensen, met name gezinnen, uit deze grote steden vertrekken en hun toevlucht elders zoeken. Helaas krijg je dan snel getto vorming.