Auteur Topic: Joesoef's Nieuwslog  (gelezen 4551 keer)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Gepost op: februari 18, 2004, 01:20:05 am »
Weblogs zijn er al genoeg. Daarom zal ik hier af en toe een nieuwsitem posten wat me opviel en het van het nodige commentaar voorzien.
quote:
Opnieuw trein stil door vermeend vandalisme

Uitgegeven: 17 februari 2004 21:18

DEN BOSCH - Het treinverkeer tussen Den Bosch en Geldermalsen is dinsdagavond korte tijd stilgelegd nadat een trein op een blok beton was gebotst. Railbeheerder Prorail denkt dat het obstakel door vandalen op het spoor is gelegd.

De intercity van Utrecht naar Eindhoven botste rond 19.45 uur op het blok. De trein werd stilgezet nadat de machinist een harde klap voelde. Volgens Prorail valt de schade aan de trein waarschijnlijk mee. Om 20.00 uur werd het treinverkeer hervat.

Rolstoelbrug

De afgelopen weken werd het verkeer op het spoor regelmatig stilgelegd omdat de doorgang werd versperd door objecten die door vandalen waren achtergelaten. Enige weken geleden reed een trein op station Duivendrecht in Amsterdam tegen een rolstoelbrug. Het apparaat, waarmee rolstoelgebruikers in de trein worden gezet, werd vermoedelijk met opzet van het perron geduwd.

In de weken daarvoor strandde op het traject tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe tot twee keer toe een trein omdat er een aantal voorwerpen op de rails waren gelegd en een machinist lichtgewond raakte, nadat er een voorwerp door de voorruit vloog. Het vermoeden bestaat dat de trein is bekogeld.

Vandalisme

Daarvoor botste een stoptrein bij Malden op een ijzeren paal. De paal zat met prikkeldraad aan een viaduct vast en sloeg tegen de voorruit van de locomotief. De machinist kwam met de schrik vrij. Vakbond FNV Bondgenoten opende eerder naar aanleiding van deze voorvallen een meldpunt voor vandalisme in het treinverkeer, waarop machinisten en conducteurs terecht kunnen met incidenten.

Kan me hier ontzettend druk om maken als ik zoiets lees. Lijkt wel of de mensen tegenwoordig totaal niet meer nadenken. Vergis je niet, ook ik heb wel eens een ruit van een leegstaande flat ingegooid of een regenpijp opgeblazen met vuurwerk. Maar dit gaat toch echt wel wat verder. Je brengt moedwillig het leven van andere mensen in gevaar. Als een intercity op volle snelheid door zo'n grap uit de rails raakt is de ravage niet te overzien. Heb het vorig jaar ook een keer meegemaakt dat ik op een zondag in de trein van R'dam Centraal naar Nieuwerkerk aan de Ijssel zat (waar ik bij mijn zus naar de kerk zou gaan) en even voorbij station Rotterdam Noord ging de trein vol in de remmen.
De machinist kon het nog enigszins als een grapje brengen dat "een van onze fans een pakketje op de voorruit had gegooid". Ik kon er minder om lachen want vanaf dat moment kon de trein dus stapvoets verder.   Die kerkdienst kon ik dus wel vergeten. In dat geval deden zich geen persoonlijke ongevallen voor, maar wel werden een hoop reizigers gedupeerd. Vooral die nog verder moesten richting Amsterdam. Ik zit geregeld in de trein en gelukkig gaat de reis meestal voorspoedig, maar als ik dit zo lees zal het niet lang duren of ook ik ben er weer een keer de dupe van. Waar gaat dit heen?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2004, 01:27:23 am »
Verschil tussen kattenkwaad en vandalisme is inderdaad ver te zoeken.
Wat minder in het nieuws is, komt waarschijnlijk ook door de nieuwswaarde, omvat het feit dat er steeds minder zware delicten worden gepleegd op treinen.
De berichtgeving rond de tereur op treinen word steeds breder uitgemeten in de pers, waardoor het wederom lijkt dat er sprake is van een stijgende lijn.
Het tegendeel is waar, er vind een waar offensief plaats tegen deze vorm van vandalisme.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2004, 01:46:07 am »
Cool, dit vind ik een leuke en interessante weblog en die ga ik zeker met interesse volgen!

Joesoef, zou je een bron bij je stukjes willen vermelden? Om twee redenen: (1) als het van FOK! komt, hoef ik het bericht niet verder te lezen, die heb ik dan al gelezen . (2) In verband met copyright enzo.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2004, 02:55:37 am »
quote:
op 18 Feb 2004 01:46:07 schreef Harm:
Cool, dit vind ik een leuke en interessante weblog en die ga ik zeker met interesse volgen!

Joesoef, zou je een bron bij je stukjes willen vermelden? Om twee redenen: (1) als het van FOK! komt, hoef ik het bericht niet verder te lezen, die heb ik dan al gelezen . (2) In verband met copyright enzo.

Ja, was eigenlijk de bedoeling. Maar ben het vergeten... Het bovenstaande stuk komt van www.nu.nl

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2004, 11:22:05 am »
Ik ga ook met enige regelmaat met de trein (best knap voor een jongen uit Terneuzen) en heb zelf ook wat vertragingen meegemaakt door vandalisme alleen niet zoals jij hier zegt. Heb al 3 keer meegemaakt dat er vanuit de trein is gebeld naar de politie en dat we dan op een station moesten stilstaan voor soms wel een half uur en dat dan opeens de politie heel de trein doorzoekt.

Maar inderdaad, het is behoorlijk zorgwekkend maar echt wakker lig ik er niet meer van. Vandalisme zie je ook op de snelweg. Van die gasten die boven een snelweg op een viaduct naar beneden spugen of spullen gooien. Dat vind ik nog gevaarlijker.
Live vanuit de luie stoel

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2004, 11:26:55 am »
Op de ringweg van Groningen kom je het in een iets andere vorm tegen zo rond oktober-november: de suikerbietencampagne. Ze laden die bietenkarren ZO vol dat er wel eens een lading modder of een biet afvalt. Die wil je niet op je voorruit krijgen. Het is mij nog nooit gebeurd maar een vriendin van me wel. Je hebt dan een vervelende deuk in je motorkap.

Maar ach hier in de provincie hebben we weer wat minder last van vandalisme denk ik  
Bombus terrestris Reginae

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2004, 11:37:25 am »
Je wil niet weten wat mensen voor een schrikreactie kunnen krijgen en zeker niet als ze een auto besturen, dat is levensgevaarlijk.

lonneke

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2004, 11:53:20 am »
Hoi Joesoef

Een leuke weblog heb je geopend! Ik zal het met belangstelling blijven volgen.

groetjes Lonneke

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #8 Gepost op: februari 18, 2004, 12:32:07 pm »
Bron: www.nu.nl
quote:
Boze vader slaat onderwijzer

ROTTERDAM - Een 40-jarige Rotterdammer heeft dinsdag een onderwijzer mishandeld van de school waar zijn dochter op zit. De man kwam verhaal halen toen zijn dochter hem vertelde dat de leerkracht haar enkele dagen eerder had geschopt, zo maakte de politie woensdag bekend.

De leerkracht kreeg klappen, viel en liep verwondingen op aan zijn gezicht, armen en benen. De vader kreeg van de politie een proces-verbaal wegens mishandeling. Omdat veel leerlingen van de basisschool in Bospolder-Tussendijken getuige waren van de mishandeling, is slachtofferhulp ingeschakeld.

Volgens de politie sloeg en schopte de dochter van de man vrijdag eerst buiten en later in de school een ander meisje. De onderwijzer stak toen zijn been uit om een schop te blokkeren, waarop het meisje thuis vertelde dat ze was geschopt door de meester.

Erg bekend verhaal. Ik las tijdje geleden in het AD toevallig een stuk er over toen het erg actueel was door het incident op het Terra College in Den Haag. Maar dat incident stond niet op zich. Zoals het een goede krant betaamd hadden ze een mooi grafisch overzichtje van geweld tegen leraren de afgelopen jaren.
Ze kwamen tot een lijstje van 6 incidenten. Sorry, maar ik persoonlijk kan al tot de helft komen. Broer, vader en neef die even langskomen om een leraar met hamers en krukken het ziekenhuis in te slaan. Een leraar die door onbekenden in elkaar geslagen wordt als hij ze van het schoolplein wil verwijderen. En ga nog maar even door. "Opvallend" is dat ook hier het in 9 v/d 10 gevallen om allochtone daders gaat. Die school uit bovenstaande bericht staat hier in de straat en de gezien de samenstelling van de leerlingen gok ik op een 99% kans dat het ook hier het geval is.

Waarom slaat bij zulke mensen de stoppen door als hun kind verteld geslagen of geschopt te zijn? Je kan als leerkracht totaal niets beginnen. Je mag een kind gewoon niet aanraken. Dus als ze besluiten met z'n 4en rond je te gaan staan sta je eigenlijk al vrij machteloos. Het zou beter zijn dat Den Haag deze beroepsgroep eens wat meer zou beschermen. Ipv een hele muur op te trekken rond "het kind" om dat te beschermen. Erg naief, met een beetje mensenkennis in Den Haag zouden ze snel genoeg kunnen verzinnen dat zoiets tot averechtse effecten leidt.
Het zijn wel de leraren van nu die de ministers, directeuren en ambtenaren van de toekomst moeten vormen en opleiden.

Hoorde vrijdag in de bus toevallig nog een leuke anekdote van een vriendin die stage loopt als lerares: Juffrouw Loes had "de oplossing" gevonden. Werd kindje A geschopt door kindje B en de juf kwam er bij, dan mocht kindje B kindje A schoppen, waarna de juf aan kindje A vraagt: En ? Vind je dit lekker ? Nee ?..... Waarom doe je het wel bij kindje B dan?
Op zich een leuke oplossing maar zeker niet meer toepasbaar zodra ze een beetje ouder worden

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #9 Gepost op: februari 18, 2004, 12:40:26 pm »
quote:
op 18 Feb 2004 12:32:07 schreef Joesoef:
Hoorde vrijdag in de bus toevallig nog een leuke anekdote van een vriendin die stage loopt als lerares: Juffrouw Loes had "de oplossing" gevonden. Werd kindje A geschopt door kindje B en de juf kwam er bij, dan mocht kindje B kindje A schoppen, waarna de juf aan kindje A vraagt: En ? Vind je dit lekker ? Nee ?..... Waarom doe je het wel bij kindje B dan?
Op zich een leuke oplossing maar zeker niet meer toepasbaar zodra ze een beetje ouder worden

Dat is waar, maar hopelijk blijft de boodschap wel hangen en dat is dan wel belangrijk en goed. Want zolang kinderen op jonge leeftijd al geen normen en waarden (wormen en maden , aldus www.zestienmiljoenmensen.tk) meekrijgen, dan kun je het in de toekomst wel helemaal schudden. Dus in die zin vind ik het best een goede oplossing van de juf en wie weet heeft het ook daadwerkelijk zin gehad, maar dat zullen we pas weten over vijftien jaar, als kindje A en B groot zijn .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Marloes

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #10 Gepost op: februari 18, 2004, 12:59:26 pm »
'k Heb pas iets gelezen over ouders die hun kinderen bij het Journaal erop wezen dat ruzie het begin is van oorlog.. Hielp bij die kinderen wel.
[Prediker 7:29]

Macguinness

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #11 Gepost op: februari 18, 2004, 02:26:52 pm »
quote:
op 18 Feb 2004 12:59:26 schreef Marloes:
'k Heb pas iets gelezen over ouders die hun kinderen bij het Journaal erop wezen dat ruzie het begin is van oorlog.. Hielp bij die kinderen wel.

Toch altijd jammer dat kinderen geen kinderen blijven.

Daarom is een kinderlijk geloof ook zo belangrijk.  

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #12 Gepost op: februari 18, 2004, 03:01:08 pm »
quote:
op 18 Feb 2004 12:59:26 schreef Marloes:

Werkt totaal niet volgens mij. Veel kinderen weten niet eens wat oorlog inhoudt. Ja van de tv zie je heel wat maar als kind speel je oorlogje, want dat is stoer. Dus zal niet echt helpen imho.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #13 Gepost op: februari 18, 2004, 03:07:42 pm »
Toch werkte het bij die kinderen blijkbaar wel. Soldaatje spelen is wat anders als oorlog. Kinderen weten dat oorlog slecht is.

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #14 Gepost op: februari 18, 2004, 03:26:13 pm »
quote:
op 18 Feb 2004 15:07:42 schreef Joesoef:
Toch werkte het bij die kinderen blijkbaar wel. Soldaatje spelen is wat anders als oorlog. Kinderen weten dat oorlog slecht is.

Ja ok maar ze weten ook dat iets stouts doen ook slecht is maar toch doen ze het. Zoals snoepjes jatten uit de snoeptrommel.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #15 Gepost op: februari 18, 2004, 05:55:53 pm »
Nieuws van de afgelopen dagen dat me raakte, is de dood van de 15-jarige jongen in Maassluis (dat is op een scheet afstand van Vlaardingen.) Het is natuurlijk oerstom om te gaan treinsurfen, maar het is en blijft verschrikkelijk. Hij was ook enig kind.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #16 Gepost op: februari 19, 2004, 01:41:21 pm »
Tis me wat met die Hells Angels...

Vorig jaar nog geprobeerd lid te worden, maar ze vonden dat ik te weinig dronk.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #17 Gepost op: februari 19, 2004, 01:48:29 pm »
quote:
op 19 Feb 2004 13:41:21 schreef Pleun:
Tis me wat met die Hells Angels...

Vorig jaar nog geprobeerd lid te worden, maar ze vonden dat ik te weinig dronk.  

Snoof je wel genoeg dan?
Liefde is vreemd

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #18 Gepost op: februari 19, 2004, 02:01:03 pm »
Als je vreemd nieuws wilt, dan kijk ik vaak op een regionale aanbieder in Friesland.
Daar is echt alles nieuw(s)
Zoals dit:
http://www.waldnet.nl/nieuws.php?id=6026

Ook altijd leuk: teletekst pagina 192 (NOS)
Ik doe niet meer mee.

linnas79

• I'm the boss. That's why...
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #19 Gepost op: februari 19, 2004, 02:07:48 pm »
quote:
Juffrouw Loes had "de oplossing" gevonden. Werd kindje A geschopt door kindje B en de juf kwam er bij, dan mocht kindje B kindje A schoppen, waarna de juf aan kindje A vraagt: En ? Vind je dit lekker ? Nee ?..... Waarom doe je het wel bij kindje B dan?

Ik vind het echt een onverantwoorde "oplossing"! Wat leren ze daar nou van? dat schoppen pijn doet weet zo'n kind heus wel, ik denk dat je op deze manier alleen de "oog om oog" mentaliteit aanwakkert. Maar goed, dit is off-topic, sorry.
Godisnowhere (read it again)

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #20 Gepost op: februari 19, 2004, 02:09:10 pm »
Zet 'em even in het topic over slaan van kinderen
Ik doe niet meer mee.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #21 Gepost op: februari 19, 2004, 02:20:45 pm »
quote:
op 19 Feb 2004 14:01:03 schreef Riemer Lap:
Als je vreemd nieuws wilt, dan kijk ik vaak op een regionale aanbieder in Friesland.
Daar is echt alles nieuw(s)
Zoals dit:
http://www.waldnet.nl/nieuws.php?id=6026

Ook altijd leuk: teletekst pagina 192 (NOS)

Het nieuws wat hier gepost wordt hoeft niet persee vreemd te zijn. Het gaat om nieuws wat me persoonlijk aanspreekt/raakt

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #22 Gepost op: februari 19, 2004, 02:32:54 pm »
quote:
op 19 Feb 2004 13:48:29 schreef Picardijn:
[...]

Snoof je wel genoeg dan?

Ja, verder voldeed ik aan alle criteria:

- breed
- veel tattoos
- sikje
- piercings
- strafblad
- een duivelse motor
- een voorkeur voor heavy metal

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #23 Gepost op: februari 19, 2004, 02:36:13 pm »
laat maar beetje privacygevoelig

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #24 Gepost op: februari 19, 2004, 07:29:33 pm »
quote:
op 19 Feb 2004 14:32:54 schreef Pleun:
[...]

Ja, verder voldeed ik aan alle criteria:

- breed
- veel tattoos
- sikje
- piercings
- strafblad
- een duivelse motor
- een voorkeur voor heavy metal

Schijnt dat sommige mensen snoven om meer te kunnen drinken. Maar nu zag ik dat het ook mogelijk is om drank te snuiven.

Beetje stigmatiserend....alsof al die nomads een strafbald hebben. Is natuurlijk flauwekul van de bovenste plank.
Liefde is vreemd

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #25 Gepost op: maart 02, 2004, 02:19:57 pm »
Bron: www.nu.nl

Sigaretten vaak uit post gevist

quote:
AMSTERDAM - TPG Post en de douane op Schiphol-Oost onderscheppen in toenemende mate sigaretten uit de internationale post. Vooral door de recente accijnsverhogingen op tabak in Nederland is bestellen in het buitenland, via internet populair geworden. Veel pakjes komen echter nooit aan, aldus Trouw. Volgens een woordvoerder van de douane is de belangstelling voor goedkope sigaretten van onder meer Zwitserse internetbedrijfjes 'dit jaar enorm toegenomen'.

Die goedkope sigaretten worden aangeprezen, omdat bij invoer van kleine hoeveelheden geen accijns zou moeten worden betaald. "Dat geldt echter alleen voor twee pakjes die een particulier aan een andere particulier stuurt. Komen de sigaretten van een bedrijf, dan geldt die vrijstelling niet", zegt de woordvoerder.

In de eerste twee maanden van dit jaar heeft de douane in samenwerking met TPG al 45 duizend sigaretten in de post onderschept. Aangezien maximaal twee of drie pakjes per envelop worden verstuurd, betreft dit een hoop zendingen.

De douane noemt dit echter een druppel op een gloeiende plaat, omdat bij drie acties in januari en februari in vrachtauto's bij de grens en in de haven van Vlissingen al 7,8 miljoen illegale sigaretten en 65 duizend kilo tabak werden ontdekt.

Wat mensen zich al niet allemaal in het hoofd halen om goedkoop te kunnen roken. Ik heb tot nu toe niets van de verhoging gemerkt moet ik eerlijk zeggen. Een pakje Chesterfield kost me nog steeds € 3.80 (nog steeds een hoop geld)
Lijkt me ook een tijdrovende bezigheid al die pakjes per 2 of 3 versturen. Maar de burger moet wat om onder de idioot hoge accijnzen uit te komen. Vraag me af hoeveel de sigaretten nog duurder gaan worden voordat er uiteindelijk een zichtbare afname van het aantal rokers komt. Tot op heden vind ik het nog steeds geldklopperij. Ze hadden het beter meteen 2 Euro naar boven kunnen gooien ipv al die kleine stapjes, dan had het misschien mensen ontmoedigt om te beginnen met roken. De verslaafden die roken toch wel verder. En men verhoogt pas weer als men al aan de "oude" prijs gewent is, dan maakt die 30 Eurocent ook niet zoveel meer uit. Het lijkt er nu wel veel op dat de overheid er toch nog zoveel mogelijk op wil verdienen. Maar de ziektekosten zullen ze er nooit uithalen..

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #26 Gepost op: maart 02, 2004, 04:13:30 pm »
Denk jij er trouwens eens niet aan om met die onzin te stoppen?

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #27 Gepost op: maart 03, 2004, 02:13:42 am »
quote:
op 02 Mar 2004 16:13:30 schreef Does:
Denk jij er trouwens eens niet aan om met die onzin te stoppen?

Denken wel. Maar dan moet ik er ook gewoon achter staan anders heeft het geen nut. En dus ook niet meer aan denken. Dus niet nog 100x nog roepen: "kijk ik ben gestopt"

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #28 Gepost op: maart 03, 2004, 08:04:06 am »
Ik zie in mijn omgeving steeds meer mensen die stoppen. Iets wat de overheid volgens mij eigenlijk helemaal niet wil. Die hebben de laatste verhoging namelijk om belastingredenen ingevoerd en niet om gezondheidsredenen.
Ik denk dat we over een jaar of zo eens een verlaging gaan krijgen. In de hoop dat ex-rokers weer beginnen.

Sowieso is dit stoppen natuurlijk desastreus voor de vergrijzing. 1 op de drie nederlanders rookte. rokers hebben een levensverwachting die 10 jaar lager ligt dan die van niet rokers. Dus we moeten straks 50% meer AOW en pensoen ophoesten

Slim hoor, den haag!
Pinkeltjefan

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #29 Gepost op: maart 03, 2004, 09:10:07 am »
quote:
op 03 Mar 2004 02:13:42 schreef Joesoef:
[...]

Denken wel. Maar dan moet ik er ook gewoon achter staan anders heeft het geen nut. En dus ook niet meer aan denken. Dus niet nog 100x nog roepen: "kijk ik ben gestopt"

Tja, ik weet uit ervaring dat stoppen best lastig is maar nu het eenmaal definitief is gelukt (zeg niet dat ik nooit weer ga roken) is het toch eigenlijk wel lekker. Financieel gezien en conditioneel gezien ook. Je voelt je in ieder geval een stuk beter.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #30 Gepost op: maart 03, 2004, 09:48:11 am »
En je mag er best trots op zijn want het valt niet mee!!  

(spreekt iemand zonder enige ervaring    - hooguit twee keer in mijn leven tabak gerookt die NIET was versneden met marihuana, en mét trouwens ook maar zeer zelden)

Mijn ouders rookten wel heel erg veel, zijn nu al een jaar of tien gestopt, en die zeiden dat bijvoorbeeld eten en wijn echt twee keer zo lekker was.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #31 Gepost op: maart 03, 2004, 11:13:35 am »
Als je het echt afgesloten hebt waarom zeg je dan nog zo vaak dat je gestopt bent ? Ben je er toch mee bezig lijkt me..

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #32 Gepost op: maart 09, 2004, 07:20:50 pm »
quote:
op 03 Mar 2004 11:13:35 schreef Joesoef:
Als je het echt afgesloten hebt waarom zeg je dan nog zo vaak dat je gestopt bent ? Ben je er toch mee bezig lijkt me..

Bezig met het bezig zijn met roken is niet zo slecht als het bezig zijn met roken. Wat een zin....

En je mag best jaloers zijn op het feit dat ik gestopt ben, niks mis mee.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #33 Gepost op: maart 09, 2004, 07:48:05 pm »
quote:
op 02 Mar 2004 14:19:57 schreef Joesoef:
Ze hadden het beter meteen 2 Euro naar boven kunnen gooien ipv al die kleine stapjes, dan had het misschien mensen ontmoedigt om te beginnen met roken. De verslaafden die roken toch wel verder. En men verhoogt pas weer als men al aan de "oude" prijs gewent is, dan maakt die 30 Eurocent ook niet zoveel meer uit. Het lijkt er nu wel veel op dat de overheid er toch nog zoveel mogelijk op wil verdienen. Maar de ziektekosten zullen ze er nooit uithalen..

Ja sigaretten zijn zo prijsinelastisch als wat, dus in principe levert elke verhoging extra geld in de staatskas op. Bovendien dring je het roken terug. In Engeland kosten sigartetten 5 pond geloof ik, maar het probleem is dat als de overheid ze naar 7,50 euro zou verhogen er veel meer gesmokkeld zou worden.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #34 Gepost op: maart 09, 2004, 07:51:50 pm »
Ja maar de overheid wil toch ook een gezonder volk?

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #35 Gepost op: maart 09, 2004, 07:58:27 pm »
quote:
op 09 Mar 2004 19:51:50 schreef Does:
Ja maar de overheid wil toch ook een gezonder volk?

Klopt, maar ik vind het op zich logisch dat de overheid een accijns hanteert die zo veel mogelijk geld genereert voor de staatskas.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #36 Gepost op: maart 09, 2004, 08:07:37 pm »
Dat is waar maar dat mag niet op deze manier imho. Gooi dan gelijk flink omhoog. Gezondheid boven alles.

En accijns hier is veel te hoog!! Zeker op de benzine!

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #37 Gepost op: maart 09, 2004, 08:19:28 pm »
quote:
op 09 Mar 2004 20:07:37 schreef Does:
Gooi dan gelijk flink omhoog.

quote:
En accijns hier is veel te hoog!!

Volgens mij spreek je jezelf hier tegen

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #38 Gepost op: maart 09, 2004, 08:28:43 pm »
quote:
op 09 Mar 2004 20:19:28 schreef Tave:
[...]

[...]

Volgens mij spreek je jezelf hier tegen

Nee... want ik doel hier over accijns op dingen die je nodig hebt. Sigaretten heb je niet nodig. Simpel.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #39 Gepost op: maart 09, 2004, 10:06:53 pm »
benzine ook niet...

En waarom zou ik jaloers op je moeten zijn ?

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #40 Gepost op: maart 09, 2004, 10:47:21 pm »
quote:
op 09 Mar 2004 22:06:53 schreef Joesoef:

En waarom zou ik jaloers op je moeten zijn ?

Dat zei ik dus al, waarom je dat zou moeten zijn.
Of ben je nu retorisch bezig?

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #41 Gepost op: maart 10, 2004, 05:54:26 pm »
quote:
op 09 Mar 2004 20:28:43 schreef Does:
Nee... want ik doel hier over accijns op dingen die je nodig hebt. Sigaretten heb je niet nodig. Simpel.

Benzine ook niet, drank niet. Waar wordt verder nog accijns op geheven?

Bovendien wordt accijns op benzine geheven met een reden --> benzine is slecht voor het milieu.

Wat ik zo onterecht vind is dat de accijns op benzine in de VS veel lager is, wat voor een oneerlijke concurrentiepositie zorgt, imo.

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #42 Gepost op: maart 10, 2004, 06:22:15 pm »
quote:
op 10 Mar 2004 17:54:26 schreef Tave:
[...]

Benzine ook niet, drank niet. Waar wordt verder nog accijns op geheven?

Bovendien wordt accijns op benzine geheven met een reden --> benzine is slecht voor het milieu.

Wat ik zo onterecht vind is dat de accijns op benzine in de VS veel lager is, wat voor een oneerlijke concurrentiepositie zorgt, imo.

Benzine heb je niet nodig. Hmm, onderbouw...

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #43 Gepost op: maart 10, 2004, 06:22:58 pm »
We hebben eeuwen lang zonder benzine geleefd.. Dus het kan makkelijk...  

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #44 Gepost op: maart 10, 2004, 06:24:37 pm »
Geld ook voor de sigaretten.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #45 Gepost op: maart 10, 2004, 06:26:57 pm »
quote:
op 10 Mar 2004 18:24:37 schreef Does:
Geld ook voor de sigaretten.

Die heb je toch ook niet nodig..

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #46 Gepost op: maart 10, 2004, 06:31:31 pm »
Bron www.nu.nl
quote:
Oorlog tussen virusmakers ten einde

RIJSWIJK - Na een week van beledigingen over en weer lijkt de 'oorlog' tussen de makers van de virussen Netsky enerzijds en Mydoom en Bagle anderzijds, ten einde. In de nieuwste variant Netsky.K kondigt de maker aan te stoppen met het verspreiden van nieuwe versies.

De afgelopen week gooiden de makers van de drie e-mailvirussen in steeds nieuwe varianten met modder naar elkaar. In de broncode verpakten ze allerlei beledigingen. De oorlog zorgde voor dagelijks nieuwe virussen en overvolle e-mailpostbussen.

Virusexpert M. van Oers van de producent van antivirusprogramma McAfee bevestigde woensdag het einde van de onderlinge strijd.

Erg triest zulke mensen. Als je uit verveling ofzo een virus gaat schrijven.  
Gaan ze ook nog onderling een "ruzie" uitvechten via virussen. De normale computer gebruiker ondervind er bergen hinder van en het kost bakken met geld voor allerlei bedrijven om zich er tegen te wapen en om het te herstellen.
Een gevorderde internetter laat zich niet snel voor de gek houden en die zullen ook niet snel getroffen worden. Helaas barst het op internet van naivelingen die maar alles openen/downloaden zonder er bij na te denken. Hierdoor verspreiden virussen zich in razend tempo. Virussen genoeg, maar dit sprong er wel even uit. Wat is het nut ervan om beledingen in de broncode te zetten. Stuur dan een e-mailtje naar elkaar om elkaar uit te schelden / beledigen ipv duizenden mensen de dupe van de ruzie de dupe te laten worden..  

Does

• Bekijk profiel
Joesoef's Nieuwslog
« Reactie #47 Gepost op: maart 10, 2004, 06:43:35 pm »
quote:
op 10 Mar 2004 18:26:57 schreef Tave:
[...]

Die heb je toch ook niet nodig..

Nee die heb je niet nodig, benzine wel.

Does