Auteur Topic: Zondigen  (gelezen 1642 keer)

Calvinist

• Bekijk profiel
Zondigen
« Gepost op: januari 19, 2004, 04:06:38 pm »
Aan welke zonden maak jij je regelmatig schuldig?

Kamphuys

• Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #1 Gepost op: januari 19, 2004, 04:12:06 pm »
Pfff echt teveel om op te noemen. Ik denk dat ik toch wel regelmatig tegen alle hoofdzonden ingaan. Ik ben regelmatig jaloers, ik zuip/eet te veel, ik begeer andere vrouwen (dat vindt mijn vriendin niet zo heel erg eigenlijk, hoewel ik alleen mag vreemdgaan als ze mee mag doen), welke hoofdzonden zijn er ook al weer nog meer?

Calvinist

• Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #2 Gepost op: januari 19, 2004, 04:16:50 pm »
Hoogmoed (trots), vraatzucht, onkuisheid (lust), gierigheid (hebzucht), luiheid (vadsigheid), toorn (woede) en gulzigheid (vraatzucht). Dat zijn de zeven hoofdzonden.

Ik maak me schuldig aan hoogmoed, gezien de rol die ik speel in onze gemeenschap (kerk). Ik bid naar onze Heer dagelijks om vergiffenis.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2004, 04:18:40 pm »
Je hebt vraatzucht dubbel en je bent ijdelheid vergeten   O-)
Bombus terrestris Reginae

Calvinist

• Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2004, 04:21:25 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 16:18:40 schreef Bumblebee:
Je hebt vraatzucht dubbel en je bent ijdelheid vergeten   O-)
Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk! Maar goed dat vergissen geen hoofdzonde is. :P

Kamphuys

• Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2004, 04:23:19 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 16:16:50 schreef Calvinist:
Hoogmoed (trots), vraatzucht, onkuisheid (lust), gierigheid (hebzucht), luiheid (vadsigheid), toorn (woede) en gulzigheid (vraatzucht). Dat zijn de zeven hoofdzonden.

.

Oei, aan allemaal eigenlijk.

Hoogmoed (ik voel me altijd beter dan iedereen, niet geheel onterecht)
Vraatzucht (Lekker eten, ik zou niet zonder kunnen)
Lust (Ja continu, een dag niet gekeken is een dag niet geleefd zeg ik altijd maar)
Hebzucht (Af en toe, met bier uitdelen ben ik altijd vrij gul, dat mensen minder hebben dan ik kan me verder gestolen worden)
Luiheid (Ik zit op het HBO, dan word je vanzelf lui :P )
Woede (Als mensen mijn bier omstoten, dan kan ik wel eens woest worden ja)

Zou de heer me vergeven denken jullie?

HarmW

• schaap met Herder
    • Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #6 Gepost op: januari 19, 2004, 04:46:53 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 16:06:38 schreef Calvinist:
Aan welke zonden maak jij je regelmatig schuldig?
Je vraagt me toch ook niet om naaktfoto's van mij  te publiceren?
HarmW

Calvinist

• Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #7 Gepost op: januari 19, 2004, 04:54:40 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 16:46:53 schreef HarmW:
[...]

Je vraagt me toch ook niet om naaktfoto's van mij  te publiceren?
Ik ben van mening dat er best open gediscussieerd over mag worden. Zie het als een biechttopic. :)

HarmW

• schaap met Herder
    • Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #8 Gepost op: januari 19, 2004, 05:01:27 pm »
Zonde belijden is je uitkleden tot op het bot. Je bent dan heel kwetsbaar, breekbaar. Er blijft echt niets van je over. (In ieder geval van mij niet). Dat kan ik niet in een openbare ruimte. Dat moet ook niet, denk ik. Ik ga m'n zonden niet exhibitioneren... "Kijk eens hoe slecht ik ben..." :(  En wat moet ik dan, als ik dat bij mezelf gezien heb?
HarmW

Kamphuys

• Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #9 Gepost op: januari 19, 2004, 05:02:26 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 17:01:27 schreef HarmW:
Zonde belijden is je uitkleden tot op het bot. Je bent dan heel kwetsbaar, breekbaar. Er blijft echt niets van je over. (In ieder geval van mij niet). Dat kan ik niet in een openbare ruimte. Dat moet ook niet, denk ik. Ik ga m'n zonden niet exhibitioneren... "Kijk eens hoe slecht ik ben..." :(  En wat moet ik dan, als ik dat bij mezelf gezien heb?
Waar zou je dat moeten dan? In een kleedkamer na het sporten ofzo?

Calvinist

• Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #10 Gepost op: januari 19, 2004, 05:04:04 pm »

quote:

We hoeven ook weer geen details te weten. :P

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #11 Gepost op: januari 19, 2004, 07:48:07 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 16:23:19 schreef Kamphuys:
[...]

Oei, aan allemaal eigenlijk.

Hoogmoed (ik voel me altijd beter dan iedereen, niet geheel onterecht)
Vraatzucht (Lekker eten, ik zou niet zonder kunnen)
Lust (Ja continu, een dag niet gekeken is een dag niet geleefd zeg ik altijd maar)
Hebzucht (Af en toe, met bier uitdelen ben ik altijd vrij gul, dat mensen minder hebben dan ik kan me verder gestolen worden)
Luiheid (Ik zit op het HBO, dan word je vanzelf lui :P )
Woede (Als mensen mijn bier omstoten, dan kan ik wel eens woest worden ja)

Zou de heer me vergeven denken jullie?

k kont schoppen dus vergeet me vraag  :|

Oh ja als je echt spijt hebt van je zonden en het kruis wil dragen en vechten tegen deze zonden ja zekers door Jezus bloed vergeeft Hij het je
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

lonneke

• Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #12 Gepost op: januari 19, 2004, 08:36:38 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 19:48:07 schreef farao:
[...]
k kont schoppen dus vergeet me vraag  :|

Oh ja als je echt spijt hebt van je zonden en het kruis wil dragen en vechten tegen deze zonden ja zekers door Jezus bloed vergeeft Hij het je
Van te voren weten dat je je toch niet aan de wet kunt houden en toch op de tenen blijven lopen....

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #13 Gepost op: januari 19, 2004, 10:09:53 pm »

quote:

Biechten schijnt erg op te luchten.  :P
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Bolle

• Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #14 Gepost op: januari 19, 2004, 10:13:36 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 16:16:50 schreef Calvinist:
...vraatzucht...luiheid (vadsigheid)...gulzigheid (vraatzucht).
Ik geef toe dat ik niet vies ben van een Big Mac en dat ik een beetje lui ben, maar vetzucht zit ook in m'n genen.  ;(
Papier is lekker, maar vieze blaadjes lust ik niet.

Marnix

• Bekijk profiel
Zondigen
« Reactie #15 Gepost op: januari 20, 2004, 01:44:50 am »

quote:

Zonde belijden is je uitkleden tot op het bot. Je bent dan heel kwetsbaar, breekbaar. Er blijft echt niets van je over. (In ieder geval van mij niet). Dat kan ik niet in een openbare ruimte. Dat moet ook niet, denk ik. Ik ga m'n zonden niet exhibitioneren... "Kijk eens hoe slecht ik ben..."  En wat moet ik dan, als ik dat bij mezelf gezien heb?
Ik ben het hier wel mee eens. Je hoeft niet openbaar hier al je zonden neer te zetten denk ik. Aan de andere kant is het wel zo dat je zelf misschien heel moeilijk van een zonde af kan komen. Dan is er over praten met iemand moeilijk maar wel heel goed. Andere mensen kunnen je vaak helpen.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien