Auteur Topic: Homosexualiteit: verbieden?  (gelezen 121360 keer)

aerandir

• Bekijk profiel
Homosexualiteit: verbieden?
« Reactie #300 Gepost op: mei 01, 2006, 02:31:11 am »

quote:

diak2b schreef op 30 april 2006 om 23:59:
[...]
Zou het stiekem zo kunnen zijn dat je noch de KKK, noch de Theologie v/h lichaam hebt gelezen, en nu wat al te opvallend probeert dat toch niet geheel onbelangrijke detail (gegeven dat je beweerde e.e.a. wel gelezen te hebben), wat uit de weg te gaan?
Zoals ik al 2 keer eerder heb gezegt heb ik het idd gelezen, hoe vaak wil je dat horen??

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #301 Gepost op: mei 01, 2006, 09:50:31 am »

quote:

aerandir schreef op 28 april 2006 om 22:39:
[...]

ben altijd bereid andere visies te horen cq lezen je moet je horizon breed houden toch!

quote:

aerandir schreef op 01 mei 2006 om 02:31:
[...]

Zoals ik al 2 keer eerder heb gezegt heb ik het idd gelezen, hoe vaak wil je dat horen??

Aerandir, volgens mij is Diak benieuwd, naar wat je inhoudelijk van de stukken vond? Hij wil weten op welke punten je het er wel en niet mee eens bent. Je gaf immers eerst aan, dat je het belangrijk vond om je horizon breed te houden, en je vroeg om meer bronnen. Dan is het netjes als je er ook op in gaat.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #302 Gepost op: mei 01, 2006, 10:28:07 am »
Modbreak:
Het is niet de bedoeling dat er in CZDP op theologisch niveau gediscussieerd wordt. Hier kan men praktische problemen bespreken die een christen tegen komt. De kaders daarbij vormen de bijbel als Woord van God en de Apostolische Geloofsbelijdenis. Zie ook: Richtlijnen Christen-zijn in de dagelijkse praktijk[/]
Het uitgangspunt van deze draad is dan ook: hoe moet je in je dagelijkse leven omgaan met homoseksualiteit, aangezien dit voor God een gruwel is.

Met andere woorden: back on topic.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #303 Gepost op: mei 01, 2006, 12:10:41 pm »
Mijn cuncluzie uit dit debat is, de bevestiging van mijn vermoeden. "Seksueel onzekere mensen vluchten in theorien i.p.v. zichzelf aan te nemen zoals ze zijn".

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #304 Gepost op: mei 01, 2006, 07:31:12 pm »

quote:

Nunc schreef op 01 mei 2006 om 09:50:

[...]

[...]

Aerandir, volgens mij is Diak benieuwd, naar wat je inhoudelijk van de stukken vond? Hij wil weten op welke punten je het er wel en niet mee eens bent. Je gaf immers eerst aan, dat je het belangrijk vond om je horizon breed te houden, en je vroeg om meer bronnen. Dan is het netjes als je er ook op in gaat.

Dat is ook wat ik duidelijk probeer te maken het is voor mij geen issue om te gaan zeggen  waar ik t niet mee eens zou zijn omdat zoals ik al zei alle info voor mij als "verhaal"doorgaat ik vond het wel interessant om te begrijpen van waar bep standpunten komen en dat is me duidelijk geworden in de topics die ik van Diak hebt gekregen.

Maar daar ik niet in het Christendom noch de bijbel geloof heeft het geen zin om aan te geven wat niet juist is want het is VOOR MIJ persoon niet juist misschien maar voor een ander die wel gelooft wel voor jullie christenen is DIT juist de waarheid en hetgeen jullie in geloven en dat is prima.

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #305 Gepost op: mei 01, 2006, 07:31:33 pm »

quote:

vrolijke schreef op 01 mei 2006 om 12:10:
Mijn cuncluzie uit dit debat is, de bevestiging van mijn vermoeden. "Seksueel onzekere mensen vluchten in theorien i.p.v. zichzelf aan te nemen zoals ze zijn".
hoe bedoel je dat??

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #306 Gepost op: mei 01, 2006, 08:15:38 pm »

quote:

aerandir schreef op 01 mei 2006 om 19:31:
[...]

Dat is ook wat ik duidelijk probeer te maken het is voor mij geen issue om te gaan zeggen  waar ik t niet mee eens zou zijn omdat zoals ik al zei alle info voor mij als "verhaal"doorgaat ik vond het wel interessant om te begrijpen van waar bep standpunten komen en dat is me duidelijk geworden in de topics die ik van Diak hebt gekregen.

Maar daar ik niet in het Christendom noch de bijbel geloof heeft het geen zin om aan te geven wat niet juist is want het is VOOR MIJ persoon niet juist misschien maar voor een ander die wel gelooft wel voor jullie christenen is DIT juist de waarheid en hetgeen jullie in geloven en dat is prima.
Topics? Ach ja. Ik hou het er maar op dat ik diep, heel diep onder de indruk ben. Je leest en begrijpt in een dag of wat teksten waar de meeste mensen jaren van studie voor nodig hebben. Diep, heel diep respect!
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #307 Gepost op: mei 01, 2006, 08:52:26 pm »

quote:

diak2b schreef op 01 mei 2006 om 20:15:
[...]

Topics? Ach ja. Ik hou het er maar op dat ik diep, heel diep onder de indruk ben. Je leest en begrijpt in een dag of wat teksten waar de meeste mensen jaren van studie voor nodig hebben. Diep, heel diep respect!

In plaats op je bijna dwangmatige kleinerende manier weer te probveren iemand balachelijk te maken zou je ook eens kunnen proberen met iets meer respect met je mede mensen te praten....en daar heb je echt geen jaren lange studie voor nodig hoor!

De teksten die ik heb gelezen begrijp ik ja .... dat jij daar jarenl;ange studies over doet is omdat je dieper gaat dan wat er zo voor mij staat je gaat het waarschijnlijk helemaal uitdiepen...ik niet.

Ik lees het en wat ik vroeg heb ik gekregen daarvoor nogmaals dank. het doet me begrijpen hoe de christenen over bepaalde zaken denken en waar dat vandaan komt.

het is niet juist of onjuist daarvoor had ik het niet gevraagd ik wilde gewoon eens lezen hoe of waar dioe gedachten cq geloof vandaan kwam.

waarom moet jij gelijk altijd zo negatief doen????  :(

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #308 Gepost op: mei 01, 2006, 10:39:39 pm »
Een goed on-topic bericht uit het Nederlands Dagblad

En hier vind je meer erover in het ND.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #309 Gepost op: mei 02, 2006, 01:01:32 am »

quote:

aerandir schreef op 01 mei 2006 om 20:52:
[...]

In plaats op je bijna dwangmatige kleinerende manier weer te probveren iemand balachelijk te maken zou je ook eens kunnen proberen met iets meer respect met je mede mensen te praten....en daar heb je echt geen jaren lange studie voor nodig hoor!
De waard, de gasten...

Ik betoon je mijn diepe respect voor je enorme leessnelheid, je diepgaande begrip, en dan is het weer niet goed.

quote:

De teksten die ik heb gelezen begrijp ik ja .... dat jij daar jarenl;ange studies over doet is omdat je dieper gaat dan wat er zo voor mij staat je gaat het waarschijnlijk helemaal uitdiepen...ik niet.
En "de teksten", dat zijn, zoals je beweerde, de theologie v/h lichaam, en de KKK. Niet samenvattingen, korte inleidingen, maar de teksten die ik je op jouw eigen verzoek aanreikte. Nee, ik probeer je niet belachelijk te maken, ik ben echt heel diep onder de indruk.

quote:

Ik lees het en wat ik vroeg heb ik gekregen daarvoor nogmaals dank. het doet me begrijpen hoe de christenen over bepaalde zaken denken en waar dat vandaan komt.
Prachtig, zou je daar iets over willen vertellen? Ik ben zover nog niet, en ik leer graag van je.

quote:

het is niet juist of onjuist daarvoor had ik het niet gevraagd ik wilde gewoon eens lezen hoe of waar dioe gedachten cq geloof vandaan kwam.
En ik wil graag je inhoudelijke visie horen. Is dat zoveel gevraagd?

quote:

waarom moet jij gelijk altijd zo negatief doen????  :(
In tegendeel, ik ben diep onder de indruk, maar zou zo graag ook iets inhoudelijks van je horen. Is dat negatief?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #310 Gepost op: mei 02, 2006, 09:51:05 am »
Modbreak:
Zou men de steken onder water -en alles dat daarnaar riekt- kunnen laten zitten?
De vraag in dit topic is: hoe zouden christenen moeten omgaan met homoseksuele mensen, en niet of homoseksuelen een pauselijk boek moeten hebben gelezen. Een discussie op theologisch niveau kan in GL, CL of LB.
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2006, 10:31:10 am door elle »

clifford Gilberto

• skippy'sfirst sambalesson
    • Bekijk profiel
« Reactie #311 Gepost op: mei 02, 2006, 05:22:31 pm »
De vraag in dit topic is: hoe zouden christenen moeten omgaan met homoseksuele mensen

Ik kwam net een link tegen die niet direct een antwoord geeft maar wel mooi weegeeft hoe dit gesprek gevoerd zou kunnen worden:

klik hier
I was young and I needed the money

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #312 Gepost op: mei 02, 2006, 06:43:21 pm »

quote:

Laodicea schreef op 01 mei 2006 om 22:39:
Een goed on-topic bericht uit het Nederlands Dagblad

En hier vind je meer erover in het ND.

En hier en hier.

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #313 Gepost op: mei 04, 2006, 01:27:02 am »

quote:

clifford Gilberto schreef op 02 mei 2006 om 17:22:
De vraag in dit topic is: hoe zouden christenen moeten omgaan met homoseksuele mensen

Ik kwam net een link tegen die niet direct een antwoord geeft maar wel mooi weegeeft hoe dit gesprek gevoerd zou kunnen worden:

klik hier
Precies het zelfde als ze bijvoorbeeld met hun Christelijke buurman/vrouw om zouden gaan ;met respect!

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #314 Gepost op: mei 06, 2006, 02:16:45 am »

quote:

aerandir schreef op 04 mei 2006 om 01:27:
[...]

Precies het zelfde als ze bijvoorbeeld met hun Christelijke buurman/vrouw om zouden gaan ;met respect!
dat kan toch niet al te moeilijk zijn voor een goede christen??

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #315 Gepost op: mei 06, 2006, 05:27:36 pm »
Een christen is een mens als elk ander. En dus heeft een christen last van vooroordelen, heeft een christen de neiging om anderen te veroordelen. En zeker als andere mensen dingen doen die God afwijst, sterker nog, een gruwel vindt. Het is dan makkelijk om andere mensen links te laten liggen en aan je kinderen te vertellen dat ze bij zulke mensen weg moeten blijven. Maar dat is niet de houding die God van ons vraagt, naar mijn mening. Christenen moeten zorgzaam zijn, kalm, vergevingsgezind, bewogen zijn met andere mensen, goedertieren en barmhartig. Dat is alleen moeilijk! Want christenen blijven falende, kwetsbare mensen. Alleen met Gods hulp kunnen mensen worden zoals God ons bedoeld heeft: vol van liefde. En dat proces zal tijdens ons leven op deze aarde nooit afgerond worden.

Respect voor de naaste is alleen niet hetzelfde als alles goedkeuren wat de ander doet. Homoseksualiteit blijft voor God een gruwel, daar kan een christen niet omheen. En God heeft het goede voor met de mensen op aarde. Daarom zal een christen iemand wijzen op de zonden die hij/zij begaat. Een christen zal iemand die steelt, moordt, met de man of vrouw van een ander naar bed gaat daarom altijd vertellen dat hij/zij daarmee tegen Gods wil ingaat, en dat hij/zij er verstandig aan doet om zoiets niet meer te doen. Zelfde voor homoseksualiteit. Niet omdat een christen daarop neerkijkt, maar omdat God het afwijst.
Alleen, zoals ik al eerder zei: de grootste misser van iemand die geen christen is, is dat 'ie geen christen is: God is de schepper van deze aarde, Hij heeft zijn Zoon gezonden om te boeten voor het zooitje dat wij mensen hier van deze aarde gemaakt hebben. Daarom moet iedereen Hem aanbidden. Dat is nog veel belangrijker dan met wie iemand het bed deelt.

Respectvol omgaan betekent wat mij betreft ondermeer: iemand de waarheid zeggen. En zeker als die iemand dingen doet waar God tegen is. Want ooit zullen we allemaal onze daden aan Hem moeten verantwoorden. En dan is het wijs om Jezus Christus als advocaat te hebben.
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2006, 05:28:41 pm door elle »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #316 Gepost op: mei 06, 2006, 11:21:16 pm »

quote:

Homoseksualiteit blijft voor God een gruwel, daar kan een christen niet omheen.
Correctie: er zijn christenen die dat denken. Er zijn er ook, die daar prima omheen kunnen. Persoonlijk voel ik me niet minder christen, alleen maar omdat ik uitspraken over wat God gruwelijk vindt, nogal aanvechtbaar vind.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #317 Gepost op: mei 07, 2006, 12:19:47 am »
Hmmz.... Dat mag je dan eens in CL ofzo nader uitleggen. Ik geloof niet dat een dergelijke stelling eerder is verdedigd op dit forum. ;)

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #318 Gepost op: mei 07, 2006, 08:48:44 pm »

quote:

elle schreef op 07 mei 2006 om 00:19:
Hmmz.... Dat mag je dan eens in CL ofzo nader uitleggen. Ik geloof niet dat een dergelijke stelling eerder is verdedigd op dit forum. ;)
En ik geloof niet dat ik de aangewezen persoon ben om haar te verdedigen. Ik constateer slechts een feit: jouw bewering klopt niet. Er zijn christenen (ik ben er 1 van) die volstrekt niet geloven dat homosexualiteit een gruwel is in Gods ogen. En daarmee is je bewering dus onwaar. Jij kan wel denken dat het een evidentie is dat alle christenen denken zoals jij gewend bent, maar zo is het niet. Sorry daarvoor.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #319 Gepost op: mei 08, 2006, 01:00:41 pm »
Modbreak:
off-topic discussie verwijderd. Nu graag on-topic verder

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #320 Gepost op: mei 08, 2006, 07:05:46 pm »

quote:

diak2b schreef op 07 mei 2006 om 20:48:
[...]

En ik geloof niet dat ik de aangewezen persoon ben om haar te verdedigen. Ik constateer slechts een feit: jouw bewering klopt niet. Er zijn christenen (ik ben er 1 van) die volstrekt niet geloven dat homosexualiteit een gruwel is in Gods ogen. En daarmee is je bewering dus onwaar. Jij kan wel denken dat het een evidentie is dat alle christenen denken zoals jij gewend bent, maar zo is het niet. Sorry daarvoor.

Blij om te horen Diak! d:)b

iemand zijn manier van leven kan je veroordelen naar mijn idee maar toch niet hoe iemand geboren is ,iets wat in de genen zit.

Veroordeel dan liever mensen die andere opzettelijk pijn doen zoals verkrachters ,moordenaars ,pedofielen etc... ;(

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #321 Gepost op: mei 08, 2006, 08:49:15 pm »

quote:

aerandir schreef op 08 mei 2006 om 19:05:
[...]

Blij om te horen Diak! d:)b

iemand zijn manier van leven kan je veroordelen naar mijn idee maar toch niet hoe iemand geboren is ,iets wat in de genen zit.

Veroordeel dan liever mensen die andere opzettelijk pijn doen zoals verkrachters ,moordenaars ,pedofielen etc... ;(
Maak je niet te snel vrolijk :) Ik geloof niet dat homosexualiteit een gruwel is in Gods ogen, maar ik geloof wel dat de homosexuele praxis in meer of mindere mate ongeordend is,e n dat de opdracht kuis te leven voor iedereen geldt, ook voor homosexuelen.

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #322 Gepost op: mei 09, 2006, 12:02:16 am »

quote:

vrolijke schreef op 08 mei 2006 om 22:03:
"de opdracht kuis te leven voor iedereen geldt, ook voor homosexuelen."

Dit geeft toch helemaal geen zin. Zullen wij stoppen met ons voort te planten? Jaja, ik begrijp het wel; voortplanten mag noch net. Maar zonder lol a.u.b. Zo bedoel je het toch?

Ik denk niet dat Diak het zo bedoelt maar dan man/vrouw idd best plezier mag beleven aan het liefdes spel zeg maar  ;)
Alleen dat voor sommige onder ons het homoseksuele wordt gezien als iets tegen natuurlijks waartegen je moet verzetten , of zel;fs volgends sommige een gruwel van god is....

dat er geen plezier mag wezen aan het liefdes spel is nergens gesuggereert toch??

Ik als homoseksueel kan zelfs begrijpen dat het volgens het Christenlijke geloof wat toch het samenspel tussen man en vrouw aan hangt, moeilijk te verkroppen is dat ook twee mannen elkaar lief kunnen hebben op een eerlijke pure manier.

Maar net zo goped zijn er Christenen die dat wel begrijpen alleen niet kunnen rijmen met wat God hun ingeeft
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2006, 12:06:42 am door aerandir »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #323 Gepost op: mei 09, 2006, 12:04:32 am »

quote:

aerandir schreef op 09 mei 2006 om 00:02:
[...]

Ik denk niet dat Diak het zo bedoelt maar dan man/vrouw idd best plezier mag beleven aan het liefdes spel zeg maar  ;)
Alleen dat voor sommige onder ons het homoseksuele wordt gezien als iets tegen natuurlijks waartegen je moet verzetten
Ik zie het niet als tegennatuurlijk. Is ook wat lastig, voor iets dat in de natuur nogal eens voorkomt.

istarion

• Bekijk profiel
« Reactie #324 Gepost op: mei 09, 2006, 11:45:09 am »
De term tegennatuurlijk is nogal vaag. Als we gedrag gaan toetsen aan de hand van de 'natuur', terwijl diezelfde natuur ook in zonde is gevallen, krijgen we wellicht wel heel rare uitkomsten.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #325 Gepost op: mei 09, 2006, 12:45:52 pm »

quote:

istarion schreef op 09 mei 2006 om 11:45:
De term tegennatuurlijk is nogal vaag. Als we gedrag gaan toetsen aan de hand van de 'natuur', terwijl diezelfde natuur ook in zonde is gevallen, krijgen we wellicht wel heel rare uitkomsten.
Precies. Vandaar dat ik zeg: ik zie het niet als tegennatuurlijk. Maar daar is dan ook meteen alles wel mee gezegd. Enig waarde-oordeel volgt daar niet uit.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #326 Gepost op: mei 09, 2006, 01:00:31 pm »

quote:

aerandir schreef op 09 mei 2006 om 00:02:
Alleen dat voor sommige onder ons het homoseksuele wordt gezien als iets tegen natuurlijks waartegen je moet verzetten , of zel;fs volgends sommige een gruwel van god is....
Elke zonde is ten diepste een gruwel voor God. En ja, tegen elke zonde heb je te strijden. Maar dat gezegd hebbende weten we dat het niet haalbaar is in dit leven om volkomen zondevrij te leven. Een christen heeft een innige relatie met God en zal proberen de wil van zijn God te doen. En dus probeer je zonden zoveel mogelijk te mijden. Maar geheel zondeloos is onmogelijk. Daarom mogen we ook vergeving ontvangen en elkaar vergeven. Er moet dan wel de wil zijn om zomin mogelijk zonde te doen. En daar komt mijn bezwaar om de hoek tegen het homohuwelijk of samenwonende homostellen. Dan ga je juist de zonde niet uit de weg. Ik zal deze mensen niet oordelen. Er zijn zoveel andere mensen met andere zonden bezig dat ik dan iedereen zou moeten oordelen. Wel zal ik ze vertellen hoe ik het zie en het daar bij laten. Zo heb ik het ook met mijn homo-zusters en broeders opgelost. Ze waren erg blij dat ik ze niet veroordeelde en begrepen dat ze gewoon welkom waren in de kerk wat mij betreft. Helaas reageerde een homo collega van mij er met minder begrip op. Maar die wil dan ook niets van geloof weten. Heeft helaas veel negatieve vooroordelen over christenen en wil ze niet bijstellen.

quote:

Ik als homoseksueel kan zelfs begrijpen dat het volgens het Christenlijke geloof wat toch het samenspel tussen man en vrouw aan hangt, moeilijk te verkroppen is dat ook twee mannen elkaar lief kunnen hebben op een eerlijke pure manier.
Oh, maar dat wil ik wel geloven hoor. Alleen de seksuele aantrekking ken ik niet maar ik kan ook veel geven om vrienden. Wat ik em wel afvraag is hoe bv. Aerandir het zogenaamde switchen ziet? Kan een homo hetero worden of ontdekken dat hij/zij het verkeerd gezien heeft? Omgekeerd hoor je dat vaak. Getrouwden die ontdekken dat ze toch homo zijn.

quote:

Maar net zo goped zijn er Christenen die dat wel begrijpen alleen niet kunnen rijmen met wat God hun ingeeft
Het is moeilijk om homo te zijn en met die gevoelens toch een zuivere relatie met God te hebben. Maar net zo lastig vind ik het als gescheidene om zuiver voor God te staan. Ik heb niet gekozen om uit elkaar te gaan (en een homo kiest niet voor zijn/haar geaardheid) maar je zit er wel aan vast. God is genadig, liefdevoller en groter dan onze problemen. Dat vertrouwen helpt me altijd verder. Hij is zoveel groter dan wij ons kunnen voorstellen.
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2006, 01:02:48 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #327 Gepost op: mei 09, 2006, 04:28:19 pm »
Modbreak:
Enkele berichten verwijderd. Lees de policy: in dit subforum staat de manier waarop christenen om zouden moeten gaan met problemen centraal. Op het advies, al dan niet indirect, te stoppen met christen zijn zit men niet te wachten. Theologische discussies mogen elders.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #328 Gepost op: mei 09, 2006, 04:36:43 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 09 mei 2006 om 13:00:

[...]Het is moeilijk om homo te zijn en met die gevoelens toch een zuivere relatie met God te hebben. Maar net zo lastig vind ik het als gescheidene om zuiver voor God te staan. Ik heb niet gekozen om uit elkaar te gaan (en een homo kiest niet voor zijn/haar geaardheid) maar je zit er wel aan vast. God is genadig, liefdevoller en groter dan onze problemen. Dat vertrouwen helpt me altijd verder. Hij is zoveel groter dan wij ons kunnen voorstellen.

Hier wil ik me van harte bij aansluiten. Iets als 'zondig in Gods ogen' bestempelen, betekent niet dat ik iemand veroordeel. Als ik dat doe, dan is dat een fout, een zonde van mij, en moet ik mij daar later voor verantwoorden.
Homoseksualiteit gaat tegen Gods Wil in, daarover is de bijbel duidelijk genoeg. Dat betekent, zoals Zijnkind al zegt, een probleem voor mensen die homoseksueel zijn. Maar dat probleem is niet groter dan van iemand die stom is, want hij/zij kan God niet loven met zijn/haar stem (opdracht van God). Het probleem is niet groter dan wat onvruchtbare mensen hebben (schepselen zijn er ook om vrucht te dragen, kinderen krijgen is wel wat God Wil). Sterker nog: pijn lijden, griep hebben, dat alles gaat al tegen Gods Wil in!

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #329 Gepost op: mei 09, 2006, 09:50:06 pm »

quote:

elle schreef op 09 mei 2006 om 16:36:

[...]

Hier wil ik me van harte bij aansluiten. Iets als 'zondig in Gods ogen' bestempelen, betekent niet dat ik iemand veroordeel. Als ik dat doe, dan is dat een fout, een zonde van mij, en moet ik mij daar later voor verantwoorden.
Homoseksualiteit gaat tegen Gods Wil in, daarover is de bijbel duidelijk genoeg. Dat betekent, zoals Zijnkind al zegt, een probleem voor mensen die homoseksueel zijn. Maar dat probleem is niet groter dan van iemand die stom is, want hij/zij kan God niet loven met zijn/haar stem (opdracht van God). Het probleem is niet groter dan wat onvruchtbare mensen hebben (schepselen zijn er ook om vrucht te dragen, kinderen krijgen is wel wat God Wil). Sterker nog: pijn lijden, griep hebben, dat alles gaat al tegen Gods Wil in!
En niets van dat alles is een gruwel in Gods ogen, voorzover valt na te gaan. Niets daarvan is een zonde tegen God, voorzover wij na kunnen gaan. Je voorbeelden illustreren exact wat ik bedoel met het verschil tussen termen als "zondig" of "tegennatuurlijk" en "ongeordend". Iets kan tegen Gods scheppingsorde in gaan, zonder dat het veroordelende kwalificaties verdient. Ik geloof stellig dat God met een reden de relatie tussen man en vrouw uitgangspunt voor de mens heeft gemaakt. De monogame huwelijskrelatie, waarbinnen sexualiteit, gericht op recreatie en procreatie, haar plaats heeft. Ik geloof dat het doel dat God heeft met mensen is dat ze zowel hier als in het hiernamaals gelukkig worden, en ik geloof dat we dat worden door ons te richten naar Gods scheppingsorde. Maar dat is allemaal goed en wel, maar moet ik dan als christen tegen een homo die zelf zegt heel gelukkig te zijn met zijn/haar keuzes gaan vertellen dat diens keuzes fout zijn, of zondig, of een ticket naar de hel? Dat hij/zij Gods regels overtreedt? God als de grote regelgever/rechter/beul is een beeld waar ik weinig mee kan, en weinig in herken. God als de alwijze Vader, en bruidegom die goede raad geeft, daar moet ik naar luisteren. Niet om een juridisch moeten, een afgedwongen moeten, maar omdat ik Hem vertrouw. Dat, en dat alleen, is wat mij betreft de benadering die ik als christen jegens homosexuelen kan hebben: ik wijs er op dat God, in wie ik volledig vertrouwen heb, voorzover ik Hem goed versta, ons een richting op wijst. En dat is het dan wel, lijkt me. Nou ja, dat, en de aantekening dat ik als monogame, gehuwde, niet bepaald erg door sex gedreven, heterosexueel, wel verrekte makkelijk kletsen heb op dit punt, dus dat ik gloeiend moet oppassen niet op gevoeligheden te trappen die ik niet voozie.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #330 Gepost op: mei 09, 2006, 10:18:13 pm »
Wat is er anders in jouw aanpak dan in de mijne, afgezien van dat ik de koe bij de horens vat en duidelijker aangeef waar het op staat?
offtopic:leviticus18: De HEER zei tegen Mozes: 2 ‘Zeg tegen de Israëlieten: (...) 22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk. (...) 26 Dat geldt zowel voor geboren Israëlieten als voor de vreemdelingen die bij jullie wonen
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2006, 10:29:44 pm door elle »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #331 Gepost op: mei 09, 2006, 10:38:45 pm »

quote:

elle schreef op 09 mei 2006 om 22:18:
Wat is er anders in jouw aanpak dan in de mijne, afgezien van dat ik de koe bij de horens vat en duidelijker aangeef waar het op staat?
Het verschil is dat jij iets beweert over " waar het op staat"  waar het mi helemaal niet op staat.

quote:

offtopic:leviticus18: De HEER zei tegen Mozes: 2 ‘Zeg tegen de Israëlieten: (...) 22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk. (...) 26 Dat geldt zowel voor geboren Israëlieten als voor de vreemdelingen die bij jullie wonen
Je dacht toch niet me met een los citaat alsnog een positie te laten verdedigen die ik al geweigerd heb te verdedigen he?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #332 Gepost op: mei 09, 2006, 10:41:07 pm »
Hmz... hij heeft me door. :+ Wel jammer overigens.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #333 Gepost op: mei 09, 2006, 10:44:09 pm »

quote:

elle schreef op 09 mei 2006 om 22:41:
Hmz... hij heeft me door. :+ Wel jammer overigens.
offtopic:lol, je hebt mijn msn, als je wil leg ik het je daar wel uit, waarom ik hier niet op kan in gaan. (als ik weer online ben, ik zit nu achter een andere pc) of vraag het aan Nunc, die kan het wel verzinnen.

clifford Gilberto

• Bekijk profiel
« Reactie #334 Gepost op: mei 09, 2006, 10:48:13 pm »

quote:

elle schreef op 09 mei 2006 om 16:36:

[...]

Hm, ik blijf toch vraagtekens zetten bij je reactie. . .  Vandaag zat ik in de Romeinenbrief te lezen.Ik vijf hoofdstukken gelezen om de lijnen in deze brief te ontdekken. . .

Wat mij opvalt is dat er eigenlijk iets heel anders naar voren komt waar het wringt. Ik zal een gedeelte uit Romeinen 1 quoten:

quote:

Romeinen 1

21 want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd. 22 Terwijl ze beweren wijs te zijn, zijn ze dwaas 23 en hebben ze de majesteit van de onvergankelijke God ingewisseld voor beelden van vergankelijke mensen, vogels, lopende en kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.
29 Ze zijn door en door onrechtvaardig en boosaardig, hebzuchtig en slecht. Ze zijn door en door afgunstig, moordzuchtig en twistziek, doortrapt en kwaadaardig. Ze roddelen 30 en spreken kwaad, haten God, zijn hoogmoedig, trots en verwaand. Ze zijn vindingrijk in het kwaad, tonen geen ontzag voor hun ouders, 31 zijn kortzichtig en trouweloos, zonder liefde en onbarmhartig. 32 En hoewel ze het vonnis van God kennen en weten dat mensen die dergelijke dingen doen de dood verdienen, doen ze dit alles toch. Sterker nog, ze juichen het zelfs toe dat anderen het ook doen.
.

In onze bijbel staat na deze tekst ´hoofdstuk 2´, maar dat betekend niet dat er iets afgesloten is of iets nieuws begint. . . . de tekst gaat door:

quote:

Romeinen 2

1 Natuurlijk, u veroordeelt dit alles. Maar u bent evenmin te verontschuldigen. Het oordeel dat u over anderen velt, velt u over uzelf, want de dingen die u veroordeelt doet u zelf ook. 2 Wij weten dat God hen die dergelijke dingen doen terecht veroordeelt. 3 Of denkt u soms dat u, die zelf doet wat u in anderen veroordeelt, de straf van God kunt ontlopen? 4 Veracht u dan zijn onbegrensde goedheid, geduld en verdraagzaamheid, en weet u niet dat zijn goedheid u tot inkeer wil brengen? 5 Doordat u zo hardleers bent en niet tot inkeer wilt komen, maakt u dat de straf waartoe God u veroordeelt op de dag dat hij zijn rechtvaardig vonnis uitspreekt en uitvoert, alleen maar zwaarder wordt. 6 God beloont ieder mens naar zijn daden. 7 Aan wie het goede doet en daarin volhardt, aan wie glorie, eer en onsterfelijkheid zoekt, schenkt hij het eeuwige leven. 8 Maar wie handelt uit geldingsdrang, de waarheid niet eerbiedigt en zich laat leiden door onrecht, straft hij met zijn toorn en woede.

Pretty something wat hier staat . . . Wat mij opvaltl is dat de waarde die wij mensen uit het oog verliezen het volgende is: Het Eeuwige verruilen voor het tijdelijke. Dit in de breedste zin. Anyway, ik ga morgen weer verder lezen. En daarna weer opnieuw. Want de Bijbel is geen receptenboek m.i.. De diepere lijnen, de metaforen, de processen die beschreven worden, etc.

Stand van zaken voor mij. Mocht iemand met mij willen spreken over mijn relatie in het licht van romeinen. Dan moeten wij het in eerste plaat hebben over de plaats dat het Eeuwge heeft t.o.v. het ´vergankelijke´.

peace, Clifford

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #335 Gepost op: mei 09, 2006, 11:02:09 pm »
Je punt in relatie met dit topic is me nog niet geheel duidelijk...

clifford Gilberto

• Bekijk profiel
« Reactie #336 Gepost op: mei 09, 2006, 11:15:22 pm »
boy meets boy   :)
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2006, 11:15:55 pm door clifford Gilberto »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #337 Gepost op: mei 10, 2006, 11:27:45 pm »
Zojuist het nieuwe boek van Bodar gelezen, dat helemaal over deze kwestie gaat. Aanrader.

bazje

• Bekijk profiel
« Reactie #338 Gepost op: januari 07, 2007, 03:23:06 am »
verbieden?
ben je niet goed snik ofzo?
Wet staat nog altijd boven religie en artikel 1 is dat discriminatie niet is toegestaan.

En mijn vraag aan jou: waarom? is het echt zo aanstootgevend als mensen anders zijn?
jij vraagt je af waarom de media er steeds meer aandacht aan besteet, nou omdat de media niet christelijk is, als je hier niet mee kan leven dan ga je maar naar een christelijke zender kijken.

stel even dat de wereld omgekeert was, dat christenen opeens verkeerd en weet ik veel wat waren, dat slaat toch nergens op? wat kan iemand er nou aan doen wat ie is.

Open je ogen, get real.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #339 Gepost op: januari 07, 2007, 10:15:05 am »

quote:

bazje schreef op 07 januari 2007 om 03:23:
verbieden?
ben je niet goed snik ofzo?
Wet staat nog altijd boven religie en artikel 1 is dat discriminatie niet is toegestaan.

En mijn vraag aan jou: waarom? is het echt zo aanstootgevend als mensen anders zijn?
jij vraagt je af waarom de media er steeds meer aandacht aan besteet, nou omdat de media niet christelijk is, als je hier niet mee kan leven dan ga je maar naar een christelijke zender kijken.

stel even dat de wereld omgekeert was, dat christenen opeens verkeerd en weet ik veel wat waren, dat slaat toch nergens op? wat kan iemand er nou aan doen wat ie is.

Open je ogen, get real.
Wel een krachtige troll trouwens, dat 'ie nog reacties oproept zoveel tijd na dato. ;)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #340 Gepost op: januari 07, 2007, 05:11:13 pm »
Modbreak:
Twee berichten die tegen de policy ingingen verwijderd.

edit:En ja Fotogravinnetje, we waren precies tegelijkertijd. ;)
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2007, 05:13:52 pm door Mezzamorpheus »

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #341 Gepost op: januari 07, 2007, 05:22:05 pm »
Hoe als christen om te gaan met homosexuelen? Ik snap de moeilijkheid niet zo van die vraag, het aantal homosexuelen dat ik ontmoet heb in mijn leven is denk ik niet meer te tellen op mijn vingers en met geeneen heb ik moeite gehad om mee om te gaan ... gewoon net als je omgaat met iedereen denk ik. Een van de homosexuelen die ik ontmoette was een leraar Nederlands, dit was een hele vriendelijke man. Een andere was een buurjongen, die er meer moeite mee had omdat hij christelijk is opgevoed. En een andere is de vader van een goede vriend van mij, die er na 25 jaar huwelijk samen met zijn vrouw besloot een einde aan het huwelijk te maken. Een andere heb ik ooit vriendschappelijk een knuffel gegeven.

De claim dat homo sexualiteit niet Gods wil is is een christelijke, daarom heeft een niet gelovige geen enkele boodschap hieraan ... en Nederland is geen christelijk land, maar een multicultureel land met vrijheid van levensovertuiging. Dat betekent voor mij simpelweg te accepteren dat zij mogen doen en laten wat zij willen en als zij willen wil ik best met hun doorpraten over mijn geloof (net zoals ik daarvoor opensta bij heteroseksuele ongelovigen).

Voor gelovige homoseksuelen kan ik begrijpen dat het een strijd kan zijn als ze willen leven naar Gods wil en tegelijkertijd ervaren dat zij vallen op hetzelfde geslacht. Als zij hierover willen praten, wil ik in de eerste plaats zelf luisteren naar wat ze vertellen en wat ze zelf als moeilijk ervaren en wat ze zelf denken dat God in hun situatie wil. Ook bij hun zal mijn gedrag niet anders zijn als bij heteroseksuele christenen, die wilen praten over hun strijd en moeilijkheden in het leven naar Gods wil (Zelf ben ik pornoverslaafd geweest, waarvan ik overtuigd ben dat dat ook tegen Gods wil ingaat).

Kortweg zijn er 4 verschillende benaderingen voor homosexualiteit:

1. Het is geheel natuurlijk en niet verkeerd
2. Oorzaak ligt in opvoeding
3. Het is een psychische ziekte
4. Het is een demonische gebondenheid

Voor de (christen) homo die zich afvraagt of hetero worden een optie is zijn de volgende links mogelijk interessant. Ik weet zelf het antwoord niet, maar weet wel dat er mensen zijn die claimen dat ze homo waren en nu hetero zijn:

- www.onzeweg.nl
- http://www.settingcaptivesfree.com/door_hope/
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #342 Gepost op: januari 08, 2007, 11:46:03 pm »

quote:

Oh, maar dat wil ik wel geloven hoor. Alleen de seksuele aantrekking ken ik niet maar ik kan ook veel geven om vrienden. Wat ik em wel afvraag is hoe bv. Aerandir het zogenaamde switchen ziet? Kan een homo hetero worden of ontdekken dat hij/zij het verkeerd gezien heeft? Omgekeerd hoor je dat vaak. Getrouwden die ontdekken dat ze toch homo zijn.
Ja er zijn bijv. getrouwde mannen die moesten trouwen vanwege geloof/ouders... dan praat je vaak toch van een andere generatie mannen/vrouwen en toen was de homoseksualiteit een nog niet zo'n bekent iets mensen wisten amper wat het was en het werd afgekeurd door de kerk (of moskee) door dat ze vaak verstoten werden uit hun familie,kerk, en dus alle mensen om hen heen besloten sommige mannen om maar "gewoon"te trouwen...en bijna altijid met een scheiding tot gevolg.. daar het bloed kruipt waar het niet gaan kan (stel jij je voor als man dat je met een man MOET leven...en alles wat bij een huwelijk hoort) door de accpetatie komt het gelukkig heel stuk minder voor alleen in bep. culturen (moslim bijv.) en strenge gemeentes.

quote:

Het is moeilijk om homo te zijn en met die gevoelens toch een zuivere relatie met God te hebben. Maar net zo lastig vind ik het als gescheidene om zuiver voor God te staan. Ik heb niet gekozen om uit elkaar te gaan (en een homo kiest niet voor zijn/haar geaardheid) maar je zit er wel aan vast. God is genadig, liefdevoller en groter dan onze problemen. Dat vertrouwen helpt me altijd verder. Hij is zoveel groter dan wij ons kunnen voorstellen.

Niets in het leven is makkelijk, maar zoals ik denk is een scheiding moeilijker als homo zijn daar je dat in principe vanaf je geboorte weet cq voelt dus heb je meer tijd om jezelf te accepteren, een scheiding gaat toch vaak met een hoop verdriet voor af om het geen er is geweest maar er nu niet meer is etc etc ,Ik denk dat jullie God omtrend homo stellen het zelfde eist als hetero stellen dat je elkaar trouw bent (en dus niet dat one night stand gedoe) en probeert iedere dag naar geweten te leven.

groet Aerandir

2m11

• Bekijk profiel
« Reactie #343 Gepost op: januari 13, 2007, 04:47:34 pm »

quote:

Calvinist schreef op 19 januari 2004 om 16:37:
Ik ben van mening dat homosexualiteit sterk aan banden moet worden gelegd. In de media krijgen deze zondaars veel te veel aandacht, en ik denk dat dat niet goed is voor de kinderen. Ik vind het namelijk aanstootgevend en het is uiterst gevaarlijk om eventuele nieuwsgierigheid bij de jeugd te prikkelen.

Onze Heer is ook geen voorstander van homosexualiteit: men kan zich immers niet voortplanten.

Hoe denken jullie erover?
Is de Here Jezus dan niet voor alle zonden gestorven?
Are you prepared to die?

aerandir

• Bekijk profiel
« Reactie #344 Gepost op: januari 13, 2007, 04:55:42 pm »

quote:

2m11 schreef op 13 januari 2007 om 16:47:
[...]

Is de Here Jezus dan niet voor alle zonden gestorven?
Soms wel en soms niet ligt eraan waarover het gaat  :X

2m11

• Bekijk profiel
« Reactie #345 Gepost op: januari 13, 2007, 05:02:39 pm »

quote:

aerandir schreef op 13 januari 2007 om 16:55:
[...]

Soms wel en soms niet ligt eraan waarover het gaat  :X

Ik zal de Schriftplaats er even bij pakken:

Ro 5:12  Daarom, gelijk door een mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.
Ro 5:18  Zo dan, gelijk door een misdaad de schuld gekomen is over alle mensen tot verdoemenis; alzo ook door een rechtvaardigheid komt de genade over alle mensen tot rechtvaardigmaking des levens.

Als de mens is gestorven, dan is hij toch gerechtvaardigd van de zonden?
Stel dat iemand getrouwd is, en de partner sterft, dan mag de ander toch iemand anders trouwen? Maar jij zegt dus eigelijk in sommige gevallen wel en in sommige gevallen niet?
Wil je me dat dan uitleggen?

Modbreak:
Knip spam en off-topic plaatje
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2007, 05:39:44 pm door Pooh »
Are you prepared to die?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #346 Gepost op: januari 13, 2007, 05:59:46 pm »
De here Jezus is voor alle zondaren (mensen) gestorven, niet voor zonden (daden). Of je als zondaar vergeven wordt, hangt af van of je door Gods genade in Christus gerechtvaardigd bent. Dat vraagt acceptatie en dankbaarheid voor Christus' offer, en het willen dienen van God. Als je dat wilt, zijn in Christus al jouw zonden vergeven. Ook die van de homofilie, dat maakt niets uit.

In feite is alleen de zonde tegen de Heilige Geest een 'doodzonde', want alleen door genade, door de werking van de Heilige Geest, kun je Jezus' offer aanvaarden en zo gerechtvaardigd worden. De rest van je zonden is vergeven wanneer je Gods Geest niet beschaamt.
Homofilie/homoseksualiteit is beslist geen 'doodzonde'.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #347 Gepost op: januari 13, 2007, 09:14:53 pm »

quote:

elle schreef op 13 januari 2007 om 17:59:
De here Jezus is voor alle zondaren (mensen) gestorven, niet voor zonden (daden). Of je als zondaar vergeven wordt, hangt af van of je door Gods genade in Christus gerechtvaardigd bent. Dat vraagt acceptatie en dankbaarheid voor Christus' offer, en het willen dienen van God. Als je dat wilt, zijn in Christus al jouw zonden vergeven. Ook die van de homofilie, dat maakt niets uit.

In feite is alleen de zonde tegen de Heilige Geest een 'doodzonde', want alleen door genade, door de werking van de Heilige Geest, kun je Jezus' offer aanvaarden en zo gerechtvaardigd worden. De rest van je zonden is vergeven wanneer je Gods Geest niet beschaamt.
Homofilie/homoseksualiteit is beslist geen 'doodzonde'.
Met het voorbehoud dat wij onder een doodzonde totaal iets anders verstaan als jij, kan ik er wel aardig mee instemmen. :)

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #348 Gepost op: januari 13, 2007, 10:08:15 pm »

quote:

Laodicea schreef op 13 januari 2007 om 21:14:
[...]
Met het voorbehoud dat wij onder een doodzonde totaal iets anders verstaan als jij, kan ik er wel aardig mee instemmen. :)
iknie  :+

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #349 Gepost op: januari 13, 2007, 10:16:43 pm »

quote:

Dus jij bent het er mee eens dat er maar één doodzonde is, en dat die niet vergeven kan worden? :9