Naar House is een christelijke organisatie die als voornaamste doel en bediening heeft: het brengen van het evangelie onder de jongeren in Nederland. Een van de oprichters is geschrokken hoe de jongeren van deze dag muziek beleven in de context van het naar party's gaan. Hij zag daar toen een taak in om die jongeren van God te vertellen.
Eigenlijk moet je nu spreken over "Dance" want House is eigenlijk nu niet meer wat het vroeger was. Veel mensen denken bij "House" aan wat nu "hardcore" of "gabber" wordt genoemd. Wat nu als house geld is bv "My My My" van Armand van Helden. Dance bestaat uit bv de stijlen: trance, house, techno, drum&bass, hardcore, hard-trance/dance.
Nu is men blijkbaar binnen Naar House verdeeld over hoe ze mensen informeren over "house" muziek. Ik heb begrepen dat het bestuur van Naar House meer neigt naar de overtuiging "Alles is slecht, alleen gospel kan door de beugel". Gelukkig heb ik ook medewerkers van Naar House horen verklaren dat je je gezond verstand kan gebruiken als je naar muziek aan het luisteren bent. Ik lees immers niet in de Bijbel dat alle muziek slecht is. Helaas leven we in een wereld waarin alles wel slecht gebruikt kan worden, dus mag je je gezond verstand gebruiken

Als je een diepere discussie over Naar House en het goede werk dat zijn doen (want dat doen ze echt, namelijk jongeren van God vertellen) dan kan je naar
http://www.christiandance...&highlight=naar+house gaan. Toevallig is
www.christiandance.nl ook een site waar je meer informatie over dance muziek door christenartiesten en dj's kan vinden