Auteur Topic: Hip Hop / Rap  (gelezen 1028 keer)

Does

• Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Gepost op: januari 23, 2004, 08:09:08 pm »
Zit me eens af te vragen hoe het met jullie smaak is qua Hip Hop en Rap. 2 Pac, Jay-z, Dr Dre, NAS, Brainpower (alles mag je goed vinden van mij).

O en even voordat hier een 2 Pac minded dude zit:

2 Pac is een waardeloos rapper alleen 2 Pac was slim. Tupac zijn teksten zijn gewoon rete dope (lees: goed) en hij had gewoon wat mysterieus en onoverwinnelijks over zich. Die kogel heeft hem alleen nog maar meer tot iets gemaakt. Thnx to Death Row records van Dre en Suge Knight.

Wat vindt men hier van Hip Hop en Rap (Dus wat vind je goede mc's etc en.of wat vind je van de muziekstijl).

Live vanuit de luie stoel

cochise

• Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2004, 08:34:51 pm »
hedendaagse hip hop/rap sucks
doe mij maar de oude school beastie boys run dmc public enemy
dmx en 2pac nas zijn ook wel ok
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

me-too

• Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2004, 10:01:11 pm »
De hedendaagse RnB is idd helemaal niks. Texten die vaak totaal nergens over gaan en om over de clips nog maar te zwijgen  
Wat Rap kan ik nog wel waarderen, vooral de oudere platen, Dr.Dre, de vroegire Eminem ( ) en natuurlijk 2pac.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2004, 10:03:25 pm »
John Reuben, LA Symphony, Pigeon John, Verbs, Grits, KJ-52, Peace Of Mind, Camp 8 (vroegere Gospel Gangstas), Mars Ill, Sev Static, Peace 586, Playdough, Ill Harmonics, Tunnelrats, Raphi en Cross Movement vind ik allemaal in meer of mindere mate best leuk...  
Oh ja, Lauryn Hill mag er ook wel wezen...

Does

• Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2004, 10:51:41 am »
quote:
op 24 Jan 2004 22:01:11 schreef me-too:
De hedendaagse RnB is idd helemaal niks.

Laten we het hier nu net even niet over RnB hebben. Toch ben je niet origineel want er zijn altijd van die mensen die in Hip Hop topics zoiets gaan zeggen. R. Kelly en Fat Joe... dat is RnB.

quote:
Wat Rap kan ik nog wel waarderen, vooral de oudere platen, Dr.Dre, de vroegire Eminem ( ) en natuurlijk 2pac.

Eminem zijn oudere platen? Zijn soundtrack-album van 8 mile is ook heel erg goed. Voor de rest is het bagger imho.

Does

• Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2004, 10:54:17 am »
quote:
op 24 Jan 2004 20:34:51 schreef cochise:
hedendaagse hip hop/rap sucks

Valt opzich nog best mee. Jay-z met zijn laatste album (The Black Album) is gewoon nog vrij goed. Maar ben het over het algemeen wel met je eens. Extince trouwens heeft net een nieuw album en dat is wel een heel goed album (2e jeugd). Alleen die Brainpower Diss is al leuk opzich.

quote:
doe mij maar de oude school beastie boys run dmc public enemy
dmx en 2pac nas zijn ook wel ok

Public Enemy :-7, van DMX word je na 10 minuten wel een beetje moe van hoor. Woef Woef!!

Does

• Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Reactie #6 Gepost op: januari 25, 2004, 10:57:57 am »
JAY-Z - The Black Album

14 tracks in playlist, average track length: 3:58
Playlist length: 55 minutes 33 seconds

Tracklist:

Jay Z - Intro
Jay Z - December 4
Jay Z - What More Can I Say
Jay Z - Encore
Jay Z - Change Clothes and Go
Jay Z - The Threat
Jay Z - Soundtrack
Jay Z - Moment of Clarity
Jay Z - 99 Problems
Jay Z - My Name is Hov
Jay Z - Justify My Thug
Jay Z - Lucifer
Jay Z - The Theater
Jay Z - My First Song

(Album krijgt toch wel een 7.5/10)

Does

• Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Reactie #7 Gepost op: januari 25, 2004, 01:10:49 pm »
Nog wat Public Enemy nummers:
quote:

Public Enemy - Fight The Power
Public Enemy - Give It Up
Public Enemy - He Got Game
Public enemy - night of the living baseheads
Public Enemy - Rebel Without a Pause
Public Enemy - Shut 'Em Down
Public Enemy feat. KRS One - Unstoppable
Public Enemy - Can't Trust It

Unstoppable is echt een goed nummer.

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Reactie #8 Gepost op: januari 25, 2004, 01:34:03 pm »
Ik vind de hedendaagse hiphop een grote eenheidsworst, niet interessant dus. Het klink (in mijn oren) allemaal hetzelfde, ziet er het zelfde uit. Waar ik nog wel regelmatig naar luister zijn mn oldskool platen: Ice-T, D.O.C, Grandmaster Flash & the Furious Five, K9Posse, Big Daddy Kane, Gheto Boys, Scoolly D, KRS-1, Eric B & Rakim, Just Ice, Marley Marl enzo. Misschien dat er incidenteel nog wel een goeie plaat gemaakt wordt, maar ik volg de scene niet meer zo, ben tegenwoordig meer into metal. Maar de hedendaagse  hiphop die ik ken of hoor via anderen is klote.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2004, 11:06:44 pm »
In de intermediar van deze week staat een aardig artikel over 'gangsta' rap. Murat  en companen luisterde hier ook veel naar en deze rap heeft toch wel meer invloed dat velen willen doen geloven. In de Elsevier van deze week werd er trouwens ook een link gelegd naar de agressieve rap die geluisterd wordt en de criminele daden die dit tot gevolg kan hebben.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Does

• Bekijk profiel
Hip Hop / Rap
« Reactie #10 Gepost op: januari 26, 2004, 10:57:29 am »
quote:
op 25 Jan 2004 23:06:44 schreef izzewizze:
In de intermediar van deze week staat een aardig artikel over 'gangsta' rap. Murat  en companen luisterde hier ook veel naar en deze rap heeft toch wel meer invloed dat velen willen doen geloven. In de Elsevier van deze week werd er trouwens ook een link gelegd naar de agressieve rap die geluisterd wordt en de criminele daden die dit tot gevolg kan hebben.

Dus nu steek je die gebeurtenissen op de muziek? Tja ze moeten toch altijd wat hebben om het op te steken. Is het niet een videospelletje dan is het wel een bepaald soort muziek. Welke linken heeft de Elsevier trouwens lopen leggen? Ben wel eens benieuwd, maar het zal vast wel 2 Pac en Notorious BIG die ze aanhalen. Meer weten ze er niet van en kunnen ze er niet noemen. Maar ik zal kijken. Vind heel die Elsevier een ramp overigens.

Met die Murat was gewoon wat mis. Dat steek je nergens op, die gast is gewoon ziek. En dat komt zeker niet door muziek of door computerspelletjes.

Sommige mensen blijven maar doorzagen.