quote:
op 12 Mar 2003 10:25:41 schreef ellen:
op 11 Mar 2003 19:41:03 schreef dingo:
op 11 Mar 2003 14:24:49 schreef ellen:
ik heb ook een kindje van God gekregen...maar dat kindje was niet gewenst ook al zei ik tegen de vader van mijn kindje dat het zelf wel wilde opvoeden...hij wilde onze baby niet.
elk mens kan dus zelf beslissen wat hij/zij wil God geeft de mens zelf verantwoordelijkheid toch weet ik dat God kinderen geeft mensen nemen geen kinderen.
Ik vind het heel verdrietig om dat te lezen, ik zou heel graag vader worden maar het is niet waarschijnlijk dat dat gebeurd. God's wegen zijn ondoorgrondelijk, maar zijn liefde is oneindig groot.
wat heb jij ondanks dat je geen kinderen kunt krijgen een sterk geloof in God, ik ben God zovaak kwijt misschien komt dat doordat wat ik heb gedaan, en ben ik bang voor God geworden mijn geweten dat me kwelt het gemis van mijn baby
maar ik mijn hart weet ik dat mijn baby bij de Here jezus is.
Ellen je moet niet langer bang voor God zijn. Als je de zonde aan God bekend hebt (en dat heb je zeker gedaan) kun je rusten en verzekerd zijn dat de beloften van God's Woord zoals die in Dordtse Leeregels wordt geschreven ook voor jouw zijn.
Het Nederlands is wel wat ouderwets, maar ik weet zeker dat je het wel verstaan kunt ........
HOOFDSTUK 1, punt17. Nademaal wij van den wille Gods uit Zijn Woord moeten oordelen, hetwelk getuigt dat de kinderen der gelovigen heilig zijn, niet van nature, maar uit kracht van het genadeverbond, in hetwelk zij met hun ouders begrepen zijn, zo moeten de godzalige ouders niet twijfelen aan de verkiezing en zaligheid hunner kinderen, welke God in hun kindsheid uit dit leven wegneemt. (Gen. 17:7; Hand. 2:39; 1 Kor. 7:14)
Ik geloof ook zeker dat
door jouw geloof, je baby bij de Here is. Nu moet je verder meisje. Wees gelukkig dat je de Here kent. Er zijn zoveel die niet weten waar ze met de schuld heen moeten. Jouw schuld is niet iets daar geen vergeving voor is. Dat moet je goed weten en niet vergeten!!!!
Dingo, ik leef met je mee. Het is bij ons ook zo. Intussen zijn we verder en hebben kinderen geadopteerd. Dat neemt de pijn niet altijd weg hoor maar we houden heel veel van hun.
Het leven gaat verder en er zijn veel reden voor dankbaarheid. En uiteindelijk leven wij allemaal als gelovigen naar de eeuwigheid toe.
Dat is voor ons altijd een groote troost. Zie:
1 Petrus 1
3 Alle dank en eer is voor de God en Vader van onze Here Jezus Christus, Die zo onvoorstelbaar goed voor ons is. Hij heeft nieuwe mensen van ons gemaakt door Jezus Christus uit de dood terug te brengen tot het leven.
4 Daarom leven wij nu toe naar het eeuwige leven, dat wij ontvangen zullen. Dat is de erfenis die God allang voor u heeft klaarliggen in de hemel, een erfenis die door niets of niemand zal worden aangetast en nooit waardeloos zal worden. Omdat u op God vertrouwt, zal Hij u beschermen.
5 Hij zal u in Zijn grote kracht bewaren, zodat u veilig bent om die rijke erfenis aan het einde van de tijd te ontvangen.
6 Wees dus blij! Er ligt iets heerlijks voor u klaar, ook al zult u het door allerlei beproevingen eerst nog een tijd erg moeilijk hebben.
7 Door die moeilijkheden en problemen wordt uw geloof op de proef gesteld, zodat zal blijken of het echt is of niet. Want ook goud, dat kan vergaan en lang zoveel niet waard is als geloof, wordt in het vuur gesmolten om te zien of het wel echt is. Wel, als uw geloof het vuur van de beproevingen kan doorstaan, zal Jezus Christus bij Zijn terugkeer geëerd en geprezen worden.