Wat een mooie reacties, allemaal constructief en waardevol, we zien volgens mij met z'n allen het belang van gemeente-zijn, zeker ook door de week. We kunnen dan individueel en gezamenlijk uitstralen waarom we christen zijn. Daarbij hoort natuurlijk een open kerk, op de zondag, maar dat mogen we ook uitstralen door de week heen. Dus de kerk mag door de week ook wel eens open.
Wat dachten jullie van een koffiemorgen, een spelletjesdag, een wekelijkse sing-in, een stilteplek in de kerk - een ontmoetingscentrum dus. Hier mogen we ons als gemeenten 'presenteren', laten zien waar we in geloven. De liefde die God voor osn heeft, mogen we doorgeven aan elkaar en onze gasten.
Daarom denk ik dat leden heel belangrijk zijn, het lijkt me zeer waardevol. We kunnen onze gaven en talenten goed inzetten en daarvan genieten. Dat zal volgens mij een missionaire uitstraling hebben, net als de eerste christengemeenten dat hadden. Daarvoor is dus inzet, betrokkenheid, liefde, enthousiasme en bovenal Gods zegen nodig.
In onze eigen gemeente (GKV Ede-Noord) zijn daar al volop mee bezig, zeker ook vanuit de jongeren. We houden vanuit onze organisatie TijdVoorActie
www.tijdvooractie.nl allerlei activiteiten die zijn gericht op (missionair) gemeente-zijn. Dat zorgt voor betrokkenheid, enthousiasme, liefde en worden gezegend door God.