Auteur Topic: Concertverslag Beth Hart 7 mei Paradiso  (gelezen 964 keer)

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Concertverslag Beth Hart 7 mei Paradiso
« Gepost op: mei 10, 2004, 09:32:22 pm »
http://65.108.211.179/images/Beth%20foto3kl.jpg

Beth Hart

Vanaf je elfde jaar aan de drugs zijn. Cocaine snuiven een dagelijks ritueel, drank altijd bij de hand. Nu dankbaar zijn dat je al anderhalf jaar clean bent. Beth Hart weet er alles van. Alleen het roken is ze nog niet afgeleerd. "O man, i love smoking" zegt ze wanneer ze voor de tweede keer met een sigaret in haar mond het podium opkomt. Ze is een bijzonderheid, en ze heeft iets met Nederland, want vanavond (7 mei) treedt ze al weer op in Paradiso op. Op Fabchannel had ik al een voorproefje gezien van haar concert op 15 januari. Laat ik maar met de deur in huis vallen: Wat kan dat mens zingen, ze heeft een stem waarmee ze moeiteloos de blues, de rock en ballads zingt, en ze beweegt. Geen seconde zit of staat ze stil. Beth Hart is muziek, maar Beth Hart kan ook niet zonder publiek. Ze zoekt continue het contact, ook als ze iets over haar persoonlijke leven verteld. In een gekke bui, strooit ze met water over het publiek en tot twee keer daalt ze het podium af om temidden van het publiek haar optreden voort te zetten. Ze kan er ook geen genoeg van krijgen: Tot twee keer toe keert ze terug, maar dan moet het ook over zijn. Beth Hart heeft weer een fantastische show neergezet. Niet dat het een flitsende show was zoals de aanwezigen bij Britney Spears in Ahoy voorgeschoteld kregen, nee Beth Hart zag er eigenlijk niet uit met haar halfafgezakte spijkerbroek en op blote voeten, maar juist daardoor brak ze misschien wel een cirkel van intimiteit en liet ze zich in het diepst van haar ziel kijken. Beth Hart is een puur en dat komt grotendeels omdat ze het hart op haar tong heeft. Ze zong over afkicken, over bad trips en over hoop, ze heeft iets gezien van Christus en daar getuigt ze ook van, voor veel christenen zal het vanavond echter wel te ruig zijn. Maar misschien wordt hier in Paradiso wel meer gevonden dan in een gemiddelde kerk. Voor wie het allemaal nog eens na wil beleven: dat kan want vanavond zijn er ook DVD-opnamen gemaakt. Voorlopig is er echter de herinnering en die is goed. Op 5 juni treedt ze nog een keer op in Utrecht, misschien ga ik daar ook nog wel een keer kijken, zo veel uitbundigheid kom je niet vaak tegen. Meer info over Beth Hart http://www.bethhart.com
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2004, 09:35:30 pm door izzewizze »
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Does

• Bekijk profiel
Concertverslag Beth Hart 7 mei Paradiso
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2004, 09:34:21 pm »

quote:

izzewizze schreef op 10 mei 2004 om 21:32:
[afbeelding]

Beth Hart

Vanaf je elfde jaar aan de drugs zijn. Cocaine snuiven een dagelijks ritueel, drank altijd bij de hand. Nu dankbaar zijn dat je al anderhalf jaar clean bent.
Als ik haar zo zie wil ik nog niet geloven dat ze is afgekickt! :P  :D
Live vanuit de luie stoel