Auteur Topic: President Bush (President van USA)  (gelezen 1371 keer)

Does

• Bekijk profiel
President Bush (President van USA)
« Gepost op: december 11, 2003, 04:45:30 pm »
Wat vinden jullie nu van Pres. Bush.

Inleidend stukje:

quote:
Publicatie lijst brengt Bush in verlegenheid

donderdag 11 december 2003 @ 16:08 - Bron: Planet Internet

De president van de Verenigde Staten, George W. Bush, is opnieuw in opspraak gekomen vanwege de publicatie van een lijst met landen. Op de lijst staan enkel landen die van de Verenigde Staten mogen meeprofiteren van de lucratieve contracten bij de wederopbouw van Irak.

De lijst werd bekend, kort voordat hij de leiders van Rusland, Frankrijk en Duitsland wilde vragen een deel van de schuldenlast van Irak kwijt te schelden. Juist deze landen, die fel gekant waren tegen de oorlog in Irak, blijken niet op de lijst voor te komen.

Gisterenavond had Bush telefonisch contact met zijn Franse collega Chirac, de Russische president Poetin en de Duitse bondskanselier Schröder. Tijdens deze gesprekken vroeg Bush of de nieuwe speciale financiële gezant voor Irak, James Baker, de landen mag bezoeken.

De oud-minister heeft als missie de staatsschuld van Irak te reduceren.Hierbij heeft hij de hulp van Frankrijk, Duitsland en Rusland, hard nodig. Ze zijn immers de grootste schuldeisers.

Bush' verzoek werd direct afgewezen door de Russische minister van Defensie Sergei Ivanov. De ongelukkige timing heeft de voorzichtige pogingen van Washington om nader tot de landen te komen, die zich een fel tegenstander toonden van de oorlog tegen Irak, vermoedelijk teniet gedaan. Dit vrezen de diplomaten in de Amerikaanse hoofdstad.

Frankrijk is nu van plan om samen met andere landen van de Europese Unie te onderzoeken of uitsluiting van bedrijven in strijd is met internationale regels voor mededinging. Berlijn heeft in een reactie op de publicatie van de lijst de stap van Washington als "onaanvaardbaar voor de Duitse regering" betiteld.

War on terrorism
Live vanuit de luie stoel

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2003, 05:12:37 pm »
Bush is een ontactische dwaas. Hij heeft een nogal vreemd wereldbeeld, waarin iedereen tegen de VS opkijkt.
Uit Irak blijkt maar weer dat je een 'spelletje' niet alleen wint met het beste gereedschap en de meeste centen. Een beetje inlevingsvermogen en wat minder zelfoverschatting had bush cs wel goed gedaan.
maar ja, daarmee zeg ik niks nieuws...
...

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2003, 05:52:04 pm »
quote:
op 11 Dec 2003 16:45:30 schreef Does:

War on terrorism

We will slaughter them all!
Al-Sahaf

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2003, 07:34:14 pm »
In navolging van   JFK's "Ich bin ein Berliner" Sprak George Double U, op bezoek in Hamburg.de beroemde woorden "I am a Hamburger".
Het schijnt dat hij bij een voetbalwedstrijd van Hansa Rostock sprak: "Ich bin ein Hansworst".

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2003, 09:32:19 pm »
quote:
op 11 Dec 2003 19:34:14 schreef Doarseveld:
In navolging van   JFK's "Ich bin ein Berliner" Sprak George Double U, op bezoek in Hamburg.de beroemde woorden "I am a Hamburger".
Het schijnt dat hij bij een voetbalwedstrijd van Hansa Rostock sprak: "Ich bin ein Hansworst".

Is dit een grap? Zo ja, ik vind hem leuk.

pola

• Geboeid
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2003, 09:35:20 pm »
quote:
op 11 Dec 2003 19:34:14 schreef Doarseveld:

... en in Frankfurt was hij een Frankfurter  
Woorden als messen, gooi ik in de strijd, niets ontziend, want ik heb gelijk. Ik win de discussie, maar verlies een vriend. Wat een prijs en toch niets bereikt.

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 11, 2003, 11:45:26 pm »
Ik weet niet of het on topic is zo goed ben ik nog niet thuis op het forum.
Maar ik vind dit, en alle andere akties van Bush, het voorbeeld waarom ik geen president wil. Het enige waar het omdraait is verkozen worden of herverkozen worden. Nu het minder gaat in Irak en de verkiezingen weer beginnen te komen probeerd hij op alle mogelijke manieren zich te redden. Maar soms zit hij echt met de brokken. Zeer goed dat ook hij moet leren dat er ook normen en waarden zijn in de omgang tussen landen inplaats van altijd zo hoog van de toren te blazen.

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 11, 2003, 11:46:27 pm »
welkom, en tis best ontopic hoor.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 12, 2003, 09:47:20 am »
quote:
op 11 Dec 2003 23:45:26 schreef Merwekade:
Ik weet niet of het on topic is zo goed ben ik nog niet thuis op het forum.
Maar ik vind dit, en alle andere akties van Bush, het voorbeeld waarom ik geen president wil. Het enige waar het omdraait is verkozen worden of herverkozen worden. Nu het minder gaat in Irak en de verkiezingen weer beginnen te komen probeerd hij op alle mogelijke manieren zich te redden. Maar soms zit hij echt met de brokken. Zeer goed dat ook hij moet leren dat er ook normen en waarden zijn in de omgang tussen landen in plaats van altijd zo hoog van de toren te blazen.

Ik kan me wel vinden in je "betoog". En tis goed ontopic en inderdaad welkom.

Maar Bush kan zichzelf niet meer redden, dit is hopeloos. Hij maakt er echt een zooitje van.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 12, 2003, 10:59:18 pm »
quote:
op 12 Dec 2003 09:47:20 schreef Does:
Maar Bush kan zichzelf niet meer redden, dit is hopeloos.

Hoezo? Hij heeft geen Republikeinse tegenkandidaat. Dat zegt dat zijn partij het volste vertrouwen in hem heeft. In de peilingen (heel erg vroeg) staat hij er niet slecht voor. Bovendien is de economie in het derde kwartaal met 8,4% gegroeid in de VS (ter vergelijking in NL: 0,1% geloof ik). Hij heeft een aantal belastingverlagingen doorgevoerd wat een hoop mensen positief zullen vinden. Hij kan als zittende president campagne voeren.

Dit zijn geen redenen waarom ik achter hem sta of niet, daar ga ik nu nog ff niet op in, maar ik denk wel dat hij een goede kans heeft om re-elected te worden.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 12, 2003, 11:01:40 pm »
Bush is in ieder geval een belijdend Christen. Die democraten zijn allemaal van die....VVD-ers ?

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 13, 2003, 11:11:11 am »
Wij zouden Amerika eens even in de steek moeten laten, kijken wat voor een "wereldmacht" het dan is. De ass-licker Blair mag wat mij betreft ook bij Amerika zeg maar. Europa/Azie tegen Engeland en USA.

Krijg je ze wel stil hoor.

Superdeboer

• Deo pro nobis quis contra nos
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 14, 2003, 01:53:05 pm »
quote:
op 13 Dec 2003 11:11:11 schreef Does:
Wij zouden Amerika eens even in de steek moeten laten, kijken wat voor een "wereldmacht" het dan is. De ass-licker Blair mag wat mij betreft ook bij Amerika zeg maar. Europa/Azie tegen Engeland en USA.

Krijg je ze wel stil hoor.

De waarde van je betoog wordt overschaduwd door de actualiteit.
Wat was de wereld toch een stuk mooier geweest als we de lijn van de twee grootste Europese landen (Duitsland en Frankrijk) hadden gevolgd in het Irak beleid.

Europa heeft geen slagkracht, Europa is een fictie en een geforceerde samenwerking. Frankrijk en Duitsland hebben zowel bínnen Europa als in buitenlandse aangelegenheden slappe knieën, dat blijkt uit het begrotingsverhaal en uit de Irak-crisis.
Ik begrijp dus niet waarom jij Europa tegenover Engeland en Amerika wilt zetten, want met zo'n stellingname zou Saddam nu bijvoorbeeld nog geregeerd hebben in plaats van in een cel te zitten waar hij thuis hoort.

Daarnaast zou ik niet de illusie koesteren dat Europa veiliger wordt als we ons onder de beschermende vleugels van Amerika vandaan trekken. Ook Europa heeft open samenlevingen die een doorn in het oog zijn van bepaalde fundamentalisten. Ik zou echter maar niet aannemen dat Europa zich daar op eigen houtje tegen kan weren, zeker niet als je de fijne bereidheid tot samenwerking van de Fransen en Duitsers in aanmerking neemt.

Het lijkt mij dus zo langzamerhand tijd om de Amerikanen eens credit te geven voor de bevrijding in 1945, voor de vrijheid tijdens de Koude Oorlog en voor de beslissende rol in vele kleinere conflicten. Een meer bescheiden houding ten aanzien van de Amerikanen zou veel mensen in Nederland wel passen zo langzamerhand.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 14, 2003, 02:23:23 pm »
Helaas heeft Bush vandaag weer geluk. Hebben ze Hoesein te pakken. Als het nu meezit zakt het aantal amerikaanse doden in Irak dat elke dag valt en dan redt hij het weer de volgende verkiezingen. Want als de amerikaanse haan (of eagle) koning kraait gaan al de amerikanen als marionetten achter hun president staan.

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: december 14, 2003, 02:30:19 pm »
quote:
op 14 Dec 2003 13:53:05 schreef Superdeboer:
[...]

Daarnaast zou ik niet de illusie koesteren dat Europa veiliger wordt als we ons onder de beschermende vleugels van Amerika vandaan trekken. Ook Europa heeft open samenlevingen die een doorn in het oog zijn van bepaalde fundamentalisten. Ik zou echter maar niet aannemen dat Europa zich daar op eigen houtje tegen kan weren, zeker niet als je de fijne bereidheid tot samenwerking van de Fransen en Duitsers in aanmerking neemt.

Het lijkt mij dus zo langzamerhand tijd om de Amerikanen eens credit te geven voor de bevrijding in 1945, voor de vrijheid tijdens de Koude Oorlog en voor de beslissende rol in vele kleinere conflicten. Een meer bescheiden houding ten aanzien van de Amerikanen zou veel mensen in Nederland wel passen zo langzamerhand.

Ben ik wel met je eens, maar de manier waarop vorige presidenten met de macht van Amerika omgingen en de manier waarop Bush zich nu laat zien verschild duidelijk. Oke ik weet het is 11 september geweest, maar toch. Bush walst nu over alles en iedereen heen die het niet met hem eens is. Inclusief VN. Ook dit kan tot gevaarlijke ontwikkelingen leiden. Het blijkt nu toch dat de hele argumentatie om in Irak ten aanval te gaan filterdun is geweest. Want voor de reden, massa vernietigings wapens, zijn nog steeds geen overtuigende bewijzen gevonden.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: februari 02, 2004, 02:56:17 pm »
'Grote kans op nepbewijzen in Irak'

Openbaring 13

Het 2e Beest:

11   Ik zag een ander beest. Dat kwam niet uit de zee, maar uit de aarde.
12   Het had twee horens, net als het Lam, maar het sprak als de draak. Het trad namens het eerste beest op en oefende dezelfde macht uit. Het dwong de aarde en haar bewoners het eerste beest te aanbidden; het beest dat van zijn dodelijke wond genezen was.
13   Dat tweede beest deed buitengewone dingen; het liet voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel regenen.
14   Door de opmerkelijke dingen die het tweede beest onder de ogen van het eerste beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid. Het kreeg hen zover een standbeeld te maken van het beest, dat ondanks zijn dodelijke wond was blijven leven.
15   Het tweede beest kreeg zelfs macht om het standbeeld te laten leven, zodat het kon spreken en iedereen kon dwingen het te aanbidden. Wie dat niet deed, werd gedood.
16   Het tweede beest had iedereen in zijn macht; klein en groot, rijk en arm, vrij en slaaf. Iedereen moest een merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben.

Het Lam doet zich steeds meer als de Draak en het Beest. Chaos-Vrede -Chaos-Vrede-Chaos-Vrede-Chaos -Vrede-Vrede-Vrede_Vrede tot welke prijs en op welk fundament en in welke vrijheid of juist dictatuur:

Jesaja 59
7   Uw voeten snellen naar de zonde en er wordt gemakkelijk onschuldig bloed vergoten; uw gedachten zijn uitsluitend op zonden gericht. Waar u ook gaat, laat u een spoor van ellende en dood achter.
8   U weet niet wat werkelijke vrede is, noch wat het betekent rechtvaardig en goed te zijn; u doet voortdurend kwaad en zij die u volgen, zullen geen vrede kennen, net zomin als u.
9   Daarom is het recht ver van ons, gerechtigheid wordt niet bij ons gevonden. Wij zien uit naar het licht, maar de duisternis houdt ons gevangen. Wij verwachten uitzicht, maar rondom ons is de nacht.

En zo is het maar net; glorie en militaire uitstraling is waar velen naar opzien en zelfs trots zijn (op Satan) en Zijn wonderwerken van de mannen  van staal met hun verharde harten. De ene na de andere leugen. Nobelprijzen voor de Oorlogsstichters van deze tijd, daar waar de doden vallen omwille van politiek en leugenachtige gewin. Trotse ouders die hun zonen en dochters de oorlog in zien gaan in hun prachtige uniformen, maar als er maar een zuchtje dreiging is, zijn ze in tranen en trekt iedereen zich terug. Begrijpende, door het geweten, dat oorlog slechts is!Geen keus? Voor velen niet, lijkt het!

En dan, als de grote Leiders hun oorlogsgeweld tot bedaren ehbebn gebracht, als de laatste "terrorist" is verl;sgan, de laatste tegenstander van Amerikaanse democratie en de laatse tegenstander van Satan, ja dan:

1 Thessalonicenzen 5
1-2    Ik hoef u niet te schrijven wanneer en onder welke omstandigheden dit allemaal zal gebeuren, broeders. U weet immers dat de grote dag van de Here geheel onverwacht komt, als een dief in de nacht.
3   Terwijl de mensen zeggen: "Er is rust en vrede; er dreigt geen enkel gevaar", zal de vernietiging hen plotseling overvallen, zoals de weeën een zwangere vrouw overvallen. Geen van hen zal eraan kunnen ontkomen; zij zullen nergens heen kunnen vluchten.
4   Broeders, u leeft echter niet in het donker. Die dag zal u niet overvallen als een dief

Jesaja 14

13   Toen zei ik: "HERE God, de profeten vertellen hun dat alles in orde is; dat er geen oorlog of hongersnood zal komen. Zij vertellen de mensen dat U voor langdurige vrede zult zorgen en hen zult zegenen."
14   Maar de HERE antwoordde daarop: "De profeten vertellen in mijn naam leugens. Ik heb ze niet gestuurd en ook geen opdracht gegeven te spreken of ze een boodschap toevertrouwd. Zij profeteren van visioenen en openbaringen, die zij nooit hebben gezien of gehoord. Zij spreken wartaal, die uit hun eigen leugenachtige harten voortkomt.

er is geen grote kans op nepbewijzen. Het zijn al nepbewijzen, in elk opzicht kunnen we alleen daar op vertrouwen.
Het is de enige waarheid, een andere is er niet!

All what is going on: http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2004, 03:38:51 pm door Baldur »

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: februari 02, 2004, 04:24:22 pm »
Bush kandidaat voor Nobelprijs voor de Vrede

Uitgegeven: 1 februari 2004 14:54
Laatst gewijzigd: 1 februari 2004 18:52

OSLO - Tot de kandidaten die zijn voorgedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede, behoort de Amerikaanse president Bush. Dit heeft het Noorse Nobelcomité zondag laten weten nadat de kandidaatstellingstermijn was afgelopen.

Bush begon in 2003 een aanvalsoorlog tegen Irak zonder daarvoor een mandaat te hebben van de Verenigde Naties. De Noorse parlementariër J. Simonsen heeft verklaard dat hij Bush en de Britse premier Blair heeft voorgedragen omdat zij een einde hebben gemaakt aan het bewind van dictator Saddam Hussein.

De vroegere Noorse premier Jagland heeft de Europese Unie voorgedragen voor de prijs wegens de vredesbevorderende werking van haar uitbreiding naar het oosten.
--------------

Heeft Bush vrede gebracht in irak dan??  

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: februari 02, 2004, 05:04:59 pm »
quote:
op 02 Feb 2004 16:24:22 schreef _Mart_:
--------------

Heeft Bush vrede gebracht in irak dan??  

nee lijkt me niet
en war on terrorism zou eigenlijk
war on errorism moeten zijn
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: februari 02, 2004, 05:10:19 pm »
Twee aanraders over het Bushiaanse Amerika:

Stupid White Men - Michael Moore (boek)
Bowling for Columbine - Michael Moore (film): vanaf vandaag in de bioscoop!
Bombus terrestris Reginae

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: februari 02, 2004, 05:36:48 pm »
quote:
op 02 Feb 2004 17:10:19 schreef Bumblebee:
Twee aanraders over het Bushiaanse Amerika:

Stupid White Men - Michael Moore (boek)
Bowling for Columbine - Michael Moore (film): vanaf vandaag in de bioscoop!

bowling for culumbine is allang te huur hoor je loopt een beetje achter heeft vorig jaar al een oscar gewonnen dus deze docu is al wat jaartjes oud

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: februari 02, 2004, 05:40:55 pm »
hier nog een leuk plaatje van bush

cd cover van de amerikaanse punk band nofx
goeie plaat  trouwens

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: februari 02, 2004, 08:28:42 pm »
Baldur!
Bedankt voor die link.
Eindelijk een Nederlands,hedendaags stuk!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 03, 2004, 10:27:38 am »
quote:
op 02 Feb 2004 17:36:48 schreef cochise:
bowling for culumbine is allang te huur hoor je loopt een beetje achter heeft vorig jaar al een oscar gewonnen dus deze docu is al wat jaartjes oud

Serieus, een vriendin van mij ging er gisteren heen!
Hm. Maar ik loop wel vaker achter dus op zich verbaast het me niet heel erg.
Bombus terrestris Reginae