Auteur Topic: Missie Geelhoed: hoever mag je gaan ??  (gelezen 2750 keer)

jw2710

• Bekijk profiel
Missie Geelhoed: hoever mag je gaan ??
« Gepost op: februari 06, 2004, 03:41:31 pm »
Op dit forum zijn veel fans van dhr. Geelhoed.
Maar ondanks dat toch dit topic: hoever mag je gaan in je publicatie`s ?

Mag mensen / organisatie`s / liederenbundels onderuit halen een levenswerk worden?

Graag jullie reactie !

JW2710

Geelhoed's missie
------------------------------------------------------------

Arij Geelhoed onderhoudt een zeer uitgebreide website waar hij materiaal à charge verzamelt, d.w.z.: alles wat naar het charimatische neigt, wordt genadeloos door de mangel gehaald. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Ouweneel's kritiek op de inspiratietheorieën, door Geelhoed opgevat als kritiek op de inspiratie van de Schrift zelf.

Personen
Geelhoed is ook bezig een lijst "Personen-toetsing" aan te leggen. Noem het maar een zwartboek over broeders. Niemand met (in zijn ogen) dwaalleer ontsnapt. Ouweneel, Medema, Joshua, en vele anderen uit evangelische kringen. Hoe is dit mogelijk, denk je dan. Is dit bijbels? Ook legt hij dossiers aan over de gevaren van de Alpha-cursus, de bundel Opwekking, en hij kondigt nog meer dossiers aan: een EO-dossier, dossiers over Bijbelscholen, enz.

Stijl
Als je Geelhoed's lange lijst met dwalingen en dwaalgeesten in de evangelische beweging leest, zou de schrik je om het hart slaan. Je vraagt je af waar iemand de moed vandaan haalt om zoveel negatieve(! kritiek te verzamelen en dat ook nog zo op te blazen? Want dat laatste is onmiskenbaar. Niet dat hij soms geen terechte vragen stelt, maar steeds weer is zijn commentaar en zijn tegenargumentatie zo cynisch en hatelijk! Hij schampert zo veel, in plaats van een degelijk weerwoord te zoeken. Iedereen kan zich van deze taktiek overtuigen. Bovendien speelt hij op de man. Beschamend is dat soms. Onder het lezen bekruipt je steeds de gedachte: hoe is het mogelijk dat iemand zo vervuld is van negatief geschrijf en tegelijk de Heer Jezus liefheeft. Maar over dat laatste heeft hij het helaas niet.

Demagogiek
In zijn dossier over het nieuwe boek van Ouweneel "Geneest de zieken!" is de objectiviteit ook ver te zoeken. Geelhoed legt Ouweneel van alles in de mond. Je leest citaten die duidelijk niet aantonen wat Geelhoed suggereert. Helaas loop je de kans dat je er nog gemakkelijk overheen leest ook.

Een voorbeeld van de demagogiek: Geelhoed schrijft dat Ouweneel suggereert dat Jezus "dronken in de Geest was" (wat Ouweneel dus niet zegt!. En dan gaat hij verder: "Dan doemt het beeld op van een Jezus die wankelt en waggelt als een dronkeman, die achterovervalt, die hysterisch schatert, etc.... Dit grenst aan godslastering, als het al geen godslastering is..."
Maar wat is hier het geval? Niet Ouweneel, maar Geelhoed zelf suggereert dit. Op grond van die door hem zelf bedachte omschrijving beweert Geelhoed het volgende: dat Ouweneel "een andere Jezus predikt... niet meer de Jezus der Schriften... Ouweneel maakt van Jezus een god naar zijn eigen beeld".
Het is werkelijk beschamend om op deze wijze een ander van godslastering te beschuldigen, terwijl Geelhoed zelf die hele omschrijving bedenkt. Wat zijn dit voor gevoelens waar deze man door beheerst wordt? Merk je hier nog iets van respect voor de waarheid, en respect voor de medebroeder?

Occult
Vreemd genoeg geeft Geelhoed zijn eigen positie wel heel duidelijk weer aan het eind van dit dossier (punt 16), waar hij openlijk bekend door handoplegging occult belast te zijn geraakt. Hij meent ervan bevrijd te zijn. Maar hoe kan iemand dan zo schrijven? Moeten we zo iemand nog serieus nemen?

Het is niet verstandig iemand aan te raden het allemaal zelf te gaan lezen. Maar als u denkt ertegen bestand te zijn, zou u het kunnen doen. U zult zeker overtuigd raken: http://www.solcon.nl/apgeelhoed/

-----------------------------------------------------------
Controleer... of deze dingen zo zijn:

- Luister zelf naar de toespraken van Prof. Dr. W.J. Ouweneel over de Heilige Geest en genezingsbediening

- Lees de recensies over het boek "Geneest de zieken!" van Prof. Dr. W.J. Ouweneel

------------------------------------------------------------

Home | Satanisten | Geelhoed | Luister WJO | Boek WJO | Van der Ven | Recensie-1 | Recensie-2 | Links TBJ  

--------------------------------------------------------------------------------

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2004, 03:45:42 pm »
Link naar die site van Geelhoed?
Bombus terrestris Reginae

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2004, 03:53:35 pm »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2004, 03:55:04 pm »
Dit is nog makkelijker.  :)

Geelhoed

Scholasticus

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2004, 04:05:39 pm »
Moderator: Is dit spam? Er wordt niet echt een discussie gestart. Wel erg op de persoon gespeeld. Tijd voor een slotje?

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2004, 04:19:01 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 15:41:31 schreef jw2710:
Bovendien speelt hij op de man.
Pot en ketel? Slotje, inderdaad.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2004, 04:35:19 pm »
Nee, geen slotje. :)

De topics over Ouweneel, Zijlstra en Joshua mochten tenslotte ook openblijven.
Er kan best een zinnige discussie volgen als we ons allemaal aan de regels houden O-) .

Ik stel voor dat de topicstarter duidelijke stellingen formuleert naar aanleiding van Geelhoeds ideeën (dus niet over Geelhoed zelf), in de vorm van:

Dit beweert Geelhoed en hij onderbouwt dat op deze manier: (bla)
Ik ben het hier niet mee eens, omdat: (bla)
Bovendien vind ik de manier van doen vervelend en onchristelijk, want: (bla)

Dan kunnen wij daar ook serieus en niet-schopperig op ingaan.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2004, 04:41:48 pm »
NIKS SLOTJE !
Als hier een slotje op moet, dan ook verbieden om zijn beweringen naar hier te kopieren.

J.W 2710 slaat de spijker op zijn kop, zulke praktijken moeten aan het licht worden gebracht.

Temeer daar er op dit bord en op andere Chr. Borden maar dankbaar gebruik wordt gemaakt van zijn beschuldigingen.Al is het alleen maar om je eigen beweringen kracht bij te zetten.En andere geloofsovertuigingen af te kraken.

Het ergste vind ik dat de man het meeste van horen zeggen heeft, anders zou hij de halve wereld afgereisd moeten hebben.

En inderdaad, over de liefde van Jezus en de liefde bedekt alle dingen, lees je geen woord.

Ik heb soms wel eens het idee dat hij anoniem hier op het bord mee prikt, want sommige postings lijken wel heel erg op zijn zienswijze.

.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2004, 04:49:22 pm »
Ik ken de man niet. Nadat ik een beetje door zijn site te hebben gewandeld heb ik ook geen behoefte om hem verder te kennen. Je mag van mij best kritiek hebben op bepaalde stromingen maar niet op zo'n manier.  :r
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2004, 07:35:33 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2004, 04:51:00 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 16:35:19 schreef Bumblebee:
...dan kunnen wij daar ook serieus en niet-schopperig op ingaan... O-)
Dit geldt dan natuurlijk voor ALLE deelnemers aan deze discussie, zowel voor- als tegenstanders van de ideeën van Geelhoed.

Verder wil ik graag een tweede voorwaarde voor deelname in de groep gooien: dit topic wordt géén boksring voor "grefo's tegen pinksters" of zoiets want die zijn er al genoeg.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2004, 04:59:39 pm »
Sorry!

Als ik zojuist wat fel overkwam, maar ik kan ten eerste niet snappen dat een christen zo.n site opent, want dat getuigt van ontzettende hoogmoed, en dat er dan door andere "christenen"zo gretig gebruik van zijn site wordt gemaakt.

Maar nu wordt ik al weer fel. 8)7 8)7 8)7

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 06, 2004, 05:03:32 pm »
Laat ik het zo zeggen; ik vben het volkomen met de schrijver van dit artikel eens.

jw2710

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 06, 2004, 05:05:38 pm »
.

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 06, 2004, 05:06:16 pm »
.

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: februari 06, 2004, 05:08:16 pm »
Jullie waren weer een stukje verder, sorry.
Hoop dat er geen slotje komt op dit topc.

Wil gewoon weten hoe ver je mag gaan als christen !

Wel wil ik kwijt dat ik niet achter de "bediening van dhr. Geelhoed"sta.

jw2710

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: februari 06, 2004, 05:10:02 pm »
. . ., dus? rare code-meneer/mevrouw, het lijkt me idd goed als je op de suggesties van Bumblebee ingaat (het is altijd verstandig om op de ideeen van Bum in te gaan). Dan neem ik wat spul van dhr Geelhoed mee om dat in 't weekend te bestuderen. Heb nog geen mening, ik ken de man niet.

@ Bum & Mientje: 't is trouwens geen grefo, maar een Vrije Baptist. Zelf ook evangelisch, dus. voor een goed begrip van de zaak...
...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: februari 06, 2004, 05:24:31 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 17:08:16 schreef jw2710:
Jullie waren weer een stukje verder, sorry.
Hoop dat er geen slotje komt op dit topc.

Wil gewoon weten hoe ver je mag gaan als christen !

Wel wil ik kwijt dat ik niet achter de "bediening van dhr. Geelhoed"sta.

jw2710
Als je nou eens op de suggesties van Bumblebee ingaat...  :9

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: februari 06, 2004, 06:06:49 pm »
@ Bum & Mientje: 't is trouwens geen grefo, maar een Vrije Baptist. Zelf ook evangelisch, dus. voor een goed begrip van de zaak...[/quote]

Heb ik ook nooit beweerd hoor !

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: februari 06, 2004, 06:17:22 pm »
JW,waar wordt Geelhoed sarcastisch?
Zijn dat werkelijk quotes van Ouweneel?Dan heeft Geelhoed gelijk dat ie dit doet.
Ben je het niet met hem eens,pak hem dan op zijn woorden,niet op zijn stijl..

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: februari 06, 2004, 07:50:46 pm »

quote:

door harrys op 17 Jan 2004 17:42  
Over die zure bronnen wil ik nog wel graag iets zeggen. Je schrijft: "Als deze persoon ‘bijbels onderbouwd’ waarom het boek ‘Geneest de zieken’ een verkeerde weg inslaat ben ik vrij dat te lezen, maar ook om het hier te posten".

Voor z’n verdere reactie: zie de openingspost van Jan op dit topic…

Wat moet ik hierop zeggen, Jan, je hebt gewoon bijna alles van dit aardige postje van harrys aan ons (P&A) overgenomen…..
Kan dat niet anders? Probeer je eigen mening eens onder woorden te brengen. Je wist namelijk nog niet eens of dit wel klopte wat harrys allemaal schreef(hij schreef nog meer dan dit..) En je reactie is als volgt:

quote:

door jw2710 op 17 Jan 2004 17:52    
Dat was een flinke bevalling !!!!!! Wat kan jij dingen goed onder woorden brengen!
jw2710

Waarom zou ik onze antwoorden nog een keer posten… heb je die eigenlijk wel gelezen…
Als je iets tegen Geelhoed hebt, houd het dan zuiver, en gebruik niet een lasterstuk van iemand anders hiervoor… zo wordt het een persoonlijke aanval….Alles is te weerleggen…moet dat echt nog een keer? En ik vraag me af wie daar op zit te wachten.

Op deze manier met deze achtergrond vind ik het moeilijk om je motieven voor het starten van dit topic als zuiver te beschouwen..

Je kan het inderdaad er mee eens zijn of het er niet mee eens zijn, wat hij op z’n site bespreekt… Persoonlijk zou ik bepaalde dingen ook niet op zijn manier doen.. Maar er zijn nog meer sites op internet die netzo in elkaar zitten als die van Geelhoed…

Het gaat om iemands intenties en die worden hier grof onderuit gehaald….
De leden van het lichaam zijn aan elkaar gegeven om elkaar te dienen. Dat houdt ook in elkaar waarschuwen om de geesten te beproeven.
Net zoals de gaven van de Geest niet aan ieder wordt gegeven, wordt ook de gave van onderscheiding van geesten niet aan ieder gegeven. Het is dan volkomen Bijbels dat je deze gave, als je die hebt, aanwendt om andere gelovigen te dienen.
Deze gelovigen zijn op hun beurt weer geroepen om dat wat Geelhoed ons meedeelt te toetsen……

Harrys komt na ons antwoord tenminste nog tot de volgende conclusie (en ik waardeer dat):

quote:

door harrys op 18 Jan 2004 15:59    
Ja, helaas komen we nu op het punt dat we het gewoon oneens blijken te zijn. Jij hebt ergens voor willen waarschuwen, ik heb ergens voor willen waarschuwen, Geelhoed wil ergens voor waarschuwen. Je ziet het, daar wordt het niet vrolijker van. We kijken er totaal verschillend tegenaan.
Het scheelt in ieder geval heel wat type-werk…..: Ik kan onze antwoorden aan harrys zo even 'linken'...
Laten we ook even duidelijk zijn: harrys wordt geciteerd óver Geelhoed…(door JW2710)

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=2079&pageID=4

Hier bij deze link het bericht van harrys... en ons antwoord is o.a. de volgende quote:
door Priscilla en Aquila op 18 Jan 2004 09:00  edit: 18 Jan 2004 13:05  

Laatste opmerking:
Lees de laatste bladzijden van Het domein van de slang (auteur Ouweneel) Het is of je Geelhoed leest…..Ik zal een stukje citeren, het is een algemene ‘beschouwing’ over de 'laatste dagen':

quote:

Ouweneel 1978:
Zullen wij ons laten meeslepen door krachten, tekenen en wonderen van de satan, en straks vallen in de dwaling die God zendt onder een afvallige christenheid, “die bewerkt, dat zij de leugen geloven, opdat allen worden geoordeeld, die de waarheid niet geloofd hebben…”
”Maar gij geliefden, bewaart uzelf in de liefde Gods, door uzelf op te bouwen in uw allerheiligst geloof en door te bidden in de Heilige Geest……En weest ook barmhartig jegens sommigen, die twijfelen, redt hen door hen uit het vuur te rukken, …..
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2004, 07:58:13 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: februari 06, 2004, 07:54:54 pm »

quote:

door Bumblebee op 06 Feb 2004 16:51  
Verder wil ik graag een tweede voorwaarde voor deelname in de groep gooien: dit topic wordt géén boksring voor "grefo's tegen pinksters" of zoiets want die zijn er al genoeg.

Voor alle duidelijkheid: wij zijn geen van beide….

Oh ja...we zijn ook geen baptist......
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: februari 06, 2004, 09:44:50 pm »
oke we gaan weer terug naar het onderwerp.

de map waarin staat heet:
 Christen-zijn in de dagelijkse praktijk

Dossier samenstellen over andere Christenen  behoord dat tot een taak van een Christen.
En wanneer is genoeg echt genoeg?

JW2710

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 06, 2004, 10:58:20 pm »

quote:

op 06 Feb 2004 16:35:19 schreef Bumblebee:
Nee, geen slotje. :)

De topics over Ouweneel, Zijlstra en Joshua mochten tenslotte ook openblijven.

Topic Zijlstra is wel degelijk op slot. En met de kennis en ervaring die we nu hebben, was het topic over Zijlstra al veel eerder dicht gegaan. Het is begrijpelijk dat over bekende en invloedrijke personen binnen christelijk nederland gepraat wordt. En dat is zelfs nodig. Maar het spreken over anderen kent wel grenzen. Je kunt niet zomaar alles beweren. Meningsvorming over hun aktiviteiten en ideeën op grond van controleerbare argumenten is prima. Verdachtmakingen en suggestieve opmerkingen over verkeerde drijfveren, die niet controleerbaar zijn, zijn verwerpelijk. Het gaat er dus niet eens om of het waar is of niet, maar of het voor de andere discussiedeelnemers controleerbaar is of niet. Het is moeilijk om precies aan te voelen wanneer deze grens overschreden wordt. Daarom wil ik iedereen oproepen om zo voorzichtig mogelijk te zijn in het vormen van oordelen over deze personen. Misschien is het een goede regel om zo te discussieren alsof de betreffende persoon (hier dus Geelhoed) er zelf bij is.

quote:

Er kan best een zinnige discussie volgen als we ons allemaal aan de regels houden O-) .

Ik stel voor dat de topicstarter duidelijke stellingen formuleert naar aanleiding van Geelhoeds ideeën (dus niet over Geelhoed zelf), in de vorm van:

Dit beweert Geelhoed en hij onderbouwt dat op deze manier: (bla)
Ik ben het hier niet mee eens, omdat: (bla)
Bovendien vind ik de manier van doen vervelend en onchristelijk, want: (bla)

Dan kunnen wij daar ook serieus en niet-schopperig op ingaan.

Dit is een uitstekend voorstel.

Ik wil er dus aan toevoegen dat alleen argumenten gebruikt mogen worden die door iedereen te controleren zijn. Dus liever geen inside informatie gebruiken. En ook niet je eigen intuïtie. Probeer alles hard te maken.

Ik stel concreet het volgende voor:

1. jw2710 opent een nieuw topic met de vraag of het toegestaan is een dossier over medechristenen aan te leggen. En hoe ver je mag gaan. Een vraag in het algemeen dus. LOS van de persoon van Geelhoed.

2. Bumblebees voorstel van hierboven. Discussieren over de ideeën van Geelhoed dus, en niet over de persoon Geelhoed. Daar kunnen nieuwe topics voor geopend worden.

3. Dit topic gaat op slot.
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2004, 11:25:02 pm door Pulpeet »

Eduard

• MSN: ed_smits_@hotmail.com
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 06, 2004, 11:23:13 pm »
Oordeelt niet.... enzovoorts. (Dat is mijn enige reactie op het beeld wat opdoemt voor mij uit de openingpost.)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: februari 07, 2004, 10:43:08 am »
1. jw2710 opent een nieuw topic met de vraag of het toegestaan is een dossier over medechristenen aan te leggen. En hoe ver je mag gaan. Een vraag in het algemeen dus. LOS van de persoon van Geelhoed.
=====================================

Mijn vraag is in deze :

Ziet iemand die zoveel kritiek heeft op andere christenen, hen nog wel als zijn broeders en zusters ?

Want dan kun je komen met de vermaning :

Spreekt geen kwaad van elkander, broeders, Wie van zijn broeder kwaad spreekt of hem oordeelt, spreekt kwaad van de wet en oordeelt haar; en indien gij de wet oordeelt, zijt gij geen dader, doch een rechter der wet. Eén is wetgever en rechter, Hij die de macht heeft om te behouden en te verderven. Maar wie zij gij, dat gij uw naaste oordeelt ?

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: februari 07, 2004, 10:44:56 am »
Dat artikel was niet van mijn hand, laat dat duidelijk zijn.
Het komt van
http://home.wanadoo.nl/trefpunt/anti-dossiers/ .

Het zou heel  jammer zijn  als er een slotje op komt.
Dat zou betekenen:

We zien wat we willen zien.
We horen wat we willen horen.

Ik wil gewoon weten: hoever mag je gaan.
Mag je koste wat het kost mensen onderuit halen, mag dat, kan dat een levensdoel van een christen zijn.

Ik ken dhr Geelhoed niet, en de discussie gaat niet om de persoon, maar om de manier hoe hij werkt.

Sta zelf (na mijn genezing) ook onder vuur, men moest eens weten wat al die leugens die men over je uitspreekt doet in een mensen leven.
Ben er bijna eens aan onderdoor gegaan.

Op deze site heb ik de vruchten van de leugen ontdekt.

JanW

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: februari 07, 2004, 11:32:06 am »

quote:

op 07 Feb 2004 10:44:56 schreef jw2710:
Dat artikel was niet van mijn hand, laat dat duidelijk zijn.
Het komt van
http://home.wanadoo.nl/trefpunt/anti-dossiers/ .

Dat zou betekenen:

[...]

Dat is natuurlijk niet waar, het staat iedereen vrij kennis te nemen van wat Geelhoed schrijft. Het staat ook iedereen vrij om een site over Geelhoed te beginnen. We hebben gelukkig nog steeds het grondrecht van vrije nieuwsgaring. En een ieder kan de argumenten van Geelhoed en de argumenten van de tegensite tegen elkaar afwegen. We zijn toch niet meer zo naief om te denken dat alles wat op het internet staat waar?
En als je wat tegen Geelhoed hebt dan negeer je 'm toch gewoon?

Michael

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: februari 07, 2004, 12:02:03 pm »
Ik probeer op zijn site te vinden wie hij precies is, maar wellicht weten de mensen hier dat wel. Is hij predikant? En in welk kerkgenootschap en welke stad?
"I don't think God is an explanation at all. It's simply redescribing the problem." - Richard Dawkins

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: februari 07, 2004, 12:59:48 pm »

quote:

op 07 Feb 2004 10:44:56 schreef jw2710:
Dat zou betekenen:

Als je het zo uitlegt heb je het niet begrepen. Over al Geelhoeds beweringen kan gediscussieerd worden. De voorwaarde voor een zinnige discussie is alleen dat er controleerbare argumenten gebruikt worden. Geen ongefundeerde verdachtmakingen dus. Als je meer wilt dan dat, moet je accepteren dat een forum als dit daar niet geschikt voor is. En dan moet je andere middelen zoeken. Bel Geelhoed op ofzo.

Nogmaals de voorstellen. Dit zijn de mogelijkheden:

2. Bumblebees voorstel. Discussieren over de ideeën van Geelhoed dus, en niet over de persoon Geelhoed. Daar kunnen nieuwe topics voor geopend worden.

3. Dit topic gaat op slot.