Auteur Topic: Answering-islam.nl  (gelezen 9667 keer)

Answering-Islam NL

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Gepost op: januari 17, 2003, 09:38:17 pm »
Beste broeders/ zusters,

Graag vragen wij uw aandacht voor de site answering-islam.org. Recentelijk zijn we van start gegaan met een Nederlandstalige subsectie.

De islam en de moslims zijn bijna dagelijks negatief in het nieuws. Echter, over de theologie en denkbeelden erachter wordt weinig gepraat. Deze site wil christelijke antwoorden geven op 'lastige' vragen aan zowel christenen/ moslims/ als ook andersdenkenden, omdat wij van mening zijn dat er een grote uitdaging voor ons christenen ligt om de ware Jezus Christus bekend te maken aan die bijna 1 miljoen (!!) moslims in Nederland (die meer en meer actief worden; bekijk hun forums en websites maar eens).

Ik zou zeggen kom onze site eens bezoeken.

Het Anwering-Islam Nederland team

www.answering-islam.org/Dutch

Redactie GKV Forum

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2003, 10:52:18 pm »
Maken jullie op jullie site ook 'reclame' voor ons forum? Zou wel zo aardig zijn.;)
Met vriendelijke groet,

webdredactie gkv forum

Pulpeet

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2003, 11:11:37 pm »
Is er ook een  Answering-Christianity-site?

Ik heb altijd een beetje moeite met christenen die voor andere christenen over een andere godsdienst gaan schrijven. Ik probeer me dan altijd voor te stellen hoe ik het zou vinden als (bijvoorbeeld) moslims elkaar gaan uitleggen dat het christendom nooit kan kloppen. Zij gebruiken precies zulke redeneringen om hun geloof aannemelijk te maken als wij voor ons geloof.

Misschien dat een enkele moslim die zoekende is door dergelijke artikelen overtuigd kan worden. Maar als ik moslim was, zou zo'n site mij zeer tegenstaan.

Trouwens vreemd dat er "Een christen-moslim dialoog" boven staat, terwijl bijna alleen het christelijke geluid te horen is.

Answering-Islam NL

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2003, 12:42:35 am »
Beste broeders en zusters, mensen van de redactie

Helaas kunnen we niet ingaan op jullie verzoek om link te maken voor jullie site. Gods woord is niet alleen verbonden aan één kerkelijke geloofsstroming, zodoende kunnen we geen link plaatsen voor een site die valt onder een bepaalde kerk. We hebben het bericht op jullie site geplaatst omdat we van mening zijn dat de christelijke wereld in Nederland te weinig toegerust is om daadwerkelijk in dialoog te gaan met de islam c.q moslims. We hopen dat veel christenen in Nederland de ogen geopend worden inzake de oprukkende islam(bijna 1 miljoen inmiddels in Nederland!). Er is een grote geestestrijd gaande en we moeten ons wapenen met kennis van de bijbel en de grote liefde van God. We moeten de moslims confronteren met hun geloof, maar tegelijkertijd ze de liefde van Christus tonen in woord en gebaar.

Verder hopen we om ook op Pulpeets reactie in te gaan veel moslims te gaan bereiken en ze aan het nadenken te zetten. Misschien is het een enkele moslim die zich aangeraakt voeld door de woorden van God, maar voor elke bekeerling tot Christus gaat er een groot gejuich op in Gods koninkrijk. Bedenk wel, onze site bekeert niet, het is slechts een instrument in Gods handen. Er mogen dan confronterende artikelen op staan voor moslims, maar je weet niet wat voor effect het op de lange duur op ze zal hebben. Gods Heilige geest werkt op vele manieren.

Om nog op je reactie in te gaan over de term 'christen-moslim dialoog' Pulpeet. De dialoog moet je niet zoeken in de directe interactie tussen christenen en moslims middels bijv. een forum, maar je moet het zoeken in de artikelen. De artikelen beantwoorden veelal 'lastige vragen' van moslims en voorzien tevens in de behoefte van moslims om de God van de christenen te ontdekken. Hierin vind je de in-directe dialoog tussen moslims en christenen. Zo zijn we tot de term gekomen.

Groeten

Answering-Islam Nederland

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2003, 01:13:20 am »
Beste mensen van Answering-islam.nl Deze site is niet alleen gericht op mensen met een GKV achtergrond. Hij is juist ogezet voor alle christenen en alle niet christenen.
Daarom lijkt een verwijzing op jullie forum me ook niet meer dan gepast.

Het is tenslotte geven en nemen.....
Pinkeltjefan

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2003, 05:03:33 pm »
Inderdaad dit forum is wel opgezet vanuit een kerkelijke achtergrond, maar het is ervoor iedereen. Ofwel je hoeft geen christen te zijn om je mening op dit forum te mogen geven.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Answering-Islam NL

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2003, 07:32:43 pm »
Beste broeders/ zusters,

Met onze Answering-Islam site bereiken wij veel moslims. Niet alleen in Nederland maar ook internationaal. Wij willen graag de goede boodschap van Jezus Christus puur brengen zonder associaties naar specifieke kerkelijke gezinten. Daarnaast hopen wij input aan te leveren voor discussies die meer op islam-forums besproken worden. Een link naar die forums zou meer voor de hand liggen. We hopen dat u respect hebt voor deze beslissing en u ons werk dat met veel overtuiging gebeurt gedenkt in uw gebeden.

Voor de geinteresseerden onder u hier enkele links naar islamitische forums:
www.overgave.nl
www.walidin.com

Groeten

Answering-Islam Nederland team

Pulpeet

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2003, 07:57:52 pm »

quote:

op 18 Jan 2003 19:32:43 schreef Answering-Islam Nederland:
[...]
Met onze Answering-Islam site bereiken wij veel moslims. Niet alleen in Nederland maar ook internationaal. Wij willen graag de goede boodschap van Jezus Christus puur brengen zonder associaties naar specifieke kerkelijke gezinten.
[...]

Puur...? :o
Als er iemand is die de goede boodschap "puur" in pacht heeft, dan kunnen al die specifieke gezinten onmiddellijk opgeheven worden. Hoe kun je ooit van jezelf denken dat je de goede boodschap puur kunt brengen. Wat een aanmatiging! Je denkt altijd vanuit een bepaalde schriftvisie, vanuit een bepaalde wereldbeschouwing, vanuit bepaalde opvattingen over wat waar is en wat niet. etc
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2003, 08:03:09 pm door Pulpeet »

Answering-Islam NL

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2003, 09:23:50 pm »
Beste Pulpeet,

U heeft gelijk. Wij hebben ons te sterk uitgedrukt, daarvoor excuus.
Wat wij bieden zijn vertaalde artikelen van christenen die veel ervaringen hebben met moslim-dialogen, de kerkelijke gezindte van hen is mij niet bekend en hoef ik ook niet te weten. Dat kerkelijke verschillen er zijn is een feit. Daarover wil ik nu geen discussie voeren.

Echter, wat ik wel hoop dat u begrijpt dat wij in dit stadium (waarbij we net opgestart zijn) niet inzien dat een link naar dit forum het doel van de website dient.

Met broederlijke groet,

Namens het Answering-Islam Nederland team

Adam

henkn

• Ga naar de bij gij luiaard....
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #9 Gepost op: januari 20, 2003, 11:27:58 am »
Hallo!
Ik las de vraag: Is er ook een "answering-christianity"?
In amerika is een instantie die heet: Christian Research Institute" (kortweg CRI)
Deze organisatie presenteert zich op internet voor christenen om "moeilijke" vragen te helpen antwoorden. Ook wordt door de "chairman" Henk Hanegraaff een "coast to coast" radio-programma verzorgd, onder de naam: The Bible-answerman.

grts

Henk

Pulpeet

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #10 Gepost op: januari 20, 2003, 05:08:45 pm »

quote:

op 20 Jan 2003 11:27:58 schreef henkn:
Hallo!
In amerika [...]
Henk
Dank voor de reaktie. Mijn vraag was eigenlijk ironisch bedoeld. Ik ben best geïnteresseerd in wat christenen tegen moslims hebben in te brengen, maar ik ben even geïnteresseerd in wat moslims tegen christenen hebben in te brengen. Je kunt elkaar van alles wijsmaken over andermans religie, maar als je niet van henzelf hoort hoe ze over de zaken denken is de kans groot dat je er toch naast zit. Ik ben er vrij zeker van dat de dames en heren van de answering-islam site grote bewaren zullen hebben tegen gelijksoortige verhalen van moslims over christenen.

Answering-Islam NL

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #11 Gepost op: januari 20, 2003, 10:31:47 pm »

quote:

op 20 Jan 2003 17:08:45 schreef Pulpeet:
Hallo!
In amerika [...]
Henk

Dank voor de reaktie. Mijn vraag was eigenlijk ironisch bedoeld. Ik ben best geïnteresseerd in wat christenen tegen moslims hebben in te brengen, maar ik ben even geïnteresseerd in wat moslims tegen christenen hebben in te brengen. Je kunt elkaar van alles wijsmaken over andermans religie, maar als je niet van henzelf hoort hoe ze over de zaken denken is de kans groot dat je er toch naast zit. Ik ben er vrij zeker van dat de dames en heren van de answering-islam site grote bewaren zullen hebben tegen gelijksoortige verhalen van moslims over christenen.

quote:

op 20 Jan 2003 17:08:45 schreef Pulpeet:
Hallo!
In amerika [...]
Henk

Beste Pulpeet

Je hebt een heel goed punt. Een groot deel van de artikelen zijn juist reacties op bezwaren van Moslims. We zijn veel actief op moslim forums, en verdiepen ons in de Koran en islam geschriften. Zodoende weten weten we welke vragen er in de moslimwereld spelen en vooral wat hun bezwaren zijn tegen de christenen. We weten wat we publiceren en waarom. We spelen juist in op deze 'lastige vragen'. Dat is juist één van de doelen van het project. Het is niet moeilijk om erachter te komen welke bezwaren er spelen in de moslimwereld kijk maar eens op één van de volgende forums:

www.overgave.nl
www.walidin.com

en zo zijn er nog veel meer te vinden. Ze schieten als paddestoelen uit de grond. Dus als je werkelijk geïnteresserd bent, ga er dan kijken en verdiep je er in. We moedigen mede-christenen alleen(ben je christen?) maar aan om zich er in te verdiepen, want alleen dan kun je in dialoog gaan met je moslim-medemens.  Dan zul je ook meer van ons project begrijpen.

Groeten,

Daniël

Answering-Islam team Nederland

Answering-Islam NL

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #12 Gepost op: januari 20, 2003, 10:37:04 pm »
Nog iets, er is een answering-christianity site, nl.
www.answering-christianity.com

Ik kan je deze site niet aanraden. Niet om het feit dat daar bezwaren op staan tegen het christendom. Maar omdat er haat gepropegandeerd staat tegen christenen en vooral joden. Deze site is echt pulp.

Groeten,

Danïel

Answering-Islam Nederland team

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #13 Gepost op: januari 20, 2003, 11:07:24 pm »
Wat een belachelijke site is dat.
het predikt haat en terrorisme.
-:(
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #14 Gepost op: januari 20, 2003, 11:17:01 pm »

quote:

op 20 Jan 2003 23:07:24 schreef Mack Raven:
Wat een belachelijke site is dat.
het predikt haat en terrorisme.
-:(
Heb je het nu over Answering-islam.nl? zoja kun je dan even wat deeplinks geven?
Pinkeltjefan

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #15 Gepost op: januari 20, 2003, 11:18:42 pm »
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Pulpeet

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #16 Gepost op: januari 22, 2003, 12:29:29 am »
Bedankt Daniël, voor je toelichting. Mijn reaktie was wel wat aanvallerig. Ik ben altijd erg wantrouwig als het over apologetische aktiviteiten gaat. Je gaat bij voorbaat al van je eigen gelijk uit. Ik twijfel echter niet aan jullie toegewijdheid en inzet, en wens jullie Gods zegen toe.

P.S. Die answering-christianity site is inderdaad zeer onaangenaam.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #17 Gepost op: december 05, 2003, 12:21:01 am »
http://zeus.zeit.de/text/2003/21/Koran

duitstalig, maar interessant, er zou een vertaalfout in de Koran geslopen zijn, en de maagden in de hemel, waarop zoveel terroristen hopen (die politiek misleid zijn dmv koranteksten), na hun zelfmoordaanslagen, zouden geen maagden zijn, maar witte druiven...

DIE ZEIT

21/2003

ISLAM

Keine Huris im Paradies

Wurde der Koran-Text falsch überliefert? Nicht Jungfrauen, sondern „weiße Trauben“ warten auf den Muslim im Jenseits. Ein deutscher Wissenschaftler hat frühe Textfragmente untersucht. Seine Quellenkritik bedroht die islamische Theologie
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

niko

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #18 Gepost op: mei 19, 2004, 11:23:56 pm »
hallo beste mensen , ik wil jullie eens vragen wat jullie weten over de islam , niets denk ik of te weinig , ik heb een studie gedaan en ontdekt dat de islam op een profeet na net als de christendom is.

wisten jullie dat hun aartsengel Gabriel is , wisten jullie dat moslims Jezus ,Mozes ,  Noah , Mozes , Abraham,enz. erkennen als de profeten van god ,

wisten jullie dat als ze een naam van een profeet noemen hem altijd verheerlijken .

wisten jullie dat de christendom word erkend als broeder van de islam.(dit staat in de Koran)

wisten jullie dat de Islam een zuivere geloof is die nooit meer is veranderd of vernieuwd zoals wij dat gedaan hebben . de bijbel is herschreven .  ( het is feit  dat er mee geknoeid is, zelf hooggeleerde Bijbelgeleerden geven op de vraag of de Bijbel Gods woord is: "Bijvoorbeeld Dr. W.Graham Scroggie van het "Moody Bible Instituur"in Chicago, een van de meest prestigieuze Christelijke Evangelische missie ter wereld, geeft als antwoord: "Ja, de Bijbel is menselijk, alhoewel sommigen, vanuit een ijver die niet overeenstemt met kennis (dus uit onwetendheid), dit hebben ontkend. Deze boeken (de bijbel) zijn door de gedachten van mensen gegaan, zijn in mensentaal geschreven, zijn opgeschreven door mensenhanden, en herbergen in hun stijl de menselijke kenmerken".)

wisten jullie dat eens mens niet iemand kan vergeven zoals wij denken ,voorbeeld : iemand begaat een zonde , gaat ermee naar de kerk , en weg was die zonde ! dat gaat denk ik niet zo makelijk mensen ( lees de orginele bijbel maar eens , en dan kom je tot de conclusie dat alleen God ons kan vergeven als hij dat wil , en dat krijgen we in het hiernamaals pas te horen , dus niet in de kerk .

god is een en zijn profeten zijn zijn boodschappers , de meeste van jullie denken dat jezus god is en dat god jezus is ...........dit kan nooit kloppen!    lees !!!!!!!!!!!!!!!!!

wat weten de meeste mensen dan wel over de Islam ?

oorlog en nog eens oorlog ! toen wij slaven naar Amerika transporteerden in naam van god , waren wij zeker ook lieverdjes , en toen de Duitsers de joden afslachten waren zij ook lieve gelovigen , neem de geschiedenis van ons christenen eens voor je dan zul je zien wat wij wel niet hebben moeten doen om dit te bereiken wat we nu hebben , wij hebben zwaar gezondigd .

verkeerd mensen , god wil dit niet en zal dit niet toestaan , wij moeten leven in vrede met elkaar , wij hoeven hun niet te vertellen over jezus en vrede , dat kennen ze al ,en beter dan wij jezus kennen , de media hersenspoelt ons om vrede willende mensen te moeten doen haten . ik heb 7 jaar in Qatar gewoond en zo een beetje de islam leren kennen , ik kan mijn oren niet geloven wat de moslims doen om een goede moslim te zijn ,

wij christen zijn bijna op echt waar mensen bijna op , wie gaat nog naar de kerk ?
de oude generatie gaat nog naar de kerk en de jongeren..........nee,die hebben het druk met uitslapen op zondag. wie gaat nog naar de moskee ..........bijna iedere moslim gaat naar de moskee , waarom moeten wij dan de moslims nog laten zien in wat zij moeten geloven .............geloven wij dan nog wel.........

Ik heb de waarheid onder ogen gezien .........
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2004, 05:54:02 pm door niko »

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #19 Gepost op: mei 19, 2004, 11:34:29 pm »
Wist je dat de slang ook op zo'n manier  tegen Eva sprak?

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #20 Gepost op: mei 19, 2004, 11:43:24 pm »
Waar gaat geloven om? ja vertrouwen op God en Jezus leert ons dat :)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

niko

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #21 Gepost op: mei 19, 2004, 11:56:09 pm »
leeeeeeeeees en leeeeeeeeer , roep geen onzin zonder deze te funderen met de waarheid.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #22 Gepost op: mei 20, 2004, 01:00:17 am »

quote:

niko schreef op 19 mei 2004 om 23:56:
leeeeeeeeees en leeeeeeeeer , roep geen onzin zonder deze te funderen met de waarheid.
Wat wil je nou eigenlijk? dat we Moslim worden? dat we de Islam aanvaarden als Waar geloof? Of wil je misschien gewoon even tegen het Cristendom aanschoppen? Je noemt jezelf Christen Maar op mij komt het over alsof je Jezus Christus niet aanbidt als de zoon van (en zelf) God.

Lina

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #23 Gepost op: mei 20, 2004, 01:41:27 pm »
De islam is volgens mij een samenvoeging van het christendom, het jodendom en vroegere heidense arabische godsdienst. Dus het is niet zo raar dat er overeenkomsten bestaan tussen het christendom/ jodendom en de islam.
Het is volgens mij ook niet verkeerd dat het christendom tot op zekere hoogte verandert, zolang de essentie dat Jezus de zoon van God is en dat Hij voor jouw is gestorven maar blijft staan. Het christendom verandert doordat mensen veranderen en dat onder invloed van veranderingen in de cultuur. Je kijkt toch met een bepaale blik naar de bijbel.
Misschien is het wel een zwakte van de islam dat ze niet verandert, het is een statische godsdienst. Bovendien zijn sommige moslims zo goed bezig met Allah en hun geloof omdat zij de hemel moeten verdienen!

Ulysses

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #24 Gepost op: mei 20, 2004, 02:09:42 pm »

quote:

Inderdaad een enge site. Op alle mogelijke manieren wordt de Bijbel onderuit gehaald, behalve op punten die overeenkomen met de koran.

(terwijl ik op de site aan het snuffelen was, begonnen mijn boxen opeens hard te knallen, heel eng...  :/   )
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

niko

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #25 Gepost op: mei 20, 2004, 05:42:22 pm »
IK ZAL NOOIT EN NIMMER AANVAARDEN DAT JEZUS DE ZOON IS VAN GOD

jezus heeft nooit gezegd dat hij de zoon is van god , hij is de zoon van heilige Maria ,

Jezus is niet gestorven voor onze zonde's hij is gestorven omdat hij de waarheid naar buiten bracht ,

jezus is een dienaar van god ,een profeet is hij , hoe kan hij in Gods naam de zoon zijn van God daar is geen enkele verklaring voor ,

heeft Jezus ons verteld dat wij de bijbel moeten veranderen , heeft Jezus ons verteld dat wij hem ( Jezus ) moeten aanbidden , neeeeeeeeee mensen geloof niet in sprookjes en romantische verhalen van mensen die zeggen dat ze Hem hebben gevonden , jezus is niet op aarde ( lees de orginele bijbel maar eens )

Jezus is in de hemelen en hij komt op aarde pas wanneer de dag des oordeels begint .,

waar gelooft de moderne christen nog wel in ,.....sprookjes meer niet , ik ken bijna geen enkele praktiserende christen.

de kerk heeft te veel dingen veranderd en dat is strafbaar , hoe kan een kerk in Godsnaam toestaan dat homo's naar Gods huis mogen komen , dat is toch te gek voor woorden

wat krijg je voor antwoord terug op deze laatste ......... nee , jezus heeft ons allemaal lief of je nu homo bent of een dief , wij worden toch wel vergeven omdat Jezus ons vergeeft , hoe kan Jezus je vergeven als hij in de bijbel zegt dat god de vergever is .homo's zijn niet toegestaan punt uit het is gods woord dus daar kan geen enkele discussie over zijn. heb je er wel een andere mening over dat is jouw keus dat mag je bent vrij van je mening , maar maak er geen feit van en betrek gods woord nooit bij dit soort discussie's

en ja ik voel me meer verwant bij de moslims dan bij de christen omdat zij een perfect geloof hebben , en dit komt omdat ik niet ga zeggen '' ik ben mohammed tegen gekomen in mijn droom of iets dergelijks , nee dit komt omdat ik de waarheid heb onderzocht over de christendom ........de waarheid is dat de christendom niet meer bestaat zoals god het gewild heeft , de christendom is nu aangepast aan de behoeft van de moderne mens............ de islam is nog steeds puur zoals het 1500 jaar gegeven werd aan de profeet Mohammed ,

en wat de allermooiste was over de islam .......zelfs de christenen en de joden gaan samen met de moslims naar de hemel .........maar........alleen de christen ,joden ,moslims ,die in het zuivere gelooft ,dus niet de moderne geloof ,. maak je geen zorgen je kan christen blijven niemand die je weg kan slaan hier over , maar wees een goede christen die gelooft in de waarheid niet in leugens . De waarheid kan je vinden in de Orginele Bijbel , de Orginele Torah of de koran ( koran is de enige die orgineel is gebleven omdat bijna elke moslim de koran uit zijn hoofd kent .....koran bijna even dik als van Dale stel je je eens voor hoe je dit in je hoofd kan krijgen )

Pugna

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #26 Gepost op: mei 20, 2004, 05:44:58 pm »

quote:

Ulysses schreef op 20 mei 2004 om 14:09:
[...]

Inderdaad een enge site. Op alle mogelijke manieren wordt de Bijbel onderuit gehaald, behalve op punten die overeenkomen met de koran.

(terwijl ik op de site aan het snuffelen was, begonnen mijn boxen opeens hard te knallen, heel eng...  :/   )
Vast een klopgeest die van de site jou boxen binnen sloop.  :P
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2004, 05:45:14 pm door Pugna »
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Pugna

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #27 Gepost op: mei 20, 2004, 06:02:28 pm »

quote:

niko schreef op 20 mei 2004 om 17:42:
IK ZAL NOOIT EN NIMMER AANVAARDEN DAT JEZUS DE ZOON IS VAN GOD

jezus heeft nooit gezegd dat hij de zoon is van god , hij is de zoon van heilige Maria ,
Lukas 22:70
En zij zeiden allen: Zijt Gij dan de Zoon Gods? En Hij zeide tot hen: Gij zegt, dat Ik het ben.

quote:

Jezus is niet gestorven voor onze zonde's hij is gestorven omdat hij de waarheid naar buiten bracht ,
Markus 10:45
Want ook de Zoon des mensen is niet gekomen om gediend te worden, maar om te dienen, en Zijn ziel te geven tot een rantsoen voor velen.

quote:

Jezus is een dienaar van god ,een profeet is hij , hoe kan hij in Gods naam de zoon zijn van God daar is geen enkele verklaring voor ,

heeft Jezus ons verteld dat wij de bijbel moeten veranderen , heeft Jezus ons verteld dat wij hem ( Jezus ) moeten aanbidden , neeeeeeeeee mensen geloof niet in sprookjes en romantische verhalen van mensen die zeggen dat ze Hem hebben gevonden , jezus is niet op aarde ( lees de orginele bijbel maar eens )

Jezus is in de hemelen en hij komt op aarde pas wanneer de dag des oordeels begint .,

waar gelooft de moderne christen nog wel in ,.....sprookjes meer niet , ik ken bijna geen enkele praktiserende christen.

de kerk heeft te veel dingen veranderd en dat is strafbaar , hoe kan een kerk in Godsnaam toestaan dat homo's naar Gods huis mogen komen , dat is toch te gek voor woorden

wat krijg je voor antwoord terug op deze laatste ......... nee , jezus heeft ons allemaal lief of je nu homo bent of een dief , wij worden toch wel vergeven omdat Jezus ons vergeeft , hoe kan Jezus je vergeven als hij in de bijbel zegt dat god de vergever is .homo's zijn niet toegestaan punt uit het is gods woord dus daar kan geen enkele discussie over zijn. heb je er wel een andere mening over dat is jouw keus dat mag je bent vrij van je mening , maar maak er geen feit van en betrek gods woord nooit bij dit soort discussie's
Lukas 5
23  Wat is lichter te zeggen: Uw zonden zijn u vergeven, of te zeggen: Sta op en wandel?
24  Doch opdat gij moogt weten, dat de Zoon des mensen macht heeft op de aarde, de zonde te vergeven (zeide Hij tot den geraakte): Ik zeg u, sta op, en neem uw beddeken op, en ga heen naar uw huis.

quote:

en ja ik voel me meer verwant bij de moslims dan bij de christen omdat zij een perfect geloof hebben , en dit komt omdat ik niet ga zeggen '' ik ben mohammed tegen gekomen in mijn droom of iets dergelijks , nee dit komt omdat ik de waarheid heb onderzocht over de christendom ........de waarheid is dat de christendom niet meer bestaat zoals god het gewild heeft , de christendom is nu aangepast aan de behoeft van de moderne mens............ de islam is nog steeds puur zoals het 1500 jaar gegeven werd aan de profeet Mohammed ,

en wat de allermooiste was over de islam .......zelfs de christenen en de joden gaan samen met de moslims naar de hemel .........maar........alleen de christen ,joden ,moslims ,die in het zuivere gelooft ,dus niet de moderne geloof ,. maak je geen zorgen je kan christen blijven niemand die je weg kan slaan hier over , maar wees een goede christen die gelooft in de waarheid niet in leugens . De waarheid kan je vinden in de Orginele Bijbel , de Orginele Torah of de koran ( koran is de enige die orgineel is gebleven omdat bijna elke moslim de koran uit zijn hoofd kent .....koran bijna even dik als van Dale stel je je eens voor hoe je dit in je hoofd kan krijgen )

Ik zag laatst in de boekenwinkel een stelletje koran's liggen. Daarvan gingen 4 stuks in een Van Dale-woordenboek, en het was gewoon papier en de tekst stond er in het arabisch en het nederlands.
 :w
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #28 Gepost op: mei 20, 2004, 06:08:06 pm »

quote:

Pugna schreef op 20 mei 2004 om 18:02:

Ik zag laatst in de boekenwinkel een stelletje koran's liggen. Daarvan gingen 4 stuks in een Van Dale-woordenboek, en het was gewoon papier en de tekst stond er in het arabisch en het nederlands.
 :w

Ik heb hem hier naast me staan, veel en veel dunner ja. Veel witregels en slechts 635 pagina's. (idd nederlands en arabisch.)

Verder is zijn aanname over christenen gewoon buiten alle proporties natuurlijk. Of all sites komt hij hier op de GKV site lopen roepen dat we niet naar de kerk gaan en dergelijke.... gewoon geen onderzoek doen naar waar je post.... zo hebben we er al een paar meer gehad :X
Pinkeltjefan

Ulysses

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #29 Gepost op: mei 20, 2004, 06:13:37 pm »
Op mijn werk heb ik ook een paar (Turkse) collega's die moslim zijn. Schatten van meiden overigens, maar van de Islam weten ze niet veel. Ze noemen zichzelf wel moslims, maar als je erover doorvraagt blijkt dat ze dat voornamelijk zijn vanwege hun familie. Alleen hun mannen gaan af en toe naar de moskee, zij zelf nooit. Bidden doen ze wel 5 keer per dag.

Dat Niko pro-moslim is vind ik niet erg, wel dat hij Jezus onderuit haalt. Hoe kun je jezelf christen noemen, maar Jezus niet erkennen als God?
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

niko

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #30 Gepost op: mei 23, 2004, 07:38:44 pm »
nogmaals zoek en gij zult vinden , jezus is god niet , weet je dan niet dat jezus door god is gestuurd om zijn boodschap te verkondigen , hoe kan jezus in godsnaam god zelf zijn daar is geen enkel woord terug te vinden . en als je zegt dat jezus wel god is dan .......waarom zeggen de mensen dat jezus de zoon is van goed ( wat overigens absoluut niet kan )
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2004, 07:39:07 pm door niko »

niko

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #31 Gepost op: mei 23, 2004, 07:39:26 pm »
Dat Niko pro-moslim is vind ik niet erg, wel dat hij Jezus onderuit haalt. Hoe kun je jezelf christen noemen, maar Jezus niet erkennen als God?[/quote]

nogmaals zoek en gij zult vinden , jezus is god niet , weet je dan niet dat jezus door god is gestuurd om zijn boodschap te verkondigen , hoe kan jezus in godsnaam god zelf zijn daar is geen enkel woord terug te vinden . en als je zegt dat jezus wel god is dan .......waarom zeggen de mensen dat jezus de zoon is van goed ( wat overigens absoluut niet kan )
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2004, 07:39:54 pm door niko »

Pugna

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #32 Gepost op: mei 23, 2004, 08:08:45 pm »

quote:

niko schreef op 23 mei 2004 om 19:38:

Unitariërs zijn dik gezaaid hier, hebben we er alweer één.  :)

Ik ben het absoluut niet met jou eens, zie dit topic.

Pugna

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #33 Gepost op: mei 23, 2004, 08:10:21 pm »

quote:

Ulysses schreef op 20 mei 2004 om 18:13:
Op mijn werk heb ik ook een paar (Turkse) collega's die moslim zijn. Schatten van meiden overigens, maar van de Islam weten ze niet veel. Ze noemen zichzelf wel moslims, maar als je erover doorvraagt blijkt dat ze dat voornamelijk zijn vanwege hun familie. Alleen hun mannen gaan af en toe naar de moskee, zij zelf nooit. Bidden doen ze wel 5 keer per dag.

Dat Niko pro-moslim is vind ik niet erg, wel dat hij Jezus onderuit haalt. Hoe kun je jezelf christen noemen, maar Jezus niet erkennen als God?
Mee eens, iedereen die de Godheid van Jezus loochent is geen christen.

grefootje

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #34 Gepost op: juni 12, 2004, 09:31:34 pm »
Wat maakt het uit hoe dik de Koran is?
Alleen wat ik toch eens zou willen dat je verduidelijkt is dat waarom je gelooft dat de Koran veel origineler en puurder etc. is dan de Bijbel?
Je kan zeggen dat er dingen zijn die niet kloppen in de kerk. Oké, waar. Maar ook Christenen zijn zondig. Iedereen is zondig.
Maar evengoed als dat er misstanden en inconsequenties binnen de kerk zijn, zijn die er ook binnen Moskeeën.
Over de Islamitische regels en wetten zijn er ook tienduizenden verschillende meningen. De één zegt dat je het zus moet opvatten, de ander zegt dat je het zo moet opvatten...

Nou ja, ik hoor graag reactie!
Groeten

Parel

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #35 Gepost op: augustus 27, 2004, 02:32:57 am »

quote:

Pulpeet schreef op 22 januari 2003 om 00:29:
Bedankt Daniël, voor je toelichting. Mijn reaktie was wel wat aanvallerig. Ik ben altijd erg wantrouwig als het over apologetische aktiviteiten gaat. Je gaat bij voorbaat al van je eigen gelijk uit. Ik twijfel echter niet aan jullie toegewijdheid en inzet, en wens jullie Gods zegen toe.

P.S. Die answering-christianity site is inderdaad zeer onaangenaam.
zou answering-islam ook niet onaangenaam zijn voor moslims?

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #36 Gepost op: augustus 27, 2004, 07:25:13 am »
Moslims hebben hun godsdienst en hun cultuur. Zoals ook gereformeerd vrijgemaakten hun godsdienst hebben en hun cultuur. Zoals het soms goed is om te weten wat de specifieke cultuur is van gereformeerd vrijgemaakten (ter onderscheiding van andere christelijke gemeenten) is het ook goed om te weten wat de cultuur is van onze moslim-medemensen (los van hun godsdienst). Om hun in hun uitingen over hun godsdienst beter te kunnen verstaan.
Niet dat men altijd blij moet zijn met een bepaalde cultuur. Nog van de cultuur van de ander, nog van de cultuur van jezelf. Maar het helpt gewoon om, als men dat dan eenmaal toch probeert, elkaar in gesprekken, debatten of dialogen over elkaar godscienst beter te verstaan.

Wat is de cultuur van de moslim? We weten het misschien wel, maar wie weet is het nog enigszins verhelderend om er iets over te zeggen. Wellicht generaliseer is, moslims komen ook nog eens uit veel verschillende landen en er zijn lichtere en zwaardere. Maar ik wou het toch proberen: het is vooral een machocultuur. Mannen en jongens horen stoer te zijn en zelfs meer dan stoer (in onze ogen dan). De soep wordt trouwens meestal niet zo heet gegeten als het wordt opgedient (bij hen dan). Men kan een heel heftig twistgesprek met elkaar voeren en toch met een vriendelijk woord uit elkaar gaan. Men gebruikt veel overdrijvingen, die neemt men zelf automatisch met een korreltje zout.

Er is vast nog veel meer over te zeggen, maar misschien dat dit een beetje helpt om het een en ander beter te plaatsen
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

isaia

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #37 Gepost op: september 24, 2004, 01:47:32 pm »

quote:

Parel schreef op 27 augustus 2004 om 02:32:
[...]

zou answering-islam ook niet onaangenaam zijn voor moslims?

De naam geeft de inhoud van de website weer. Een antwoord op de islam. De islam is totalitair en superieur en de koran is het zuivere neergedaalde Woord van God. De leer van de koran staat haaks op Gods Woord, de bijbel. Moslims beseffen dat en beschuldigen christenen ervan dat ze Gods Woord verdraaid hebben. Answering Islam verdedigt Gods Woord tegen deze beschuldigingen van moslimzijde en laat zien aan moslims dat wat ze geloven hen niet zal leiden tot redding. Ik denk inderdaad dat het een hele confronterende website is voor moslims. Wat echter belangrijk is dat de waarheid verkondigt wordt. Answering Christianity is onaangenaam omdat zij leugens verkondigen. Een voorbeeld:

Op alle mogelijke manieren proberen ze de onbetrouwbaarheid van de bijbel aan te tonen, ze claimen dat Jezus in de bijbel een verkrachter is en ga zo maar door. Echter, tegelijkertijd willen ze vanuit de bijbel aantonen dat Mohammed erin voorspeld is en dus een waar profeet is!

De maker van Answering Christianity, Osama Abdallah, heeft onlangs een debat gevoerd met Sam Shamoun van Answering Islam. Osama gooide Sam verscheidene theologische onwaarheden om de oren, echter bij Sam die een lange historie heeft als evangelist en ook straatevangelist moet je niet aankomen met leugens omtrent de bijbel, hier is de link naar hun debat, erg interessant!

http://abrahamic-faith.com/debates.html

knobbel

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #38 Gepost op: december 04, 2004, 11:21:54 am »
Hallo beste mensen
Ik heb iemand zien schrijven dat het een toevoeging is van het jodendom en het christendom en het is enigzins te geloven omdat de islam het laatste kwam na Moesa(as)en na Isa(as)ook wel bekend bij de meeste mensen Jezus Chirstus maar het klopt niet wat iemand dus heeft beweerd samentoeving dus teksten uit de bijbel en torah zijn eruitgehaald en tot slot 1prachitg geloof gemaakt dat is wat de meeste denken maar dan klopt er iets niet de Profeet Mohammed(saw)was een analfabeet praat met een analfabeet en het eerste wat je zal opmerken is die gene heeft nooit school gezien!:D
Maar dan hebben mensen een redenering en het zo ook maar bevestigen het is een smoes van die moslims dat hij een analfabeet  was en dat hij dan nooit de kans kreeg om het te vervalsen de bijbel enz maar laat me zien dan bijv deze vers uit de koran:

Allah is Degene Die de winden stuurt, zodat zij wolken verzamelenen hen over de hemel verdelen zoals Hij wil en hen dan in delen opbreekt, tot jullie uit hun midden regendruppels zien voortkomen! Dan als Hij ze op de dienaren die Hij wil laat vallen, zie! Zij verheugen zich! (Qoer'aan 30:48
(Bron:De edele koran)

Eerst stijgt 'de grondstof' voor de neerslag op in de lucht, door middel van de wind. Later worden er wolken gevormd en tenslotte verschijnen de regendruppels.

De verhandeling van de Qoer'aan over de vorming van neerslag verwijst precies naar dit proces. In een vers wordt deze vorming op de volgende manier beschreven:

Dus in de vers wordt gezegd hoe in feite regen ontstaat vraag1:Kon hij de profeet Mohammed(saw)dit weten?
vraag2:Waar staat dan deze vers in de bijbel als hij het uit de bijbel of torah heeft gehaald alvast bedankt allemaal

Parel

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #39 Gepost op: oktober 24, 2005, 12:28:48 pm »

quote:

Pugna schreef op 23 mei 2004 om 20:08:
[...]

Unitariërs zijn dik gezaaid hier, hebben we er alweer één.  :)

Ik ben het absoluut niet met jou eens, zie dit topic.

beetje denigrerend he.. ik ben gewoon een Christen die NIET gelooft dat Jezus God is en dat heb ik toch duidelijk beargumenteerd aan de hand van bijbelversen.. ik heb niets met geloofsbelijdenissen

en wil je mij niet vergelijken met die gast die zegt dat Jezus niet Gods Zoon is..  ;)

PietZa

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #40 Gepost op: oktober 24, 2005, 01:02:23 pm »

quote:

knobbel schreef op 04 december 2004 om 11:21:
Allah is Degene Die de winden stuurt, zodat zij wolken verzamelenen hen over de hemel verdelen zoals Hij wil en hen dan in delen opbreekt, tot jullie uit hun midden regendruppels zien voortkomen! Dan als Hij ze op de dienaren die Hij wil laat vallen, zie! Zij verheugen zich! (Qoer'aan 30:48
(Bron:De edele koran)

Eerst stijgt 'de grondstof' voor de neerslag op in de lucht, door middel van de wind. Later worden er wolken gevormd en tenslotte verschijnen de regendruppels.

De verhandeling van de Qoer'aan over de vorming van neerslag verwijst precies naar dit proces. In een vers wordt deze vorming op de volgende manier beschreven:
Het proces van regen begint helemaal niet met de wind. Het water stijgt op door opwarming, waardoor er waterdamp ontstaat, die waterdamp stijgt (NIET DOOR WIND) Dus dat proces klopt helemaal niet!
En de regen zoals in de Koran staat vermeld, is gewoon waar te nemen. Wolken zie je verschijnen (dan neem je gauw aan dat dat door de wind komt) en daarna komt er regen uit de wolken. Maar nergens staat het proces van verdamping (wat dus niet zo makkelijk waarneembaar is)

quote:

vraag1:Kon hij de profeet Mohammed(saw)dit weten?

Omdat hij wat hij beschreef gewoon kon waarnemen. En hij beschrijft niet eens het complete proces!

quote:

vraag2:Waar staat dan deze vers in de bijbel als hij het uit de bijbel of torah heeft gehaald alvast bedankt allemaal
Dit heeft hij misschien niet uit de Bijbel of thora gehaalt, maar gewoon verzonnen door waarneming van wolken...
Verba volant, scripta manent

Clint

• Priester naar Melchisedek
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #41 Gepost op: oktober 24, 2005, 01:04:02 pm »
_/-\o_

Het zijn maar een paar letter doch wat een verschil een navolger te zijn van de Is lam of "Het Lam".

Maar, geen mens is zo doof als diegene welke niet wil horen.
Jezus Christus zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij. Wat een tekst!
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2005, 01:04:40 pm door Clint »
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #42 Gepost op: oktober 24, 2005, 01:13:49 pm »
Ik schreef ooit eens: weet je er zijn op deze aarde zoveel zogenaamde goden en godenzonen (geweest). Maar als ik een "scheppie" uit de schuur haal en ik ga op de juiste plaats graven, kom ik de restanten van deze "godenzonen" tegen. Doch als ik de botten van de Here Jezus wil vinden, dan zijn het geen dorre doodsbeenderen waarop ik stuit, doch op een leeg graf.
P de Mooij

Nikolov

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #43 Gepost op: oktober 24, 2005, 01:31:10 pm »
Lieve mensen.

Waarom richten we ons op elkaar om elkaar duidelijk te maken dat we de verkeerde religie volgen? Christenen bij moslims, moslims bij christenen. Christenen bij christenen. Waarom richten we niet op God. Om ons eigen besef van zijn realiteit te verdiepen? Hoeft dat niet meer? Zijn we klaar op ons leerproces van wat het is om gelovig te zijn? Als dat zo is, ga je schamen faalhaas. Je hebt God gevangen in een beeld op aarde ook al is het een gedachten beeld. Als het niet zo is en we hebben nog meer te leren hebben we dan het recht om een ander te vertellen dat ze verkeerd zijn? Kun je verantwoorden dat je de balk in een ander zijn oog aanwijst terwijl je zelf nog probeert te leren zien de waarheid van God?!?!

Er zijn geen moslims hier om islam te verdedigen... Ik betwijfel dat "Answering Islam" een open forum wordt. Zitten er moslims in het bestuur? Krijgen moslims een weerwoord? Is er een open discussie? Zolang dat niet zo is is het een farce. Een actieve poging om een andere religie onderuit te halen aangestuurt door het superioriteits complex van de site beheerders. Iets waar een christen zich voor moet schamen. Iets wat in deze tijd in deze maatschappij juist volledig tegenproductief is. Laten we eerst eens leren samenleven. Waarom in hemelsnaam beginnen met bekvechten over theologie. Je kunt mensen de deur laten zien. Je kunt er niet voor ze doorheen lopen, je kunt ze ook niet erdoorheen slaan met het vuur van je geloof. En als je het probeert dan doe je dat voor jezelf, niet voor God.

Onderstaande is geschreven door Hafiz. Een perzische dichter die mij persoonlijk meer geleerd heeft over God dan wie in mijn leven dan ook. Van hem heb ik geleerd over verwondering enthousiasme en acceptatie. Na hem en een boel jankbuien ben ik terug gekomen bij God zoals jullie die kennen.

Hafiz was een moslim, een Sufi om precies te zijn.

Someone Should Start Laughing

I have a thousand brilliant lies
For the question:

How are you?

I have a thousand brilliant lies
For the question:

What is God?

If you think that the Truth can be known
From words,

If you think that the Sun and the Ocean

Can pass through that tiny opening
Called the mouth,

O someone should start laughing!

Someone should start wildly Laughing -
Now!

Clint

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #44 Gepost op: oktober 24, 2005, 01:44:23 pm »
Waarom richten we ons op elkaar om elkaar duidelijk te maken dat we de verkeerde religie volgen? Christenen bij moslims, moslims bij christenen. Christenen bij christenen. Waarom richten we niet op God

Omdat Christus God is, daarom richt ik mij op Hem die gezegd heeft: wie Mij gezien heeft heeft de Vader gezien.   :w
P de Mooij

Nikolov

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #45 Gepost op: oktober 24, 2005, 01:56:01 pm »
Ook goed. Op Jezus richten kan natuurlijk ook als je daarmee maar bij God komt.

PietZa

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #46 Gepost op: oktober 24, 2005, 01:56:46 pm »
Nikolov:
Het respecteren van elkaars mening en geloof, is natuurlijk heel belangrijk. Maar als mijn geloof word aangevallen, dan wil ik me wil verdedigen. Ook geloof ik dat de enige weg naar de redding, Jezus is. Als ik dan zie dat mensen daardoor verloren gaan, dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om daar over te zwijgen, dat is letterlijk iemand dood zwijgen!

Het initiatief van answering islam is dan ook een goed initiatief. Als ik de site zo zie, is het niet opgezet om zomaar even die islamieten aan te vallen. Het gaat er vooral om, dat veel islamieten allerlei aanvallen doen op het christen zijn. Ze halen bijvoorbeeld de Bijbel onderuit en dergelijke. Daarom is het goed om daar een antwoord (answering islam) op te geven. Ik ben blij met de site, want ik kan mij hierdoor beter voorbereiden op gesprekken met islamieten. Niet om hun te bekeren, maar om in iedergeval mijn eigen geloof te kunnen verdedigen (is het niet om de persoon waar ik dan mee spreek, dan is het wel voor mijzelf).
Ik zie de site dan ook niet als een aanval op de islam, maar meer als een weerwoord op de islam. De site heet niet attacking-islam, maar answering-islam!

Ik kan zonder problemen door een deur met een islamiet, ik respecteer hem en kan goed met hem op schieten, maar als ze me vragen wat ik geloof, of als ze vraagtekens bij mijn geloof  zetten, dan hou ik me niet stil.

En dan nog, als ik geloof dat de enige weg tot behoud, Jezus is dan mag ik anderen daar toch op wijzen? Ik kan het niet op mijn hart verkrijgen dat ik nooit mensen heb verteld wat De Weg is. Niet voor een ongelovige, maar ook niet voor een verkeerd gelovige!
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2005, 01:59:57 pm door PietZa »
Verba volant, scripta manent

Clint

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #47 Gepost op: oktober 24, 2005, 02:07:43 pm »
Wel heel apart dat je door een Perzische dichter tot geloof komt. Je schreef: Hafiz was een moslim, Bedoel je dat hij nu christen is geworden?
Met respect vraag ik dit uiteraard.
P de Mooij

grompie

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #48 Gepost op: oktober 24, 2005, 02:10:37 pm »

quote:

PietZa schreef op 24 oktober 2005 om 13:56:

Het initiatief van answering islam is dan ook een goed initiatief. Als ik de site zo zie, is het niet opgezet om zomaar even die islamieten aan te vallen. Het gaat er vooral om, dat veel islamieten allerlei aanvallen doen op het christen zijn. Ze halen bijvoorbeeld de Bijbel onderuit en dergelijke. Daarom is het goed om daar een antwoord (answering islam) op te geven. Ik ben blij met de site, want ik kan mij hierdoor beter voorbereiden op gesprekken met islamieten. Niet om hun te bekeren, maar om in iedergeval mijn eigen geloof te kunnen verdedigen (is het niet om de persoon waar ik dan mee spreek, dan is het wel voor mijzelf).
Ik zie de site dan ook niet als een aanval op de islam, maar meer als een weerwoord op de islam. De site heet niet attacking-islam, maar answering-islam!

Tja wat is veel ik ken zo links en rechts wal wat moslims en ik heb nog nooit een aanval meegemaakt op mijn christen zijn.
en verder wat is het doe van die site

quote:

Bezoekers van deze site vragen ons wie wij zijn. Die vraag willen we graag beantwoorden maar allereerst willen we graag een vraag aan u stellen: waarom wilt u weten wie wij zijn?

daar ga ik dus van over mijn nek :r
tenslote vind ik claims dat de authentieke islam de moord op theo van Gogh goed keurt redelijk laag.
geheelonthouder

Nikolov

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #49 Gepost op: oktober 24, 2005, 03:19:57 pm »
Moslims vallen niet aan. Christenen ook niet. Het zijn de "betweters" van beide religie die graag het gevecht met elkaar aangaan.  Mensen zijn mensen.

Autenthieke Islam staat moord uiteraard niet toe.

Clint ik laat Hafiz zelf je vraag beantwoorden..

(a poem by Hafiz, 1320 c.e to 1389)

I have learned so much from God
        That I can no longer call myself
        a Christian, a Hindu, a Muslim, a Buddhist, a Jew.
        The Truth has shared so much of Itself with me
        That I can no longer call myself
        a man, a woman, an angel, or even a pure soul.
        Love has befriended Hafiz.
        It has turned to ash and freed me
        Of every concept and image my mind has ever known.