Auteur Topic: Answering-islam.nl  (gelezen 9663 keer)

Liudger

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #50 Gepost op: oktober 24, 2005, 03:47:20 pm »

quote:

grompie schreef op 24 oktober 2005 om 14:10:

Tja wat is veel ik ken zo links en rechts wal wat moslims en ik heb nog nooit een aanval meegemaakt op mijn christen zijn.

In een sociale setting zal dat niet zo gauw gebeuren (net zo min als andersom). Maar er zijn zat moslim sites die het Christendom onderuit proberen te halen. Lijkt me goed als daar wat weerwerk (op nivo, let wel) tegen komt.

quote:

en verder wat is het doe van die site
[Bezoekers van deze site vragen ons wie wij zijn. Die vraag willen we graag beantwoorden maar allereerst willen we graag een vraag aan u stellen: waarom wilt u weten wie wij zijn]

daar ga ik dus van over mijn nek :r

? Ik snap dat dat in eerste instantie wat raar overkomt, maar met de volgende zin wordt duidelijk wat ze bedoelen:

quote:

Wij hebben liever niet dat u onze argumenten gelooft omdat er bekende personen, organisaties of kerken genoemd worden. Wij willen graag dat u de artikelen naar waarheid onderzoekt, of ze bijbels, goed onderlegd en logisch zijn.

Is daar veel mis mee?

quote:

tenslote vind ik claims dat de authentieke islam de moord op theo van Gogh goed keurt redelijk laag.
Dat claimen ze niet. Ze geven wel aan dat er nogal ongelukkige handvaten in islam zitten voor diegenen die geneigd zijn tot een gewelddadige 'oplossing'. Zie de voorbeelden op die site. Ik zou ook diegenen de kost niet willen geven die Al-Qaida wel zien zitten. In Engeland zie je dat de officiele vertegenwoordigers veroordelingen uitspreken (overigens vrijwel altijd met groot begrip voor de pijn en woede van de daders), maar dat dat niet representatief is voor de jongere generatie. Er is een generatiekloof, en je kunt niet zomaar afgaan op wat de hierarchie stelt.
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2005, 03:48:02 pm door Liudger »
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Clint

• Priester naar Melchisedek
    • Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #51 Gepost op: oktober 24, 2005, 03:57:26 pm »
Dat hij zich niet christen, moslim of wat dan ook wil noemen, ach ieder zijn meug. Maar heeft hij Jezus Christus leren kennen als "de enige weg tot God de Vader"?
Er is maar 1 weg en deze weg is Jezus en die gekruisigd. Hoe je je daarna noemt zal mij verder worst wezen,
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2005, 03:57:53 pm door Clint »
P de Mooij

grompie

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #52 Gepost op: oktober 24, 2005, 03:59:13 pm »

quote:

Liudger schreef op 24 oktober 2005 om 15:47:

? Ik snap dat dat in eerste instantie wat raar overkomt, maar met de volgende zin wordt duidelijk wat ze bedoelen:

[...]

Is daar veel mis mee?

ja want ik wil een mening horen een in steek een philosofie waarom moet ik op die site gaan lezen?

quote:

Dat claimen ze niet. Ze geven wel aan dat er nogal ongelukkige handvaten in islam zitten voor diegenen die geneigd zijn tot een gewelddadige 'oplossing'. Zie de voorbeelden op die site. Ik zou ook diegenen de kost niet willen geven die Al-Qaida wel zien zitten.
Al-Qaida is niet de Authentieke Islam
geheelonthouder

Clint

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #53 Gepost op: oktober 24, 2005, 04:10:38 pm »
Ik werk zelf ook regematig met moslims en we hebben regelmatig de grootste lol met elkaar. Ook komt het geloof wel ter sprake en laatst zeiden ze me:"nog een paar jaar en dan hebben wij het hier voor het zeggen en moeten jullie de kuierlatten nemen. Grappig bedoeld maar toch ervoer ik ook iets van ernst in deze grap.
Hoor vaak christenen (mensen) zeggen:dat er verschil is in Islam en dat niet iedere moslim een potentiele fanatiekeling is. Hoewel dit opzichzelf waar is, moeten we ook durven kijken naar de macht achter de Islam.
Er zijn veel mensen die tegenwoordig alles op een hoop willen vegen en zeggen: het maakt niet uit waar je in geloofd. God is God.  En daar denk ik dus heel anders over.
Ik geloof in de God van de Bijbel en als enigste weg (let wel enigste) de verlossing van zonde door Christus offer.
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2005, 04:15:40 pm door Clint »
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #54 Gepost op: oktober 24, 2005, 04:23:47 pm »
Nikolof schreef:  Ook goed. Op Jezus richten kan natuurlijk ook als je daarmee maar bij God komt.

Denk je dat er meerdere wegen tot God zijn Nikolof? 8)
P de Mooij

Liudger

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #55 Gepost op: oktober 24, 2005, 05:13:41 pm »

quote:

grompie schreef op 24 oktober 2005 om 15:59:
[...]

ja want ik wil een mening horen een in steek een philosofie waarom moet ik op die site gaan lezen?

Volg ik even niet. Is dit Nederlands?

quote:

Al-Qaida is niet de Authentieke Islam
Zeggen ze niet. Zeg ik ook niet. Vraag is wel: wat is de authentieke islam? Of: is er zoiets als 'authentieke islam'?
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

grompie

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #56 Gepost op: oktober 24, 2005, 05:20:58 pm »
grompie schreef op 24 oktober 2005 om 15:59

ja, want ik wil een mening, een insteek of een philosofie horen; waarom moet ik op die site gaan lezen?

met leestekens leest altijd makelijker maar ik weet nooit waar ze horen :)
geheelonthouder

Nikolov

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #57 Gepost op: oktober 24, 2005, 06:04:43 pm »

quote:

Denk je dat er meerdere wegen tot God zijn Nikolof? 8)

In ieder geval 6 miljard Clint. De precieze details zijn tussen God en het individu bekend. Waarom zou je jezelf bezig houden met hoe een ander volgens jou God moet vinden?

God is groter dan de grootste menselijke droom. God is alles omvattender dan je vermoedden van de mogelijke grootheid van het universum. Hoe groots denk je dat een geest moet zijn om alles in de wereld te omvatten te beseffen te begrijpen en te scheppen? Geloof je werkelijk dat er iets in deze wereld kan zijn waar God het niet mee eens is?

Elke limitatie die God opgelegt wordt door mens is niets anders dan God in het evenbeeld van mens scheppen. Hij heeft niet alleen een witte baard, hij heeft ook nog eens kleinzielige menselijke trekjes zoals jaloezie haat en wraak. Het is een arrogantie, niets meer. Een arrogantie die ook bekend staat als de kennis van goed en kwaad. We denken het zo goed te weten. Maar God overstijgd ons besef vermogen vele vele malen.

Clint

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #58 Gepost op: oktober 24, 2005, 07:45:32 pm »
Die 6 miljoen wegen van jou staan dan haaks op de bijbel. Het is niet zo dat wij een meningsverschil hebben, maar je werkelijke meningsverschil is met Hem zelf.
De bijbel leert ons slechts die ene weg. De weg van genade in de eniggeboren Zoon.
Als men zo denkt heeft het hart ook geen plaats voor de woorden welke Jezus Christus zelf sprak: Ik ben die weg (geen 6 miljoen maar de ene). Want breed is de weg die tot verderf leid en velen zijn het die hem begaan. Maar smal is de weg die ten eeuwig leven leidt.
Geen Mohammed, Boeddha maar Jezus alleen is die weg!
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #59 Gepost op: oktober 24, 2005, 07:57:37 pm »
Je schreef: Geloof je werkelijk dat er iets in deze wereld kan zijn waar God het niet mee eens is?

Ja God is het met heel veel dingen die hier op aarde gebeuren niet eens.
Neem enkel de geboden gij zult niet…
En toch overtreden alle mensen dagelijks Zijn geboden.
Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf, wordt met voeten getreden.
Kortom ja, God is het zeker niet eens met al deze zaken!

Je schreef: We denken het zo goed te weten

Natuurlijk moeten we binnen ons denken en weten wel binnen de “muren” van Gods woord blijven. De bijbel zegt ons niet te gaan boven hetgeen geschreven is.
En binnen die muren van Gods woord komen we enkel en alleen die ene weg tegen. De weg van het vleesgeworden woord, Jezus Christus.
Geen miljoenen wegen maar slechts die ene.
De weg van het kruis.

Kortom, al de andere wegen zijn doodlopende wegen en eindigen in de dood.
Er is maar 1 weg die ten leven leidt, Zijn naam weet je.  d:)b
P de Mooij

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #60 Gepost op: oktober 24, 2005, 08:10:38 pm »

quote:

Nikolov schreef op 24 oktober 2005 om 13:31:
Someone Should Start Laughing

I have a thousand brilliant lies
For the question:

How are you?

I have a thousand brilliant lies
For the question:

What is God?

If you think that the Truth can be known
From words,

If you think that the Sun and the Ocean

Can pass through that tiny opening
Called the mouth,

O someone should start laughing!

Someone should start wildly Laughing -
Now!

_/-\o_

Wat dacht je van deze:

'Oh God, als ik U aanbid uit vrees voor de hel, verban mij dan naar de hel.
Oh God, als ik U aanbid om in het paradijs te komen, verban mij dan uit het paradijs.'
(Rabia al Adawiya al Qadsiyya)

Niet bepaald het standaardbeeld wat velen van moslims hebben (goede daden doen om in de hemel te komen)

Anyway, ik ben het eens met zowel Clint als jou, Nikolov, hoe raar dat misschien ook mag klinken. Er is maar één Weg naar God, en dat is door Christus. En nu Hij die Weg vrij heeft gelegd, zijn er 6 miljard (niet miljoen ...) wegen, voor elk mens één heel persoonlijke weg, waarin hij/zij door God geleid wordt. Ik zat vanochtend toevallig te mijmeren over hoe een ontzettend grote logistieke operatie dat moet zijn ... :)

Clint

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #61 Gepost op: oktober 24, 2005, 08:26:36 pm »
Ja mee eens dat God op verschillende (niet miljarden maar miljarden en 1) manieren mensen tot Hem brengt. Maar altijd door die ene weg Zijn Zoon Christus. Er is geen andere weg waarlangs het heil vloeit.   _/-\o_
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2005, 08:26:57 pm door Clint »
P de Mooij

Nikolov

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #62 Gepost op: oktober 25, 2005, 12:50:53 am »
6 miljard Clint. Je zit er een factor duizend naast.

Jesus said to him, "I am the way, and the truth, and the life; no one comes to the Father, but by me. "

Is Jezus een straatweg? Is hij de het abstracte begrip waarheid? Is hij het leven zelf? Nee hij spreekt zoals hij vaker doet in parabelen.

De enige manier om tot God to komen is door de weg de waarheid en het leven te volgen. En ieder mens heeft een ander pad. Ieder mens heeft een andere waarheid. En ieder mens heeft een ander leven. Jezus heeft dit als geen ander uit gebeeld door zijn pad te volgen ook al wist hij hoe het zou eindigen. Hij heeft de waarheid nooit ontkent hij heeft hem aan ons gedemonstreerd zelfs. En hij heeft heel intens geleefd.

Vandaar... 6 miljard.

Sorry, zoals ik met het gedicht van Hafiz al zei. Gods waarheid past niet in je mond. Enkel het hart heeft een kans de waarheid te bevatten. Vandaar de referenties naar zwarte harten en witte lichtende harten. De bijbel bevat gods waarheid dat klopt, maar er is meer van in dat boek dan zelfs de meest toegewijde christenen hebben kunnen ontdekken.

PietZa

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #63 Gepost op: oktober 25, 2005, 08:57:05 am »
Nikolov, ik snap werkelijk niet hoe je de tekst: "Niemand komt tot de Vader dan door mij" zo krom gebogen krijgt dat deze zin gebakken lucht word. De enige manier om tot God te komen is inderdaad door de weg, de waarheid en het leven te volgen, en daarachteraan zegt Jezus: "Ik ben de weg!". Dus Jezus IS de weg naar God, Jezus is de messias! Hoeveel duidelijker moet je het hebben?

Natuurlijk kunnen wij de complete Bijbel niet snappen. Maar duidelijk is de grote lijn in de Bijbel: De mens heeft gezondigd, en heeft een plaatsvervangende Redder nodig. Die Redder is gekomen zoals Jezus zelf zegt. Natuurlijk zullen wij als we eenmaal in de hemel zijn, veel duidelijker snappen wat er allemaal bedoelt was in de Bijbel, dingen gaan duidelijker worden. Net zoals voor de eerste christenen, de teksten van de profeten duidelijker werden aan de hand van Jezus. Opeens snapten ze allerlei teksten. En ik geloof dat als wij eenmaal bij God zijn, dat het allemaal nog duidelijker voor ons word! Maar één ding staat als een paal boven water: We hebben Jezus nodig als Redder, en hij is de enige weg naar God!
Verba volant, scripta manent

Clint

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #64 Gepost op: oktober 25, 2005, 09:04:57 am »
Je zei: ieder mens heeft een andere waarheid.

Ben van mening dat het begrip waarheid niet “anders” is voor ieder mens doch dat waarheid een persoon is.
De mannier om tot deze persoon (waarheid) Jezus te komen kan per mens verschillen.
Je scheef ook”: Hij heeft de waarheid nooit ontkent hij heeft hem aan ons gedemonstreerd zelfs.

Ik denk persoonlijk dat het veel dieper gaat dan demonstreren of niet ontkennen.
Hij “IS” de waarheid.
Dit sluit tevens andere wegen tot het heil (eeuwig leven) volkomen uit.
Naast Hem bestaat er geen waarheid, neen sterker nog alles wat buiten alleen Hem omgaat is de leugen.
In gewoon Hollands: Al de andere godsdiensten gaan: a niet samen met Hem, b leiden dus ook nimmer tot de Vader.
Jezus verdraagt geen concurrentie. Je wandelt met Hem alleen.

Ergens in je verhaal lijk ik “te” veel ruimte te proeven. Alsof je zeggen wilt dat Jezus Christus met Boeddha, Mohammed etc ook samen kan gaan om tot de Vader te komen. Een beetje New age gevoel bekruipt mij.
Kan je dat misschien verklaren?

In liefde de Clint

O-)
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
Answering-islam.nl
« Reactie #65 Gepost op: oktober 25, 2005, 09:06:29 am »
Geef me een hand Pietza
 :w
P de Mooij