Auteur Topic: Weblog van Pulpeet en Pleun -- deel 5  (gelezen 15404 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog van Pulpeet en Pleun -- deel 5
« Reactie #200 Gepost op: maart 03, 2004, 01:50:58 pm »
Mail uit Bangkok 9

He broeder,

Even een kleine aanvulling voor het GKV-forum op mijn laatste mail:

Misschien zijn er nu mensen die denken dat ik hier als een oversexte dekhengst rondloop. Maar dat is niet zo. Ik heb alleen geconstateerd dat hier best knappe vrouwen rondlopen.

Over die vrouwen hier gesproken trouwens: k moest gisteren nog hard lachen (wat al de tweede keer is hier, dus we gaan de goede kant op). De Thaise vrouw van een (engelssprekende) Jemeniet hier waarbij ik een of twee keer per week op bezoek ga, had tegen haar collega's gezegd dat er regelmatig een 'very handsome man from Holland' bij hen op bezoek komt. Blijkt dat er niet lang daarna 3 van haar vrouwelijke collega's, onafhankelijk van elkaar, naar hun huis hebben gebeld met de vraag of ze mij konden ontmoeten..haha...Ik zal niet ontkennen dat zo'n bericht mijn ego streelt, hoewel ze natuurlijk alleen maar achter mijn geld aan zitten..

Ok later maar weer,

W.
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2004, 06:32:10 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: maart 03, 2004, 04:23:37 pm »
Reactie van M. op het verhaaltje over The Gathering:

"Leuk stukje. Misschien komen er veel fans bij en zitten we volgend jaar in de Kuip."

Waarvan akte.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: maart 03, 2004, 04:42:13 pm »
Heel leuk stukje Pleun. Hoewel The Gathering voor mij onbekende muziek is, ik heb alleen wat bij M. en Pleun wat van deze groep gehoord, heb ik genoten gisteren van het concert. Heel leuk om alles van dichtbij te kunnen bekijken. Tot de ontdekking gekomen dat een bepaald geluid (dat ik ook wel kende van symfo groepen) niet met de keyboard wordt gemaakt maar gewoon met een apparaatje op de snaren van de elekrische gitaar van de gitarist. M. ook namens mij, bedankt voor het leuke uitje.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: maart 04, 2004, 10:01:20 am »
4 maart 07:09 KORNET, Zuid-Korea
4 maart 09:24 DION, Japan
4 maart 09:31 DION, Japan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: maart 04, 2004, 10:06:35 am »
Betrapt
[Prediker 7:29]

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: maart 05, 2004, 01:00:54 pm »
Lost in Translation

Gisteren had ik een beetje een off-day. Kan gebeuren zou je zeggen, ware het niet dat ik altijd de neiging heb om me af te reageren op Internet. Geen goede eigenschap, ik weet ‘t.

Een uitje met Pulpeet naar de bios kwam als geroepen. Zoals altijd zocht ik de film uit. Meestal gaat dit goed, zo ook gisteren. Het enige wat niet goed ging, is dat ik weer eens niet had gedacht aan het feit dat de treinen ’s avonds om het half uur gaan. Van het plan om voor de film nog even een biertje te pakken, kwam dan ook niks terecht.

De film die we hebben gezien is Lost in Translation, van Sofia Coppola (de dochter van Francis Opel ehh Ford.) Sofia Coppola had ooit een rol in ‘The Godfather III’ maar heeft als regisseur meer succes dan als actrice. Haar tweede film, het dromerige ‘The Virgin Suicides’, vond ik erg goed, ik heb ‘m onlangs zelfs op dvd gekocht. Sofia kreeg vorige week een Oscar voor ‘Lost in Translation’ in de categorie ‘beste originele screenplay’ en Bill Murray greep net naast het felbegeerde (denk ik zo) beeldje in de categorie ‘beste mannelijke hoofdrol.’

Het verhaal van ‘Lost in Translation’ stelt eigenlijk weinig voor. Bob Harris, een acteur op leeftijd, is in Tokyo voor de opnamen van een whiskey-commercial, waarvoor hij schandalig veel geld vangt. Uit telefoontjes met z’n vrouw blijkt dat Bob geen gelukkig huwelijk heeft, het mens luistert totaal niet naar ‘m. ’s Nachts kan hij niet slapen en daarom hangt hij maar wat verloren aan de bar.

Ook het dromerige meisje Charlotte (Scarlett Johansson) is een beetje eenzaam. Haar man is fotograaf en is vaak op reportage. Het is duidelijk dat hij haar ziet als last. In haar eentje slentert Charlotte door Tokyo. Net als voor Bob is de taalbarrière een probleem. Daarom komt het beiden heel goed uit dat ze elkaar in de bar van het hotel ontmoeten. Ze vinden elkaars gezelschap prettig en trekken erop uit in Tokyo. Tussen de twee ontwikkelt zich een bijzondere band.

‘Lost in Translation’ is een originele en fijnbesnaarde combinatie van drama, romantiek en comedy. Er wordt veel aan het oordeel van de kijker overgelaten, wat ik persoonlijk wel prettig vind. De relatie tussen de twee hoofdrolspelers wordt nooit een clichématige platvloerse toestand, hoewel overduidelijk is dat ze langzaam verliefd op elkaar worden. Maar ja… allebei getrouwd en een leeftijdsverschil waar je u tegen zegt…

Of het nu komt door mijn Westerse arrogantie of onwetendheid weet ik niet, maar ik moest vaak lachen om de manier waarop de mallotige Japanners worden neergezet (zo blijken die lui dol te zijn op karaoke.) Het leek wel of ze van een andere planeet kwamen. ‘Lost in Translation’ is ook een sfeervolle film, met mooie plaatjes van de metropool Tokyo, met zijn duizelingwekkende hoeveelheid neonreclames. De ideale stad om je doodongelukkig te voelen, zeker als je geen kip kan verstaan. Na het zien van ‘Lost in Translation’ snap ik perfect hoe m’n broer zich moet voelen in Bangkok.

In ietwat weemoedige toestand verlieten Pulpeet en Pleun de bioscoop. Echt een positief einde heeft de film namelijk niet, hoewel dat maar goed is ook want een typisch Hollywood-slot had Lost in Translation om zeep geholpen.

Deze passage is uit een recensie die ik vond in de digitale snoepwinkel waar je gratis kan graaien en snaaien wat je maar wil. Internet dus.

The great thing about Lost In Translation is the amazingly slow but subtle pace. The friendship between Charlotte and Bob unfolds smoothly and is never forced or fake. And the fact that both characters in the meantime struggle with their huge attraction as well as aversion towards Japan is a great metaphor for their love lives. They want to be saved and sheltered in their respective relationships as well as be as far away from their loved ones as possible, since their relationships are far from satisfying.

The way Coppola treats the story with great subtlety – without having her movie turned into a tearjerker – is admirable. You actually want the two main characters to fall in love, despite all the problems this may entail, including the age difference. The camerawork and the soft-lensed focus (also eminently present in The Virgin Suicides) add very much to the amazing atmosphere of the movie.

Lost In Translation is a romantic comedy without really wanting to be funny. Adorable is a better description and it carries you and takes you away without dropping you as garbage in the end.

http://imagecache2.allposters.com/images/153/421573.jpg

Bij het verlaten van metrostation Vijfsluizen kwamen we twee heren tegen die buren van Pulpeet bleken te zijn. 'Simpele zielen' volgens hem, maar wel aardig. Ze hadden een concert van country beauty Shania Twain bezocht in Ahoy, wat ze geweldig hadden gevonden. Hier kan ik me wel iets bij voorstellen, hoewel de muziek van Shania niet mijn muziek is.
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2004, 02:26:51 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: maart 05, 2004, 01:30:03 pm »
Mail uit Bangkok 10: lost in translation

Ha mam,

Ik kom net terug uit het centrum. t was een lang dagje en het internetcafé gaat hier zo dicht, dus waarschijnlijk kan ik zaterdag pas weer mailen .Wel alvast een positief nieuwtje: ik hoef van Marten en Esther niet de huur van die kamer te betalen, gezien mijn beperkte financiële middelen. Dat scheelt toch 180 euro. t zijn toch de kwaadste nog niet;) Verder is het hier qua leuke contacten nog steeds behelpen. Ik ben hier nu zelfs al zo ver heen, dat ik het al als een lichtpuntje zie als er kinderen in het zwembad zijn die onbekommerd aardig tegen me doen, in plaats van me na te staren en "farang" (wat zoveel betekent als 'westerling', maar meer klinkt als 'vieze bleekscheet') naroepen. Als je dat 100x op een dag hoort begint dat wel een beetje te vervelen. Dat is echt  wat me hier het meest tegenvalt. Het verkeer is druk, maar daar wen je aan. De zon is heet, maar daar wen je aan. Elke dag rijst is niet echt lekker, maar daar wen je aan. Maar het gebrek aan sociale contacten, daar kan ik maar niet aan wennen. Hier krijgt het begrip eenzaamheid een nieuwe dimensie.

Ok, ik ben weer (op) weg. Op zoek naar wat eetbaars, want ik heb nog geen kans gezien om wat te eten.

Tot spoedig..

Muck

W.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: maart 05, 2004, 02:56:49 pm »
quote:
op 04 Mar 2004 10:01:20 schreef Pleun:
4 maart 07:09 KORNET, Zuid-Korea
4 maart 09:24 DION, Japan
4 maart 09:31 DION, Japan

Dit is heel simpel. gkv zit in Google. Zoek op Bangkok en je krijgt de gkv-url (jou topic want daar staat bangkok in vermeld). Niets vermoedende mensen klikken er op en hopla... hier heb je het.
Live vanuit de luie stoel

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: maart 05, 2004, 03:04:52 pm »
Het lijkt een beetje op de manier waarop mensen Balkenende op 1 in Google gekregen hebben door die naam aan de zoekterm 'raar kapsel' te koppelen.

Tip: zoek ook maar eens op "weapons of mass destruction"
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: maart 05, 2004, 04:04:01 pm »
Rotzooi hierheen verhuisd. Als je je toch wil afreageren van je eigen misere doe het dan in je eigen weblog.

Pleun

door Pleun (moderator) op 05 Mar 2004 15:49   quote  
Lijkt op een liefdesbunker.  

--------------------------------------------------------------------------------
De humor ligt op straat.  

Bumblebee

door Bumblebee op 05 Mar 2004 15:50   quote  
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
op 05 Mar 2004 15:49:03 schreef Pleun:
Lijkt op een liefdesbunker.

En dit lijkt me vragen om een met nonsens volgepoept topic.

Trollen heet dat, hoorde ik laatst.  

In that day the LORD will whistle for flies from the distant streams of Egypt and for Bumblebees from the land of Assyria.

Pleun

door Pleun (moderator) op 05 Mar 2004 15:52   quote  
Kon me ff niet inhouden.  

De humor ligt op straat.  

Bumblebee

door Bumblebee op 05 Mar 2004 15:52   quote  

ik ga maar naar huis want ik begin ook melig te worden
(zie forum rotzooi)  

In that day the LORD will whistle for flies from the distant streams of Egypt and for Bumblebees from the land of Assyria.

Pleun

door Pleun (moderator) op 05 Mar 2004 15:56   quote  
Kijk maar uit, straks ga ik nog je weblog voltrollen.  

Maarre, veel plezier met je vriendinnen dit weekend.  

De humor ligt op straat.  

Activeer e-mail notificatie voor dit onderwerp
TOPIC: Leuke tips gevraagd reageer    

(C) Gereformeerde Kerken in Nederland 2002 - 2003

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #210 Gepost op: maart 05, 2004, 04:05:27 pm »
Sorry hoor, je kan toch wel tegen een geintje?  

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #211 Gepost op: maart 05, 2004, 04:05:51 pm »
quote:
op 05 Mar 2004 16:04:01 schreef lonneke:
Rotzooi hierheen verhuisd. Als je je toch wil afreageren van je eigen misere doe het dan in je eigen weblog.

Juist! Gimme the five Lonnie! Respect!
Helemaal met je eens, dat snap je!

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #212 Gepost op: maart 05, 2004, 04:06:15 pm »
quote:
op 05 Mar 2004 16:05:27 schreef Pleun:

Ze vroeg serieus om wat tips Pleun.. snap dat dan.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #213 Gepost op: maart 05, 2004, 04:07:07 pm »
quote:
op 05 Mar 2004 16:05:27 schreef Pleun:

Je moet echt eens een keer bij mij op de koffie komen.

Landgoed het Oosterveld. Oude Postweg 2 Deurningen (ov) Is ook voor bezoekers opengesteld. Gewoon aan de voordeur aanbellen

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #214 Gepost op: maart 05, 2004, 04:09:08 pm »
Haha, lijkt me wel geinig. Overijssel is wel een beetje ver weg helaas, misschien moet ik er anders maar een weekendje uit van maken.  

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #215 Gepost op: maart 05, 2004, 07:13:37 pm »
quote:
op 05 Mar 2004 16:07:07 schreef lonneke:
Je moet echt eens een keer bij mij op de koffie komen.

Landgoed het Oosterveld. Oude Postweg 2 Deurningen (ov) Is ook voor bezoekers opengesteld. Gewoon aan de voordeur aanbellen

Ken wel het landgoed horend bij het Lonnekermeer. Zie ook deze site. Ergens tussen Hengelo en Oldenzaal. Nog niet zo lang geleden zijn de bossen rondom het oude landhuis en het meertje opengesteld voor publiek. Enig verband met jou??
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #216 Gepost op: maart 07, 2004, 02:28:47 pm »
Heb niet bijster veel te melden eigenlijk. Waarom ik dan toch iets meld, weet ik eigenlijk niet.

Gisteren had Pulpeet het over een uitzending van R.A.M. (VPRO) die hij de afgelopen week had gezien. Hierin vond een interview plaats met de Engelse filosoof/schrijver/essayist Alain de Botton. Toevallig zag ik ook een stukje van de bewuste uitzending, dus we hadden weer wat gespreksstof.

Over Alain de Botton heb ik ooit geloof ik al eens wat geschreven in de weblog, nadat ik een interview met ‘m had gelezen. Net als van dat bewuste interview, werd ik van het interview op televisie bijna blij, omdat de Botton louter scherpzinnige dingen zegt. Enkele jaren geleden schreef hij een boek over filosofie (‘De Troost van de Filosofie’) en zijn nieuwste werk heet ‘Statusangst.’ Dit boek gaat over de al dan niet bewuste angst die mensen ervaren voor wat anderen van hen vinden. Beide boeken lijken me erg interessant. De Botton kondigde aan dat zijn volgende boek gaat over architectuur. Waarom voelen we ons in het ene gebouw prettig en in het andere niet? Een vraag waar ik zelf ook regelmatig over heb nagedacht. In veel gebouwen en op veel plekken voel ik me absoluut niet prettig. De Erasmus Universiteit in Rotterdam is zo’n plek. Al dat kille beton… brrr.

http://www.fnac.be/images/livres/top%20fnac/botton.jpg

Van Pulpeet kreeg ik een boeiend artikel uit het christelijke opinieblad CV Koers, over de film Lost in Translation: ‘Eenzaamheid kent geen grenzen.’ Een citaat:

Het is knap hoe succesvol Lost in Translation inspeelt op de emoties. Gevoelige types zullen dagen na het kijken nog vol melancholie aan de film terugdenken. Op dat aspect hadden sommige christelijke recensenten in de VS juist kritiek. Eenzaamheid en zelfmedelijden worden geromantiseerd, stelden zij, en bovendien draait de film in essentie om overspel.

Mijn mening: alleen met de eerste 2 zinnen ben ik het eens, de rest is bullshit. De hoofdpersonen voelen zich weliswaar ietwat verloren in het bizarre Tokyo, van zelfmedelijden is geen sprake. Gelukkig vind de recensent van Koers dat ook:

Dat is op zich geen onzinnige kritiek. Je wordt als kijker inderdaad emotioneel gemanipuleerd – dat wordt je bij goed gemaakte films eigenlijk altijd. Maar om te stellen dat somberheid wordt verheerlijkt, is te eenzijdig. Coppola toont een enorm actueel wereldbeeld, waarin mensen zich van alle mogelijke luxe kunnen voorzien en de hele wereld over kunnen reizen, zonder daarin geluk te vinden. De tragiek van die leegte wordt pas helder naast iets dat wél betekenis heeft: oprecht menselijk contact.

Verder ben ik momenteel het boek ’Crisis in Mannelijkheid’ aan het lezen van Leanne Payne. Iemand die ik erg graag mag vroeg of ik het wilde lezen, en ja, dan doe ik dat maar he? Hoge verwachtingen ervan had ik niet, het is namelijk afkomstig van de andere kant van de Grote Plas.

‘Crisis in Mannelijkheid’ gaat over de beschadiging van de mannelijke identiteit en de genezing ervan. Een bespreking van het boekje volgt (misschien) nog, maar vooralsnog kan ik constateren dat ik er niet echt over te spreken ben. Het is mijns inziens zelfs een gevaarlijk boek. Het gaat over gebedsgenezing, iets waar ik altijd spontaan jeuk van krijg. Payne legt ook erg dubieuze, vergezochte verbanden tussen gebeurtenissen, en verabsoluteert die vervolgens.

Zo, dat was het weer voor nu. Terwijl de cd ‘All is Dream’ van Mercury Rev opstaat, ga ik ook maar eens opstaan om wat anders te doen.

O ja, nog een trieste mededeling: Pulpeet stopt met de weblog.
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2004, 11:36:55 am door Pleun »

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #217 Gepost op: maart 07, 2004, 02:43:46 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 14:28:47 schreef Pleun:
als slot van een lang verhaal:  O ja, nog een trieste mededeling: Pulpeet stopt met de weblog.

Erg jammer Pulpeet. Hoewel de kwantiteit van je post in het niets viel bij Pleun was het toch een mooie aanvulling in deze log. Post je nog af en toe iets of is het helemaal gedaan met de ontboezemingen uit je leven?

Hoe gaat deze log nu heten? Weblog van Pleun?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #218 Gepost op: maart 07, 2004, 03:13:55 pm »
Als ik alleen de titel van 'Crisis in mannelijkheid' lees krijg ik al jeuk. Dat eeuwige gepsychologiseer ook altijd
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #219 Gepost op: maart 07, 2004, 06:13:39 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 14:43:46 schreef Zijnkind:
[...]

Erg jammer Pulpeet. Hoewel de kwantiteit van je post in het niets viel bij Pleun was het toch een mooie aanvulling in deze log. Post je nog af en toe iets of is het helemaal gedaan met de ontboezemingen uit je leven?

Tsja, ik vind 't ook jammer, omdat ik weet dat Pulpeet genoeg te melden heeft. Maar als de motivatie en/of de tijd er niet meer is houdt het op. Ik verbaas me trouwens dat ik zelf nog steeds deze weblog loop te vullen, aangezien ik meestal na verloop van tijd mijn interesse in dingen verlies.

quote:
Hoe gaat deze log nu heten? Weblog van Pleun?

Dat weet ik nog niet. Suggesties zijn welkom.

quote:
op 07 Mar 2004 15:13:55 schreef Roodkapje:
Als ik alleen de titel van 'Crisis in mannelijkheid' lees krijg ik al jeuk. Dat eeuwige gepsychologiseer ook altijd

Dat ben ik helemaal met je eens Roodkapje. Vooral de combinatie psychologie/geloof bezorgt me de kriebels. Een gedeelte van het boekje gelezen hebbend, moet ik constateren dat de kans groot is dat mijn mannelijke identiteit ook beschadigd is. Ik had namelijk een flapdrol van een vader, aan wie ik helemaal niets heb gehad. Ach ja, too bad.

De laatste tijd hoor ik trouwens steeds vaker verhalen van mensen (jongeren) met een problematische achtergrond. Kennelijk zijn er best veel ouders die er maar een potje van maken. Jammer dat je ouders niet kan ontslaan bij aantoonbare ongeschiktheid. Je bent ermee opgezadeld, of je het nu leuk vindt of niet. Met alle mogelijke gevolgen (geestelijke beschadiging) van dien.

Welke boeken over psychologie vind je als deskundige eigenlijk wel de moeite waard Roodkapje?

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #220 Gepost op: maart 07, 2004, 07:27:45 pm »
quote:
op 03 Mar 2004 13:35:18 schreef Pleun:
Na afloop van het concert belde M. z’n vrouw om te vertellen dat ik inmiddels ook verliefd was op Anneke. Maar we hebben afgesproken dat ik Mylene Farmer mag hebben, omdat ze van die mooie, reebruine ogen heeft. Mijn Frans is ook beter dan dat van M.

Bedankt voor de leuke avond M. (en voor het kwijtschelden van het parkeergeld)!

Tja, The Gathering, lang zitten twijfelen, had er wel naar toe gewild, maar ja een mens moet keuzen maken, en ook de portemonaie van Izzewizze kent een bodem. Dus ik wacht nu even af of er ook live DVD komt van dit concert. Overigens voor Pleun dit is een aardige website over Mylene Farmer met daarbij de nodige achtergrond informatie over haar inspirators zoals Edgar Ellan Poe, weliswaar in het Duits maar erg lezenswaardig. Overigens MF is wel van mijn leeftijd
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #221 Gepost op: maart 07, 2004, 08:41:15 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 19:27:45 schreef izzewizze:
[...]

Overigens voor Pleun dit is een aardige website over Mylene Farmer met daarbij de nodige achtergrond informatie over haar inspirators zoals Edgar Ellan Poe, weliswaar in het Duits maar erg lezenswaardig. Overigens MF is wel van mijn leeftijd

Dank u. Ja, Mylene is al begin veertig he? Eerlijk gezegd vind ik haar in het echt stukken leuker dan op foto's, ik was echt verrast door die dvd van de Mylenium Tour.

Oei, Marquis de Sade en Egon Schiele als inspiratiebronnen.  

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #222 Gepost op: maart 07, 2004, 09:27:49 pm »
quote:
op 05 Mar 2004 19:13:37 schreef Zijnkind:
[...]

Ken wel het landgoed horend bij het Lonnekermeer. Zie ook deze site. Ergens tussen Hengelo en Oldenzaal. Nog niet zo lang geleden zijn de bossen rondom het oude landhuis en het meertje opengesteld voor publiek. Enig verband met jou??

Nee, dit landgoed ligt tegenover landgoed het Oosterveld. Landgoed het lonnekermeer is nu van Landschap Overijssel. Landgoed het Oosterveld is van Fam. Van Heek.

Villa aan de Oldenzaalsestraat in Enschede van fam. Van Heek

Nog een oude villa van fam. Van Heek aan de Hengelosestraat te Enschede

Ik denk dat je bovenstaande wel kent.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #223 Gepost op: maart 07, 2004, 09:37:06 pm »
Nou zeg, 'crisis in mannelijkheid' koos je naar mijn weten zelf uit, je had de keus uit zat boeken van leanne Payne, voor de rest komt nu het thema genezing ook mijn strot uit, je wordt er mee doodgegooid.

(psychologie is voor zevers)
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #224 Gepost op: maart 07, 2004, 09:53:46 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 21:37:06 schreef Sarah:

Nou zeg, 'crisis in mannelijkheid' koos je naar mijn weten zelf uit, je had de keus uit zat boeken van leanne Payne, voor de rest komt nu het thema genezing ook mijn strot uit, je wordt er mee doodgegooid.

Ehm, ik koos voor die titel omdat ik me herinnerde dat de persoon die ik graag mag die had genoemd, en omdat die persoon het zelf nog niet gelezen had (zodat ik het na lezing uit kon lenen of weg kon geven.)

quote:
(psychologie is voor zevers)

Daar ben ik het ook weer niet mee eens, er zit alleen een hoop bullshit tussen.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #225 Gepost op: maart 07, 2004, 10:01:37 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 21:53:46 schreef Pleun:
[...]

Ehm, ik koos voor die titel omdat ik me herinnerde dat de persoon die ik graag mag die had genoemd, en omdat die persoon het zelf nog niet gelezen had (zodat ik het na lezing uit kon lenen of weg kon geven.)

[...]

Daar ben ik het ook weer niet mee eens, er zit alleen een hoop bullshit tussen.

Hmz, ok ok.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: maart 07, 2004, 11:09:04 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 21:27:49 schreef lonneke:

Nog een oude villa van fam. Van Heek aan de Hengelosestraat te Enschede

Ik denk dat je bovenstaande wel kent.

In dit pand is tegenwoordig de opvolger van de BVD in gevestigd, dit pand ligt verscholen ten opzichte van de straat. Deze is gevestigd tegenover de belastingdienst (als die er nog zit).

Dit huisje staat ook aan de hengelosestraat en ligt niet verscholen, deze zit tegenover de SPH opleiding van de hogeschool enschede (als die er nog zit)

Het pand aan de Oldenzaalse straat is ook goed zichtbaar van de straatzijde.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #227 Gepost op: maart 08, 2004, 10:43:24 am »
Jammer dat Pulpeet z'n afscheid niet persoonlijk toelicht. Sommige mensen zijn echt onnavolgbaar.  

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #228 Gepost op: maart 08, 2004, 10:48:43 am »
- voor mijn beurt geplaatste en ge-edite post -

Goh Pleun, als jij er nu maar niet mee kapt  
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2004, 11:26:51 am door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #229 Gepost op: maart 08, 2004, 11:17:09 am »
Ik kap er pas mee wanneer ik er geen zin meer in heb. Dat moment gaat vast een keer komen, maar nu nog niet. Ik vind 't nog steeds leuk.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: maart 08, 2004, 11:21:36 am »
quote:
op 08 Mar 2004 10:43:24 schreef Pleun:
Jammer dat Pulpeet z'n afscheid niet persoonlijk toelicht. Sommige mensen zijn echt onnavolgbaar.  

Jammer dat sommige mensen voor hun beurt praten

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: maart 08, 2004, 11:25:43 am »
Hoezo voor mijn beurt? Je reageert bijna nooit op wat ik hier schrijf, dus dat je het nu ook niet zou doen was niet zo'n gekke gedachte.  

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #232 Gepost op: maart 08, 2004, 12:37:31 pm »
Ja hoor, je moet niet weggaan Pulpeet!!   Dat is niet leuk!

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #233 Gepost op: maart 08, 2004, 02:14:16 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 23:09:04 schreef Picardijn:
[...]

Picardijn=Grolsch? Ben je opgegroeid in Enschede?

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: maart 08, 2004, 05:08:47 pm »
Er zijn meer ex-enschedeers hier op het forum. al dan niet geboren. Zelf ben ik een rasechte hengeloer...nou ja, de laatste 10 jaar niet meer...
Er is in het chatforum zelfs een Twente topic.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: maart 08, 2004, 05:13:29 pm »
Verdere opmerkingen over het oosten des lands gaarne ergens anders plaatsen. Het onderwerp is hier niet op zijn plaats en interesseert me ook geen suikerbiet.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: maart 08, 2004, 05:20:14 pm »
quote:
op 08 Mar 2004 17:13:29 schreef Pleun:
Verdere opmerkingen over het oosten des lands gaarne ergens anders plaatsen. Het onderwerp is hier niet op zijn plaats en interesseert me ook geen suikerbiet.

dan gaan we nog even verder totdat je interesse wél gewekt is

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #237 Gepost op: maart 08, 2004, 06:15:46 pm »
Niet hier. Slotje.
[Prediker 7:29]