Auteur Topic: Nieuw februari 2004: Lamb "Between Darkness and Wonder"  (gelezen 531 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Nieuw februari 2004: Lamb "Between Darkness and Wonder"
« Gepost op: februari 08, 2004, 10:29:33 pm »

Titel : Between Darkness And Wonder
Artiest : Lamb
Releasedatum : november 2003
Genre: Dance/Pop
Meer info: www.lamb.tv

“Wat voor muziek maakt Lamb eigenlijk” vroeg ooit iemand mij. “Tja, hoe omschrijf je dat nu?” dacht ik. Want de muziek die Lamb maakt is niet in één hokje te plaatsen. Het ene moment heftig dan weer rustig voortkabbelend. Tegenstromen en tegenstemmen, misschien is dat de beste omschrijving. Het eerste album dat ik van ze kocht was “What Sound” in een speciale uitvoering en ik vond het bijzonder en prachtig. Waarom? Omdat energieke muziek en ‘ijle’ vrouwenfolk elkaar afwisselen dan wel elkaar versterken. Ondefinieerbaar. Wellicht daarom dat ze zo langzamerhand in Nederland ook een grote schare fans achter zich hebben. Afgelopen najaar traden ze in diverse zalen op. Alleen jammer dat zangeres Lou toen ziek was. Onder andere om hun album “Between Darkness And Wonder” te promoten. Een bijzonder album, dat erom vraagt meerdere malen beluisterd te worden wil je het begrijpen. Maar zoals kaas moet ‘rijpen’ om lekker te worden zo moet sommige muziek dat ook. “Between Darkness And Wonder” is daar een voorbeeld van. Schoonheid moet je leren ontdekken.

Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2004, 10:35:32 pm »
ook een plaat die ik graag wil luisteren
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2004, 05:38:46 pm »
Waar het gkv-forum al niet goed voor is...
Mijn dank voor het vermelden van dit album. Ik houd alle nieuwe releases niet zo bij, maar een nieuw album van Lamb mag je gewoon niet missen.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"