Oke ik voeg nog een vraagje toe: Je vraagt zegeningen voor wat voor jou het beste lijkt... Vraag eens of God wil doen wat Hem het beste lijkt. Dit laatste kan misschien wel iets heel anders, misschien wel het tegenover gestelde lijken van de dingen waarvoor jij hebt gebeden. (Bijv.

"Nou, wat er nu ook gebeurd, dit was in ieder geval niet waar ik voor heb gebeden..."
Durf jij Hem dan ook te vertrouwen dat ook dat Gods wil is en blijkbaar dus onderdeel van Zijn plan ?
Of heb je zoiets van dit ging fout en blijkbaar liet God het dus toe en als God het niet toe had gelaten hadden we allemaal nog een fijn en gelukkig leven gehad.
Een goede gelovige krijg van de een op de andere dag hele zware tegenslagen... hier word dus een onschuldige getroffen... tenminste de straf die hij van God krijgt is niet evenredig aan de zonden die hij heeft gedaan.
Zie je dit
1. : Als bewijs van Gods onverschilligheid tegenover de mens.
of
2. : Stelt God je op de proef om te kijken of je ook in zware tegenslag nog steeds op Hem wilt bouwen.
Misschien zien jullie hierin ook een link naar Job.
En probeer dan Job is te linken naar die goede gelovige:
Een man met een baan een vrouw en kinderen, gewoon een huisje boompje beesje standaar familie... heel gelukkig.
Dan sterft zijn vrouw later zijn kinderen, verliest zijn baan door bezuinigingen (of wat dan ook) en zoals vrij logisch ook z'n geluk in het leven. Hij blijft met allemaal vragen zitten in het leven en raakt eenzaam en voelt zich niet begrepen door anderen.
weer die keus, ook Job had hem:
Zie je dit
1. : Als bewijs van Gods onverschilligheid tegenover de mens.
of
2. : Stelt God je op de proef om te kijken of je ook in zware tegenslag nog steeds op Hem wilt bouwen
De beste man kiest voor 2 blijft zijn leven lang verdrietig (maar ook overtuigend hopen op God) en overlijd tenslotte aan de een of andere ziekte.
Nu denken sommigen nou leuk heeft hij blijkbaar in ze hele leven niks beters te doen gehad dan lijden en rotzooi in zijn leven. Leuk dat hij gelovig was maar daar is zijn leven niet beter op geworden. Fijne man jammer dat het zo gegaan is, onbegrijpelijk dat hij toch op zijn God is blijven hopen, het is er nooit meer van gekomen.
Nu dan het verhaal is niet afgelopen.
De man komt in de hemel...
en vul de rest van het verhaal zelf maar in...
kun je tegenslag zien als proefneming, durf je Hem te blijven vertrouwen ook door de tijden van schijnbare absenties van God, durf je erop te vertrouwen dat er nooit meer zo'n zondvloed komt in je leven.
Heb je zijn regenboog gezien ?
Is er na het leven een hemel zoals in Romeinen 8 staat: "En 1 ding weet ik zeker, al het lijden van de mens op aarde zal niet opwegen tegenover de goede dingen die ik je in je nieuwe leven ga geven."
Volgens mij worden de antwoorden tegenwoordig veels te ver gezocht, namelijk bij jezelf... terwijl het toch allemaal in de Bijbel te vinden is.