Auteur Topic: Ook al een weblog?  (gelezen 1313 keer)

porcupine

• Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Gepost op: februari 11, 2004, 08:06:04 pm »
"Tegenwoordig schijn je niet meer mee te tellen als je geen weblog hebt. Voor de oudere en wat minder computerachtige lezers van ons partijblad: een weblog is een dag- of weekboek dat op internet gepubliceerd wordt. Iedereen kan dan over je schouder meekijken naar wat je doet. Een weblog is dan ook een ideaal ‘speeltje’ voor mensen die erg belangrijk zijn - of dénken dat ze dat zijn. Met een weblog kunnen ze die belangrijkheid breed etaleren."

Bron: http://sgp.wis3.nl/Page/s...933/so_id=3731/Index.html

Geeft het schrijven van een weblog eigenlijk niet aan, dat je verwacht dat anderen het interessant zullen vinden jouw bezigheden te volgen?

Wat mij betreft zorgen die dingen vooral voor een hoop nutteloze resultaten op google, maar goed dat geldt ook voor gastenboeken....
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2004, 08:12:24 pm door porcupine »

Marloes

• Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2004, 08:15:22 pm »
Dit lijkt mij een discussietopic. Of wil jij hiermee je eigen weblog starten Porcupine?

(Voorlopig een schopje naar Grand Café.)
[Prediker 7:29]

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #2 Gepost op: februari 11, 2004, 09:19:22 pm »
een bepaalde manier van exhibitionisme?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #3 Gepost op: februari 11, 2004, 11:15:38 pm »
Ach ja, de SGP...  

Maar het klopt wel, ik vind mezelf heel belangrijk.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pulpeet

• Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #4 Gepost op: februari 11, 2004, 11:25:45 pm »
quote:
op 11 Feb 2004 23:15:38 schreef Pleun:
Ach ja, de SGP...  

Misschien schrijven ze dat wel om te verdedigen dat Van der Vlies geen weblog begint?

Marloes

• Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #5 Gepost op: februari 11, 2004, 11:29:19 pm »
Een weblog is toch ook een ideaal speeltje als je  belangrijk denkt te zijn? Dat hoeft niet te betekenen dat alle bloggers zichzelf belangrijk vinden.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #6 Gepost op: februari 11, 2004, 11:30:14 pm »
quote:
op 11 Feb 2004 23:25:45 schreef Pulpeet:
[...]

Misschien schrijven ze dat wel om te verdedigen dat Van der Vlies geen weblog begint?

Ik denk eerder dat het gewoon een stel vrouwonvriendelijke zuurpruimen is, die beter in hun boerenkool hadden kunnen blijven zitten, dan op deze verderfelijke aardkloot geworpen te worden.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #7 Gepost op: februari 11, 2004, 11:32:39 pm »
quote:
op 11 Feb 2004 23:29:19 schreef Marloes:
Een weblog is toch ook een ideaal speeltje als je  belangrijk denkt te zijn?  

Als je het positief bekijkt: sommige mensen vinden het vast leuk om een kijkje in het dagelijks leven van een politicus te krijgen. Ik vind 't niks bijzonders. Laat de SGP zich liever druk maken over de teocratie ofzo

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #8 Gepost op: februari 11, 2004, 11:36:28 pm »
Ach een weblog is inderdaad een leuk speeltje, en een aardige oefening om de creativiteit in 'taal' te delen met anderen. Ik heb ook een aantal kennissen die iedere week mijn 'e-mai' vervuilen met hun eigen columns.  
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Marloes

• Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #9 Gepost op: februari 11, 2004, 11:39:54 pm »
quote:
op 11 Feb 2004 23:30:14 schreef Pleun:
Ik denk eerder dat het gewoon een stel vrouwonvriendelijke zuurpruimen is, die beter in hun boerenkool hadden kunnen blijven zitten, dan op deze verderfelijke aardkloot geworpen te worden.

Tss.. en toch zitten er echt aardige mensen bij de SGP hoor.. Ik zou ze niet vrouwonvriendelijk noemen. Maar da's meer iets voor een ander topic, mocht je er behoefte aan hebben.

Does

• Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #10 Gepost op: februari 11, 2004, 11:45:37 pm »
quote:
op 11 Feb 2004 23:15:38 schreef Pleun:
Ach ja, de SGP...  

Maar het klopt wel, ik vind mezelf heel belangrijk.  

Je verwoord mijn gedachten!

Edit:

Overigens toch mooi dat een url de lay-out ook al beinvloed want een enter in een url en de url doet het niet meer. Waarom gebruiken mensen bij lange url's toch niet [ /url] ? Misschien ook een idee om die van onder bij het rijtje te zetten dat je die automatisch kan invoegen door 1 simpele druk op de muisknop?
Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #11 Gepost op: februari 11, 2004, 11:48:26 pm »
quote:
op 11 Feb 2004 23:39:54 schreef Marloes:
[...]

Tss.. en toch zitten er echt aardige mensen bij de SGP hoor.. Ik zou ze niet vrouwonvriendelijk noemen. Maar da's meer iets voor een ander topic, mocht je er behoefte aan hebben.

Ach, het heeft niks met wel of niet aardig zijn te maken, maar ik vind ze, als het om christenen gaat, gewoon tot de vervelendste groep behoren. Verder heb ik geen behoefte om over vrouwvriendelijkheid te discussieren.

Does

• Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #12 Gepost op: februari 12, 2004, 12:11:53 am »
SGP, weg er mee. En dat meen ik half/half.
Live vanuit de luie stoel

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #13 Gepost op: februari 12, 2004, 12:58:51 am »
Niets tegen op de SGP als zodanig. Al is het niet mijn partij en huldig ik hun opvattingen over 'vrouwen' niet. Maar ik ken genoeg SGP vrouwen en mannen die uitermate integer zijn en op hun manier omgaan met hun kijk op het 'mannen' en 'vrouwen' leven. Daarbij in alle oprechtheid willen leven voor de Here hun en onze God. Ook al ben ik het dan niet altijd eens met hun interpretaties, hetzelfde geldt voor de 'doorgeslagen' manier waarop sommige christenen hun best doen om het verschil tussen mannen en vrouwen te verdoezelen.

Mijn 'probleem' met de SGP zit hem ook niet in hun standpunten, maar veel meer in de manier waarop zij menen deze aan de 'samenleving' op te kunnen leggen uitgaande van het theocratische model. Maar ja dat is denk ik echt iets voor een ander topic.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
Ook al een weblog?
« Reactie #14 Gepost op: februari 12, 2004, 12:58:55 am »
quote:
op 11 Feb 2004 23:36:28 schreef izzewizze:
Ach een weblog is inderdaad een leuk speeltje, en een aardige oefening om de creativiteit in 'taal' te delen met anderen. Ik heb ook een aantal kennissen die iedere week mijn 'e-mai' vervuilen met hun eigen columns.  

Als je toch anderen op de hoogte wil brengen van je diepere gedachten of wel en wee is een weblog geen slecht idee en het houd inderdaad ongewenste e-mail buiten de deur. Het staat namelijk nogal bot om te zeggen dat je bepaalde zaken niet wenst te ontvangen. En bij een weblog heb je de keuze of je iets wil lezen ja of nee.

Overigens zijn alle opmerkingen richting SGP wel in overstemming met de faq? Die lijken mij een topic op zich maar dan ook met wederwoord van betrokkenen.