Auteur Topic: Nieuw hier, vraagje  (gelezen 4920 keer)

pola

• Geboeid
    • Bekijk profiel
Nieuw hier, vraagje
« Reactie #50 Gepost op: februari 02, 2004, 12:17:27 am »

quote:

op 01 Feb 2004 23:36:21 schreef www.gelooft.nl:
Geloof voed je in de eerste plaats door een relatie met God op te bouwen. Dit doe je in de eerste plaats door gebed, toch?

... en God spreekt je door zijn woord, dis lijkt het me heel verstandig om zijn woord te bestuderen tijdens catechisatie, eredienst en bijbelstudie.

quote:

op 01 Feb 2004 23:20:07 schreef www.gelooft.nl:
Helaas, maar misschien begrijpelijk, zijn de meningen onder de GKV-ers erg verdeeld....

Baptisten en Jehovagetuigen zijn ook hele normale mensen, dus daar kan je ook gerust een kijkje nemen!

CGK-ers, GKV-ers, Baptisten, Jehovagetuigen, Gereformeerden, Hervormden, Rooms-Katholieken, allemaal mensen met een eigen wil en een eigen mening die niet altijd voor 100% overeenkomt met de mening van je broeders en zusters in de plaatselijke gemeente en het landelijke kerkverband.
Daarom is het m.i. verstandig om als je toch de beslissing neemt om over te stappen naar een ander kerkverband, goed te kijken of je in kunt stemmen met de belijdenis van het landelijke kerkverband en of je je daarnaast welkom en op je plaats voelt in de  plaatselijke gemeente.
Woorden als messen, gooi ik in de strijd, niets ontziend, want ik heb gelijk. Ik win de discussie, maar verlies een vriend. Wat een prijs en toch niets bereikt.

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
Nieuw hier, vraagje
« Reactie #51 Gepost op: februari 02, 2004, 12:23:53 am »

quote:

op 02 Feb 2004 00:17:27 schreef pola:

Daarom is het m.i. verstandig om als je toch de beslissing neemt om over te stappen naar een ander kerkverband, goed te kijken of je in kunt stemmen met de belijdenis van het landelijke kerkverband en of je je daarnaast welkom en op je plaats voelt in de  plaatselijke gemeente.
Klopt, ben zelf op ongeveer 16 jarige leeftijd lid geworden van GKV vanuit de GKsynodaal. Een oudere GKV broeder zei toen al "De mensen zijn de drempel van de kerk, en die drempel kan soms erg hoog zijn".

Rene

• Bekijk profiel
Nieuw hier, vraagje
« Reactie #52 Gepost op: februari 11, 2004, 12:24:34 am »

quote:

op 23 Nov 2003 15:47:33 schreef farao:
Sophie jammer dat je teleurgesteld bent in mensen, maar ben ook blij om te lezen dat je zeker niet terleurgesteld bent in God :) maar ja voor de rest kan ik moeilijk wat toevoegen aan het verhaal van andere, blijf zoeken naar een kerk, ga eens langs de gkv of andere gerefoormeerde kerk ligt denk opzich wel dichterbij katholiek als baptist of evangelisch ;)

succes Gods zegen Harro
huh??
RR

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
Nieuw hier, vraagje
« Reactie #53 Gepost op: februari 11, 2004, 02:28:15 pm »
Hey Sophie,

Mijn vader is ook katholiek opgevoed, maar is later overgestapt naar de Nederlands gereformeerde kerk. Daar heeft hij ook belijdenis gedaan. Inmiddels zijn mijn ouders lid van een Samen-op-Wegkerk. Dat is allemaal geen probleem.

Dus zoals eerder gezegd: ga eens rondkijken bij kerken in jouw woonplaats en zoek de plek waar God je wil hebben en jij je thuisvoelt.

Maar um... bij veel traditionele kerken willen ze wel dat je eerst belijdenis doet voor je aan het avondmaal mag. Gelukkig zijn er ook (zelfs vrijgemaakte!) kerken te vinden waar dat niet noodzakelijk is.

succes ermee
Lalage
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
Nieuw hier, vraagje
« Reactie #54 Gepost op: februari 11, 2004, 02:30:23 pm »

quote:

op 01 Feb 2004 23:20:07 schreef www.gelooft.nl:Baptisten en Jehovagetuigen zijn ook hele normale mensen, dus daar kan je ook gerust een kijkje nemen!
Baptisten zijn ok, al kunnen ze van je eisen dat je je over laat dopen. Maar Jehova's... doe maar niet! Dat is echt een soort sekte.
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal