quote:
op 31 Jan 2003 11:00:39 schreef de dromer:
Ellenlange vergaderingen die duren tot bijna middernacht, Ik ben nog nooit kerkeraadslid geweest hoor, maar ik vraag me af: waar vergaderen ze toch altijd over ? Ik vraag dat wel eens aan mijn wijkouderling als hij op zijn jaarlijkse bezoekje langs komt. Ik weet het nog steeds niet.
Hallo dromer! (nu nog een beslisser en een doener, dan zijn we compleet)
Hmm. Slechte zaak. Komt er geen verslag van de KR vergaderingen in jullie kerkblad? Dat zou toch op z'n minst van de diaconie- en 'breed'-vergaderingen moeten!
quote:
Ik vertel hem dan dat de plaats van ouderlingen en diakenen in de gemeente is, niet in de vergaderruimte, natuurlijk moet er wel eens vergaderd worden, maar het lijkt vaak dat het vergaderen een doel op zich is en de bezoeken aan gemeenteleden een bijzaak.
Helemaal mee eens. Gelukkig is hier de laatste tijd steeds meer aandacht voor. Zie het 'Nieuw Bestuurs Concept' van het GVI. In het kort is hiervan het doel: KR moet minder vergaderen, meer de gemeente in, en zich meer concentreren op beleid dan op allerlei 'regelarij'.
quote:
Of ben ik nu erg naïef ?
Ja, natuurlijk, maar daar ben jij dromer voor!
... maar nu even serieus, tuurlijk is dit niet naïef.
Wat mij nog meer dwars zit, is dat binnen de KR niet de juiste gaven op de juiste plek worden ingezet; iedere ambtsdrager wordt geacht
en goed te kunnen vergaderen
en goed 'in de wijk' te zijn. Laten ze allemaal een gaventest doen!