Auteur Topic: Vrouwen?  (gelezen 9823 keer)

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Gepost op: februari 12, 2004, 12:32:43 am »
Wie de andere topics Meerdere vrouwen en Sensualiteit en erotiek leest zou wel eens kunnen denken wat heeft die Izzewizze met vrouwen? Dat mag. Toch zijn het oprechte gedachten. In dat kader vroeg ik mij ook ernstig af. Hoe komt het nu dat juist bij de vrouw uiterlijke vormen vaak zo belangrijk zijn? Hoe komt het nu dat vrouwen vaak als 'lustobject' gebruikt worden en mannen veel minder. Kortom wat maakt een vrouw nu zo bijzonder ten opzichte van de man? Waarom zijn mannen zo veel makkelijker te verleiden dan vrouwen?  Is daar ooit onderzoek naar gedaan?
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Does

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2004, 12:36:23 am »

quote:

op 12 Feb 2004 00:32:43 schreef izzewizze:
Hoe komt het nu dat juist bij de vrouw uiterlijke vormen vaak zo belangrijk zijn?

Vrouwen zijn het "zwakkere" geslacht en vrouwen weten precies hoe mannen denken. Mannen zijn simpel en mannen gaan voor uiterlijk dus vind de vrouw juist dat heel belangrijk!

quote:

Hoe komt het nu dat vrouwen vaak als 'lustobject' gebruikt worden en mannen veel minder.

Mannen zijn simpel en denken alleen maar aan vrouwen (auto's en sport even weg gelaten). Dus word de vrouw als lustobject gebruikt. Vrouw is ook een mooier schepsel als de mensen, daar is een vrouw zelf het ook wel over eens gok ik.

(voor de rest vind ik dit maar een moeilijk topic). :D
Live vanuit de luie stoel

Pulpeet

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #2 Gepost op: februari 12, 2004, 12:41:03 am »

quote:

op 12 Feb 2004 00:36:23 schreef Does:
Vrouw is ook een mooier schepsel als de mensen,
freudiaanse verspreking? 8)7 :D

lonneke

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #3 Gepost op: februari 12, 2004, 12:57:49 am »

quote:

op 12 Feb 2004 00:36:23 schreef Does:
[...]
Vrouwen zijn het "zwakkere" geslacht en vrouwen weten precies hoe mannen denken.

Waar basseer jij dat op dat vrouwen van het "zwakkere" geslacht zijn?

En weten vrouwen precies hoe mannen denken? Wel, zolang er nog prostituees zijn is, is dit niet waar. Ik denk integendeel! dat vrouwen weten hoe mannen zijn en als ze wel beweren dat ze het weten handelen ze er helaas niet naar.

quote:

Mannen zijn simpel en denken alleen maar aan vrouwen (auto's en sport even weg gelaten).

Je bent eerlijk. Ik ga niet generaliseren. Er zijn uitzonderingen maar doorgaans hebben de meeste mannen oog voor (mooie) vrouwen. In het geval dat hun verstand naar onderen is gezakt kijken ze ook al niet meer naar het uiterlijk en is dat wel het geval zeker niet naar het innerlijk.

quote:

Dus word de vrouw als lustobject gebruikt.

Ze láát zich ook gebruiken hoor...

quote:

Vrouw is ook een mooier schepsel als de mensen, daar is een vrouw zelf het ook wel over eens gok ik.

Een vrouw heeft meer macht dan de man afgezien of ze daar gebruik van wil maken.

(voor de rest vind ik dit maar een moeilijk topic). :D[/quote] :)

lonneke

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #4 Gepost op: februari 12, 2004, 01:35:36 am »

quote:

Kortom wat maakt een vrouw nu zo bijzonder ten opzichte van de man? Waarom zijn mannen zo veel makkelijker te verleiden dan vrouwen?  Is daar ooit onderzoek naar gedaan?

Jawel, een man is een jager en een vrouw wil bediend worden

:)

Spinoza

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2004, 01:51:20 am »
Mooi.... clichés.

Ik ken mannen die net zo moeilijk te verleiden zijn als vrouwen en vice versa. De bottomline is dat we nog steeds voor het merendeel dieren zijn en in die zin het mannelijke gedeelte zijn zaad moet verspreiden en vrouwen de kinderen moeten voortbrengen. Andere verantwoordelijkheden dus met de daarbij horende hormoon spiegels.

Vrouwen denken te weten wat mannen denken, maar dat is niet wat mannen denken maar voelen. ;) En mannen weten net zo wat vrouwen denken.

Bij de man zijn de uiterlijke "kwaliteiten" voor de vrouw net zo belangrijk als voor de man, laten we elkaar geen mietje noemen. De vrouwen gaan echt niet voornamelijk voor innerlijk, allesbehalve...

Peter

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #6 Gepost op: februari 12, 2004, 09:55:34 am »

quote:

Hoe komt het nu dat juist bij de vrouw uiterlijke vormen vaak zo belangrijk zijn? Hoe komt het nu dat vrouwen vaak als 'lustobject' gebruikt worden en mannen veel minder. Kortom wat maakt een vrouw nu zo bijzonder ten opzichte van de man? Waarom zijn mannen zo veel makkelijker te verleiden dan vrouwen?  Is daar ooit onderzoek naar gedaan?

Het bijzondere van de vrouw is ... dat ze kinderen kan baren.

Er is wel eens onderzoek gedaan naar voorkeuren voor vrouwelijke vormen. Heeft jaren geleden eens in de Intermediair gestaan. Een groot aantal proefpersonen werden plaatjes getoond van verschillende 'typen' vrouwen. Wat bleek: over het algemeen (!) hebben mannen voorkeur voor grote borsten en brede heupen.

Volgens de onderzoekers was dit wel te verklaren:
- mensen in het algemeen zijn (net als dieren) slechts op aarde om voor nageslacht te zorgen (de eigen soort voort te zetten).
- mannen zijn er daarom op gericht om (net als hun dierlijke collega's) hun zaad bij zoveel mogelijk vrouwen achter te laten en kiezen (natuurlijke selectie) daarbij voor vrouwen bij wie de kans van slagen het grootst is.
- de kans van slagen is het grootst bij vrouwen met brede heupen (worden beter in staat geacht om kinderen te baren) en grote borsten (kunnen beter voeden).

Klint heel plausibel allemaal, vind je niet?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #7 Gepost op: februari 12, 2004, 10:04:42 am »
Leestip: "A return to modesty. Rediscovery of a lost virtue." - Wendy Shalit.

Een briljant boek.

Feminisme heeft ervoor gezorgd dat een vrouw zich "goed" mag voelen als ze zo min mogelijk vrouw is, een soort penisloze man. Dit heeft tot gevolg dat mannen hen ook zo gaan behandelen, met weinig respect dus. Vervolgens heeft het feminisme geprobeerd hoffelijkheid en eerzaam gedrag middels wetten aan mannen op te leggen. Dit werkt uiteraard niet want:

"Courtesy is not a basic right of women, it is a favor granted by men. Women can never demand courtesy, nor force men to be courteous and honourable. A woman can only inspire a man to be courteous. If we want men to behave like gentlemen, we will have to become ladies again."

Shalit zegt opvallende dingen over bijvoorbeeld "paternalisme" en "seksisme". In onze maatschappij is het bijvoorbeeld bijna "not done" geworden om als vader je dochter weg te geven op haar bruiloft, omdat dit zou aangeven dat er een stuk bezit van de ene op de andere man overgaat.
Nog afgezien van het feit, zegt Shalit, of dit werkelijk is wat het weggeef-ritueel symboliseert, of dat het meer een overdragen van verantwoordelijkheid en bescherming is, wat is er zo erg aan om in zekere zin het "bezit" te zijn van een man die heel veel van je houdt?

Een heel bijzonder boek van een niet-christelijke vrouw die bijvoorbeeld ook pleit voor seksuele onthouding voor en buiten het huwelijk, wat best apart is.

Niet in Nederland (of in het Nederlands) te krijgen, althans, ik heb het niet kunnen vinden, maar voor 18 euro wordt het binnen een week bezorgd via Amazon. Een echte aanrader.
Bombus terrestris Reginae

Peter

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #8 Gepost op: februari 12, 2004, 10:06:06 am »

quote:

op 12 Feb 2004 01:51:20 schreef Spinoza:
Bij de man zijn de uiterlijke "kwaliteiten" voor de vrouw net zo belangrijk als voor de man, laten we elkaar geen mietje noemen. De vrouwen gaan echt niet voornamelijk voor innerlijk, allesbehalve...

Ik wil je geen mietje noemen (weet je trouwens waar het woord 'mietje' vandaan komt?) maar ik ben het niet met je eens.
Mijn indruk is, dat uiterlijk voor vrouwen een stuk minder belangrijk is.
Vrouwen 'gaan' meestal meer voor eigenschappen als sociale status, en ... stabiliteit! Aangezien de vrouw meestal de opvoeding moet verzorgen kan dit het beste in een stabiele omgeving, en dus met een stabiele (en trouwe!) man.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #9 Gepost op: februari 12, 2004, 10:07:10 am »

quote:

op 12 Feb 2004 09:55:34 schreef Peter:
grote borsten (kunnen beter voeden).
Klint heel plausibel allemaal, vind je niet?

Ja, maar dit is niet waar.
Onderzoekje uit één of ander neonatologisch tijdschrift:
Borsten van westerse vrouwen zijn bijna te vol om goed te kunnen voeden. Een babygezichtje zakt erin weg en babies krijgen moeite met tegelijkertijd ademen en drinken. Een wat plattere borst met een vooruitstekende tepel is voor het voeden veel handiger.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #10 Gepost op: februari 12, 2004, 10:10:58 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:06:06 schreef Peter:
Aangezien de vrouw meestal de opvoeding moet verzorgen...

:|

Zou dat nog steeds zo zijn?
In mijn omgeving zie ik vooral stellen die beide parttimer zijn en de opvoeding en kostwinning delen.
Maar dat zijn veelal jonge, en hoogopgeleide stellen. Misschien een vertekend beeld. Zoveel kijk heb ik er ook niet op.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #11 Gepost op: februari 12, 2004, 10:11:58 am »
je kunt zeggen van vrouwen wat je wilt, maar ik vind het als man de beste andere sekse die we hebben :9
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Peter

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #12 Gepost op: februari 12, 2004, 10:12:59 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:07:10 schreef Bumblebee:
Ja, maar dit is niet waar.
Onderzoekje uit één of ander neonatologisch tijdschrift:
Borsten van westerse vrouwen zijn bijna te vol om goed te kunnen voeden. Een babygezichtje zakt erin weg en babies krijgen moeite met tegelijkertijd ademen en drinken. Een wat plattere borst met een vooruitstekende tepel is voor het voeden veel handiger.
Je zal vast gelijk hebben. Over dit soort dingen ga ik niet in discussie met een arts.

Volgens mij stond ook in het onderzoek dat vrouwen met grote borsten geacht worden beter tot voeden in staat te zijn. Ik meen trouwens wel eens gehoord te hebben dat brede heupen inderdaad van pas komen bij het baren.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #13 Gepost op: februari 12, 2004, 10:16:54 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:12:59 schreef Peter:
Ik meen trouwens wel eens gehoord te hebben dat brede heupen inderdaad van pas komen bij het baren.
De vorm van het bekken is belangrijker dan de breedte van de heupen, hoewel dat wel meespeelt. Aziatische vrouwen hebben bijvoorbeeld een mooi gevormd bekken (over het algemeen) en weinig moeite met baren (tenzij ze een kind krijgen van een westerse reus) terwijl ze wel smalle heupen hebben.

Peter

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #14 Gepost op: februari 12, 2004, 10:24:31 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:10:58 schreef Bumblebee:
Zou dat nog steeds zo zijn?
In mijn omgeving zie ik vooral stellen die beide parttimer zijn en de opvoeding en kostwinning delen.
Maar dat zijn veelal jonge, en hoogopgeleide stellen. Misschien een vertekend beeld. Zoveel kijk heb ik er ook niet op.

Het is ook niet zozeer mijn analyse, maar de darwinistische visie.
De bioloog Midas Dekkers heeft eens een zaal vol vrouwen voorgehouden dat ze heel on-natuurlijk bezig zijn met het uitbesteden van de opvoeding aan anderen via creches en oppas-oma's e.d. Een vrouwelijk dier zal er niet over peinzen de zorg voor haar jongen uit te besteden aan een ander.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #15 Gepost op: februari 12, 2004, 10:27:02 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:24:31 schreef Peter:
Een vrouwelijk dier zal er niet over peinzen de zorg voor haar jongen uit te besteden aan een ander.

Midas is gaaf!  :)

Maar dit is ook niet waar. Tijgerinnen en olifantenkoeien kennen het crèche-idee. Moederpoezen zogen elkaars jongen en vossen en pinguins lossen elkaar als mannetjes en vrouwtjes af om eten te gaan halen en op het nest/ei te passen.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #16 Gepost op: februari 12, 2004, 10:27:30 am »
Sorry dat ik vandaag zo de wijsneus uithang.  :)
Niet tegen jou gericht hoor...

lonneke

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #17 Gepost op: februari 12, 2004, 10:30:37 am »

quote:

[...]
De bioloog Midas Dekkers heeft eens een zaal vol vrouwen voorgehouden dat ze heel on-natuurlijk bezig zijn met het uitbesteden van de opvoeding aan anderen via creches en oppas-oma's e.d. Een vrouwelijk dier zal er niet over peinzen de zorg voor haar jongen uit te besteden aan een ander.
Alleenstaande vrouwen met kleine kinderen worden door onze overheid verplicht om te werken. Dit is niet altijd een keuze van vrouwen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #18 Gepost op: februari 12, 2004, 10:31:00 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:07:10 schreef Bumblebee:
[...]

Een wat plattere borst met een vooruitstekende tepel is voor het voeden veel handiger.  
Nou ja, dan maar geen kinderen...  :+
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #19 Gepost op: februari 12, 2004, 10:34:14 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:31:00 schreef Pleun:
Nou ja, dan maar geen kinderen...  :+

:P

Crew, kan deze seksistische persoon geband worden?   :+

(of deze offtopic berichten verwijderd worden ;) )

Does

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #20 Gepost op: februari 12, 2004, 10:35:08 am »
:D

Wat een maf topic is dit toch ook!

Peter

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #21 Gepost op: februari 12, 2004, 10:36:43 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:27:02 schreef Bumblebee:
Midas is gaaf!  :)
Ja ... jammer dat de man zo ontzettend anti-christelijk is.

Peter

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #22 Gepost op: februari 12, 2004, 10:39:39 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:27:30 schreef Bumblebee:
Niet tegen jou gericht hoor...
No offense. Ik vind het juist goed om op een forum als dit elkaar te verbeteren/aan te vullen. Zo steek je nog eens wat op!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #23 Gepost op: februari 12, 2004, 10:42:08 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:34:14 schreef Bumblebee:
[...]

(of deze offtopic berichten verwijderd worden ;) )
Hmm, eerlijk gezegd vind ik mijn grap zo goed (ik moest er zelf om lachen), dat ik 'm nog even laat staan. T.z.t. verwijder ik de offtopic-posts wel.  ;)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cheese

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #24 Gepost op: februari 12, 2004, 10:45:08 am »
Citaat
op 12 Feb 2004 10:27:30 schreef Bumblebee:
quote]

alleen vandaag????

linnas79

• I'm the boss. That's why...
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #25 Gepost op: februari 12, 2004, 10:53:58 am »

quote:

op 12 Feb 2004 09:55:34 schreef Peter:
Er is wel eens onderzoek gedaan naar voorkeuren voor vrouwelijke vormen. Heeft jaren geleden eens in de Intermediair gestaan. Een groot aantal proefpersonen werden plaatjes getoond van verschillende 'typen' vrouwen. Wat bleek: over het algemeen (!) hebben mannen voorkeur voor grote borsten en brede heupen.
Heb ik vaker gehoord, maar uit de praktijdk (tv, film etc) blijkt dit allerminst...  :?
Godisnowhere (read it again)

Peter

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #26 Gepost op: februari 12, 2004, 10:55:02 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:42:08 schreef Pleun:
Hmm, eerlijk gezegd vind ik mijn grap zo goed (ik moest er zelf om lachen), dat ik 'm nog even laat staan. T.z.t. verwijder ik de offtopic-posts wel.  ;)
Behalve seksist ben je ook nog een machtswellusteling. Schaande!
 ;)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #27 Gepost op: februari 12, 2004, 11:00:58 am »
Omdat dit forum niet mijn persoonlijke speeltje is, toch maar de offtopic-dingen verwijderd.  :)

Does

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #28 Gepost op: februari 12, 2004, 11:03:11 am »

quote:

op 12 Feb 2004 10:45:08 schreef cheese:

alleen vandaag????
Wijsneus. :+

Job

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #29 Gepost op: februari 12, 2004, 11:09:07 am »

quote:

op 12 Feb 2004 11:00:58 schreef Pleun:
Omdat dit forum niet mijn persoonlijke speeltje is, toch maar de offtopic-dingen verwijderd.  :)
Is dit niet een heeeeeeel klein beetje tegenstrijdig? :X

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #30 Gepost op: februari 12, 2004, 11:13:53 am »
Nee.

Job

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #31 Gepost op: februari 12, 2004, 11:15:47 am »
Zoals in dat IS of zoals in dat is mijn kleine mening? :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #32 Gepost op: februari 12, 2004, 11:18:34 am »
:|

Ikje

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #33 Gepost op: februari 12, 2004, 11:28:37 am »

quote:

Is dat niet een heeeeeeeeel klien beetje tegenstrijdig? :+

Ikje

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #34 Gepost op: februari 12, 2004, 11:33:44 am »

quote:

Is dit niet een heeeeeel klein beetje tegenstrijdig? :+

Ikje

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #35 Gepost op: februari 12, 2004, 11:36:02 am »

quote:

Is dit niet een heeeeeeel klein beetje tegenstrijdig? :+

Ikje

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #36 Gepost op: februari 12, 2004, 11:39:45 am »

quote:

Is dit niet een heeeeeeeeeel klein beetje tegenstrijdig? :+

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #37 Gepost op: februari 12, 2004, 01:59:13 pm »

quote:

[...]

Volgens mij doen de meeste vrouwen dat ook niet met hun gevoel maar met hun verstand.
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Peter

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #38 Gepost op: februari 12, 2004, 03:15:13 pm »
Er zijn trouwens wel meer onderzoeken gedaan naar uiterlijke kenmerken van vrouwen. Zo heeft men ooit eens gevonden, dat mannen vrouwen knapper vinden naarmate hun gezicht meer op dat van een baby lijkt of tenminste bepaalde kenmerken daarvan vertoont, zoals grote ogen, kleine neus, gave huid. Ik heb hier trouwens geen verklaring voor. Wel opvallend dat vrouwen vaak via make-up proberen hun ogen groter te laten lijken.

Verder heeft men wel onderzocht naar welke onderdelen van het vrouwelijk gezicht mannen kijken. Voor zover ik me herinner kwam hieruit:
1. ogen
2. mond
3. neus
4. rest gezicht
Dus het gezegde 'wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht' gaat niet helemaal op.

Dan nog een paar interessante vragen:
- waarom worden mannen knapper naarmate ze ouder worden (en vrouwen lelijker)?
- Waarom kiezen mannen vaak een vrouw die jonger is dan hijzelf (en andersom)?

Does

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #39 Gepost op: februari 12, 2004, 03:26:11 pm »
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vaker oudere vrouwen aantrekkelijker vind dan jongere vrouwen. Met oud bedoel ik natuurlijk niet vrouwen in de overgang! :o :D

lonneke

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #40 Gepost op: februari 12, 2004, 08:31:38 pm »

quote:

op 12 Feb 2004 15:15:13 schreef Peter:

Dan nog een paar interessante vragen:
- waarom worden mannen knapper naarmate ze ouder worden (en vrouwen lelijker)?
- Waarom kiezen mannen vaak een vrouw die jonger is dan hijzelf (en andersom)?

Mannen worden niet knapper naarmate ze ouder worden, en als dat wel zo is dan is het de uitstraling die een jonge man vaak nog mist. Maar misschien kun je dit ook van vrouwen zeggen?

Dat lelijker worden van vrouwen heeft te maken denk ik met veelvuldig gebruik maken van zware make-up, zonnebanken etc, veel verfen, permanenten van het haar, niets meer aan haar figuur doen, slappe buikspieren, hangende borsten, noem maar op....
Ook kinderen krijgen en opvoeden eisen hun tol.

Op de tweede vraag kan ik niet echt een antwoord geven. Maar als je als man 50 bent en je dochter is 29 en je nieuwe vrouw is 30 dan is dat ook niet echt aangenaam, krijg je het gevoel dat je met je dochter naar bed gaat...
Dus ik denk niet dat alle mannen dat hebben..

izzewizze

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #41 Gepost op: februari 12, 2004, 09:54:49 pm »

quote:

op 12 Feb 2004 20:31:38 schreef lonneke:
[...]

Mannen worden niet knapper naarmate ze ouder worden, en als dat wel zo is dan is het de uitstraling die een jonge man vaak nog mist. Maar misschien kun je dit ook van vrouwen zeggen?

Dat lelijker worden van vrouwen heeft te maken denk ik met veelvuldig gebruik maken van zware make-up, zonnebanken etc, veel verfen, permanenten van het haar, niets meer aan haar figuur doen, slappe buikspieren, hangende borsten, noem maar op....
Ook kinderen krijgen en opvoeden eisen hun tol.

Op de tweede vraag kan ik niet echt een antwoord geven. Maar als je als man 50 bent en je dochter is 29 en je nieuwe vrouw is 30 dan is dat ook niet echt aangenaam, krijg je het gevoel dat je met je dochter naar bed gaat...
Dus ik denk niet dat alle mannen dat hebben..

Ik zag laatst Kees Jansma (ex Studio Sport) op tv. Hijzelf was al bijna zestig en zijn kind net 2 verwekt bij een vrouw die net dertig was. Vond het nu niet echt het je van het.

Overigens verbaasd het mij altijd dat veel vrouwen nadat ze kinderen hebben gekregen niet zoveel meer om hun uiterlijk geven en er weinig aan doen om er nog aantrekkelijk uit te zien. Vormeloos is een typering die vaak bij mij naar boven komt als ik zo eens in de supermarkt of de kerk rondkijk. Elke vorm van uitstraling is eraf, wellicht dat dit ook sommige mannen in de armen van jonge vrouwen drijft. Mijn vraag is altijd waarom kiest een vrouw op een gegeven ogenblik voor zo'n vormeloos bestaan, geen aandacht meer voor de figuur, slecht gekapt noem maar op.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

lonneke

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #42 Gepost op: februari 12, 2004, 11:25:20 pm »

quote:

op 12 Feb 2004 21:54:49 schreef izzewizze:
[...]

Ik zag laatst Kees Jansma (ex Studio Sport) op tv. Hijzelf was al bijna zestig en zijn kind net 2 verwekt bij een vrouw die net dertig was. Vond het nu niet echt het je van het.

Overigens verbaasd het mij altijd dat veel vrouwen nadat ze kinderen hebben gekregen niet zoveel meer om hun uiterlijk geven en er weinig aan doen om er nog aantrekkelijk uit te zien. Vormeloos is een typering die vaak bij mij naar boven komt als ik zo eens in de supermarkt of de kerk rondkijk. Elke vorm van uitstraling is eraf, wellicht dat dit ook sommige mannen in de armen van jonge vrouwen drijft. Mijn vraag is altijd waarom kiest een vrouw op een gegeven ogenblik voor zo'n vormeloos bestaan, geen aandacht meer voor de figuur, slecht gekapt noem maar op.

Ik ben het absoluut met je eens wat betreft bovenstaande. Zelf weet ik niet waar dat aan ligt. Het kan aan de vrouw zelf liggen maar ook aan de man. Er zijn namelijk ook mannen die absoluut niet willen dat hun vrouw er té mooi bij loopt omdat ze bang voor concurrentie zijn, tegelijk kijken deze mannen wel zelf naar andere vrouwen.
Het is ook moeilijk voor een man om dat bij een vrouw aan te geven. Als hij wil dat zijn vrouw er mooier gekleed bij zou kunnen lopen moet hij op z'n minst toch ook aan kunnen geven waarom. Wanneer hij aankomt met een uitspraak dat de buurvrouw er altijd zo geweldig uitziet en dat hij dat ook wel bij z'n vrouw zou willen dan wordt z'n vrouw laaiend op hem, wat hij dan weer niet begrijpt. Nee, zij doet wat zij wil en punt uit! Je denkt toch niet dat zij op hoge hakken de hele dag gaat lopen met een stel blérende kinderen op de achtergrond? (Een heel veel gehoord argument van vrouwen.) Zij wil op
jezus slippers lopen want gemak dient de mens...en het is ook nog goed voor je rug enzo..
Het is wel vreemd dat veel vrouwen nadat ze kinderen hebben gekregen hun haar eraf laten knippen. En niets meer aan hun figuur doen. Misschien wat ook meespeelt is het feit dat het getrouwd zijn een levenslange binding met zich weergeeft wat de mens niet kan scheiden, zo wordt gesuggereerd. Een vorm van zekerheid die geen uitdaging meer bied?
Het is zeker waar dat het sommige mannen in de armen van andere vrouwen kan drijven. Moet je je dan maar mooi gaan kleden omdat je man dat zo graag wilt? Ik denk dat het uiteindelijk een wisselwerking is. Als hij geniet, geniet jij ook en dat is dan vice versa. Is het niet zo dat een man graag met z'n vrouw wil pronken? Dat heb ik ook heel vaak gehoord. Ik denk dat man en vrouw hier gewoon niet op één lijn zitten en dat veel vrouwen mannen niet goed genoeg kennen.
Overigens heb ik zelf ook twee kinderen, een jongen van 9 en een meisje van 7.

izzewizze

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #43 Gepost op: februari 12, 2004, 11:35:53 pm »
Een christelijk boek met een heldere kijk op deze zaken is: "Wat wil hij, wat wil zij.." met als ondertitel 'bouwen aan een onverwoestbaar huwelijk' door Willard F. Harley jr. uitgegeven door Gideon. Hij onderkent een tiental basisbehoeften: vijf voor de man en vijf voor de vrouw:

Zij kan niet zonder:
Genegenheid
Conversatie
Eerlijkheid en openheid
Financiële verzorging
Toewijding aan het gezin

Hij kan niet zonder:
Seksuele bevrediging
Samen ontspannen
Aantrekkelijke partner
Een goed lopend huishouden
Bewondering.

Gaat het op een van deze punten fout dan ontstaat uiteindelijk verwijdering, met alle gevolgen van dien.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

cheese

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #44 Gepost op: februari 12, 2004, 11:38:43 pm »
"In het begin was het Woord" "Ik heb altijd al vermoed dat de vrouw er eerder was dan de man"

cheese

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #45 Gepost op: februari 12, 2004, 11:43:11 pm »
Een vrouw kreeg een gedachte. Onmiddellijk riep ze haar gevoel ter hulp om te zien wat deze gedachte betekende.

cheese

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #46 Gepost op: februari 12, 2004, 11:44:10 pm »
ok hier is de bron :) :)

http://users.belgacom.net/citaten/vrouw1.htm

http://users.belgacom.net/citaten/vrouw2.htm

Het is beter met een vrouw te spreken en aan God te denken, dan met God spreken en aan een vrouw denken. Jiddisch

Toen God de man schiep, maakte zij maar een grapje.

Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven. Duse
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2004, 11:54:08 pm door cheese »

dingo

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #47 Gepost op: februari 12, 2004, 11:47:37 pm »

quote:

op 12 Feb 2004 23:35:53 schreef izzewizze:
Een christelijk boek met een heldere kijk op deze zaken is: "Wat wil hij, wat wil zij.." met als ondertitel 'bouwen aan een onverwoestbaar huwelijk' door Willard F. Harley jr. uitgegeven door Gideon. Hij onderkent een tiental basisbehoeften: vijf voor de man en vijf voor de vrouw:

Zij kan niet zonder:
Genegenheid
Conversatie
Eerlijkheid en openheid
Financiële verzorging
Toewijding aan het gezin

Hij kan niet zonder:
Seksuele bevrediging
Samen ontspannen
Aantrekkelijke partner
Een goed lopend huishouden
Bewondering.

Gaat het op een van deze punten fout dan ontstaat uiteindelijk verwijdering, met alle gevolgen van dien.
Beide rijtjes komen me erg westers, en dus cultureel bepaald, over.

Peter

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #48 Gepost op: februari 12, 2004, 11:49:03 pm »

quote:

op 12 Feb 2004 23:44:10 schreef cheese:
ok hier is de bron :) :)

http://users.belgacom.net/citaten/vrouw1.htm

Leuke citaten!

Wie zei ook weer "Als ik een vrouw was, zou ik de hele dag met mijn borsten spelen". Was dit niet een of andere cabaretier?

izzewizze

• Bekijk profiel
Vrouwen?
« Reactie #49 Gepost op: februari 12, 2004, 11:50:58 pm »

quote:

op 12 Feb 2004 23:47:37 schreef dingo:
[...]

Beide rijtjes komen me erg westers, en dus cultureel bepaald, over.
Wij leven toch ook in het Westen  ;) zijn daar door God neergezet. In andere culturen gelden absoluut weer andere opinies. Dat is trouwens het probleem niet, want ook daar heb je problemen tussen man en vrouw. Kijk wat dat betreft maar eens naar Arabische of Afrikaanse culturen. Maar de vraag is primair hoe ga ik als christen in een westerse cultuur met dit soort zaken om.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze