Auteur Topic: Eerste mens gekloond  (gelezen 749 keer)

Hiedeen

• Bekijk profiel
Eerste mens gekloond
« Gepost op: februari 12, 2004, 02:54:44 pm »
Dit las ik zojuist bij het nieuws:

Voor het eerst is het écht gelukt om een mens te klonen. Zuid-Koreaanse onderzoekers zijn erin geslaagd om gekloonde menseneitjes op te kweken tot een primitief embryo van een week oud en daar vervolgens ‘stamcellen’ uit te halen, cellen die nog allerlei soorten weefsel kunnen worden. De onderzoekers benadrukken dat het ze gaat om nieuwe geneesmiddelen, níét om gekloonde baby’s.

Het totale verhaal staat bij de aanvullende informatie.

Wat vinden jullie hiervan?

marijma

• Bekijk profiel
Eerste mens gekloond
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2004, 03:36:21 pm »
Tja...het was een keer te verwachten.
En hier kom je automatisch tot de discussie, wanneer is er sprake van leven. Ik persoonlijk denk dat een gekloond vruchtje wel degelijk leven is omdat het doorgroeit. Dan maakt het niet uit dat het "nog maar"een klompje cellen is.
En wanneer dit algemeen geaccepteerd is gaan we nog een stapje verder en nog een stapje verder...want men respecteert het leven niet in dit geval, dat is voor mij een vaststaand feit ,dus waar leg je de grenzen dan??
Zo kan er ook een discussie oplaaien (of is die eral) wat je met geaborteerde embryo's doet....die kunnen ook voor onderdelen worden gebruikt, mits ze op een bepaalde wijze aborteren om het embryo heel te laten (dit in verdere fase van de ontwikkeling). Dan zijn ze tenminste nog nuttig op die wijze (ja hard hé )

Ik vind dat de wetenschap veels te ver gaat met dit soort praktijken....maar ja...nogmaals het was te verwachten en de grenzen zullen nog wel verder verlegd worden.
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Eerste mens gekloond
« Reactie #3 Gepost op: februari 12, 2004, 05:00:06 pm »
quote:
op 12 Feb 2004 15:36:21 schreef marijma:
Zo kan er ook een discussie oplaaien (of is die eral) wat je met geaborteerde embryo's doet....die kunnen ook voor onderdelen worden gebruikt, mits ze op een bepaalde wijze aborteren om het embryo heel te laten (dit in verdere fase van de ontwikkeling). Dan zijn ze tenminste nog nuttig op die wijze (ja hard hé )

Ik vind dat de wetenschap veels te ver gaat met dit soort praktijken....maar ja...nogmaals het was te verwachten en de grenzen zullen nog wel verder verlegd worden.

Volgens mij kunnen cellen van geaborteerde foetussen worden gebruikt om de ziekte van Parkinson en diabetes te behandelen maar bevinden die technieken zich nog in een experimenteel stadium.
Bombus terrestris Reginae

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Eerste mens gekloond
« Reactie #4 Gepost op: februari 12, 2004, 05:06:41 pm »
quote:
op 12 Feb 2004 17:00:06 schreef Bumblebee:
[...]

Volgens mij kunnen cellen van geaborteerde foetussen worden gebruikt om de ziekte van Parkinson en diabetes te behandelen maar bevinden die technieken zich nog in een experimenteel stadium.

het klinkt al heel anders als je zou zeggen:
vermoorde mensen ipv geaborteerde foetussen
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Eerste mens gekloond
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2004, 05:11:52 pm »
quote:
op 12 Feb 2004 17:06:41 schreef cheese:
het klinkt al heel anders als je zou zeggen:
vermoorde mensen ipv geaborteerde foetussen

Dat klopt, ja.  

Ik ben geen voorstander van die technieken als je dat soms mocht denken.
Ik weet alleen dat ze er zijn.
Bombus terrestris Reginae