Ik stem helemaal in met het betoog van Pooh.
De gemeente komt samen, met iedereen, tijdens de erediensten (en verder in de rest van de week). In een gemeente roept God ons allemaal als Lichaam van Christus.
Dat wordt heel mooi uitgelegd door Paulus in Romeinen 12 en 1 Korinthiers 12:12-31. We moeten als gemeenteleden elkaar tot een hand en een voet zijn. Iedereen heeft zijn eigen gaven en talenten binnen de gemeente. Je bent door God geplaatst in jouw eigen gemeente, daar moet je dus aan de slag. Jij hebt je eigen gaven, waarmee je anderen kunt helpen. Anderen kunnen jou weer helpen en ondersteunen in het God beter leren kennen.
Alle groepen in de gemeente hebben elkaar nodig, ze zijn allemaal belangrijk. In preken, erediensten, bijeenkomsten door de week, kortom in het leven van christenen moet voor alle groepen aandacht zijn. De verschillende groepen kunnen heel veel van elkaar leren, elkaar bemoedigen in het geloof. Ik spreek uit eigen ervaring, bij onze gemeente veel betrokkenheid onderling, veel positieve reacties, gesprekken en het geloof wordt opgebouwd. We worden rijk gezegend.
Ik denk dat deze sfeer is ontstaan door gebed, Gods zegen, inzet van gemeenteleden om elkaar te ontmoeten, onderlinge betrokkenheid te hebben en samen in de wereld te staan als een gemeente met een uitstraling die positief is.
Bij ons zijn de jongeren actief om bezig te zijn in de gemeente, met het organiseren van activiteiten voor oud en jong. Hierbij betrekken we ook allerlei 'doelgroepen', zodat de betrokkenheid toeneemt. We hebben dit ervaren als een geweldige zegen.
Lees maar in Handelingen 2:41-47. De eerste gemeente. Ze kwamen bijelkaar (niet in groepjes), ze waren eensgezind, ze hadden alles gemeenschappelijk, ze deelden in liefde en daarmee stonden ze in de gunst bij het hele volk!