Auteur Topic: Relatie tussen Jehovah Getuige en Katholiek  (gelezen 16288 keer)

dasha

• Bekijk profiel
Relatie tussen Jehovah Getuige en Katholiek
« Reactie #50 Gepost op: maart 27, 2004, 08:13:37 pm »
En natuurlijk ja,, waren er nog meer andere punten wat voor mij redelijk tot zeer moeilijk te begrijpen was.
Het drie tot vier keer per week naar vergaderingen gaan. Het verschil tussen de wereldse mensen en de "Jehovah's Getuigen. de velddiensten enz enz.

Ik vind het dus niet onzin allemaal! Don't get me wrong. maar voor iemand die er niet mee opgegroeid is ( ik dus) is het moeilijk te begrijpen waar het allemaal voor nodig is.
neemt god je niet zoals je bent.
bent je minder, wanneer je niet vijf uur per week besteed aan studie aan de bijbel, vragen beantwoorden in groepsvorm, of in de velddienst gaat, houdt god dan minder van je omdat je op een andere manier er voor uit kan komen dat je in Hem gelooft!

Ik kan wel 26 pagina's typen over mijn  vragen en twijfels, mijn gevoelens, maar ook mijn nieuwsgierigheden, want ik zou liegen sla ik zou zeggen dat mijn nieuwsgierigheid niet gewekt is door dit alles!

Maar waar het dus inderdaad op neer komy, het zou mogelijk kunnen zijn toch een leven samen te kunnen delen, maar de stanpunten en uitgangspunten zouden toch wel op een lijjn  moeten liggen naar mijn idee.

Dit werd voor mij juist tegenovergesteld geschetst, omdat wegens alle problemem bij mij juist een antipathie is ontstaan op bepaalde gebieden dan een verheldering!

Ik hoop nog steeds, want ik zal absoluut niet minder van hem gaan houden, ik zal allleen heel sterk hopen op een oplossing,

in ieder geval heel erg bedankt voor het lezen alleen al.

liefs
dasha

dasha

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: maart 27, 2004, 08:15:39 pm »
En Rinuz.....

wat denk je zelf??
Ik kan me voorstellen dat het overkomt als iets hoe het niet over zou moeten komen, en daar kan ik je helaas geen ongelijk in geven ( wou dat ik dat wel kon) maar Jehovah's Getuigen zijn toch echt Christenen.

En het is ook zeker niet alleen maar slecht.
Datgene wat ik schets maakt het alleen moeilijk.

liefs
dasha

Pugna

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: maart 27, 2004, 09:09:09 pm »

quote:

op 27 Mar 2004 20:15:39 schreef dasha:
En Rinuz.....

wat denk je zelf??
Ik kan me voorstellen dat het overkomt als iets hoe het niet over zou moeten komen, en daar kan ik je helaas geen ongelijk in geven ( wou dat ik dat wel kon) maar Jehovah's Getuigen zijn toch echt Christenen.

En het is ook zeker niet alleen maar slecht.
Datgene wat ik schets maakt het alleen moeilijk.

liefs
dasha

Christenen die de godheid van Christus loochenen?

:?

quote:

op 26 Mar 2004 21:58:29 schreef rinuz:
Moeilijk ism dit.
Hoort de leer van de Jehova's tot de Christelijke leer of tot de leer van de anti christ.?
1 Johannes 2:22  Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

dasha

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: maart 28, 2004, 02:20:17 pm »
juist