Auteur Topic: Normen en waarden via internet  (gelezen 810 keer)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Normen en waarden via internet
« Gepost op: februari 12, 2004, 08:51:30 pm »

quote:

Premier opent normen-en-waarden-website

Minister-president Jan Peter Balkenende heeft vandaag de website www.zestienmiljoenmensen.nl geopend. De geel/oranje gekleurde site is een overheidsinitiatief en staat onder verantwoordelijkheid van de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD).

De site moet een platform worden waarop discussies worden gevoerd over zaken die in de samenleving spelen. Er komt ook een databank voor maatschappelijke initiatieven op het gebied van onder meer leefbaarheid, grof taalgebruik, geweld op school, zwerfafval, vereenzaming en vrijwilligerswerk.
Bron: FOK!

Waarom is hier nu weer een website voor nodig om dit onder de aandacht te brengen? Waarom kan dat niet op een normale manier via een gesprek. Ik geloof er niets van dat zo'n website ineens zoveel positieve gevolgen gaat hebben. Normen en waarden zijn dingen die je vanuit een opvoeding mee moet krijgen en daarvandaan zullen er vervolgens dingen veranderen; dat verandert niet door een website te openen, daar is meer voor nodig.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2004, 12:18:15 am »
Ik hoorde het via radio 1, vond het wel bijzonder dat de overheid zich hier zo actief mee bemoeid. Maar goed, ik vind dit hele kabinet bijzonder. Maar dat is off-topic.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2004, 12:24:04 am »

quote:

op 12 Feb 2004 20:51:30 schreef Harm:
[...]*Knip* Waarom kan dat niet op een normale manier via een gesprek.*Knip* .

Leuk, Balkenende bij iedereen thuis  ;)

Voor de rest ben ik het wel met je eens.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2004, 12:53:55 am »

quote:

op 13 Feb 2004 00:18:15 schreef izzewizze:
Ik hoorde het via radio 1, vond het wel bijzonder dat de overheid zich hier zo actief mee bemoeid. Maar goed, ik vind dit hele kabinet bijzonder. Maar dat is off-topic.
Nah, ben ik niet met je eens. Dit hele kabinet is (net als voorgaande kabinetten) de zoveelste kapitein op een door die kapiteins bestuurd zwalkend schip. Leuk hoor een democratie, maar iedere keer wordt het schip (en dus het land) ergens anders heen gestuurd en uiteindelijk komt het nergens. Dat zie je maar met Nederland. Het probleem van normen en waarden had niet bestaan of minder groot geweest als men niet had besloten om te bezuinigen op allerlei voorzieningen. Daardoor moest men wel voor zichzelf opkomen, en dat werkt niet.

Hm, interessant dat ik hier nu mijn liberale gedachtegoed verlogen :P . Naja, politiek ben ik toch al niets ;) .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 13, 2004, 09:38:29 am »
Dit heeft geen zin. Dit kabinet zuigt, zoals alle kabinetten. Democratie zuigt ook!
/me wil een president ipv een regering!
Live vanuit de luie stoel

Hush

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2004, 12:09:24 pm »
President i.p.v. regering?  |:(

Democratie sux?

Je bedoelt een dictator die alles bepaalt dan zeker? Fidel Castro for president. :)

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 13, 2004, 07:27:28 pm »
En ondertussen Rob Oudkerk vragen om wethouder in Haarlem te worden voor Het CDA>
Schiet mij maar lek!

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 13, 2004, 07:41:07 pm »

quote:

op 13 Feb 2004 12:09:24 schreef Hush:
President i.p.v. regering?  |:(

Democratie sux?

Je bedoelt een dictator die alles bepaalt dan zeker? Fidel Castro for president. :)
Castro is geen Nederlander dus dat gaat zo ie zo niet he. :P
Live vanuit de luie stoel

Hush

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 13, 2004, 10:19:19 pm »

quote:

op 13 Feb 2004 19:41:07 schreef Does:

Castro is geen Nederlander dus dat gaat zo ie zo niet he. :P
Een Castro is overal wel te vinden.