Auteur Topic: Open brief  (gelezen 1260 keer)

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Open brief
« Gepost op: februari 05, 2004, 03:56:05 pm »
Blijkens een ingezonden brief in het NEderlands Dagblad van 4 februari zouden de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt) een open brief naar minister Verdonk gezonden hebben waarin krachtig stelling wordt genomen tegen het asociale asielbeleid. Ik weet er echter niks van.
* Is iemand bekent met dit verhaal? het zou wel een goede actie zijn, vind ik (Het is al weer een tijdje geleden dat GKV'ers te maken hadden met een open brief  :+ )

* Wat vinden jullie btw van het asiel- en terugstuurbeleid van mw. Verdonk? (ik vind het ASOCIAAL :(  )
...

Does

• Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2004, 04:28:39 pm »
Wat houdt haar beleid eik precies in? Want ik denk dat de media haar beleid niet goed omschrijft.
Je moet het allemaal niet zo zielig vinden.
Live vanuit de luie stoel

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2004, 04:45:03 pm »
Beste Does,

Ik vind haar beleid niet zielig, maar asociaal. Dat stond daar dan wel eenbeetje overdreven in kapitaal, maar zo meen ik het wel. Ik heb het Nederlandse asielbeleid van dichtbij meegemaakt. Nou, dan schaam je je ervoor om Nederlander te zijn.
De voorbeelden die je in de media ziet, kun je in elke middelgrote plaats terugvinden. Gezinnen die hier al vele jaren zitten. 5, 6, 7. Stel je voor. Wat deed jij 7 jaar geleden? Hoe was je toen? Misschien woonde je in een ander huis. Kun je je dat huis herinneren? Ik heb een broertje van 11. Die was 7 jaar geleden 4.

Er zijn veel kinderen van asielzoekers die nooit een ander land gekend hebben dan NEderland.
Er zijn veel asielzoekers die er psychisch onderdoor zijn gegaan. omdat ze een oorlogstrauma opliepen, en vervolgens jarenlang met de armen over elkaar mochten zitten. Met de hele familie in een HOK van 3 X 5 meter, zonder werk.
Er zijn veel asielzoekers die accepteren dat hun procedure is afgerond. Niet dat ze graag terug willen, maar ze begrijpen dat er een einde aan komt. Mensen die bereid zijn mee te werken, maar niet terug kunnen. Omdat de ambassade niet meewerkt, bijvoorbeeld.

Deze mensen zijn er bij bosjes. We hebben het nu over 2600. Er zijn zeker 8.000 mensen die een min of meer schrijnend verhaal hebben. Van deze mensen heeft mw Verdonk in haar goedheid besloten dat er 220 (!) blijven mogen!
* Er komt een uitzetcentrum, maar mensen die niet terug kunnen worden toch op straat gezet.
* in ons stinkend rijke Nederland zetten we GEZINNEN MET KINDEREN OP STRAAT! dat ik keiharde realiteit!
* De PvdA heeft boter op zijn hoofd met de ophef die ze nu maken. Zij hebben het systeem uiteindelijk mede naar de knoppen geholpen.
Maar dat betekent niet dat je de huidige situatie, waarin honderden mensen verkeren die beter nederlands spreken, zich meer nederlander voelen dan ¾ van de Marrokanen in dit land, zomaar kunt negeren.
We zitten met gezinnen die op straat gezet worden, met mensen die hier met toestemming van de regering al jaren wonen en hier hun kinderen hebben grootgebracht. Deze mensen wil de minister gewoon dumpen

Bestuurders staan niet zo snel op de barricaden. Kamerleden, ja die krijg je nog wel eens om. Maar burgemeesters e.d.? Dan moet er nog al wat gebeuren. Burgemeesters die gewoon het beleid van Den Haag uit moeten voeren, staan nu op de barricaden om tegen hun superieuren te protesteren. Dat zegt ook wel wat.

Tenslotte, 1 bijbeltekst
Alsdan zal de Koning zeggen tot degenen, die tot Zijn rechter hand zijn: Komt, gij gezegenden Mijns Vaders! beerft dat Koninkrijk, hetwelk u bereid is van de grondlegging der wereld. 35 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd. 36 Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen. 37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven? 38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed? 39 En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen? 40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan. 41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is. 42 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij niet te drinken gegeven; 43 Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht. 44 Dan zullen ook dezen Hem antwoorden, zeggende: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of een vreemdeling, of naakt, of krank, of in de gevangenis, en hebben U niet gediend? 45 Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan. 46 En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven
Matth. 25
...

vaneccles

• Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2004, 06:00:13 pm »
In het huidige Nederland,zou het GKV er misschien verstandig aan doen er een
apart secretariaat op na te houden,dat zich enkel en alleen bezighoudt met het
schrijven van brieven,open of niet. :)

We houden ons bezig met wie er wel of niet de EU in mag...dat is toch wel duide-
lijk?

Ik persoonlijk maak me meer druk om zoo snel mogelijk dit land uit te gaan! :)

Does

• Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2004, 06:31:37 pm »
Tja mensen uitzetten is nooit leuk en gaat keihard. Dat is gewoon zo.
Maar ja, je kan niet iedereen blijven opvangen, eens moet het eens een keer minderen of zelfs stoppen. Niet waar?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #5 Gepost op: februari 05, 2004, 06:54:46 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 18:31:37 schreef Does:
Tja mensen uitzetten is nooit leuk en gaat keihard. Dat is gewoon zo.
Maar ja, je kan niet iedereen blijven opvangen, eens moet het eens een keer minderen of zelfs stoppen. Niet waar?
Een rechtvaardig beleid staat notabene in de verdragen. Nederland lijkt daar op dit moment wel heel erg raar mee om te gaan. Dat men mensen moet uitzetten die uitzetbaar zijn is een gegeven. Maar op dit moment worden er ook mensen uitgezet die bij terugkeer hun leven niet zeker zijn. Dat is inhumaan, tegen de verdragen in, onchristelijk en Godsgeklaagd gewoon. Dat daar nu stelling tegen genomen word is niet meer dan normaal.
Pinkeltjefan

Does

• Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #6 Gepost op: februari 05, 2004, 10:41:01 pm »
Tja, straks gaat iedereen als verdediging geven dat als ze in eigen land komen moeten vrezen voor hun leven. Zo blijven we bezig. :|

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #7 Gepost op: februari 05, 2004, 11:27:20 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 22:41:01 schreef Does:
Tja, straks gaat iedereen als verdediging geven dat als ze in eigen land komen moeten vrezen voor hun leven. Zo blijven we bezig. :|

Dat is redelijk makkelijk te controleren. Gewoon je verstand gebruiken is vaak al voldoende....
Maar de bijbel schrijft ook een ruim gastheerschap voor voor vreemdelingen. Dat zou door christenen* sowieso wel eens wat meer in de praktijk gebracht mogen worden.

*algemeen gesproken, er zijn er behoorlijk wat die dat al doen, die hoeven zich dus niet aangesproken te voelen :)
Pinkeltjefan

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2004, 06:18:39 pm »
Ik kreeg dit bericht als SPAM binnen  :r

Steun minister Verdonk en de Nederlandse wet!
26.000 asielzoekers, 26.000 uitkeringen?
Uitgeprocedeerde asielzoeker? Illegaal? Uitzetten die hap!
Leve Nederland!
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #9 Gepost op: februari 07, 2004, 06:36:56 pm »

quote:

op 07 Feb 2004 18:18:39 schreef Santaarnpaal:

Leve Nederland!

wie was de afzender?
michiel smit? :D

(walgelijke mail trouwens :( )
Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #10 Gepost op: februari 07, 2004, 06:41:11 pm »

quote:

op 07 Feb 2004 18:18:39 schreef Santaarnpaal:

Leve Nederland!
Abusemelding van doen bij de provider van de afzender. Sim-pel.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2004, 06:41:14 pm »

quote:

op 07 Feb 2004 18:36:56 schreef Alfredt:
[...]

wie was de afzender?
michiel smit? :D

(walgelijke mail trouwens :( )
De afzender is niet bekend. Het mailadres is steunministerverdonk@hotmail.com of zo iets waar het vandaan kwam. Het was dus puur SPAM

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #12 Gepost op: februari 07, 2004, 06:41:54 pm »

quote:

op 07 Feb 2004 18:41:11 schreef Harm:
[...]

Abusemelding van doen bij de provider van de afzender. Sim-pel.
Dat was ik ook van plan maar het was een hotmailadres en dat heeft denk ik niet veel zin.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #13 Gepost op: februari 16, 2004, 07:18:28 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 18:54:46 schreef Alfredt:
[...]

Een rechtvaardig beleid staat notabene in de verdragen. Nederland lijkt daar op dit moment wel heel erg raar mee om te gaan. Dat men mensen moet uitzetten die uitzetbaar zijn is een gegeven. Maar op dit moment worden er ook mensen uitgezet die bij terugkeer hun leven niet zeker zijn. Dat is inhumaan, tegen de verdragen in, onchristelijk en Godsgeklaagd gewoon. Dat daar nu stelling tegen genomen word is niet meer dan normaal.

Gisteravond gehoord van een kennis die in de gemeenteraad zit en nauw betrokken is bij asielzoekers:
Van een Chinees gezin met drie kinderen is vorige week de man uitgezet naar China. Onder nederlandse poitiebegeleiding naar China gevlogen en daar keurig volgens de regels is met de autoriteiten goed afgehandeld. Bedrag wat per persoon daar betaald moet worden: E 2000,-
De nederlandse politiemensen zijn nog niet terug in het vliegtuig naar Nederland, of hij wordt opgepakt en gemarteld (op zo'n manier dat er geen uitwendige sporen van te vinden zijn....) Deze informatie heeft zijn vrouw van hem gekregen via de mobiele telefoon die ze alletwee hadden. Hij krijgt in China geen identiteitspapieren en 'verdwijnt' daar dus in de illegaliteit....
Officieel is er godsdienstvrijheid in China en deze mensen zijn christenen..... En officieel is het een veilig land om naar terug te keren, de autoriteiten werken daaraan mee.
Maar schijn bedriegt....... Zijn vrouw en kinderen zullen hem niet volgen.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #14 Gepost op: februari 16, 2004, 07:30:26 pm »
Dat is vaak het hele probleem ja. En ondertussen doen we in nederland of onze neus bloed. Nou het is niet onze neus die bloed, er zit bloed op onze handen.
We handelen niet alleen niet volgens de liefdesgeboden van Jezus, we gaan er zelfs keihard tegenin met een beroep op onze egoistische rechten. We doen net alsof we het hier al zo zwaar hebben dat we hen er onder geen beding bij kunnen hebben. Sorrie hoor maar dat is een regelrechte gotspe.
Ik pleit er niet voor om onze grenzen voor iedereen zomaar open te gooien. Ik zou al heel blij zijn als we ons gewoon aan de mensenrechten en vluchtelingenverdragen zouden houden en dat we gewoon keiharde garanties van overheden zouden eisen. Houdt een overheid zich niet aan een overeenkomst? Dan een knetterharde handelssanctie. Moet je eens kijken hoeveel er dan opeens veranderd. Maar nee, tuurlijk niet.... het zou eens nadelig voor ons kunnen zijn. Dat zo'n gezin gemarteld wordt is onze zaak toch niet? Wij hadden afspraken gemaakt. Wat kunnen wij er nou aan doen dat zij zich daar niet aan houden. Onzichtbare marteling? ja dat kan iedereen wel zeggen....

Het is een verschrikking. En dan beweren ze ook nog dat we in een Christen democratie leven. Het is gewoon vloeken (Zijn naam ijdel gebruiken)

Ik hoorde dat de minister er over denkt om hulp aan illegalen strafbaar te gaan stellen. Ik mag vanwege nettiquette regels niet vertellen wanneer dat voor het laatst voor kwam in ons land.
Sowieso is de term illegalen al een verschrikking natuurlijk. Een mens wordt illegaal genoemd, laat het eens op je inwerken. Kan een mens illegaal zijn? Iemand kan ergens illegaal aanwezig zijn, maar dat maakt zo'n mens niet illegaal.

Nee er is wat grondig mis met het rijke westen. En dan metname in Nederland.
Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
Open brief
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2004, 02:26:10 pm »
De discussie over het asielbeleid zelf kan beter vervolgd worden in dit nieuwe topic.
[Prediker 7:29]