Beste Does,
Ik vind haar beleid niet zielig, maar asociaal. Dat stond daar dan wel eenbeetje overdreven in kapitaal, maar zo meen ik het wel. Ik heb het Nederlandse asielbeleid van dichtbij meegemaakt. Nou, dan schaam je je ervoor om Nederlander te zijn.
De voorbeelden die je in de media ziet, kun je in elke middelgrote plaats terugvinden. Gezinnen die hier al vele jaren zitten. 5, 6, 7. Stel je voor. Wat deed jij 7 jaar geleden? Hoe was je toen? Misschien woonde je in een ander huis. Kun je je dat huis herinneren? Ik heb een broertje van 11. Die was 7 jaar geleden 4.
Er zijn veel kinderen van asielzoekers die nooit een ander land gekend hebben dan NEderland.
Er zijn veel asielzoekers die er psychisch onderdoor zijn gegaan. omdat ze een oorlogstrauma opliepen, en vervolgens jarenlang met de armen over elkaar mochten zitten. Met de hele familie in een HOK van 3 X 5 meter, zonder werk.
Er zijn veel asielzoekers die accepteren dat hun procedure is afgerond. Niet dat ze graag terug willen, maar ze begrijpen dat er een einde aan komt. Mensen die bereid zijn mee te werken, maar niet terug kunnen. Omdat de ambassade niet meewerkt, bijvoorbeeld.
Deze mensen zijn er bij bosjes. We hebben het nu over 2600. Er zijn zeker 8.000 mensen die een min of meer schrijnend verhaal hebben. Van deze mensen heeft mw Verdonk in haar goedheid besloten dat er 220 (!) blijven mogen!
* Er komt een uitzetcentrum, maar mensen die niet terug kunnen worden toch op straat gezet.
* in ons stinkend rijke Nederland zetten we GEZINNEN MET KINDEREN OP STRAAT! dat ik keiharde realiteit!
* De PvdA heeft boter op zijn hoofd met de ophef die ze nu maken. Zij hebben het systeem uiteindelijk mede naar de knoppen geholpen.
Maar dat betekent niet dat je de huidige situatie, waarin honderden mensen verkeren die beter nederlands spreken, zich meer nederlander voelen dan ¾ van de Marrokanen in dit land, zomaar kunt negeren.
We zitten met gezinnen die op straat gezet worden, met mensen die hier met toestemming van de regering al jaren wonen en hier hun kinderen hebben grootgebracht. Deze mensen wil de minister gewoon dumpen
Bestuurders staan niet zo snel op de barricaden. Kamerleden, ja die krijg je nog wel eens om. Maar burgemeesters e.d.? Dan moet er nog al wat gebeuren. Burgemeesters die gewoon het beleid van Den Haag uit moeten voeren, staan nu op de barricaden om tegen hun superieuren te protesteren. Dat zegt ook wel wat.
Tenslotte, 1 bijbeltekst
Alsdan zal de Koning zeggen tot degenen, die tot Zijn rechter hand zijn: Komt, gij gezegenden Mijns Vaders! beerft dat Koninkrijk, hetwelk u bereid is van de grondlegging der wereld. 35 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd. 36 Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen. 37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven? 38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed? 39 En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen? 40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan. 41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is. 42 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij niet te drinken gegeven; 43 Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht. 44 Dan zullen ook dezen Hem antwoorden, zeggende: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of een vreemdeling, of naakt, of krank, of in de gevangenis, en hebben U niet gediend? 45 Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan. 46 En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven
Matth. 25