Auteur Topic: Christus voorstellen via forums  (gelezen 2377 keer)

Gerard Markerink

• Geen vormenvernieuwing, maar g
    • Bekijk profiel
Christus voorstellen via forums
« Gepost op: januari 13, 2003, 01:27:13 pm »
Vraagje. Ik merk dat er echte forumfielen op dit forum zitten. Bezoeken jullie ook wel eens andere niet-christelijke forums? Wat is je ervaring? Kun je er iets over Jezus Christus kwijt? Hoe reageert men?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2003, 03:33:56 pm »
Ik zou zeggen kijk er eens rond.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Gerard Markerink

• Geen vormenvernieuwing, maar g
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2003, 07:07:42 pm »
Ik keek zojuist op planet.nl forum. Daar heeft Henk Binnendijk een Jezus discussie geopend. Ik kijk mijn ogen uit hoe schofferend de praters daar op reageren. Dat was voor mij schrikken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een positiever beeld van onze maatschappij had dan ik hier opgedist zie.

nitpicker

• uNF
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2003, 07:26:27 pm »
Op Gathering of Tweakers zijn er ook regelmatig discussies over God en dergelijke.. daar wordt altijd goed op gereageerd.. vind ik. In het algemeen zijn het positieve discussies.. al moet je niet je mening opdringen ;)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2003, 08:47:10 pm »
Ik ben op zich wel een regelmatige bezoeker van http://gatering.tweakers.net. Ik kom wel uit voor mijn christen zijn. Ik zou het ook niet echt anders kunnen ;) maar ik bemoei me niet echt met de zoveelste discussie over het geloof.

Op een gegeven moment is alles eigenlijk al gezegd en val je in herhaling van zetten.
Pinkeltjefan

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 13, 2003, 08:58:27 pm »
Ook ik kom wel op andere forums. Bij planet was ik een discussie gestart over dit forum.  Dat leverde veel reacties op. Het aantal schofferende reacties vond ik nogal meevallen. Maar ook op de site van Isabelle was ik een discussie over geloven gestart. Dat leverde geen reacties op. Mijn ervaring van andere forums is dat er redelijk open gediscussieerd wordt. Ook op het forum van de ChristenUnie http://www.christenunie.nl wordt vaak stevig gediscussieerd.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 13, 2003, 09:01:12 pm »

quote:

op 13 Jan 2003 19:07:42 schreef Gerard Markerink:
Ik keek zojuist op planet.nl forum. Daar heeft Henk Binnendijk een Jezus discussie geopend. Ik kijk mijn ogen uit hoe schofferend de praters daar op reageren. Dat was voor mij schrikken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een positiever beeld van onze maatschappij had dan ik hier opgedist zie.
Persoonlijk vind ik dat wij er ook wel wat van kunnen. De manier waarop wij hier op dit forum niet christenen met waarheden en dogma's om de oren slaan vind ik vaak ook niet echt christelijk. Christus luisterde vooral en stelde vragen, misschien zouden wij dat ook iets meer moeten doen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 14, 2003, 03:04:19 pm »
Ik discussieer er zelf ook wel eens over op verschillende forums waar ik kom.
Maar ik denk dat het moeilijk is om iemand echt te raken via internet.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Redactie GKV Forum

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2003, 10:47:35 pm »

quote:

op 13 Jan 2003 19:07:42 schreef Gerard Markerink:

Niet alles is goud wat er blinkt, en niet alle Henk Binnendijken die een "Jezus forum" starten zijn de echte Henk Binnendijk. Als je het profiel van deze Henk Binnendijk bekijkt dan kun je je afvragen of het wel de echte Henk is. Of woont onze Henk tegenwoordig in Jericho te Israƫl. Deze Henk Binnendijk van planet lijkt een 'foute' grappenmaker.
:(
Met vriendelijke groet,

webdredactie gkv forum

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 15, 2003, 11:29:24 pm »
Bij planet, waar ik zelf ook schrijf maar dan onder de naam 'Mack's Mening',
lopen er nog een paar beroemtheden rond en je kunt jezelf eens afvragen of dat goed is.
Neem het niet te serieus.
ik heb af en toe lig ik helemaal blauw van het lachen daaro:))
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2003, 12:46:37 am »
Inderdaad, neem het daar niet te serieus.;);)
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 16, 2003, 03:46:13 pm »
Wat is de link naar het planet forum?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 16, 2003, 04:45:58 pm »

quote:

op 16 Jan 2003 15:46:13 schreef Picardijn:
Wat is de link naar het planet forum?
HET JEZUSCAFE

quote:

op 13 Jan 2003 13:27:13 schreef Gerard Markerink:
Vraagje. Ik merk dat er echte forumfielen op dit forum zitten. Bezoeken jullie ook wel eens andere niet-christelijke forums? Wat is je ervaring? Kun je er iets over Jezus Christus kwijt? Hoe reageert men?
Ik kom op andere forums (Gathering of Tweakers en het Fok! Forum), maar ik meng mij daar niet in discussies over christen zijn en over God. Ik heb ooit een keer op een ander forum aan zo'n discussie meegedaan en ik merkte dat het wel erg leuk is om te doen, maar dat het niet echt wat oplevert en dat men niet echt open staat voor de boodschap die je hebt. Daar komt nog bij dat ik op beide forums niet kom om mijn christen zijn uit te dragen, maar om op een andere manier een nuttige bijdrage te leveren aan die forums.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Martin

• knowledge is weakness
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 23, 2003, 09:58:30 am »
Heb zelf een tijd meegediscussieerd op 'Wetenschap en Levensbeschouwing' bij gathering.tweakers.net. Kwam een heel eind eigenlijk moet ik zeggen. Maar het blijven toch discussies met verschillende standpunten die vrijwel onverenigbaar zijn...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. | Douglas Adams

jan

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 23, 2003, 12:55:14 pm »
Meestal ben ik op het forum van de BTG. dit is een bijbelthemagroep in groningen.www.btg.justo.nl/
Naast forum-gesprekken over het geloof kun je je daar ook op de hangplek over andere dingen discuseren
't is goed om wijs te zijn, maar het is wijzer om goed te zijn