Auteur Topic: Stacie Orrico over de kleding van Britney en Christina (engels)  (gelezen 1068 keer)

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Stacie Orrico over de kleding van Britney en Christina (engels)
« Gepost op: februari 22, 2004, 09:30:18 pm »

Singer Disses Britney, Christina
feb 15, 1:42 EST

Associated Press

Christian singer Stacie Orrico says revealing clothing like that worn by Britney Spears and Christina Aguilera is "degrading" and makes them poor role models for girls.

"The reason that I don't dress trashy is that I'm trying to set an example for little girls," Orrico told reporters Saturday in Singapore while preparing for the MTV Asia Awards.

"From the time they're seven or eight years old, (girls) are being taught that the only thing that makes them special and beautiful is their sexuality, and I think that's wrong."

Orrico, wearing a loose, long-sleeved white shirt and jeans, said she doesn't approve of the image projected by the pop superstars.

"I don't think that's sexy, I think it's degrading," the 17-year-old from Nashville, Tenn., said.

I think that a truly sexy woman comes from being confident and being classy, respectable and mature."

Bron
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2004, 11:29:05 pm »
Ik wil ook wel zo'n jurkje. Deze heb ik nog niet

Michael

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2004, 12:57:14 am »
Het gaat inderdaad wel ver tegenwoordig. Ik zag laatst op het station een meisje van een jaar of tien, met tussen haar jas en broek wel 15 cm blote buik ofzo. Het sloeg om heel veel redenen nergens op vond ik, niet in de laatste plaats vanwege haar leeftijd en omdat het volgens mij gewoon verrekte koud is. Maar je vraagt je dan wel af wat zo iemand beweegt om dat te doen... Ik denk niet dat je het zomaar kunt toeschrijven aan een paar popsterren. Het zit al veel dieper in de cultuur. Kijk maar naar de tijdschriften die tegenwoordig populair zijn. Maar Stacie heeft zeker wel een punt met de opmerking dat tegenwoordig gesuggereerd wordt dat alleen sexy zijn je speciaal kan maken. En zeker als je nog zo jong bent is het moeilijk om zelfstandig op andere gedachten te komen.
Een wit long-sleeve shirt met een spijkerbroek lijkt me een prima alternatief.
"I don't think God is an explanation at all. It's simply redescribing the problem." - Richard Dawkins

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2004, 10:38:08 am »
de industrie maakt ook al strings ed voor pre-pubers, dus dan wordt Mammon als moderne god heel goed voor te stellen...
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

linnas79

• I'm the boss. That's why...
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 23, 2004, 11:17:31 am »
K vind dat jurkje wat ze zelf aanheeft ook wel behoorlijk sexy voor een 17 jarige...
Pot...ketel? Toegegeven; Chrissie maakt het wel heel bont, waarom zij geen kou vat ik me een raadsel...)
Godisnowhere (read it again)

izzewizze

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 23, 2004, 11:19:58 am »
quote:
op 23 Feb 2004 11:17:31 schreef linnas79:
K vind dat jurkje wat ze zelf aanheeft ook wel behoorlijk sexy voor een 17 jarige...
Pot...ketel?

Ik vind het juist heel gekleed.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 23, 2004, 11:23:40 am »
quote:
op 23 Feb 2004 11:19:58 schreef izzewizze:
Ik vind het juist heel gekleed.

En als je eigen dochter van 17 er zo bij zou lopen?

Ik wist niet wat ik las dat ze nog maar 17 was! Ze lijkt halverwege de 20. Zwaar opgemaakt, en wat haar rondingen betreft, ALS ze echt zijn (die van Britney zijn het niet) loopt ze er behoorlijk mee te koop.
Heel wat anders dan een spijkerbroek en een witte longsleeve. Ik begrijp best dat je voor een dergelijke gelegenheid in gala moet maar dat kan wel anders dan dit, vooral als je dan zo'n grote mond hebt over anderen.

//edit
nog afgezien van het feit dat ik dat jurkje op het nachthemd van m'n oma vind lijken.
Bombus terrestris Reginae

Zwever

• Naar AziĆ« gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2004, 11:28:56 am »
Dit jurkje is relatief een dikke bontjas, als je het vergelijkt met misses Spears...
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

izzewizze

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 23, 2004, 11:29:10 am »
quote:
op 23 Feb 2004 11:23:40 schreef Bumblebee:
[...]

Ik wist niet wat ik las dat ze nog maar 17 was! Ze lijkt halverwege de 20. Zwaar opgemaakt, en wat haar rondingen betreft, ALS ze echt zijn (die van Britney zijn het niet) loopt ze er behoorlijk mee te koop.
Heel wat anders dan een spijkerbroek en een witte longsleeve. Ik begrijp best dat je voor een dergelijke gelegenheid in gala moet maar dat kan wel anders dan dit, vooral als je dan zo'n grote mond hebt over anderen.

//edit
nog afgezien van het feit dat ik dat jurkje op het nachthemd van m'n oma vind lijken.

Tja, ik zou er geen problemen mee hebben als mijn dochter van 17 er zo bij zou lopen.
Zo zie je maar weer smaken verschillen.
Overigens hebben ze op de 'gereformeerde' school hier in de buurt ieder jaar wel een soort 'gala' bijeenkomst waar de jongedames er ook wel zo bijlopen.
Mijn vrouw heeft wel eens een jurkje uitgeleend aan haar nichtjes in verband hiermee.

En verder lig ik er allemaal niet wakker van.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 23, 2004, 12:09:20 pm »
Ik ben absoluut geen fan van haar barbiemuziek maar daar gaat het nu even niet om. Ze heeft een heel goed punt en hulde dat ze het durft te zeggen. Ze heeft ook nog een reputatie hoog te houden (al zit ik me af te vragen wie haar werkelijk heel goed vind) maar ze heeft gelijkt. En 2 hele "grote" sterren aanvallen op hun kleding (vrouwen zijn daar erg op gesteld) is echt een teken van lef.
Live vanuit de luie stoel

Michael

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 23, 2004, 05:54:38 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 11:23:40 schreef Bumblebee:
[...]

//edit

Je ziet toch direct dat dit geen alledaagse kleding is? Als je eigen dochter er op een gala zo bij zou lopen is er inderdaad niks aan de hand. Ik kan me zelfs voorstellen dat men bij zo'n artikel de meest gewaagde jurk van Stacie zoekt. Als dit het resultaat is dan lijkt het me dat ze zeker al het recht heeft om de dingen te zeggen die ze heeft gezegd.

Does > Er zijn heel veel mensen en groepen die commentaar leveren op de kleding van popsterren. Met name op Britney, omdat ze in God gelooft. Wat maakt Stacie's commentaar anders?
"I don't think God is an explanation at all. It's simply redescribing the problem." - Richard Dawkins

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 23, 2004, 07:51:16 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 17:54:38 schreef Michael:
[...]

Je ziet toch direct dat dit geen alledaagse kleding is? Als je eigen dochter er op een gala zo bij zou lopen is er inderdaad niks aan de hand. Ik kan me zelfs voorstellen dat men bij zo'n artikel de meest gewaagde jurk van Stacie zoekt. Als dit het resultaat is dan lijkt het me dat ze zeker al het recht heeft om de dingen te zeggen die ze heeft gezegd.

Does > Er zijn heel veel mensen en groepen die commentaar leveren op de kleding van popsterren. Met name op Britney, omdat ze in God gelooft. Wat maakt Stacie's commentaar anders?

Stacie is zelf een popster...

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 23, 2004, 08:41:54 pm »
Bij Beyonce is het erger als bij Britney tbh. Beyonce geeft zich ook uit voor Christen naar mijn weten.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 23, 2004, 08:48:17 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 11:29:10 schreef izzewizze:
Tja, ik zou er geen problemen mee hebben als mijn dochter van 17 er zo bij zou lopen.

Ik in principe ook niet, mits de gelegenheid ernaar is (gala oid, net zoals ze naar het zwembad wel een bikini aan mag maar niet naar school). En ik zou denk ik wel vragen of het bovenstukje ook minder doorzichtig kan. Verder is 't imho niet te bloot.

Wel goed dat dat meisje openbare kritiek uit; ben heel benieuwd hoe daar verder op gereageerd wordt in de VS. Ik denk alleen niet dat Christina/Britney hun kledingstijl erom zullen aanpassen.
[Prediker 7:29]

izzewizze

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: februari 23, 2004, 11:52:25 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 20:48:17 schreef Marloes:
[...]

Ik in principe ook niet, mits de gelegenheid ernaar is (gala oid, net zoals ze naar het zwembad wel een bikini aan mag maar niet naar school). En ik zou denk ik wel vragen of het bovenstukje ook minder doorzichtig kan. Verder is 't imho niet te bloot.

Wel goed dat dat meisje openbare kritiek uit; ben heel benieuwd hoe daar verder op gereageerd wordt in de VS. Ik denk alleen niet dat Christina/Britney hun kledingstijl erom zullen aanpassen.

Naar dat laatste ben ik ook benieuwd. En natuurlijk vraagt iedere gelegenheid weer een aanpassing van kleding. Dus mijn dochter van 17 zou ik zeker niet zo naar school laten.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: februari 24, 2004, 12:34:21 am »
Word nauwlijks aandacht aan besteed, wees nu eerlijk: Stacie Orrico? Ik heb de band Aqua nog hoger zitten en die bestaan al niet eens meer.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: februari 24, 2004, 12:36:04 am »
Ik had nog nooit van haar gehoord Maar op m'n werk staat ook de hele dag de radio aan; sommige liedjes zijn leuk maar ik heb geen flauw idee wie ze zingt.
Misschien dat ze in elk geval op haar fans wat invloed kan uitoefenen? Die heeft ze toch vast wel?

(BTW zo'n uitspraak als in post 1 is vast goed voor haar christelijke imago... Wie zegt dat ze dit daadwerkelijk meent en niet omwille van haar imago zegt?)
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: februari 24, 2004, 12:42:30 am »
quote:
op 24 Feb 2004 00:36:04 schreef Marloes:
Die heeft ze toch vast wel?

Volgens mij is Pleun helemaal idolaat van der, maar dat zal meer om haar uiterlijk zijn. Kan ook iemand anders op forum zijn geweest. Ze heeft trouwens een enorm lelijke pukkel.

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: februari 24, 2004, 12:50:33 am »
quote:
op 24 Feb 2004 00:36:04 schreef Marloes:

(BTW zo'n uitspraak als in post 1 is vast goed voor haar christelijke imago... Wie zegt dat ze dit daadwerkelijk meent en niet omwille van haar imago zegt?)

Niet direct twijfelen aan iemands intenties.. En als ik de interviews lees met haar in bladen als Hebbez en Bottomline ben ik wel overtuigd van haar goede intenties... Komt nog wel een ding bij, in Amerika gaat men met dit soort zaken toch wel anders om als in Europa. Abonneer je maar eens een tijdje op de nieuwsbrieven van crosswalk.com.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: februari 24, 2004, 12:55:34 am »
Toelichting van jezelf hoe ze er daar mee om gaan. Kan ik mij het registreren bij die zooi besparen.