Auteur Topic: Publieke rouw uiting van egocentrisme  (gelezen 4179 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Publieke rouw uiting van egocentrisme
« Reactie #50 Gepost op: maart 15, 2004, 11:50:26 am »

quote:

op 15 Mar 2004 10:35:27 schreef Alfredt:
[...]

mwah gedeeltelijk. Ik vind een terreuraanslag sowieso wel iets anders dan het overlijden van 1 persoon. Wat wil je anders... dat we gewoon doorgaan alsof er niets gebeurt is?

Waarom mogen mensen niet gewoon an publique laten zien dat ze dit een verschrikkelijke daad vinden? Ok je moet oppassen voor inflatie van het getoonde medeleven. Maar ik vond de minuut stilte bij het voetbal echt niet overdreven. Ik vind de veroordeling van mensen aan dat respect wel overdreven. Wie ben jij in vredesnaam om anderen te veroordelen? Niemand verplicht jou om er aan mee te doen.Als jij het als een fact of life wil zien en gewoon door wil leven, niemand belet je. Laat anderen dan op hun manier omgaan met zaken.
Als mensen na afloop anders tegen de zaak aankijken is dat hun zaak. Dat zegt niks over het moment zelf.

Het gebeuren in Madrid is natuurlijk ontzettend verschrikkelijk, een ontzettend laffe daad. Maar de getoonde emotie is enorm hypochriet, waar was die minuut toen in de fillipijnen een veerbooot omgeflikkerd is? Klein berichtje in de krant 800 mensen door de play, afgelopen week Madagaskar 200 mensen verzopen op een veerboot, tal van mensen hun huis kwijt of dood door een overdreven hoeveelheid wind. Heeft de nederlandse regering al hulp gestuurd of moet de hulp naar de kutmarokanen die illegaal een huisje bouwden op een breuk in de aardkost.
Laat ze lekker gedenken en er is ondertussen verder in de wereld niets gebeurd...
Lekker een commercieel succesje boeken als een sociale instelling, terwijl bedrijven mensen uit andere landen niet gelijkwaardig behandelen terwijl die talrijker aanwezig zijn.
Om 12 uur geef ik liever 3 hoeraatjes voor de mensheid  :X
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: maart 15, 2004, 12:02:46 pm »
Tuurlijk is het een vorm van hypocrisie. Maar in plaats van je pijlen te richten op het nu wel gedenken, kun je beter je pijlen richten op het anders niet gedenken.

Het kan niet zo zijn dat omdat je vaak iets fout doet, je het soms niet goed mag doen. Hypocrisie moet je dus gewoon bij het foute gedrag bestrijden, niet bij het goede.

Juist een voortdurend medeleven zou onze maatschappij wel eens goed kunnen doen.
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: maart 15, 2004, 12:03:41 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 12:02:46 schreef Alfredt:
Tuurlijk is het een vorm van hypocrisie. Maar in plaats van je pijlen te richten op het nu wel gedenken, kun je beter je pijlen richten op het anders niet gedenken.

Het kan niet zo zijn dat omdat je vaak iets fout doet, je het soms niet goed mag doen. Hypocrisie moet je dus gewoon bij het foute gedrag bestrijden, niet bij het goede.

Juist een voortdurend medeleven zou onze maatschappij wel eens goed kunnen doen.
Kunnen we elke dag wel 3 minuten stil zijn...
Liefde is vreemd

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: maart 15, 2004, 12:04:37 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 12:03:41 schreef Picardijn:

Kunnen we elke dag wel 3 minuten stil zijn...
Dat zou niet eens een verkeerd idee zijn

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: maart 15, 2004, 12:06:25 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 12:04:37 schreef Zacharov:
[...]

Dat zou niet eens een verkeerd idee zijn

inderdaad, dat is mijn punt.

Laten we nu gewoon eens wat vaker stil staan bij alle rotzooi, misschien dat we dan ook weer eens wat menslievender gaan worden.
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: maart 15, 2004, 01:21:06 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 12:06:25 schreef Alfredt:
[...]

inderdaad, dat is mijn punt.

Laten we nu gewoon eens wat vaker stil staan bij alle rotzooi, misschien dat we dan ook weer eens wat menslievender gaan worden.

Viel me trouwens wel op dat er direct een schuldenaar gezocht moest worden...  :X
Misschien zou men zich daar helemaal niet druk over moeten maken, te veel eer.
Liefde is vreemd

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: maart 15, 2004, 01:29:38 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 13:21:06 schreef Picardijn:
[...]

Viel me trouwens wel op dat er direct een schuldenaar gezocht moest worden...  :X
Misschien zou men zich daar helemaal niet druk over moeten maken, te veel eer.

Je bedoelt bij Madrid?
Op zich zou dat wel een te overwegen punt zijn. Dit soort aanslagen zijn poliek, danwel maatschappelijk georrienteerd. Door inderdaad gewoon de dader niet te noemen zou het nut van een dergelijke aanslag geminimaliseerd worden. Het grote probleem is dan dat je dus ook geen strafrechterlijk onderzoek zou moeten uitvoeren, of dat je de pers moet muilkorven.

Op zich is het idee achter een dergelijk voorstel goed, alleen in de praktijk helaas onmogelijk.
Pinkeltjefan