Via dl lukt het mij niet om binnen te komen.
Ik probeer het nu hier.
sorry voor mijn onhandigheid.
Ik plaats alles op nieuw,via cop. plakken.
Web
myGKV
bekijk
The Spirit That Guides Us
quote:
Bouwe schreef op 18 januari 2008 om 16:56:
Ik wil ook graag christen zijn in de dagelijkse praktijk.
Met het lezen van"doelgericht leven"lijkt het nu de goeie kant op te gaan.
Ik ben nog al enthousiast geworden met het lezen van de eerste 8 hoofdstukken.
Ik wil graag weten of er hier mensen zijn die ook enthousiast van dit boek geworden zijn.
Bouwe
Tof Bouwe! ik wil ook zoveel mogelijk leven als christen in de dagelijkse praktijk, soms best lastig, maar door Jezus offer en de Heilige Geest kan dat wel! Tof dat je zo enthousiast bent hiervoor, ik heb het boek zelf niet gelezen, maar ik weet er wel van. Ik zou zeggen ga ervoor en leef door de Geest in het dagelijkse leven! God zal je kracht geven, leg het verlangen ook aan Hem voor en geef je over, God wil het in je werken!
Bericht geplaatst op zaterdag 19 januari 2008 11:04
myGKV
bekijk
cristen zijn
Vijf dagen drukte rond om Het boek van Rick Warren,en het is stil hier.
Een storm in een glas water?
Maar het laatste bericht van Lalage hier voor bemoedigt mij best wel;bevrijd lees is daar.
En toch wil ik niet overmoedig zijn,maar ook voor mij is het een ontdekking nu al.
Lalage,wat bedoel betekent voor jou die bevrijding?
Twee stellen hier in de gemeente zijn nu twee jaar bezig met "dl" een keer per 14 dagen,en ze zijn nog niet klaar.
Ik denk dat 40 dagen ook veel te kort is voor zo veel moois.
Ik zoek voorzichtig nog mensen die net als ik zo enthousiast zijn.,en vraag me af of ik ze in onze "gearriveerde"gemeente vind.
Bouwe
Bericht geplaatst op zaterdag 19 januari 2008 11:12
myGKV
bekijk
Weet je zeker dat je niet het verkeerde topic te pakken hebt?
Volgens mij doel je op: doelgericht leven (wat overigens een dubbel topic is zo te zien)
Bouwe
Bericht geplaatst op zaterdag 19 januari 2008 11:34
myGKV
bekijk
cristen zijn
Ik heb nu wat meer meningen over het boek en de schrijver,niet dat mijn mening hier door nu af wijkt van mijn eerder idee hier over.
Wel laat het duidelijk zien dat geen mens gelijk is,dat geen opvoeding gelijk is of Godsbeeld.
En dan is het knappe van de Geest dat hij hier toch door heen prikt,en op zijn manier die voor iedereen weer anders is,ons toch bereikt om kinderen van God te zijn en te blijven.
Ik denk dat ik niet een echte vrijdenker ben,maar ik ben er wel zeker van dat God Rick Warren gebruikt om,mensen tot Hem te brengen.
Ondanks mijn jaren lange `zoektocht `naar God heeft Rick mij op een goed spoor gezet.
farao,dank je wel voor je mooie reaktie,het bemoedigd mij best wel.
Hoe is jou relatie met God?
Bericht geplaatst op zondag 03 februari 2008 18:35
myGKV
bekijk
cristen zijn
Er moet door mij hier een bericht geplaatst zijn,maar ik zie hem niet.
Van daar dat ik het nog eens probeer.
De discussie hier boven heeft maar 4 dagen geduurd,dat zegt mij eigenlijk wel wat.
Dus kort en hevig?
Ik moet wel zeggen,dat het voor mij na het lezen van de eerste 7 hoofdstukken van "doelgericht leven"van Rick Warren,het bij mij wel wat in gezakt is.
Terwijl ik zo enthousiast was.
Maar dat maakt me niet uit,ik was enthousiast en dat komt vast terug niet zo maar natuurlijk.
Maar wel als ik er weer van lees,en anders tja.
Ik geloof in het werk in het werk van de Heilige Geest,dit was geen bevlieging van mij.
Gelukkig maar,wij mensen kunnen zo maar weer wat anders leuk vinden terwijl we het andere op eens niks meer vinden.
Ik zocht naar mensen die net als ik het ook zo geweldig vinden wat Warren zegt.
Maar nu ik wat getemperd ben,weet ik niet of ik die mensen nog wel zoek.
Reageer toch maar,voor al als U of jij verandert bent door het lezen van het boek.
Maar ook graag als dit juist helemaal niet zo is.
De Geest werkt ook in een ieder van ons ook anders denk ik.
Wat bizonder eigenlijk.
quote:
Thorgrem schreef op 19 januari 2008 om 11:12:
Volgens mij doel je op: doelgericht leven (wat overigens een dubbel topic is zo te zien)
Ik doe vast wat verkeerd maar wat?
Wil je het mij uitleggen?
ik hoop dat ik nu goed zit
GKV Forum > Christen-zijn in de dagelijkse praktijk > 40-dagentijd: Doelgericht leven van Rick Warren - 8 pagina's