Auteur Topic: Gospel plaat horen op Q-music 100.4 en 100.7 FM?  (gelezen 2588 keer)

rolandroland

• Bekijk profiel
Gospel plaat horen op Q-music 100.4 en 100.7 FM?
« Gepost op: februari 23, 2008, 12:52:27 pm »
Bij Q-music kun je in het weekend je favoriete plaat horen. Je hoeft slechts enkel de plaat en artiest door te geven. Dit kan natuurlijk ook gospel zijn! Je kan het smsun bellen maar ook gratis via internet doorgeven.

Ik hoop dat er ook gospel muziek in de ether gaat, misschien is het verstandig niet direct muziek te kiezen waar je direct expliciet hoort dat het gospel is?

De link: http://www.q-music.nl/page/qmusic_weekend

Wat vinden jullie van het idee?? Het zou in mijn visie prachtig zijn dat op deze manier mensen die naar Q-music luisteren tot bekering komen. Een kennis van mij is door de muziek van u2 b.v. tot bekering gekomen! Dat is toch prachtig?!
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2008, 12:53:15 pm door rolandroland »

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2008, 01:08:13 pm »
Hmm, om heel eerlijk te zijn ruikt het een beetje naar de actie om Hill Song de top2000 in te krijgen. Als je platen wil laten horen om mensen te bekeren, lijkt me iets van nazorg wel handig, en dat maakt Q-music als medium om te evangeliseren ongeschikt.
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2008, 06:12:22 pm »
Prima idee! Hoe meer gospel op de NL-radio hoe beter. Maar ik zou afstappen van het idee dat mensen zich bekeren na het horen van een gospelplaatje.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2008, 11:00:31 pm »

quote:

rolandroland schreef op 23 februari 2008 om 12:52: misschien is het verstandig niet direct muziek te kiezen waar je direct expliciet hoort dat het gospel is?
Wat dus eigenlijk geen gospel is.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 24, 2008, 01:32:11 pm »

quote:

rolandroland schreef op 23 februari 2008 om 12:52:
Ik hoop dat er ook gospel muziek in de ether gaat, misschien is het verstandig niet direct muziek te kiezen waar je direct expliciet hoort dat het gospel is?

Het evangelie vertellen door het eigenlijk niet te vertellen is natuurlijk dommer dan dom.
Als je Gospel wilt in de Ether kom er dan ook voor uit dat het Gospel is!
kennelijk schaam je je voor het evangelie dan? Zo nee: waarom dan niet het hele verhaal en niet een vaag Ralph van Manen liedje maar (niets ten nadele van van Manen maar ik ontdek weinig verkondiging in zijn liederen, kan liggen aan de cd's die mijn partner heeft van hem natuurlijk :) )
Het idee dat je dergelijke mogelijkheden wilt benutten is wat mij betreft prima maar kijk dan ook even naar de opmerking over nazorg etc.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 24, 2008, 01:34:05 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 23 februari 2008 om 18:12:
Prima idee! Hoe meer gospel op de NL-radio hoe beter. Maar ik zou afstappen van het idee dat mensen zich bekeren na het horen van een gospelplaatje.
Als er dan ook kwalitatieve goede muziek onder de gospel zou zitten dan ben ik wel voor......

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 24, 2008, 04:38:22 pm »
Dat zit er zeker.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 24, 2008, 10:47:28 pm »

quote:

Noem er eens wat?
Als ik de muziek beluister in de plaatselijke gospelwinkel dan krijg ik kromme tenen van het niveau. Mogelijk luister ik de verkeerd bands.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 25, 2008, 01:40:05 am »

quote:

rolandroland schreef op 23 februari 2008 om 12:52:
Een kennis van mij is door de muziek van u2 b.v. tot bekering gekomen! Dat is toch prachtig?!
U2 is geen gospel.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 25, 2008, 01:55:01 am »

quote:

okidoki schreef op 24 februari 2008 om 22:47:
[...]

Noem er eens wat?
Als ik de muziek beluister in de plaatselijke gospelwinkel dan krijg ik kromme tenen van het niveau. Mogelijk luister ik de verkeerd bands.

:ja:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mahalia_Jackson
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

rolandroland

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 25, 2008, 11:00:33 am »
Ik vind de actie van Hillsong iets anders dan dit. Ik vind dat een radio station gewoon alle muziek moet uitzenden. Bijvoorbeeld ook boeddhistische pop muziek als dat er is. Gospel muziek is hetzelfde als pop muziek alleen de boodschap die gebracht wordt is anders. Mary Mary, Shackles bijvoorbeeld is wel een grote hit geworden in de top 40.

Sky Radio draait bijvoorbeeld ook Bob Carisle, butterfly kiss' ook een gospel artiest. Hij zingt slechts "she talks to Jesus".... Of Kiss me van Sixpence non the richer (echter dat is een cover...) Maar waarom niet meer gospel in de hitlijsten? Waarom wel "Jesus to a child" van George Michael maar geen Never for nothing van Margareth Becker?! Om maar wat te noemen.

Ik vind dat de christen zich ook mogen laten horen in hun muziek keuze. Dat doet de rest die geen christen is of wel toch ook?!

Zo heb ik een gospel plaat ooit bij Freez FM in de top 100 gekregen!

Een plaat van Cliff Richard (Millennium) werd geweigerd bij de BBC terwijl die single heel veel verkocht is. Ik vind dat het redelijkerwijze gewoon in de top 40 had moeten staan!!!!!!!!!
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2008, 11:01:30 am door rolandroland »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 25, 2008, 01:40:16 pm »
Beste Roland,

je komt wel met voorbeelden van zeven jaar en ouder, maar goed... :)

quote:

rolandroland schreef op 25 februari 2008 om 11:00:
Of Kiss me van Sixpence non the richer (echter dat is een cover...) Maar waarom niet meer gospel in de hitlijsten?
Kiss Me is geen cover. Waarom niet meer gospel in de hitlijsten? Dat komt voornamelijk door de gescheiden systemen (gospel en seculier) waarin de muziek op de markt wordt gebracht. Seculiere labels hebben regelmatig zogenoemde 'plugmomenten' bij radiostations, waarin ze nieuwe muziek aan de stations laten horen. Christelijke labels hebben zulke 'plugmomenten' niet helaas. Waarom dat zo is weet ik niet.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 25, 2008, 02:20:38 pm »

quote:

Ik vind de actie van Hillsong iets anders dan dit. Ik vind dat een radio station gewoon alle muziek moet uitzenden.
De Nederlandse wetgever denkt daar anders over. En ik vermoed dat pakweg de luisteraars van radio 4 ook niet enorm zouden kunnen lachen als ze ineens R&B te horen krijgen. Sterker, ik denk dat je het zelf helemaal niet meent, maar dat je bedoelt: elk station waar jij naar luisteren wil moet de muziek uitzenden die jij horen wil.

quote:

Ik vind dat de christen zich ook mogen laten horen in hun muziek keuze. Dat doet de rest die geen christen is of wel toch ook?!
Ja, de misvatting die jij schijnt te hebben is alleen dat niet alle christenen houden van wat jij "gospel" noemt.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Soldier

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: maart 01, 2008, 12:27:08 am »

quote:

okidoki schreef op 24 februari 2008 om 22:47:
[...]

Noem er eens wat?
Kirk Franklin al gehoord? Prachtige muziek d:)b
http://nl.youtube.com/watch?v=cMryIz0fg9s

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: maart 02, 2008, 02:34:52 pm »

quote:

Ik vind de actie van Hillsong iets anders dan dit. Ik vind dat een radio station gewoon alle muziek moet uitzenden.

Of gospel gedraaid moet worden of niet, heeft niet alleen te maken met of het gospel is of niet, maar ook met het profiel van een radiostation. Zo'n zender wil een bepaald publiek bereiken en kiest daar platen voor uit. Met veel gospel loopt zo'n zender het gevaar luisteraars en dus marktaandeel en dus geld kwijt te raken.

Wat betreft Hillsong: ik maakte die vergelijking op basis van deze quote van jou:

quote:

Het zou in mijn visie prachtig zijn dat op deze manier mensen die naar Q-music luisteren tot bekering komen. Een kennis van mij is door de muziek van u2 b.v. tot bekering gekomen! Dat is toch prachtig?!
Hieruit concludeerde ik dat jij via de radio evangeliserend bezig wil zijn en dat komt redelijk overeen met die oproep van Hillsong. Uit de verdere discussie blijkt wel dat het je meer om de muziek an sich te doen is.
Where is the wisdom we lost in knowledge?