Auteur Topic: muziek op internet  (gelezen 745 keer)

Rapp

• Bekijk profiel
muziek op internet
« Gepost op: januari 27, 2003, 05:48:08 pm »
Leuk, zo'n forum over muziek. Muziek is altijd een goed gespreksonderwerp, dit alleen al omdat iedereen een andere smaak heeft. Je raakt er dus niet over uitgesproken!

Maar nu, hier worden mooie cd's genoemd, goede artiesten, enz.

Maar zal ik ze dan gaan downloaden om ze te luisteren? of mag dat niet als christen?
See ya
Rapp

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
muziek op internet
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2003, 09:32:32 pm »
Zelf heb ik er geen moeite mee om muziek te downloaden. Goeie muziek koop ik toch altijd. Via downloaden kan je vaak nieuwe dingen ontdekken die je misschien ander nooit zou horen.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pulpeet

• Bekijk profiel
muziek op internet
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2003, 10:16:23 pm »
Inderdaad.
Als ik geïnteresseerd ben in bepaalde muziek, dan wil ik de echte cd's hebben. Bovendien ben ik als liefhebber van klassieke muziek in het voordeel. Veel klassieke stukken zijn in allerlei uitvoeringen te krijgen, waaronder vaak ook goedkope.

Marnix

• Bekijk profiel
muziek op internet
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2003, 11:26:41 am »
Precies, voor mij geldt hetzelfde. Via het internet ontdek ik muziek, als het me bevalt koop ik de muziek. Jammer dat veel mensen daar anders mee omgaan, anders was het downloaden van muziek namelijk geen probleem geweest. Artiesten zouden er alleen maar blij mee zijn gratis reclame! Aan de andere kant vallen de platenmaatschappijen ook wel wat te verwijten.... de prijzen zijn abnormaal hogen en worden ook kunstmatig hoog gehouden.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Does

• Bekijk profiel
muziek op internet
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2004, 01:17:53 am »
Downloaden is iets van het kwaad, dat weet je!
Live vanuit de luie stoel

Peter

• Bekijk profiel
muziek op internet
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2004, 11:41:16 pm »

quote:

op 27 Jan 2003 22:16:23 schreef Pulpeet:
Inderdaad.
Als ik geïnteresseerd ben in bepaalde muziek, dan wil ik de echte cd's hebben. Bovendien ben ik als liefhebber van klassieke muziek in het voordeel. Veel klassieke stukken zijn in allerlei uitvoeringen te krijgen, waaronder vaak ook goedkope.
Hmm. Ik heb zelf de indruk, dat ik goedkope en tegelijke goede uitvoeringen met een lampje moet zoeken. Heb je tips m.b.t. een bepaald label? Ik heb begrepen dat Naxos i.h.a. goede kwaliteit levert tegen een lage prijs. Met Harmonia Mundi (Herreweghe!) zal dat laatste niet gaan!

Pulpeet

• Bekijk profiel
muziek op internet
« Reactie #6 Gepost op: januari 12, 2004, 12:16:35 am »
is off-topic.
Ik zal je vraag hier beantwoorden: Klassiek: Aanbevolen opnamen

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
muziek op internet
« Reactie #7 Gepost op: januari 12, 2004, 08:52:43 pm »
Hmmmm, ik heb sinds gisteravond 53 albums van internet afgehaald (ben nu met nummer 54 bezig. Allemaal nieuwe muziek die ik nog niet kende.

Volgensde stichting thuiskopie (http://www.cedar.nl/thuiskopie/wetgeving-jurisprudentie.html) mag je een kopie van een geleende ceedee maken, mits het maar voor eigen gebruik is. Dus dan is er toch met downloaden ook niets mis?
Je mag alleen geen muziek uploaden, dat is wel illegaal.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
muziek op internet
« Reactie #8 Gepost op: januari 12, 2004, 10:39:14 pm »
Het voordeel daar van is dat je gewoon een berg ceedees kan downloaden en ze dan op je gemakkie rustig kan luisteren. En als er echt goeie ceedees tussen zitten dan kan je die in de winkel gaan kopen.
Vroeger moest je echt een middag naar de platenzaak om ceedees te luisteren, en nu kan het op deze manier.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....